Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveria tultiin hakemaan meiltä, oli

Vierailija
13.02.2015 |

sovitusti kylässä. Töistä tullessani laitoin päivällisen ja söimme koko perhe ja myös toetenkin tuo kyläilijä. Miehen kanssa otimme lasilliset punaviiniä ja join sitä vielä kun kyläilijän vanhemmat tulivat lasta hakemaan. Tervehdin vanhempia lasi kädessäni. Ei tunneta sen ihmeemmin, lapset kyläilevät joskus toistensa luona.

mietinkin nyt, mitähän nuo vanhemmat ajattelivat...eihän ne tienneet oliko eka vai viides lasillinen..

mitä sinä ajattelisit?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:45"]En yhdestä viinilasista miettisi mitään. Jos viini olisi tavallisessa lasissa, niin voisin vähnä miettiäkin. Jos olisi viini ja jotain muuta epäilyttävää, niin silloin huolestuisin. [/quote] Jos joisin viiniä, niin todennäköisesti joisin tavallisesta lasista. En alkaisi ostelemaan erikoislaseja kaikille eri juomille. Joten ei tuosta voi päätellä yhtään mitään.

[/quote]

Mulla on eri rypäleillekin omat lasit.

Vierailija
2/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua viinin juominen sinänsä haittais, kun et kerran humalassa ole. Mutta vähän mua huvittais se kun sä siinä eteisessä huseeraisit sen lasin kanssa. Tulis väkisinkin mieleen, että haluat oikein näyttää, että tässä sitä vähän viiniä maistellaan. Silleen sivistyneesti. Kuten paremmissa piireissä tehdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka otti tästä ongelman, a) kaverin vanhemmat? b) av mammat? vai c) ap?

Vierailija
4/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tajuais edes kiinnittää asiaan huomiota, minusta tuo on täydin normaalia.

Ja kyllä, meillä voidaan juoda alkoholia ihan lasten nähdenkin, siinä ei ole mitään peiteltävää. Meillä syödäänkin lasten nähden. Lapsemme ovat oppineet että alkoholin nauttiminen ei ole sen kummaisempi asia, eikä se todellakaan tarkoita humalahakuista ryyppäämistä ja remuamista. 

Vierailija
5/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:54"]Mikäs siinä, itekkin otan lasillisen silloin tällöin, yleensä kyllä vasta kun tenavat on nukkumassa. Me tosin syödäänkin illalla kaksin vasta sillai et tenavat nukkuu. En siltikään päästäs lastani enää kylään sellaseen paikkaan, missä tullaan lasi kädessä ovelle. Syynä yksinkertasesti just se, etten tuntisi. Tutut ja niiden alkotavat tiedän, mut en luottas puoltuttuun, joka ei jaksa odottaa viinilasillistaan sen aikaa, että kyläilijä haetaan pois. Lasten ikä vaikuttas myös, mutta haettavaikäisen jättäisin teille tuomatta. Siitäkin huolimatta, hyvää viikonloppua, minäkin otan ehkä lasin valkkaria, iltapuuroa justiin keittelen.
[/quote]
Näinhän ne lapset oppiikin hyvät ruokatavat kun edes vanhemmat eivät syö heidän kanssaan.

Vierailija
6/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ottanut huikan suoraan viinipullosta tuon lapsen kaverin vanhempien nähden, sitten ne ehkä olis miettineet jotain. :D No worries, ap!

Vierailija
7/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus te av mammat yllätätte, positiivisesti :)

ap

Vierailija
8/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:06"]No en kyllä tajuais edes kiinnittää asiaan huomiota, minusta tuo on täydin normaalia.

Ja kyllä, meillä voidaan juoda alkoholia ihan lasten nähdenkin, siinä ei ole mitään peiteltävää. Meillä syödäänkin lasten nähden. Lapsemme ovat oppineet että alkoholin nauttiminen ei ole sen kummaisempi asia, eikä se todellakaan tarkoita humalahakuista ryyppäämistä ja remuamista. 

[/quote]
Onnea, omassa lapsuudessani näin ei tosiaankaan ollut.. ;(

Vierailija
9/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:59"]

Ei mua viinin juominen sinänsä haittais, kun et kerran humalassa ole. Mutta vähän mua huvittais se kun sä siinä eteisessä huseeraisit sen lasin kanssa. Tulis väkisinkin mieleen, että haluat oikein näyttää, että tässä sitä vähän viiniä maistellaan. Silleen sivistyneesti. Kuten paremmissa piireissä tehdään. 

[/quote]

Jotain tän tyylistä tulis mullekin mieleen. Miksi ihmeessä lasia pitää kuljetella ympäri asuntoa jos sitä viiniä nautitaan siinä kuitenkin ruuan kanssa.

Vierailija
10/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ihmettelisin, miksi pitää olla alkoholin vaikutuksen alaisena, jos on etukäteen lupautunut pitämään silmällä omaa ja toisen lasta. Olisiko teistä ihan ok, että päiväkodissakin hoitajat naukkailisivat viiniä voileipänsä kanssa? Miksi ylipäänsä pitää juoda viiniä tavallisella arkiaterialla? En usko, että päästäisin lapseni uudelleen teille, varsinkaan koska en tunne teitä. Tuntemattomien ihmisten juopumisastettakaan ei osaa sanoa, ilomielinen tervehdys ruokapöydästä käsin voi tarkoittaa sitä, että on kumottu pullollinen sahtia eikä enää pystytä edes nousemaan ylös. Mistä sitä tietää, vaikka olisitte lapsillekin antaneet maistiaisia, kun on kerran pullo avattu.

Vierailija
11/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:08"]

Minä kyllä ihmettelisin, miksi pitää olla alkoholin vaikutuksen alaisena, jos on etukäteen lupautunut pitämään silmällä omaa ja toisen lasta. Olisiko teistä ihan ok, että päiväkodissakin hoitajat naukkailisivat viiniä voileipänsä kanssa? Miksi ylipäänsä pitää juoda viiniä tavallisella arkiaterialla? En usko, että päästäisin lapseni uudelleen teille, varsinkaan koska en tunne teitä. Tuntemattomien ihmisten juopumisastettakaan ei osaa sanoa, ilomielinen tervehdys ruokapöydästä käsin voi tarkoittaa sitä, että on kumottu pullollinen sahtia eikä enää pystytä edes nousemaan ylös. Mistä sitä tietää, vaikka olisitte lapsillekin antaneet maistiaisia, kun on kerran pullo avattu.

[/quote]

Googlaapa tuo "alkoholin vaikutuksen alaisuus". Merkitys näyttää olevan sulle vähän epäselvä.

Vierailija
12/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:06"]No en kyllä tajuais edes kiinnittää asiaan huomiota, minusta tuo on täydin normaalia. Ja kyllä, meillä voidaan juoda alkoholia ihan lasten nähdenkin, siinä ei ole mitään peiteltävää. Meillä syödäänkin lasten nähden. Lapsemme ovat oppineet että alkoholin nauttiminen ei ole sen kummaisempi asia, eikä se todellakaan tarkoita humalahakuista ryyppäämistä ja remuamista.    [/quote] Onnea, omassa lapsuudessani näin ei tosiaankaan ollut.. ;(

[/quote]

Se on ikävää, että monille lapsille se ainut alkoholinkäytön malli on tosiaan se kännit ja kaikki muut siitä seuraavat ikävät asiat :(

Vierailija
13/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mikä idiootti olet, 30.

Vierailija
14/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sallisin kyllä päiväkodin tädeille lasin viiniä...olemme miehen työn vuoksi asuneet ranskassa. Työaika oli noin  9-18, päivällä 2-3 h ruokatauko..lounaalla otetiin viinit, joku kävi kotonansa, joku asoilla, salilla tms. Lasillinen ei todellakaan ole ongelma, pullollinen on.

Vierailija
15/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sä ot selkeesti sitä kansanryhmää, jolle alkoholi on melkoisen iso ongelma - monessakin suhteessa.

Vierailija
16/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tuo viimeinen lause meni vähän överiksi mutta muuten samaa mieltä. Itse en joisi mitään jos lapsella kaveri kylässä. Olen silloin myös siitä vieraasta lapsesta vastuussa.

Vierailija
17/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:22"]

[/quote]

No tuo viimeinen lause meni vähän överiksi mutta muuten samaa mieltä. Itse en joisi mitään jos lapsella kaveri kylässä. Olen silloin myös siitä vieraasta lapsesta vastuussa.

[/quote]

Onko sulle vieraat lapset jotenkin arvokkaampia kuin omasi? Itse en joisi mitään niin paljon että alkaa kontrolli mennä - oli sillä lapsella sitten kaveri kylässä tai ei. Mutta yhdellä viinilasillisella nyt ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
18/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottkai av-mammat hyväksyy asian, kun ovat samanlaisia tissuttelijoita. Itse en tykkäsisi, kun en voi tietää missä mennään.

Yhden kerran meinasin ottaa oluen, kun oltiin matkoilla mutta jätin senkin väliin, kun vieras lapsi oli mukana.

Toiset on vain tyytyväisiä, kun muksu päässyt kaverikylään ja saanut ruuankin.

Vierailija
19/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:21"]

[/quote]

Sä ot selkeesti sitä kansanryhmää, jolle alkoholi on melkoisen iso ongelma - monessakin suhteessa.

[/quote]

Joo iso ongelma on, myönnän sen. Olen alkoholistien lapsi, meillä oli todella vahvat kulissit ulospäin. Käytän kyllä itse alkoholia pienissä määrin muutaman kerran vuodessa, mutta en milloinkaan niin, että tulisin juovuksiin asti. Esim. puoli pulloa siideriä kesähelteellä riittää ja silloinkin vain, jos myös toinen huoltaja on kotona ja selvin päin.

Ihmiset tulevat kovin eri määristä juovuksiin ja käyttäytyvät myös hyvin eri tavoin juovuksissa ollessaan. Jostain tulee iloinen, joku toinen vetäisee nyrkillä naamaan. Mistä minä sen tietäisin, juodaanko ap:n ruokapöydässä 12-volttista viiniä vai kossua, koska perhe olisi minulle tuntematon. Ties vaikka olisi aloitettu kahdelta päivällä ja tissuteltu pikkuhiljaa ja nyt ruokapöydässä jo neljäs vinkkupullo menossa.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos kylään on kutsuttu muiden perheiden lapsia, silloin ei oteta viinaa missään muodossa.

Vierailija
20/62 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:21"]

[/quote]

Alkoholi ei ole ongelma vain yhdelle kansanryhmälle, nimittäin alkoholistille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme