Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan olla Suomen surkein kuski :( On niin paha mieli :'(

Vierailija
13.02.2015 |

Sain kortin tammikuussa ja olen yrittänyt ajella vähintään 3 kertaa viikossa, välillä olen ajellut viisikin kertaa viikossa.
Välillä menee hyvin ja nautin ajamisesta. Välillä menee niin huonosti ja tekisi mieli vajota maan alle :'(
Tänään aamulla kävin yksin kaupassa. Jännitti lähteä ajamaan, jännittää aina vähäsen, mutta astelen rohkeasti rattiin ja pakotan itseni ajamaan.
Niin, ajoin siis kauppaan,auto ei sammunut valoissa, eikä liikenneympyrään mentäessä, kaikki mainiosti. Parkkeerasin hyvin, tein ostokset ja ajoin hyvin kotiin, taas hyvin parkkiin. Olin niin iloinen ja ylpeä.
Nyt iltapäivällä, ruuhka-aikaan :( oli meno ja piti viedä lapsia. Menomatka meni hyvin. Auto ei sammunut valoissa, olin iloinen.
Kotimatkalla sitten alkoi tapahtua: (
Oli jo pimeää ja auto sammui ekassa risteyksessä kun minun piti jarruttaa ja antaa toisen auton mennä. No, pääsin nopeasti liikkeelle.
Seuraavaksi punaiset valot.Vahdin koko ajan valojen vaihtumista.Keltainen, vihreä... Olin lähdössä, auto sammui ja nytkähteli. Kolme kertaa. Hävetti niin hirveästi. onneksi takana oli joku ihana joks ei tööttäillyt. En tajua miksi auto sammui niin monta kertaa. miksen päässyt liikkeelle.
Sitten olimme melkein kotona. pieni kukkula. menin kai liian hitaasti siihen, auto sammui :(((
Se oli mäkilähtö enkä päässyt vain ylös yritin ja yritin ja auto sammui koko ajan. hädissäni laitoin vahingossa pyyhkijät ja sumuvalin päälle enkä tajunnut miten ne saa pois. nytkytin vain siinä mäessä.
pahinta oli kun lapset alkoivat kiljua takana että apua, mitä nyt, mennään ylos ja huudetaan isää apuun. Tuntui niin kurjalta.
Selitin siinä että ei hätää, olen vielä aloittelija, kyllä se tästä. Painoin kaasua ja auto ponkaisi viimein vauhtiin kukkulaa ylös, lapset huusivat apua... :(
sain auton parkkiin ja harmittaa niin vietävästi.
miksi olen näin surkea että lapsetkin huomaavat sen!
ärsyttää ja itkettää. koko ilta on pilalla.
miksi päivällä meni niin hyvin ja illalla kaikki niiiiin huonosti :(
älkää sanoko että aja bussilla.en tahdo!
tahdon oppia. tahdon olla hyvä kuski!
yritän harjoitella mutta huonolta näyttää :'(
t. ainakin av:n surkein kuski

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:27"]

Sun ei kannattaisi ajaa vielä yksin, koska olet noin epävarma ja teet virheitä, jotka eivät liity liikenteeseen vaan ajoneuvon hallintaan. Kuitenkin autoon pitäisi olla hyvä tuntuma, sillä ethän sinä osaa reagoida esim. äkkijarrutuksessa tai väistössäkään, jos et pysty edes lähtemään liikkeelle halutessasi...

Eli ota tavoitteeksi, että käyt miehen kanssa ajamassa nyt aluksi vaikka joka toinen päivä jonkun lenkin, ja vaikeutat pikkuhiljaa tilanteita. Sitten kun osaat ajaa mäessä, liikennevaloissa jne. ajat vasta itseksesi...

[/quote]

Miksi se että auto välillä sammuu liikkeelle lähtiessä tarkoittaisi ettei pystyisi väistämään tai jarruttamaan?

[/quote]

No jos ei edes mäkeä pääse ylös, niin kyllä toi on jo vaarallinen kuski oikeesti tuolla liikenteessä.

Ja ei, kaikki eivät ole olleet edes alussa surkeita.

Vierailija
42/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:41"]

Ajokortti pitäis myöntää vasta sitten kun oikeesti hallitsee auton, ajamisen ja hermot.

[/quote]

Samaa mieltä. Liikenteessä noi on hengenvaarallisia kuskeja, jotka ei yksinkertaisimpiakaan alkeita osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinkin juuri aloituksen siitä, että itsellä on inssi ensi viikolla ja se pelottaa aivan järkyttävästi! Mäkilähdöt itsellä sujuu hyvin, mutta joskus risteystilanteissa tulee epävarma olo. Mutta kiitos ap.lle rohkaisi mieltä, ehkä minäkin sen inssin selvitän :D.

Vierailija
44/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläs ny, aloittelevalle tapahtuu! Taisit alkaa hermoilemaan sen ensimmäisen sammahduksen jälkeen ja sitten loppumatkakin meni niin kuin meni. Yritä pysyä rauhallisena vaikka tulisi pikku mokakin.

Vierailija
45/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvänen aika sanoko, että ei se mitään, ajamaan vaan! Ettekö ollenkaan ajattele nenäänne pidemmälle?  Tuohan on "tappokone" liikenteessä, tilanne päällä ja paniikki iskee, silloin tulee vakavia henkilövahinkoja ja mahdollisesti useita uhreja, se ei ole mikään leikin asia.

Ajatelkaa tilannetta, jossa ap ja hänen kaltaisensa sammuttavat auton vaikka juna- raitiovaunuradalle ja juna/ratikka tulee, siinä sattuu pahasti. Samanlainen tilanne missä tahansa risteyksessä kun on muitakin kulkijoita ja yksi töpeksii liikenteen joukossa, auto sammuu keskelle vilkasta liikennettä, jos vielä sattuu olemaan huonot keliolosuhteet jolloin muu liikenne ei edes välttämättä näe pysähtynyttä autoa, siitä ei hyvää seuraa.

Älä missään nimessä ota lapsia kyytiisi, heidän henkensä on sinun vastuullasi niiden kaikkien muiden liikenteesä olevien lisäksi.

Ehdottomasti automaattivaihteinen auto käyttöön, sikäli jos se ajaminen muutoin on edes välttävällä tasolla, sitten vasta kun ajamisesta on tullut rutiinia, voit aloitella manuaalivaihteisen auton opettelua.

Tämä ei ole mitenkään väheksyen ja halventaen ketään ajotaidotonta kohtaan kirjoitettu, vaan yleistä liikenneturvallisuutta ajatellen!

Vierailija
46/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:))))))

Vierailija
47/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy ajamaan päivittäin ja ilman lapsia takapenkillä. Harjoitusta vaan, enemmän tuo vaikuttaisi olevan kiinni itsevarmuuden puutteesta kuin osaamisen puutteesta. Hermostuneena kuka tahansa tekee virheitä. Ja muista: mitään vakavaa ei ole tapahtunut. Niin pitkään, kun auto ja ihmiset säilyvät naarmuitta eikä poliisi sakota, virheesi ovat olleet melko harmittomia.

Vierailija
48/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän toi meni! Reissun neljästä osasta pilalle meni yksi, ja sekin varmasti koska hermostuit ekasta virheestä. Jatka vaan harjoituksia, hyvältä näyttää!

Vierailija
49/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autokoulussa ja olen varmasti vähintäänkin autokoulun surkein kuski! Loppusuoralla ollaan, ja vaihteiden vaihto ek sina suju ja auto sammuu johonkin joka tunnilla väh kerran. Parkkeerauksesta puhumattakaan! Lusäksk autokoluope on alkanu ärsyttään mua, läksyttää eikä mitään positiivista.. Aika epätoivoinen olo!!!

Vierailija
50/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ystävällisistä sanoista :)
Kyllä minä osaan jarruttaa ja väistää. Ongelma on se liikkeellelähtö kun olen jo pysähtynyt. Olen siis muiden esteenä että joutuvat odottamaan.Mutta ei kai sen vaarallisempaa haittaa?
Osaan jarruttaa hitaasti kun saavun valoihin ja nopeakin jarrutus onnistuu. Joskus joku on juossut tielle, kylläkin vähän kauempana, mutta olen nähnyt ja hidastanut vauhtia ja olisin ehtinyt jarruttaa hyvin jos olisi tarvinnut. Olen pysähtynyt että jalankulkijat voivat ylittää tien.
Mutta se liikkeellelähtö ei onnistu aina heti. Joskus onnistuu, joskus ei :/
Olisin halunnut automaattiauton mutta mieheni sanoi että sen korjaaminen on liian kallista, jos se menee rikki niin auto on kuin menetetty.
Ap

Vierailija
51/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse tykkäsin ajaa poikaystävän kanssa silloin kun sain kortin. Toi varmuutta, että vieressä oli joku joka osasi hankalan paikan tullen neuvoa. sai varmuutta siihen autonhallintaan, ilman et tarvi jokaista liikennesääntöä yksin hädissään muistella.

Ja sit jos joudut ajamaan hitaasti, niin aja riittävän pienellä vaihteella. Jos sul on iso vaihde mut vauhtia ei riittävästi, alkaa auto nykiä ja lopulta sammuu.

Vierailija
52/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, eihän tuossa käynyt mitenkään. Minun ajotaidot on perheen naurun aihe, vaikka ajokortti on ollut yli 20v. en silti ole saanut kuin pikku ruttuja aikaan.

Vierailija
53/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuule, automaattivaihteinen auto sopii just tällasille meidänlaisille. Eikun autokaupoille!:)

Vierailija
54/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:42"]

Juu kuule, automaattivaihteinen auto sopii just tällasille meidänlaisille. Eikun autokaupoille!:)

[/quote]

Tämä! Hienoa, että ihminen uskaltaa ja pystyy myöntämään itselleen asian :D

Vierailija
55/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, että sulla on kortti!

Vierailija
56/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmänä auto ei tahdo pysyä käynnissä. Lämmitä moottori kunnolla ennen liikkeelle lähtöäl

Vierailija
57/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zemiä! aika auttaa.

Vierailija
58/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:41"]Ajokortti pitäis myöntää vasta sitten kun oikeesti hallitsee auton, ajamisen ja hermot.
[/quote]
Miten tää on voinut saada ala peukkuja? Miksi yleensä tarvii käydä autokoulua, jos kuka vaan saa kortin?

Vierailija
59/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla noin vaikeeta?

Vierailija
60/65 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vedota tuohon korjaamisen kalleuteen, maksaa perkeleesti hajosi sitten automaattilaatikko tai manuaali, osta joku ranskanpulla ja tiedät mitä kytkinremppakin voi maksaa.