Glorian pt sai potkut
Mitäs mammat tähän sanovat
http://www.marmai.fi/uutiset/glorian+paatoimittaja+minna+juti+jattaa+lehden/a2292540
Kommentit (167)
"Haluan suomalaisen Feminan"
Haluan suomalaisen Dominan. T: Muuan mies
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:15"]
[/quote] Alan tästä lähtien tituleerata itseäni "kansalaisjournalistiksi" enkä enää AV-mammaksi.
[/quote]
Joo! Täällä ne "oikeatkin" journalistit oleksivat :-)
[/quote]
Miksi lainaukset eivät muutamilla onnistu?
[/quote]
eivät osaa #somee
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:02"]
Olen entinen lehtien suurkuluttaja, nykyisin tulee vain selailtua lehtiä jossain kahvilassa.
Syynä on haastattelujen samankaltaisuus. Naistenlehtipuhe on kovin kaavamaista ja ennalta arvattavaa: jokainen haasteteltu "on vaatinut itseltään liikaa" ja loppuunpalamisen seurauksena "oppinut kuuntelemaan itseään" ja löytämään "iloa ihan tavallisista jutuista". Elämä kun ei mene suunnitelmien mukaan.
Lehdestä toiseen tätä samaa jonninjoutavaa terapiapuhetta.
[/quote]
Hyvin tiivistit myös minun tuntemukseni. Naistenlehtipuheen tosiaan oppii nopeasti, ja se on ennustettavaa. Lehdissä ei ole hyviä kirjoittajia jotka osaisivat kertoa elämän *kaavamaisuudesta* kiinnostavasti ja kaavoitta. Ja nykyään joka lehti tursuaa itseoppineita personal trainereita ja valmentajia, jotka ovat aikuisten oikeesti markan latteuksia latelevia nobodyja. Usein muuten nämä konsulentit ovat virkaheittoja toimittajia, oletteko huomanneet?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:44"] Millaisia juttuja te haluaisitte lukea kotimaisista lehdistä? [/quote] Nykyisin oikeastaan odotan lähinnä Hesarin kuukausiliitteen ilmestymistä, sillä sen jutuista olen pitänyt. Poikkeuksena tosin muistan jonkun Kuukausiliitteen ns. muotijutun, jossa puolustusministeri oli kuvattu monisivuisen "artikkeliin" sivujen kokoisilla kuvilla "Mannerheimin hengessä" ja puettu kalliisiin asukokonaisuusksiin. Siitä jutusta tuli mieleen lähinnä vaalimainos. Ulkomaalaisista lehdistä Psychology Today on kiinnostanut. Tosin se on enemmänkin viihteellisen asiapitoinen tiedelehti, mutta artikkelit kiinnostavia. Pitääkin joskus tutustua joissakin kommenteissa mainittuihin ulkomaalaisiin naistenlehtiin. Viihteellisestäkin sisällöstä pidän. Monesti hyllystä on tullut otettua tarjouksessa oleva Me Naiset. Imagea luin joskus monia vuosia sitten ja varsinkin silloin pikkupaikkakunnalla asuessani Image tuntui olevan kurkistus johonkin hienompaan. Pääkaupunkiseudulle muutettuani luin sitä vielä jonkun aikaa, mutta sitten unohtui.
[/quote]
Se HS Kuukausiliitteen fashionista-puolustusministeri-juttu oli juurikin Sami Sykön taattua glooooria-tsurnalismia.
[/quote]
O Jesu! Kuinka paljon kirjoitusvirheitä yhteen lauseeseen voi mahduttaa? Pitäisi olla:
"Se HS:n Kuukausiliitteen fashionistapuolustusministeristä kertova juttu oli nimenomaan Sami Sykön taattua Gloria-journalismia".
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 20:35"]
Lindegrenin Gloria oli aika hyvä. Olin tosi nuori, kun luin sitä, mutta lehdessä oli jotain erityistä; ei todellakaan ollut vain "yläluokalle" suunnattu. Glorian ruokakirjat silloisille tilaajille on ihan legendaariset!
[/quote]
Totta! Sykkö vei lehteä huonompaan suuntaan ja Jutin korjausliikkeet eivät jostain syystä ole saaneet palautettua vanhaa "gloriaa" (pun intended) takaisin. Sääli.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:57"]
Tsekkasin, ihan wikistä löytyy: Joulukuussa 2012 Yle Uutisten toimittaja Sanna Ukkola kirjoitti Gloria-lehden ja kosmetiikkayrityksen yhteistyöstä ("Viiden tähden toimittajat", ja JSN antoi Glorialle langettavan päätöksen tekstimainonnasta.
[/quote]
komppaan tätä, hyvä juttu. sanna ukkola uskaltaa sanoa koska on ylen toimittaja eikä naimisissa mainosfirman kanssa
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 20:34"]
Gloria on ollut mulle aina asenteeltaan vastenmielinen julkaisu. En tunnista kuuluvani kohderyhmään, joka keskittyy ylimielisesti minä-minä-minä -ajatteluun.
[/quote]
Tämä.
Vähän ohis, mutta minä luen paljon mieluummin paperilehtiä kuin nettiversioita, vaikka olenkin 32.
Muutenkaan ei tämä blogijournalismi oikein nappaa. Jos lehtien sisältö toistaa itseään ja laatu on mennyt alaspäin, niin blogeissa sisältö toistaa vieläkin enemmän itseään (ymmärrettävää, kun on vain yksi kirjoittaja) ja laatu ei yleensä päätä huimannut alunperinkään. Jos esimerkiksi sisustuslehdissä puuduttaa samannäköiset kodit, niin kuinka paljon puuduttaa lukea blogeja, joissa on aina vain yksi ja sama koti? Ja yhdestä nurkasta otetaan kerrallaan 20 kuvaa.
Muotilehtien editorial-kuvat eivät ehkä kiinnosta, mutta vieläkin vähemmän kiinnostaa tietää, että joku parikymppinen opiskelija on yhdistänyt harmaan rakkauslaukun tällä kertaa mustiin luputiineihin ja pitsimekkoon, ja varasi taas uuden matkan New Yorkiin. Vautsivau mikä uutinen, tuskin maltan odottaa jatkoa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:47"]
Gloria on ollut mulle aina asenteeltaan vastenmielinen julkaisu. En tunnista kuuluvani kohderyhmään, joka keskittyy ylimielisesti minä-minä-minä -ajatteluun.
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Ja tämä eroaa sitten Trendistä, Ellestä, Costumesta ja Oliviasta... miten?
Meidän perhe on paras, sitä tilaan. Ja Hyvä terveys.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:47"]
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Ja tämä eroaa sitten Trendistä, Ellestä, Costumesta ja Oliviasta... miten?
[/quote]
Tekstimainonta Oliviassa ja Trendissä on taitavammin naamioitua?
Jutulla on jo uus työpaikka odottamassa. Ei vaan tainnu uuden työnantajan viestintäosasto ehtiä mukaan tähän tiedotusrumbaan, melkoinen moka. Eiköhän Jutin uusi duuni selviä maanantaina viimeistään
Jännä.
Viestintäosasto?!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:01"]
NO EIKÖ SE VIESTINTÄOSASTO VIELÄKÄÄN EHTINYT MUKAAN KERTOMAAN JUTIN UUTTA HIENOA TYÖPAIKKAA?!!! HALOOOOO VIESTINTÄOSASTO, YRITTÄKÄÄ NYT EDES TAI MUUTEN KAIKKI LUULEE JUTIN POTKUJA POTKUIKS!
[/quote]
Älähän hätäile. Viestintäosasto tietääkseni just raapustaa nahkapergamenttia.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:26"]
http://www.marmai.fi/uutiset/glorian+paatoimittaja+minna+juti+jattaa+lehden/a2292540
[/quote]
Onnea Elina Yrjölälle!!
Jäykkiin niveliin on mulla auttanut myös norvital kapselit
[/quote]
Näin minäkin tuosta marmain uutisesta luin.
[/quote]
Mikä kilpailija? Naistenlehtien menekin luisu on niin paha ettei niitä pelasta kukaan. Ja yhden toimittajan potkut ovat vaan jatkoa monille potkuille.
Näitä uutisia tulee naistenlehdistä vielä lisää.
[/quote]
Tulikin jo, Kotilieden pt lähtee kans.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:26"]
[/quote]
Hirmu kivuliaalta kuullostaa toi uuden nahan luominen
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:53"]
Jutulla on jo uus työpaikka odottamassa. Ei vaan tainnu uuden työnantajan viestintäosasto ehtiä mukaan tähän tiedotusrumbaan, melkoinen moka. Eiköhän Jutin uusi duuni selviä maanantaina viimeistään
[/quote]
Siis suoraan Lorkun (L´' Oreaal, aah) leipiin?
[/quote]
No ei varmasti koska Lorkkukin hylkäsi
http://www.marmai.fi/uutiset/loral+hylkasi+glorian/a2295276
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:11"]Lehdet ovat kuolleet mediana. Saman - ja enemmän - saa netistä ja eri somekanavista. [/quote]
Riippuu lehdestä ja sisällöstä. Kyllä laadukasta muotikuvaa vain on hauskempaa katsoa paperille painettuna kuin netissä mainosten ja selaingrafiikan ympäröimänä. Mutta useimpien suomilehtien nykyistä kohdeyleisöä sellainen ei toki kiinnosta riittävästi. Toisena ongelmana on ammattitaidon puute tekijäpuolella.
Koko koneiston pitää uudistua rajusti, jotta riittävän laadukasta sisältöä saataisiin aikaan. Samoin rahaa pitäisi voida käyttää enemmän juttujen tekemiseen, ja tähän taas voi olla vaikeaa saada talouspuolen hyväksyntää. Joten todellakaan nykyisille lehdille tämän olemassaolevan kuilun yli hyppääminen ei tule olemaan helppoa. Todennäköisempää on, että ne uudistuvat netti- ja/tai juorumedioiden suuntaan ja tilalle tulee sitten kokonaan uusia tekijöitä (kuten on jo itse asiassa tullutkin).
Olen ajatellut olevani jotenkin poikkeuksellinen, kun en saa enää mitään irti naistenlehdistä, mutta täällähän on muitakin! Jotenkin tuntuu, että ne samat jutut kiertää ja oikeasti mihinkään ei koskaan perehdytä kunnolla. Terveys ja ravintojutuissakin huuhaa kukoistaa ja jutut ovat lähinnä muotoa lista. Sitten esitellään pari vaatekappaletta ja lopuksi joku julkkishaastattelu, joka ei voisi vähempää kiinnostaa. Tilaan kodin kuvalehteä, vaikka en kuulu kohderyhmään, mutta siinä sentään joskus on joku syvempi taviksesta tehty juttu. Tosin usein kodin kuvalehdestäkään en oikein tahdo muistaa, olenko lukenut sen jo vai en..