Taidan olla Suomen surkein kuski :( On niin paha mieli :'(
Sain kortin tammikuussa ja olen yrittänyt ajella vähintään 3 kertaa viikossa, välillä olen ajellut viisikin kertaa viikossa.
Välillä menee hyvin ja nautin ajamisesta. Välillä menee niin huonosti ja tekisi mieli vajota maan alle :'(
Tänään aamulla kävin yksin kaupassa. Jännitti lähteä ajamaan, jännittää aina vähäsen, mutta astelen rohkeasti rattiin ja pakotan itseni ajamaan.
Niin, ajoin siis kauppaan,auto ei sammunut valoissa, eikä liikenneympyrään mentäessä, kaikki mainiosti. Parkkeerasin hyvin, tein ostokset ja ajoin hyvin kotiin, taas hyvin parkkiin. Olin niin iloinen ja ylpeä.
Nyt iltapäivällä, ruuhka-aikaan :( oli meno ja piti viedä lapsia. Menomatka meni hyvin. Auto ei sammunut valoissa, olin iloinen.
Kotimatkalla sitten alkoi tapahtua: (
Oli jo pimeää ja auto sammui ekassa risteyksessä kun minun piti jarruttaa ja antaa toisen auton mennä. No, pääsin nopeasti liikkeelle.
Seuraavaksi punaiset valot.Vahdin koko ajan valojen vaihtumista.Keltainen, vihreä... Olin lähdössä, auto sammui ja nytkähteli. Kolme kertaa. Hävetti niin hirveästi. onneksi takana oli joku ihana joks ei tööttäillyt. En tajua miksi auto sammui niin monta kertaa. miksen päässyt liikkeelle.
Sitten olimme melkein kotona. pieni kukkula. menin kai liian hitaasti siihen, auto sammui :(((
Se oli mäkilähtö enkä päässyt vain ylös yritin ja yritin ja auto sammui koko ajan. hädissäni laitoin vahingossa pyyhkijät ja sumuvalin päälle enkä tajunnut miten ne saa pois. nytkytin vain siinä mäessä.
pahinta oli kun lapset alkoivat kiljua takana että apua, mitä nyt, mennään ylos ja huudetaan isää apuun. Tuntui niin kurjalta.
Selitin siinä että ei hätää, olen vielä aloittelija, kyllä se tästä. Painoin kaasua ja auto ponkaisi viimein vauhtiin kukkulaa ylös, lapset huusivat apua... :(
sain auton parkkiin ja harmittaa niin vietävästi.
miksi olen näin surkea että lapsetkin huomaavat sen!
ärsyttää ja itkettää. koko ilta on pilalla.
miksi päivällä meni niin hyvin ja illalla kaikki niiiiin huonosti :(
älkää sanoko että aja bussilla.en tahdo!
tahdon oppia. tahdon olla hyvä kuski!
yritän harjoitella mutta huonolta näyttää :'(
t. ainakin av:n surkein kuski
Kommentit (65)
no voi että :( sammuko sun auto :(
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:41"]
Vuosien kuluttua suakin jo naurattaa kommelluksesi. Ja lapsiasi myös. Ota itseironia ja huumori käyttöön. Sitkeästi vain harjoittelet, kyllä se siitä!
[/quote]
Mieleenpainuvimmat hetket lapsuudestani liittyvät siihen, että vanhemmat (usein äiti) ajavat ojaan tai muuten vain hieman töppäävät liikenteessä. Just tänään systerin kanssa muisteltiin lapsuutta ja systerin poika totesi että aina teidän jutuissa mummu ajaa ojaan! :DD
Voit siis lohduttautua sillä, että luot hauskoja muistoja lapsillesi, vaikka he tapahtumahetkellä kauhusta kiljuisivatkin... :DDD
Ja kytkimen käyttöä kannattaa tosiaan opetella tyhjällä parkkipaikalla.
Ei kannata häpeillä, suurin osa matkastahan meni ihan hyvin! Alat vain ajaa joka päivä ja harjoittelet, kyllä se siitä.
mene tyhjälle parkkipaikalle harjoittelemaan lähtöjä. leiki että on punaiset valot pysähdy ja odottele ja ykkösellä taas lähtö. tee tätä tunti. luulen että alkaa sujua.
Unohda se häpeäminen. Auto voi sammua kenellä vaan, kokeneellakin kuskilla vaikka oudon auton ratissa kun kytkintuntuma on erilainen. Itselläkin kuorma-auto pari kertaa sammunut risteykseen eikä ole hävettänyt pätkääkään. Siitä vaan auto käyntiin ja uudestaan menoksi. Ota rauhassa oma aikasi siinä ja tee ajatuksella. Jos ei lähde ekalla kerralla käyntiin niin sitten uudestaan. Siinä sitä oppii vähitellen auton hallintaa. Jos auto sammuu vaikka kokonaankin ja vaikka hajoaa niin ihmiset osaavat kiertää ja joku varmasti jää myös auttamaan ja ihmettelemään kanssasi. Ei tämä autoilu ole niin vakavaa, ihmisiä ollaan liikenteessä kaikki.