Voiko pahat menkkakivut olla sama kun synnytyskivut?
Sellaset että koko keho vaan tärisee, pakko maata sängys, hiki valuu ja tekis mieli itkeä.
Kommentit (34)
Tarviiko niitä verrata välttämättä? Jos sattuu niin sattuu.
Oliskin. Valitettavasti luvassa yleensä on paljon pahempaa.
Voi olla. Itsellä meni sairaalaan lähtö aika myöhäiseksi, kun ajattelin että eihän tässä nyt vielä mitään! Ja pelkäsin tulevaa. Ei tarvinnu pelätä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:02"]Kyllä synnytys on kipeempää. Sattuu saatanasti vaikka ois puudukkeet. Menkkakivut taittuu kunnon dropseilla.
[/quote]
En minä tuntenut yhtään mitään kun oli epiduraali.
Mulla ei ole menkkakipuja, mutta eipä ollut synnytyskipujakaan. Synnytyksessä supistukset oli pieniä vatsanväänteitä, kuin lievässä vatsataudissa. Odotin paljon pahempaa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:02"]Kyllä synnytys on kipeempää. Sattuu saatanasti vaikka ois puudukkeet. Menkkakivut taittuu kunnon dropseilla.
[/quote]
[/quote]
No minä tunsin ja kunnolla. Aiemmin oli myös sairaat menkkakivut. Sellaiset, että konttasin vessaan ja välillä oksensin silkasta kivusta.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:02"]Kyllä synnytys on kipeempää. Sattuu saatanasti vaikka ois puudukkeet. Menkkakivut taittuu kunnon dropseilla.
[/quote]
[/quote]
No minä tunsin ja kunnolla. Aiemmin oli myös sairaat menkkakivut. Sellaiset, että konttasin vessaan ja välillä oksensin silkasta kivusta.
[/quote]
Niin oli minullakin.
Synnytys sattu niin, että huusin suoraa huutoa kivusta (ilokaasun keräillä).
Menkkakivuista oon puolestaan oksentanut. On ne synnytyskivut musta pahemmat, mutta toisaalta mun menkkakivut lievittyy siedettäviksi kuussatasilla buranoilla, eli en oo ihan aikuisten oikeesti _pahoista_ menkkakivuista tainnut kärsiäkään.
Eiköhän kaikilla ole suht erilaiset menkka- ja synnytyskivut. Itse en olisi nopeista synnytyksistä huolimatta selvinnyt ilman epiduraalia, kaverini ei edes tajunnut, että synnytys on käynnistynyt, kun ei ollut juuri kipuja.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:18"]Mulla ei ole menkkakipuja, mutta eipä ollut synnytyskipujakaan. Synnytyksessä supistukset oli pieniä vatsanväänteitä, kuin lievässä vatsataudissa. Odotin paljon pahempaa.
[/quote]
Kateellisena täällä luen näitä...
Synnytyskivut on siinä erilaisia, että kohtu on iso ja tuntuu että on tulessa rintojen alta polviin asti. Menkoissa kipu taas on alavatsassa ja ehkä selässä. Vaikka olisivat koviakin.
Mulla menkkakivut on alavatsasta ja -selästä polviin asti. Kouristellessa en pysy pystyssä, enkä pysty esim makaamaan aloillani
Minun menkkakivut oli aina sitä että olin pari pv täysin lamaantuneena ja kipu sitä luokkaa että joka pyörryin tai oksensin sen vuoksi. Synnytys oli ainakin puolet vähemmän noista kivuista ja vei muuten menkkakivut mukanaan, nykyään selviän ihan perus buranalla kun ennen ei toiminut mikään kipulääke. Luojalle kiitos tuosta lapsesta.
Synnytyskipu on noin tuhatkertaiset menkkakivut, revi siitä. Tuntui kuin olisi elävältä tapettu, sahattu keskeltä kahtia. Ja olen pitänyt itseäni ihmisenä, jolla korkea kipukynnys, juuh ei ollut siinä tilanteessa.
Synnytyskivut on kyllä ihan omaa luokkaansa, olin jossain vaiheessa ihan tajunnan rajamailla kun kukaan ei tullut laittamaan lisää epiduraalia vaikka kuinka kelloa painelin. Sellaista kipua ei voi oikein edes verrata mihinkään. Mutta synnytys alkoi sellaisilla menkkatyyppisillä kivuilla kotona.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:02"]
Kyllä synnytys on kipeempää. Sattuu saatanasti vaikka ois puudukkeet. Menkkakivut taittuu kunnon dropseilla.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Joillakin menkat on pahemmat kuin synnytys, kuten minulla. Itsellä ei auta menkkakipuihin mitkään lääkkeet, ei maksimiannos panacodia yhdistettynä burana 800 mg neljä krt päivässä. voit vain kuvitella miltä tuntuu "synnyttää" joka kuukausi. Synnytyksessä pysytyy hengittämään ja pysyy tajuissaan, menkkakipujen aikana ei saa kunnolla hengeä ja olo kestää sen viikon. Synnytys on siis joillakin helpompi.
Mun mielestä menkkakivut on pahemmat kuin synnytys. Oman kokemuksen mukaan siis. Ja menkkakivut kestävät väh 3 päivää, synnytys onneksi kesti vain 6 tuntia :D
Riippuu varmaan synnytyksestä. Mä luulin että kuolen synnytykseen. Se kipu oli jotain niin sanoin kuvaamattoman kamalaa etten pystynyt edes huutamaan. Onneksi ihmisen mieli on vahva ja jotenkin se vei välillä kokonaan pois synnytyksestä enkä aina edes tajunnut missä mennään kunnes taas piti ponnistaa. Ja tämä siis pelkällä pudendaalilla. Menkkakipuja en ole ikinä pelännyt, mutta nyt pelkään seuraavaa synnytystä vaikka en ole vielä edes raskaana!
Musta synnyttäminen oli suorastaan nautinnollista verrattuna menkkoihin, vaikka kestikin melko pitkään (23 t) ja lapsi oli isokokoinen plus minä tosi pieni. Kyllähän se synnytys vähän tuntui, mutta ihan siedettävää oli koko ajan :D
Kyllä synnytys on kipeempää. Sattuu saatanasti vaikka ois puudukkeet. Menkkakivut taittuu kunnon dropseilla.