Lapsen kaveria tultiin hakemaan meiltä, oli
sovitusti kylässä. Töistä tullessani laitoin päivällisen ja söimme koko perhe ja myös toetenkin tuo kyläilijä. Miehen kanssa otimme lasilliset punaviiniä ja join sitä vielä kun kyläilijän vanhemmat tulivat lasta hakemaan. Tervehdin vanhempia lasi kädessäni. Ei tunneta sen ihmeemmin, lapset kyläilevät joskus toistensa luona.
mietinkin nyt, mitähän nuo vanhemmat ajattelivat...eihän ne tienneet oliko eka vai viides lasillinen..
mitä sinä ajattelisit?
Kommentit (62)
Varmaan olisivat huomanneet jos olisit humalassa ollut. Mutta oven avaaminen (?) vinkkulasi kourassa on kyllä vähän... ehhhhei... Itse saattaisin miettiä, et onks se vinkku NIIN tärkeä, ettei sitä vois tervehtimisen ajaksi laittaa pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:45"]En yhdestä viinilasista miettisi mitään. Jos viini olisi tavallisessa lasissa, niin voisin vähnä miettiäkin. Jos olisi viini ja jotain muuta epäilyttävää, niin silloin huolestuisin.
[/quote]
Jos joisin viiniä, niin todennäköisesti joisin tavallisesta lasista. En alkaisi ostelemaan erikoislaseja kaikille eri juomille. Joten ei tuosta voi päätellä yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:45"]
En yhdestä viinilasista miettisi mitään. Jos viini olisi tavallisessa lasissa, niin voisin vähnä miettiäkin. Jos olisi viini ja jotain muuta epäilyttävää, niin silloin huolestuisin.
[/quote]
Tämä olikin pointti, eihän ne voi tietää, vaikka olisin tyhjentänyt koko pullollisen. No, tietenkin nyt näkivät, etten ollut humalassa, mutta hoksasin vasta myöhemmin koko asian "paheksuttavuuden", minulle se lasi viiniä kuuluu ehdottamisti pe, la ja su ruokailuun. Arkisin on niin hektistä ja syödään puolivalmiita einesjuttuja, on harrastukset jne, että vain pe-su syödään yhdessä ka silloin on kiva ottaa se lasillinen tai kaksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:48"]
Varmaan olisivat huomanneet jos olisit humalassa ollut. Mutta oven avaaminen (?) vinkkulasi kourassa on kyllä vähän... ehhhhei... Itse saattaisin miettiä, et onks se vinkku NIIN tärkeä, ettei sitä vois tervehtimisen ajaksi laittaa pöydälle.
[/quote]
Mies avasi oven, minä istuin vielä ruokapöydässä (näköyhteys ovelle).
ap
Mikäs siinä, itekkin otan lasillisen silloin tällöin, yleensä kyllä vasta kun tenavat on nukkumassa. Me tosin syödäänkin illalla kaksin vasta sillai et tenavat nukkuu. En siltikään päästäs lastani enää kylään sellaseen paikkaan, missä tullaan lasi kädessä ovelle. Syynä yksinkertasesti just se, etten tuntisi. Tutut ja niiden alkotavat tiedän, mut en luottas puoltuttuun, joka ei jaksa odottaa viinilasillistaan sen aikaa, että kyläilijä haetaan pois. Lasten ikä vaikuttas myös, mutta haettavaikäisen jättäisin teille tuomatta. Siitäkin huolimatta, hyvää viikonloppua, minäkin otan ehkä lasin valkkaria, iltapuuroa justiin keittelen.
Keski- ja Etelä-Euroopassa myös niillä lapsilla olisi ollut viinilasit kädessä, eikä kukaan olisi nähnyt asiassa mitään kummallista. Täällä Suomessa kauhistellaan kuin murrosikäiset, että oikein ALKOHOLIA hihihiii....
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:48"]
[/quote]
ap
[/quote]
Tämä kommentti on näköjään mennyt suurimmalta osalta ohi. Eli lasia ei ilmeisesti kuljeteltu ympäri talo.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:40"]Tervehdin vanhempia lasi kädessäni.
[/quote]
Tökeröä käytöstä. Viittaa alkoholi ongelmaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:48"]
[/quote]
ap
[/quote]
Oikeastaan vielä tökerömpää tervehtiä vieraita ruokapöydästä vaivautumatta edes laskemaan lasia kädestään.
Tuliko muuten kaikki vanhemmat yhtä aikaa?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:08"] Minä kyllä ihmettelisin, miksi pitää olla alkoholin vaikutuksen alaisena, jos on etukäteen lupautunut pitämään silmällä omaa ja toisen lasta. Olisiko teistä ihan ok, että päiväkodissakin hoitajat naukkailisivat viiniä voileipänsä kanssa? Miksi ylipäänsä pitää juoda viiniä tavallisella arkiaterialla? En usko, että päästäisin lapseni uudelleen teille, varsinkaan koska en tunne teitä. Tuntemattomien ihmisten juopumisastettakaan ei osaa sanoa, ilomielinen tervehdys ruokapöydästä käsin voi tarkoittaa sitä, että on kumottu pullollinen sahtia eikä enää pystytä edes nousemaan ylös. Mistä sitä tietää, vaikka olisitte lapsillekin antaneet maistiaisia, kun on kerran pullo avattu. [/quote] Sä ot selkeesti sitä kansanryhmää, jolle alkoholi on melkoisen iso ongelma - monessakin suhteessa. [/quote] Joo iso ongelma on, myönnän sen. Olen alkoholistien lapsi, meillä oli todella vahvat kulissit ulospäin. Käytän kyllä itse alkoholia pienissä määrin muutaman kerran vuodessa, mutta en milloinkaan niin, että tulisin juovuksiin asti. Esim. puoli pulloa siideriä kesähelteellä riittää ja silloinkin vain, jos myös toinen huoltaja on kotona ja selvin päin. Ihmiset tulevat kovin eri määristä juovuksiin ja käyttäytyvät myös hyvin eri tavoin juovuksissa ollessaan. Jostain tulee iloinen, joku toinen vetäisee nyrkillä naamaan. Mistä minä sen tietäisin, juodaanko ap:n ruokapöydässä 12-volttista viiniä vai kossua, koska perhe olisi minulle tuntematon. Ties vaikka olisi aloitettu kahdelta päivällä ja tissuteltu pikkuhiljaa ja nyt ruokapöydässä jo neljäs vinkkupullo menossa. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos kylään on kutsuttu muiden perheiden lapsia, silloin ei oteta viinaa missään muodossa. [/quote] Koska sulla oli traumaattinen lapsuus alkoholin tähden, ni kukaan, koskaan, missään olosuhteissa ei osaa ottaa sivistyneesti lasia (tai jopa paria!) ruuan kanssa. Niinkö? Ihan todella? Nyt sitä kuuluisaa nutturaa vähän löysemmälle, nainen! Mee terapiaan puimaan näitä juttuja äläkä turhaan kuumotu jengin ruokaviineistä.
[/quote]
Jos tuntisin ap:n ja tietäisin, että hän tosiaan ottaa vain lasin tai kaksi ruuan kanssa mietoa viiniä perjantain kunniaksi, se olisi ihan ok. Mutta tässä aloituksessahan oli kyse tuntemattomasta perheestä, jonka luokse lapseni olisi kutsuttu kylään. Koska en tuntisi ap:ta, hätkähtäisin kovasti, jos menisin hakemaan pilttiäni hänen hoivistaan ja hän olisi juonut alkoholia. Itse tiedän lapsuudenperheeni takia, kuinka sivistynyttä voidaan esittää ulospäin, vaikka oven takana ollaan rapajuoppoja.
Minusta on hälyttävää, että asia on näin molelle palstalaiselle ok vain siksi, että te itse osaisitte ottaa alkoholia ihan fiksusti. Välillä on ketjuja siitä, että voiko lasta päästää kaverille yökylään, jos vaikka ne kaverin vanhemmat ovatkin jotain pedofiilejä. Miksi ihmeessä ei olla huolissaan siitä, että ne kaverin vanhemmat voivat olla alkoholisoituneita, kun kerran juoppoja on tässä maassa kymmeniä tuhansia enemmän kuin pedofiilejä (oletan)?
[/quote]
Sun todella kannattaa mennä puhumaan noista traumoistasi jonkun ammatilaisen luokse, jos täysin normaali käytös näkyy olevan sun mielestä noin ennenkuulumatonta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:48"] Varmaan olisivat huomanneet jos olisit humalassa ollut. Mutta oven avaaminen (?) vinkkulasi kourassa on kyllä vähän... ehhhhei... Itse saattaisin miettiä, et onks se vinkku NIIN tärkeä, ettei sitä vois tervehtimisen ajaksi laittaa pöydälle. [/quote] Mies avasi oven, minä istuin vielä ruokapöydässä (näköyhteys ovelle). ap [/quote] Oikeastaan vielä tökerömpää tervehtiä vieraita ruokapöydästä vaivautumatta edes laskemaan lasia kädestään. Tuliko muuten kaikki vanhemmat yhtä aikaa?
[/quote]
Jos mies menee jo ovelle niin mihin siinä ap:ta tarvitaan? Niinkin arkinen tilanne kuin lapsen hakeminen kylästä ei minusta tarkoita että ap:n päivällisensyömisen pitää pysähtyä että pääsee mahdollisimman kohteliaasti tervehtimään ihmisiä ja seisomaan tyhjänpanttina eteiseen.
Vittu mitä paskaa tämä "lasillinen hyvää punaviiniä ruuan kanssa". Kun todellisuudessa vedetään viinaan kaksin käsin. Siis konttasit ovelle ja sössötit, että me tässä juuri syötiin. Sitten iski seuraavana päitävänä morkkis. Ja onneksi on tämä terapia palsta.
Miettisin, että äärettömän epäkohteliasta väkeä. Ei vieraita tervehditä tiskirätti, paskavaippa tai viinilasi kädessä. Mielessä kävisi, että luuleeko tuo olevansa jotenkin erityisen moderni ihminen, kun uskaltaa ihan lasi kädessä tervehtiä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:40"]Tervehdin vanhempia lasi kädessäni. [/quote] Tökeröä käytöstä. Viittaa alkoholi ongelmaan.
[/quote]
Ja sulla viittaa yhdyssanaongelmaan....
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:17"]
Ja sulla viittaa yhdyssanaongelmaan....
[/quote]
Se on tiedossa, mutta ei siitä enne pää tässä kun ei kuulu ketjun aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:17"] Ja sulla viittaa yhdyssanaongelmaan.... [/quote] Se on tiedossa, mutta ei siitä enne pää tässä, kun ei kuulu ketjun aiheeseen.
[/quote]
???
Odottaisin että pääsen kotiin juomaan minäkin viiniä. Otin lasillisen juuri ruoan kanssa, ihanaa kun on perjantai! :)