Glorian pt sai potkut
Mitäs mammat tähän sanovat
http://www.marmai.fi/uutiset/glorian+paatoimittaja+minna+juti+jattaa+lehden/a2292540
Kommentit (167)
Tavantallaaja-lukijan (52 vee, ei täysin raato) kommentti Eevasta ja Gloriasta:
Arvelen että aikuisille naisille (= vanhemmille lukijoille, kuten minä) tehdyt lehdet menestyvät paperilla, some-sukupolvi on jo nyt löytänyt muut kanavansa.
Mutta instagram ja blogit ja twitter jne jne eivät korvaa ammattitaitoisesti, perusteellisesti ja lukijoita kunnioittaen tehtyjä, kiiltävälle paperille painettuja lehtiä (eikä kirjoja, tietenkään).
Eevassa on varmasti ajateltu juuri näin, keskitytty ja onnistuttu säilyttämään suosio ja jopa kasvattamaan sitä. Brändi pysyy - ja kaksikymppisetkin naiset vanhenevat...
Gloriassa on Lindegrenin jälkeen uudistuttu ja uudistuttu eli sohlattu ja sohittu sitä ja tätä joka suuntaan. Uskolliset lukijat - kuten minä - hylkäävät.
Eevassa oivallettu, ettei hyvän printin kannata edes yrittää kilpailla netin kanssa. En tiedä mitä Gloriassa on oivellettu, lehden netti- ja some-osaaminen on kuitenkin aivan alkeellista.
Nimim. Glorian entinen tilaaja 1990-luvulta
NO EIKÖ SE VIESTINTÄOSASTO VIELÄKÄÄN EHTINYT MUKAAN KERTOMAAN JUTIN UUTTA HIENOA TYÖPAIKKAA?!!! HALOOOOO VIESTINTÄOSASTO, YRITTÄKÄÄ NYT EDES TAI MUUTEN KAIKKI LUULEE JUTIN POTKUJA POTKUIKS!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:01"]
NO EIKÖ SE VIESTINTÄOSASTO VIELÄKÄÄN EHTINYT MUKAAN KERTOMAAN JUTIN UUTTA HIENOA TYÖPAIKKAA?!!! HALOOOOO VIESTINTÄOSASTO, YRITTÄKÄÄ NYT EDES TAI MUUTEN KAIKKI LUULEE JUTIN POTKUJA POTKUIKS!
[/quote]
Päivystin kans koko maanantain popparien kans.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:49"]
Nyt taitaa olla meneillään kisa siitä, mikä lehti onnistuu uudistumaan nuoria, kansainvälisesti ajattelevia ihmisiä kiinnostavaksi kokonaisuudeksi. Jokainen toki haluaisi olla tässä se paras, jonka tilaajiksi Suomen muodista kiinnostunut yleisö vähitellen siirtyy. Silloin lehti voi ajatella olevansa turvassa seuraavat parikymmentä vuotta, edellyttäen että se onnistuu myös pitämään uudet lukijansa.
[/quote]
Lehdet ovat kuolleet mediana. Saman - ja enemmän - saa netistä ja eri somekanavista. Erityisesti on vaikea uskoa näin pienessä maassa menestyvään suomenkieliseen lehteen.
Itse luin jo 80-luvulla teininä enemmän ulkomaisia lehtiä. Nytkin jos ostan lehden, niin se on ulkomainen.
[/quote]
Paljon alapeukkuja, mutta olen samaa mieltä. Netti on paha kilpailija suomalaislehdille. Ranskassa naistenlehden kuin naistenlehden saa alle 2 eurolla, Suomessa puolta köykäisempi julkaisu maksaa vähintään vitosen. Ymmärrän kyllä, että pienellä kielialueella ja siten myös levikkialueella hinta helposti kohoaa isoksi. Journalismin tason pitäisi olla todella hyvä, että lehden ostaessa saisi todella vastinetta rahallaan.
Itse myös olen kuluttanut ulkomaisia naistenlehtiä. Kaikkien aikojen suosikkini on Ranskan Marie Claire, jossa on muodin ja kauneuden lisäksi älykkäitä reportaaseja kv ilmiöistä ja psykologiasta. Suomalaissuosikkini oli aikoinaan Kodin Kuvalehti, joka joskus 10 vuotta sitten oli ihan ylivoimainen juttujen sisällön ja visuaalisen ilmeen puolesta. Toki silloinkin Marie Clairea suppeampi. Enää en sitäkään ostaisi.
Paljon alapeukkuja, mutta olen samaa mieltä. Netti on paha kilpailija suomalaislehdille. Ranskassa naistenlehden kuin naistenlehden saa alle 2 eurolla, Suomessa puolta köykäisempi julkaisu maksaa vähintään vitosen. Ymmärrän kyllä, että pienellä kielialueella ja siten myös levikkialueella hinta helposti kohoaa isoksi. Journalismin tason pitäisi olla todella hyvä, että lehden ostaessa saisi todella vastinetta rahallaan.
Itse myös olen kuluttanut ulkomaisia naistenlehtiä. Kaikkien aikojen suosikkini on Ranskan Marie Claire, jossa on muodin ja kauneuden lisäksi älykkäitä reportaaseja kv ilmiöistä ja psykologiasta. Suomalaissuosikkini oli aikoinaan Kodin Kuvalehti, joka joskus 10 vuotta sitten oli ihan ylivoimainen juttujen sisällön ja visuaalisen ilmeen puolesta. Toki silloinkin Marie Clairea suppeampi. Enää en sitäkään ostaisi.
[/quote]
Ranskan MC on myös "partout", eleganttia somea!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:02"]
Minkähän ikäiset enää lukee naistenlehtiä?
[/quote]
Minä luean Kauneus&Terveyttä ja Fit-lehteä. :( -22v.
153: En oikein ymmärrä, mitä kommentillasi yrität sanoa?
Itse en lue Marie Clairen verkkoversiota, ainoastaan lehteä. Ja se on tasokas, mikään suomalainen ei yllä lähellekään samaa.
T: Ranskan Marie Clairea kehunut