Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

enkeli-elli ja muut vaikeasti vammaiset

Vierailija
14.02.2015 |

http://ajatustenihuonossaseurassa.vuodatus.net/?scrollId=54dd97268464da1a28000228
Tiedän että nyt tulee kuraa niskaan, kun kerron mielipiteeni tästä. Mutta ei, en silti ole tunteeton ja kyllä tämä juttu jokatapauksessa sai silmät kyyneliin.

Eli en ihan tajua miksi ihminen ihan täysin tietoisena siitä, että syntyvällä lapsella ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä, haluaa elää raskauden ja synnyttää lapsen. Vaikka kaiken aikaa tietää, että joutuu järjestämään ne hautajaiset ja näkemään ja kokemaan lapsen tuskan. En tiedä tajuaako kukaan mun pointtia...

Tässäkin melko lailla koko raskaus on tiedetty lapsen erittäin vaikeasta vammasta. Mulla ei oo mitään vammaisia vastaan, mut jotenkin tuo tietoinen halu kaikkeen tuohon tuntuu lähinnä itsekkäälle.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ajateltu vauvan kipuja, haluttiin itsekkäästi saada vauva hetkeksi maailmaan kärsimään.

Vierailija
42/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:21"]

Lapsen kärsimystä siinä pitkitetään.

Viime aikoina on ollut mediassa juttuja myös vanhemmista, jotka haluavat vaikeasti vammaisille lapsilleen elinsiirron. (Elinsiirto ei siis parantaisi lapsen vammaisuutta.) Eikö ole todella outo ajatus, että jonkun terveen pitää kuolla elinsiirtojonoon, jotta vaikeasti vammainen, ympäristöstä ja muista ihmisistä tiedoton lapsi jatkaa elämää?

Onko Suomeen rantautumassa amerikkalaisten hihhuleiden ajattelutapa, jossa vanhemmat on sitä parempia kristittyjä, mitä vammaisempia lapsia he hankkivat lääkäreiden aborttikehotuksista huolimatta?

[/quote]

Lääkärit eivät saa kehottaa aborttiin.

[/quote]Ehkä eivät saa, mut nykypäivänä resulsseja täytyy säästää eikä tuhlata toivottomien lastenhoitoon.Lääkäreiden tehtävä on priorisoida ja käyttää rahat ihmisiin,joilla on mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa itsestä aikuisena huolehtien ja työllään veroeuroja maksaen.

[/quote]

Onneksi kaikki eivät ajattele kuten sinä.

[/quote]En ajattele itse näin,mut tiedän et lääkärit,joutuvat tekemään kipeitä ratkaisuja ja ehdotuksia jäästöjen vuoksi.Itse haluaisin et kaikki hoidettais,mut se ei oo nykypäivänä realistista ku sairaanhoidon määrärahoja leikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa tajua miksi se lapsi piti väen vängällä synnyttää kuolemaan kun tiedettiin jo että jos elää niin ei kauaa. Sitten tehdään nyyhkyjuttu johonkin lehteen kun lääkärit tyrkyttää aborttia jne. 

Vierailija
44/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama, jos iäkäs isoäitini päästettäisiin hengiltä, koska ei enää puhu tai liiku. Mutta mistä tiedän, etteikö hän tuntisi iloa äänistä, näyistä, kosketuksesta, ajatuksista, että hän haluaisi lopettaa.

Vierailija
45/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, ei tossa ole mitään samaa.

Vierailija
46/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:48"]

Vähän sama, jos iäkäs isoäitini päästettäisiin hengiltä, koska ei enää puhu tai liiku. Mutta mistä tiedän, etteikö hän tuntisi iloa äänistä, näyistä, kosketuksesta, ajatuksista, että hän haluaisi lopettaa.

[/quote]Valitettava asia,mut ei pitäisi ainakaan tehohoitaa enää vaan antaa elää jos elää ja kuolla jos kuolee.kivunlievitys jos tarvis.

Vierailija
47/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:26"]

Viime aikoina on ollut mediassa juttuja myös vanhemmista, jotka haluavat vaikeasti vammaisille lapsilleen elinsiirron. (Elinsiirto ei siis parantaisi lapsen vammaisuutta.) Eikö ole todella outo ajatus, että jonkun terveen pitää kuolla elinsiirtojonoon, jotta vaikeasti vammainen, ympäristöstä ja muista ihmisistä tiedoton lapsi jatkaa elämää?

Onko Suomeen rantautumassa amerikkalaisten hihhuleiden ajattelutapa, jossa vanhemmat on sitä parempia kristittyjä, mitä vammaisempia lapsia he hankkivat lääkäreiden aborttikehotuksista huolimatta?

[/quote]

[/quote]Ehkä eivät saa, mut nykypäivänä resulsseja täytyy säästää eikä tuhlata toivottomien lastenhoitoon.Lääkäreiden tehtävä on priorisoida ja käyttää rahat ihmisiin,joilla on mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa itsestä aikuisena huolehtien ja työllään veroeuroja maksaen.

[/quote]

Onneksi kaikki eivät ajattele kuten sinä.

[/quote]En ajattele itse näin,mut tiedän et lääkärit,joutuvat tekemään kipeitä ratkaisuja ja ehdotuksia jäästöjen vuoksi.Itse haluaisin et kaikki hoidettais,mut se ei oo nykypäivänä realistista ku sairaanhoidon määrärahoja leikataan.

[/quote]

Ihmisarvoa ei mitata rahassa. Myös kuolemansairaalla vauvallakin on sellainen. Valitettavasti nykypäivänä ajatellaan, että vain terveillä on oikeus syntyä. Raukkamaista.

Vierailija
48/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis hetki perheelle ainakin valokuvissa. Jää muistot lapsesta.

Kun ennuste on noin huono mitä Ellillä oli pitäisi kuitenkin ottaa järki käteen.

Olisiko Elliin ja vastaaviin tapauksiin hukatuilla resursseilla saatu jotain tärkeämpää aikaan. Näitä ellejä on enemmän kuin julkisuuteen kerrotaan.

Vierailija
49/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:37"]

Tässä ei ajateltu vauvan kipuja, haluttiin itsekkäästi saada vauva hetkeksi maailmaan kärsimään.

[/quote]

Suora lainaus artikkelista:

"Riikka ja Eetu kysyivät lääkäriltä, kärsikö pikkuinen kohdussa jollakin tavalla. Kun vastaus oli kieltävä, he eivät nähneet mitään syytä keskeyttää raskautta. Keitä he olivat päättämään toisen elämästä?"

Vierailija
50/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin irvokas tuo hautajaiskuvaus... "Päivä, jota yhdenkään vanhemman ei pitäisi kokea: oman lapsen hautajaiset" Öööö... Taisit itse tilata tuon?

Vierailija
51/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asia olisi muuksi muuttunut abortissakaan. Kyllä lapsi siinäkin varmasti kärsii. Ei tuollaista asiaa voi pyyhkiä pois. Nämä vanhemmat tekivät päätöksensä, jota täytyy kunnioittaa. Lapsi sai syntyä ja sai hoivaa sen jälkeen. Joku toinen päättää toisin ja sekin täytyy hyväksyä. Ei näin sairaita tehohoideta. Kyse on palliatiivisesta hoidosta.

Vierailija
52/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:50"]15, ei tossa ole mitään samaa.
[/quote]

Kyllä siinä on paljonkin samaa.

Vierailija
53/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:26"]

[/quote]

[/quote]

Resulsseja?

Vierailija
54/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ehkä eivät saa, mut nykypäivänä resulsseja täytyy säästää eikä tuhlata toivottomien lastenhoitoon.Lääkäreiden tehtävä on priorisoida ja käyttää rahat ihmisiin,joilla on mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa itsestä aikuisena huolehtien ja työllään veroeuroja maksaen. Resulsseja?

Resulsseja=rahat jotka on pudjetoitu käytettäväksi sairaanhoitoon.

Vierailija
55/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:03"] 

[/quote]Ehkä eivät saa, mut nykypäivänä resulsseja täytyy säästää eikä tuhlata toivottomien lastenhoitoon.Lääkäreiden tehtävä on priorisoida ja käyttää rahat ihmisiin,joilla on mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa itsestä aikuisena huolehtien ja työllään veroeuroja maksaen. Resulsseja?

[/quote]

Tarkoitat varmaankin resursseja.

Vierailija
56/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:03"] 

[/quote]

Tarkoitat varmaankin resursseja.
[/quote]

Jotka on budjetoitu.

Vierailija
57/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä,muutama kirjoitusvirhe en jaksa niist niin välittää,äikkä ei oo mun vahvimpia aineita,ymmärsit kuitenkin.

Vierailija
58/60 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän erittäin hyvin näitä vanhempia. Abortti rinnastuu tappamiseen ja myöhemmin lohtuna ovat ne hetket, jotka sai viettää vauvan kanssa. Itse en ole edes suostunut tarkempiin sikiöiden syynäämiseen juuri sen vuoksi, etten ole halunnut tulla painostetuksi aborttiin mahdollisten poikkeaviien löydösten vuoksi. Vammainen lapsi olisi ollut yhtä tervetullut kuin nämä muutkin, jotka täyttävät joidenkin asettamat standardit sen suhteen millainen ihmisen pitää ollla. Eläköön erilaisuus!

Vierailija
59/60 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin luin ensimmäistä kertaa Ellistä.

Kamala miten itsekkäitä vanhempia :'(

Raskausajan teksteistä paistaa epäluottamus lääkäreihin ja odotellaan jotain ihmettä. Juuri tätä "ei mulle voi käydä näin" ja sitte kun käykin ollaan niin uhreja.

Toivottavasti tämä äiti kokee yhtä tuskallisen ja kipeän kuoleman sitten aikanaan vanhuksena. Karmalla on tapana kostaa.

Tänne ei tarvitse vaikeasti vammaisia synnyttää kärsimään

Hekin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kuolla rauhassa ilman kipuja!

Vierailija
60/60 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen abortoinut 23+4 viikkosen lapseni. Abortin jälkeen törmäsin tähän Ellin äidin blogiin ja ne mietinnät (mitä jos en oluskaan tehnyt aborttia jne) mitä mulla oli omastani ollut, tän lukemisen jälkeen tajysin että todellakin tein oikean päätöksen. Mun lapsella oli toki eri diagnoosi, mut hän ei esim liikkunut yhtään kohdussa vaikka viikkoja oli siihen nähden jo paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi