Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten naismaku ei vanhene, vaikka mies itse vanhenee

Vierailija
21.11.2021 |

Niin miehet kuin naisetkin ovat oletettavasti huomanneet oman iän karttuessa, ettei miesten naismaku vanhene. Tämä siis siitä huolimatta, että mies itse tietenkin vanhenee. Syy tähän on helposti ymmärrettävissä biologian näkökulmasta. Toki historian hämärässä on ollut myös vanhempia naisia suosineita miehiä, mutta he eivät ole biologisista syistä jättäneet läheskään vastaavaa määrää jälkeläisiä. Voidaan siis yksinkertaistaen sanoa, että nykyisin elävät miehet ovat nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.

Olen huomannut ilmiön todeksi nyt, kun oma ikä alkaa nelosella. 18-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 28-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 38-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia ja oletan, että sama linja jatkuu niin 48-, 58- kuin 68-vuotiaanakin. Kävin mielenkiinnosta läpi omaa kaveripiiriäni kysellen heidän kantaansa, ja kyllä: saman ovat hekin havainneet.

Noin käytännössä parinvalinta ei tietenkään mene näin yksinkertaisesti, ja hyvä niin. Ikä on vain yksi tekijä parinvalinnassa, ja kun omakin ikä lisääntyy, alkaa niitä muita ominaisuuksia arvostaa koko ajan enemmän. Eikä kysymys ole siitä kuuluisasta ”tyytymisestä” vaan siitä, että 45-vuotiaan miehen käytännön arkielämä on varmasti helpompaa 45-vuotiaan naisen kuin 18-vuotiaan naisen kanssa.

Naisillahan vastaavaa ilmiötä ei esiinny, vaan naiset suosivat yleensä suunnilleen (ehkä +/- 5 vuotta) itsensä ikäisiä miehiä läpi elämän.

Edellä kuvattu ei ole hyvä tai huono asia. Se vain on.

Miehet: oletteko huomanneet itsessänne ilmiön?
Naiset: oletteko huomanneet miehissä ilmiön?

Kommentit (454)

Vierailija
181/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, 65, leski, ja katson haikeudelle nuoria miehiä, he ovat niin kauniita. Ikäiseni miehet ovat rupsahtaneita, vatsakkaita, kaljuuntuneita. En toki itsekään ole nuoruuteni kukkeudessa. 

En kuitenkaan ikimaailmassa antautuisi suhteeseen nuoren miehen kanssa. Nuoruus kuuluu nuoruudelle.

Nuoret ihmiset eivät tajua, että yksi suuri etu nuoruudessa on saada olla tekemisissä kauniiden ihmisten kanssa, muiden nuorten siis. :)

Niin, ei ole pakko.

Vierailija
182/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minusta se laajenee niin, että sekä nuoret että vanhat naiset kelpaavat, kunhan olemus ja luonne ovat kohdallaan. Minulle kelpaisi hyvin 60-vuotias miellyttävä nainen tai 30-vuotias miellyttävä nainen. Olennaista on, että koen ihmisen niin mukavaksi, että viihdyn hänen seurassaan. 18-vuotiaalle naiselle minulla ei olisi mitään asiaa, eikä hänellä minulle, enkä varmaan siksi viihtyisi hänen seurassaan. Olen 53-vuotias.

Niin tätä juuri ihmettelen, että mitä juteltavaa jollain papparaisella on jonkun teinipissiksen kanssa? Eletään kuitenkin täysin eri kehitysvaihetta. Toki ymmärrän että nuoret näyttää paremmalta, kyllä minustakin ne timmit parikymppiset pojat ovat niin kaunista katsottavaa, mutta ei parisuhteessa olla vain ulkonäön takia. Kyllä se rupsahtanut setämieskin alkaa näyttää maailman komeimmalta sitten kun häneen rakastuu.

Minua aina alkaa hymyilyttää, kun luen, että mitä juteltavaa nuorella ja vanhalla muka olisi. Tulee mielikuva, että edellinen kommentoija, eli vanha nainen elää jollain eri planeetalla, eikä lainkaan näe ympärillään olevaa maailmaa, eikä muita, varsinkaan itseään nuorempia ihmisiä. Juuri tuollaisten tomppelien takia on syntynyt sanonta sukupolvien välinen kuilu. Kaikista huvittavinta asiassa on se, että nämä dorkat ovat vielä jotenkin iloisia ja ylpeitä siitä, että ovat täysin pihalla maailmanmenosta ja nuoremmista ihmisistä.

Ja minua taas alkaa hymyilyttää kun luen tätä kommettia tiedostaen, että suurella todennäköisyydellä et ole ollut missään tekemisissä nuorten naisten kanssa ylipäänsä, saati parisuhteessa, hyvä jos olet ikinä päässyt panemaan minkään ikäistä. Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä että miehet puhuvat näistä asioista rehellisesti. Olisi kauheaa elää harhaluuloissa ja haavemaailmassa että kukaan mies voisi oikeasti ja aidosti haluta minua naista, joka on täyttänyt jo 25-vuotta. Tämä helpottaa ja selkeyttää elämää kun voi hyvillä mielillä lopettaa deittailun ja keskittyä elämässään muihin asioihin. Säästyy aikaa ja energiaa kun ei tarvitse murehtia pariutumista tai rakkauden etsimistä kun tietää sen olevan vain tyhjää, sielutonta teatteria ja itsepetosta. Lapsiakaan en halua niin miehille ei ole mitään käyttöä, seksiäkin nainen saa aina kun haluaa.

Vierailija
184/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että hyvä n.18v peppu kääntää jopa vanhainkodin miesten päät.

Vanhainkodissa on pilvin pimein parikymppisiä hoitajia ja harjottelijoita. Aika ruusuinen käsitys asukkaiden kunnosta.

Terveydenhoidossa työskenteleville naisille voisi harkita työasuksi hametta, entisaikojen tapaan😁

Mies53v

Hameet kuuluvat siviiliin, töissä ollaan töissä. Työvaatteet ovat mikrokuitua, ja niistä tulee käytöstä poiston jälkeen puutarhakalusteita. Konsultoi vaikkkapa Imagewearia mikäli aihe kiinnostaa enemmän.

Aihe kyllä kiinnostaa, mutta ei ihan tuon materiaalin "mikrokuidun" suhteen.

mies53v

Vierailija
185/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romeo ja Julia: Julia on muistaakseni 16-18v.

Shakespeare oli ehkä kaikkien aikojen suurin ihmistuntija.

Jos tällainen älykäs tarkkailija ei tee laajassa tuotannossaan kertaakaan 30+ naisesta suuren halun ja himon kohdetta, olisikohan siinä jotain perääkin?

Vai voisiko ko näytelmässä olla kyse siitä että päähenkilöt olivat molemmat nuoria ja kypsymättömiä ja siksi intohimo ja "aito rakkaus" oli niin totaalista että mieluummin kuolivat kuin elivät ilman toisiaan?

En nyt ihan tuollaista johtopäätöstä mitä esitit menisi Shakespearen ja Romeon ja Julian perusteella allekirjoittamaan.

Kuka tahansa vaikuttava kirjailija kuvaa nuoriin tyttöihin ja naisiin kohdistuvaa mieshimoa. Tai melkein kaikki draamat ja sarjat. Ja melkeinpä kaikki taiteilijat ja muusikot.

Et ehkä pidä tästä, mutta todellisuus ei välitä.

Useimmat näistä kirjailijoista kirjoittavat ihan tienatakseen, jolloin miehinen fantasia nuoremmasta naisesta, voi olla taloudellisesti kannattavampi. Samoin muusikot kirjoittavat usein itseään nuoremmalle kohderyhmälle, eivätkä siten omia fantasioitaan pue sanoiksi. Usko toki  mitä haluat. Harvassa on ne laulut, jotka perustuvat todellisuuteen.

Vierailija
186/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut linkkejä tutkimuksiin, jotka mainittiin.

Totuus on se, että miehet keskimäärin pitävät kauniista naisista olipa heidän ikänsä mikä hyvänsä. Toinen totuus on se, että miehet ovat erittäin huonoja arvioimaan naisen ikää eli mitä kauniimpi nainen sitä nuoremmaksi häntä kuvitellaan.

Suuri osuus naisista on kauniita nuorina, mutta vanhemmiten kauniita on vähemmän ja heidän kysyntänsä on suurempi kuin koskaan. Sitä en tiedä mistä tämä johtuu, mutta olen sitä itsekin hämmästellyt. Lisäksi miesten laatu on myös korkeampi kuin nuorempana.

Miehet ovat parempia arvioimaan ikää kuin kuvittelet.

Kaunista naista kehutaan nuorekkaaksi koska oletetaan että naiset pitävät siitä kun heidän ikänsä arvioidaan alakanttiin.

Vierailija
187/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että hyvä n.18v peppu kääntää jopa vanhainkodin miesten päät.

Vanhainkodissa on pilvin pimein parikymppisiä hoitajia ja harjottelijoita. Aika ruusuinen käsitys asukkaiden kunnosta.

Terveydenhoidossa työskenteleville naisille voisi harkita työasuksi hametta, entisaikojen tapaan😁

Mies53v

Hameet kuuluvat siviiliin, töissä ollaan töissä. Työvaatteet ovat mikrokuitua, ja niistä tulee käytöstä poiston jälkeen puutarhakalusteita. Konsultoi vaikkkapa Imagewearia mikäli aihe kiinnostaa enemmän.

Aihe kyllä kiinnostaa, mutta ei ihan tuon materiaalin "mikrokuidun" suhteen.

mies53v

Sääli, nimittäin kyse ei ole ihan pikkubisneksestä. Riepua kuluu, kuten potilaillakin. Ehkä toivot heillekin hameita, säästyy materiaalikustannuksissa.

Vierailija
188/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen nainen ja kyllä minua kiinnostaa keskustella nuorten miesten kanssa niitä näitä ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa. Mutta kyllä jotenkin jälkeenjäänyt tai henkiseltä kehitykseltään pysähtynyt täytyisi olla, että joku 23 v mies kiinnostaisi parisuhdemateriaalina millään lailla.

Vierailija
189/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä alkaa vitosella. Näin tänään kaupungilla porukan parikymppisiä, niukoissa & tiukoissa vaatteissa olevia neitoja. Tuliko mieleen coitus - no ei todellakaan. Ensimmäinen ajatus oli "voi lapsraukat, saavat kyllä kaiken maailman naistenvaivoja kun eivät osaa laittaa lämmintä päälle".

Millainen nainen saa sitten viisarin värähtämään (kyllä, se värähtää kuin värähtää kun vielä viisikymppiselläkin)? No 40+ itsevarma, älykäs, itsestään huolta pitänyt AIKUINEN nainen.

Minä olen nelikymppinen ja tuo pätee minuunkin.

Mutta kuinka suuri osa 40+ naisista on kuvaamiasi itsestään huolta pitäneitä (ja hoikkia, ja kauniita) aikuisia naisia?

5%? 1%?

Ilmeisesti mun ikäisillä miehillä ei todellakaan ole naisille enää mitään muuta annettavaa kuin katkeruus, loukkaukset ja ikuisesti pikkulapsen tasolle jäänyt henkinen kehitys. Jos te ette edes tähän ikään mennessä ole oppineet elämästä ja ihmissuhteista mitään, niin kyllä teidän peli on pelattu. Ja kyllä, olette ansainneet sairautenne, ruman ulkonäkönne, eronne, epäonnistuneet ihmissuhteenne, vieraantuneet lapset ja elatusmaksut tuhatkertaisesti. En todellakaan sääli edessä häämöttävää surkeaa ja yksinäistä vanhuuttanne vaipoissa.

Vierailija
190/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romeo ja Julia: Julia on muistaakseni 16-18v.

Shakespeare oli ehkä kaikkien aikojen suurin ihmistuntija.

Jos tällainen älykäs tarkkailija ei tee laajassa tuotannossaan kertaakaan 30+ naisesta suuren halun ja himon kohdetta, olisikohan siinä jotain perääkin?

Vai voisiko ko näytelmässä olla kyse siitä että päähenkilöt olivat molemmat nuoria ja kypsymättömiä ja siksi intohimo ja "aito rakkaus" oli niin totaalista että mieluummin kuolivat kuin elivät ilman toisiaan?

En nyt ihan tuollaista johtopäätöstä mitä esitit menisi Shakespearen ja Romeon ja Julian perusteella allekirjoittamaan.

Kuka tahansa vaikuttava kirjailija kuvaa nuoriin tyttöihin ja naisiin kohdistuvaa mieshimoa. Tai melkein kaikki draamat ja sarjat. Ja melkeinpä kaikki taiteilijat ja muusikot.

Et ehkä pidä tästä, mutta todellisuus ei välitä.

Miksi luulet, että tuollaiset asiat johtaisivat mihinkään muuhun kuin miesvihaaan?

Ei naiselle tule näistä sun viesteistä mitenkään sellainen olo, että voi passka oon jo liian vanha ollakseni miesten silmissä kaunis, vaan päinvastoin tulee sellainen että miehet on ällöjä eikä kiinnosta niiden mielipiteet.

Ja tietty osa naisista sitten välttelee pariutumista, ja keskittyy vain hauskanpitoon komeiden nuorten miesten kanssa.

Vierailija
191/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo että nelikymppisen naisen pelkkä katse on seksikkäämpi kuin 20-vuotiaan naisen koko keho

Vierailija
192/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viiskymppinen nainen ja kyllä minua kiinnostaa keskustella nuorten miesten kanssa niitä näitä ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa. Mutta kyllä jotenkin jälkeenjäänyt tai henkiseltä kehitykseltään pysähtynyt täytyisi olla, että joku 23 v mies kiinnostaisi parisuhdemateriaalina millään lailla.

Johtuu varmaan siitä, että olet nainen ja haluat parisuhteesta myös henkistä yhteyttä ja kumppanuutta, etkä vain jotain sexyä jäbää tyydyttämään sun seksuaaliset tarpeet ja tekemään kotitöitä.

Miehissä taas on paljon niitä, joille nainen on esine ja hyödyke eikä tasavertainen ihminen, eli nuoruus ja seksikkyys naisessa riittää parisuhteeseen asti.

Vierailija
193/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet aika tyhmä, jos nuoret vain 18-vee naiset kiinnostaa koko miehen elinkaaren, siis tarkoittaa suomeksi, että olet jäänyt kehityksestä jälkeen, etkä ole kasvanut tai kehittynyt henkisesti lainkaan. Olet jäänyt siis lähes 5- vuotiaan tasolle, ja toki ei edes 5-vuotias lapsi ole näin tyhmä. Ei voi kuin ihmetellä mikä järjen juoksu? Ihan oikeasti? No, näitähän nuorten naisten ihannointia löytyy vanhoista miehistä, mutta tuskin he haluavat edes  nämä nuoret naiset haluavat olla kanssasi. Mutta toki ap on nyt vain pettynyt menneeseen suhteeseen, siis vaimo jätti, ja jäit yksin. Vai kuinka? Tuskin edes sinun samanikäiset naiset ovat kiinnostuneet sinusta ja nyt täällä sanot, että vain 18-vee naiset? No, tuntuuko mukavalta, kun vaimo jätti, ei siis ollut kiinnostunut sinusta?

Vierailija
194/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minusta se laajenee niin, että sekä nuoret että vanhat naiset kelpaavat, kunhan olemus ja luonne ovat kohdallaan. Minulle kelpaisi hyvin 60-vuotias miellyttävä nainen tai 30-vuotias miellyttävä nainen. Olennaista on, että koen ihmisen niin mukavaksi, että viihdyn hänen seurassaan. 18-vuotiaalle naiselle minulla ei olisi mitään asiaa, eikä hänellä minulle, enkä varmaan siksi viihtyisi hänen seurassaan. Olen 53-vuotias.

Niin tätä juuri ihmettelen, että mitä juteltavaa jollain papparaisella on jonkun teinipissiksen kanssa? Eletään kuitenkin täysin eri kehitysvaihetta. Toki ymmärrän että nuoret näyttää paremmalta, kyllä minustakin ne timmit parikymppiset pojat ovat niin kaunista katsottavaa, mutta ei parisuhteessa olla vain ulkonäön takia. Kyllä se rupsahtanut setämieskin alkaa näyttää maailman komeimmalta sitten kun häneen rakastuu.

Minua aina alkaa hymyilyttää, kun luen, että mitä juteltavaa nuorella ja vanhalla muka olisi. Tulee mielikuva, että edellinen kommentoija, eli vanha nainen elää jollain eri planeetalla, eikä lainkaan näe ympärillään olevaa maailmaa, eikä muita, varsinkaan itseään nuorempia ihmisiä. Juuri tuollaisten tomppelien takia on syntynyt sanonta sukupolvien välinen kuilu. Kaikista huvittavinta asiassa on se, että nämä dorkat ovat vielä jotenkin iloisia ja ylpeitä siitä, että ovat täysin pihalla maailmanmenosta ja nuoremmista ihmisistä.

Ja minua taas alkaa hymyilyttää kun luen tätä kommettia tiedostaen, että suurella todennäköisyydellä et ole ollut missään tekemisissä nuorten naisten kanssa ylipäänsä, saati parisuhteessa, hyvä jos olet ikinä päässyt panemaan minkään ikäistä. Eri.

Olipas siinä taas sellainen katkera vuodatus, että suorastaan ihmetyttää, mikä meni noin tunteisiin?

Oma ikä on 48v ja naisia on matkan varrella ollut 15-36vuotiaita. Vaimo siis tuo 36v.

Vierailija
195/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on pieni joukko katkeria miehiä joiden missio on selkeästi saada koko oma sukupuoli näyttämään mahdollisimman ällöltä naisille 😂 teidän kirjoitukset osuu vaan omaan nilkkaan.

Vierailija
196/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nainen on tosiaan vetänyt tässä pitemmän tikun.

Parikymppinen mies saa parikymppisiä naisia.

Kolmekymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Nelikymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Viiskymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Kuuskymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Seitsemänkymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Kahdeksankymppinen mies voi vain haaveilla parikymppisistä naisista.

Aika pitkä elämä haaveillen ja tumputtaen.

Eli parisuhteissa olevat naiset tietävät, että se oma mies, läpi elämänsä, haaveilee ja tumputtaa mielessään nuo nuoret naiset. Sekö tarkoittaa naiselle pitempää tikkua?

No en ainakaan itse haluaisi olla sen miehen tilalla. Tuohan on todella kauhea kohtalo. Mihinkään ei voi koskaan olla tyytyväinen ja todennäköisesti vaimokin lähtee kävelemään ja on mieluummin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
197/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on pieni joukko katkeria miehiä joiden missio on selkeästi saada koko oma sukupuoli näyttämään mahdollisimman ällöltä naisille 😂 teidän kirjoitukset osuu vaan omaan nilkkaan.

Tämä. Ihan oikeasti se mitä palstamiehet täällä puuhaa säännönmukaisesti sahaa heidän omaa oksaansa. Ihan kaikki. Sheimaavat into piukeana naisia näiden painosta. --> No sitten kun löytävät itsensä kimpasta ylipainoisen naisen kanssa, nainen ei pysty nauttimaan seksistä koska häpeää kroppaansa. Tätä samaa rataa ihan kaikki :D.

Vierailija
198/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin säälittää nämä miehet jotka haikeilee nuorten tyttöjen perään vielä haudan partaalla. Elävät jossain utopiassa eivätkä koskaan kasva aikuisiksi.

Vierailija
199/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin säälittää nämä miehet jotka haikeilee nuorten tyttöjen perään vielä haudan partaalla. Elävät jossain utopiassa eivätkä koskaan kasva aikuisiksi.

Minua ei säälitä. Minuun nuo jutut on vaikuttaneet vain niin, että olen ällöksynyt vanhempia miehiä ihan nuoresta saakka.

Tämän palstan jututkin saa vain kiertämään keski-ikäiset miehet kaukaa.

Vierailija
200/454 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että olet nainen ja haluat parisuhteesta myös henkistä yhteyttä ja kumppanuutta, etkä vain jotain sexyä jäbää tyydyttämään sun seksuaaliset tarpeet ja tekemään kotitöitä.

Miehissä taas on paljon niitä, joille nainen on esine ja hyödyke eikä tasavertainen ihminen, eli nuoruus ja seksikkyys naisessa riittää parisuhteeseen asti.

Kai sitä parikymppisenä ajatusmaailma saattoi olla tuolla tasolla, sitten toiset kasvoivat aikuisiksi ja toiset ilmeisesti eivät. Itse muistelen kyllä kohtaamiani naisia ihmisinä, ja ehdottomasti kiinnostavimpaan törmäsin vasta muutama vuosi sitten, eikä todellakaan ole parikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi