Miesten naismaku ei vanhene, vaikka mies itse vanhenee
Niin miehet kuin naisetkin ovat oletettavasti huomanneet oman iän karttuessa, ettei miesten naismaku vanhene. Tämä siis siitä huolimatta, että mies itse tietenkin vanhenee. Syy tähän on helposti ymmärrettävissä biologian näkökulmasta. Toki historian hämärässä on ollut myös vanhempia naisia suosineita miehiä, mutta he eivät ole biologisista syistä jättäneet läheskään vastaavaa määrää jälkeläisiä. Voidaan siis yksinkertaistaen sanoa, että nykyisin elävät miehet ovat nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.
Olen huomannut ilmiön todeksi nyt, kun oma ikä alkaa nelosella. 18-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 28-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 38-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia ja oletan, että sama linja jatkuu niin 48-, 58- kuin 68-vuotiaanakin. Kävin mielenkiinnosta läpi omaa kaveripiiriäni kysellen heidän kantaansa, ja kyllä: saman ovat hekin havainneet.
Noin käytännössä parinvalinta ei tietenkään mene näin yksinkertaisesti, ja hyvä niin. Ikä on vain yksi tekijä parinvalinnassa, ja kun omakin ikä lisääntyy, alkaa niitä muita ominaisuuksia arvostaa koko ajan enemmän. Eikä kysymys ole siitä kuuluisasta ”tyytymisestä” vaan siitä, että 45-vuotiaan miehen käytännön arkielämä on varmasti helpompaa 45-vuotiaan naisen kuin 18-vuotiaan naisen kanssa.
Naisillahan vastaavaa ilmiötä ei esiinny, vaan naiset suosivat yleensä suunnilleen (ehkä +/- 5 vuotta) itsensä ikäisiä miehiä läpi elämän.
Edellä kuvattu ei ole hyvä tai huono asia. Se vain on.
Miehet: oletteko huomanneet itsessänne ilmiön?
Naiset: oletteko huomanneet miehissä ilmiön?
Kommentit (454)
Sekin on niin huvittavaa kun ukot selittää toheissaan ja nollakokemuksella että jotain 20 naista kiinnostaa vanhempien miesten autot ja omakotitalot. Auto ja omakotitalo! Kuka 20 v haluaa istumaan keski-ikäisen miehen kanssa johonkin hikiseen omakotitaloon, jonka hyvässä lykyssä on sisustanut joku miehen eksä. Kun sen sijaan voi elää iloista opiskelijaelämää muiden ikäistensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Todella pöljä ja pervo keskustelu. Kukaan järkevä mies ei halua naisia, jotka voisivat olla omia lapsiaan iän puolesta. Tietenkin pervot haluaisivat vaikka 16-vuotiasta, mutta puhun nyt _järkevistä_ miehistä. Korkeintaan hoivavietti voi herätä kun katsoo jotain myöhäisteiniä, mutta ei muuta.
Tämä. Totta kai pervot ukkelit haluaa mahdollisimman nuoria, mutta normaalit ihmiset hakeutuvat suunnilleen itsensä ikäisten pariin. Nuorten jahtaaminen on väistämättä perverssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vähätteleekö suomalaisnaiset kauniiden nuorten naisten ulkonäköä?
Minä ainakin ihailen kauniita naisia iästä riippumatta, ainoastaan miesten kommentit aiheesta ällöttää.
Miesten fiksaatio nuoruuteen ja naisten esineellistämiseen on oksettava.
Ei naiset keskimäärin typistä miehiä miksikään kiinteäksi perssseeksi, sileäksi nuoren miehen kullliksi, komeaksi naamaksi joka lirputtaisi jalkovälissä ym.
Naiset näkee miehet enempi kokonaisuutena ja ihmisinä, kuin (vanhemmat) miehet näkee naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä on kyllä tutkimustakin, eikä asia ole ihan noinkaan mitä ap kirjoittaa.
Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä. Ja kyllä, heitä pidetään ulkoisesti viehättävimpinä vielä silloinkin kun itse vanhenee. Mutta samalla alkaa pitää viehättävinä MYÖS aina vain vanhempia ja vanhempia ihmisiä. Parikymppisenä harva näkee viisikymppistä viehättävänä, mutta sitten kun on itse 50, alkaa huomata että eiväthän he niin pahan näköisiä olekaan...
Tutkimuksessa kyllä käy myös ilmi, että on ihmisiä joilla seksuaalisuus ei kehity normaalisti vaan jämähtää johonkin ikäkauteen ap:n kuvaamalla tavalla. Silloin vaikkapa 50-vuotias näkee edelleen viehättävinä vain ja ainoastaan vaikkapa juuri nuo 20-25 vuotiaat. MUTTA nämä ovat vähemmistö ja heitä on sekä miehissä että naisissa. Miehissä ilmeisesti jonkin verran enemmän, mutta ei merkittävästi. Tämä on kyllä jokseenkin surullinen kohtalo ihmiselle.
"Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä."
Tämä ei yhäkään pidä paikkaansa. Teillä naisilla on kova tarve todistella että kun naiset muuttuvat iän myötä vähemmän viehättäviksi, niin sama pätee miehiinkin. Läl läl lää, te kans.
Asiaa on tutkinut ulkomailla Chapman University ja Suomessa Åbo Akademi.
Miesten unelmanainen ulkoisesti on 25v, mutta kun miehet valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, suosivat he 19-21v naisia.
Naisten unelmamies ulkoisesti on naisen ikä + 3v, mutta kun naiset valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, 40-45v tienoilla naiset alkavat valita hieman (1-3v) nuorempia miehiä.
Ero unelmanaisen/unelmamiehen ja sattumanvaraisen otannan välillä on siinä että jälkimmäinen sisältää ylipainoiset, jne.
Eihän tuossa sanottukaan että miehet muuttuisivat naisten mielestä iän myötä vähemmän viehättäviksi, vaan että kun nainen vanhenee, alkaa nähdä yhä vanhemmat miehet viehättävinä. Samoin käy miehillekin, eli pitää edelleen nuoria viehättävinä mutta maku laajenee ylöspäin. Ei tätä tarvitse mitenkään todistella, se näkyy sekä tutkimuksissa että elämässä.
Monissa tämän kaltaisissa tutkimuksissa on paljon tulkinnanvaraisuutta, koska naiset vastaavat eri asiaan kuin miehet. Naiset usein vastaavat siihen, kenen kanssa haluaisivat parisuhdetta. Miehet vastaavat siihen kenen kanssa haluavat seksiä. Naiselle pelkän seksin haluaminen on ollut niin pitkään tabu, että useimmille sitä on hankala irrottaa muista asioista. Sitten jos suoraan kysytään kenen kanssa haluaa parisuhdetta, niin myös miesten vastausten ikähaitari nousee. Normaali 50-vuotias mies ei halua parisuhteeseen 21-vuotiaan kanssa vaikka pitäisikin tätä viehättävimpänä seksuaalisesti.
Miksi pitäisi? Jos tykkään nuorempana Matrixista ja Gladiaattorista, niin enkö saa niistä vanhempana nauttia vaan pitää katsoa jotain Lapin kullan kimallusta?
Allekirjoitan. Meidän porukassa miehet ovat yli 40 mutta kaikki styylaa 18-vuotiaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Jos tykkään nuorempana Matrixista ja Gladiaattorista, niin enkö saa niistä vanhempana nauttia vaan pitää katsoa jotain Lapin kullan kimallusta?
Tottakai saat. Nuohan ovat meidän keski-ikäisten sukupolvikokemuksia, eivät nuoret niistä edes tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ihailen kauniita naisia iästä riippumatta, ainoastaan miesten kommentit aiheesta ällöttää.
Miesten fiksaatio nuoruuteen ja naisten esineellistämiseen on oksettava.Ei naiset keskimäärin typistä miehiä miksikään kiinteäksi perssseeksi, sileäksi nuoren miehen kullliksi, komeaksi naamaksi joka lirputtaisi jalkovälissä ym.
Naiset näkee miehet enempi kokonaisuutena ja ihmisinä, kuin (vanhemmat) miehet näkee naiset.
Tämä johtuu biologiasta. Me miehet emme voi sille mitään.
Monella miehellä on illuusio omasta ikuisesta nuoruudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä on kyllä tutkimustakin, eikä asia ole ihan noinkaan mitä ap kirjoittaa.
Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä. Ja kyllä, heitä pidetään ulkoisesti viehättävimpinä vielä silloinkin kun itse vanhenee. Mutta samalla alkaa pitää viehättävinä MYÖS aina vain vanhempia ja vanhempia ihmisiä. Parikymppisenä harva näkee viisikymppistä viehättävänä, mutta sitten kun on itse 50, alkaa huomata että eiväthän he niin pahan näköisiä olekaan...
Tutkimuksessa kyllä käy myös ilmi, että on ihmisiä joilla seksuaalisuus ei kehity normaalisti vaan jämähtää johonkin ikäkauteen ap:n kuvaamalla tavalla. Silloin vaikkapa 50-vuotias näkee edelleen viehättävinä vain ja ainoastaan vaikkapa juuri nuo 20-25 vuotiaat. MUTTA nämä ovat vähemmistö ja heitä on sekä miehissä että naisissa. Miehissä ilmeisesti jonkin verran enemmän, mutta ei merkittävästi. Tämä on kyllä jokseenkin surullinen kohtalo ihmiselle.
"Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä."
Tämä ei yhäkään pidä paikkaansa. Teillä naisilla on kova tarve todistella että kun naiset muuttuvat iän myötä vähemmän viehättäviksi, niin sama pätee miehiinkin. Läl läl lää, te kans.
Miesten unelmanainen ulkoisesti on 25v, mutta kun miehet valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, suosivat he 19-21v naisia.
Naisten unelmamies ulkoisesti on naisen ikä + 3v, mutta kun naiset valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, 40-45v tienoilla naiset alkavat valita hieman (1-3v) nuorempia miehiä.
Ero unelmanaisen/unelmamiehen ja sattumanvaraisen otannan välillä on siinä että jälkimmäinen sisältää ylipainoiset, jne.
Eihän tuossa sanottukaan että miehet muuttuisivat naisten mielestä iän myötä vähemmän viehättäviksi, vaan että kun nainen vanhenee, alkaa nähdä yhä vanhemmat miehet viehättävinä. Samoin käy miehillekin, eli pitää edelleen nuoria viehättävinä mutta maku laajenee ylöspäin. Ei tätä tarvitse mitenkään todistella, se näkyy sekä tutkimuksissa että elämässä.
Monissa tämän kaltaisissa tutkimuksissa on paljon tulkinnanvaraisuutta, koska naiset vastaavat eri asiaan kuin miehet. Naiset usein vastaavat siihen, kenen kanssa haluaisivat parisuhdetta. Miehet vastaavat siihen kenen kanssa haluavat seksiä. Naiselle pelkän seksin haluaminen on ollut niin pitkään tabu, että useimmille sitä on hankala irrottaa muista asioista. Sitten jos suoraan kysytään kenen kanssa haluaa parisuhdetta, niin myös miesten vastausten ikähaitari nousee. Normaali 50-vuotias mies ei halua parisuhteeseen 21-vuotiaan kanssa vaikka pitäisikin tätä viehättävimpänä seksuaalisesti.
Yhäkään se ei mene samalla tavalla, vaikka kuinka yrität väännellä asiaa.
Miehen maku laajenee ylöspäin, mutta kaikkein viehättävimpiä ovat parikymppiset naiset.
Naisen maku taas muuttuu siten että kaikkein viehättävimpiä ovat oman ikäiset miehet.
Keski-iässä voi aivan hyvin pitää teini-iän asioista. Nuoret tytöt voi haluttaa edelleen samalla lailla kuin haluaa esimerkiksi pelata videopelejä, katsella leffoja, animea tai kuunnella nuoruuden musiikkia. Elämä ei mene kuin juna raiteilla.
Shigeru Miyamoto leikkii Mariomaailmassaan ja on pian 70v. Japanissa muutenkin on aivan ok tykätä teiniasioista.
Olen huomannut. Ikää 26 ja jo nyt huomaan, kuinka miesten kiinnostus lopahtaa. Varmasti kelpaisin vaimoksi, elämänkumppaniksi ja lasten äidiksi, mutta en enää ulkoisesti viehätä saman verran, kuin muutama vuosi sitten.
Ehkä oli hyvä, että otin nuorempana kaiken irti miesten huomiosta. Nykyään ne miespuoliset ysivitoset flirttailee 2000-luvulla syntyneille ja kaiketi minusta olettaa, että olen jo rouva
Mulla ei nyt ole tähän mitään mielipidettä. Miehet saavat haluta nuoria naisia mun puolestani, jos näin kerran on. Mitäpä se mulle kuuluu.
Tämä kyllä avaa tätä miesten naisettomuusongelmaa aika hyvin. En nyt jaksa kaivaa mistään, että paljonko Suomessa on nuoria naisia esim. 18-25 v. ikäluokissa ja paljonko miehiä 18-90 v. ikäluokissa, mutta selvää on, että naisia on aivan _huomattavasti_ vähemmän. Tulevaisuudessa vielä vähemmän. Kyllähän siinä väkisinkin suurin osa miehistä jää ilman ja kilpailu on varmaan veristä. Jos tämä on pelkkää biologiaa eikä miehet voi asialle mitään, niin onhan se kauhea tilanne. Onneksi en ole mies!
Elokapina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten fiksaatio nuoruuteen ja naisten esineellistämiseen on oksettava.Ei naiset keskimäärin typistä miehiä miksikään kiinteäksi perssseeksi, sileäksi nuoren miehen kullliksi, komeaksi naamaksi joka lirputtaisi jalkovälissä ym.
Naiset näkee miehet enempi kokonaisuutena ja ihmisinä, kuin (vanhemmat) miehet näkee naiset.Tämä johtuu biologiasta. Me miehet emme voi sille mitään.
Minua ei kiinnosta selitätkö oksettavuutesi biologialla vai jollain muulla, yhtä oksettavaa se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Ikää 26 ja jo nyt huomaan, kuinka miesten kiinnostus lopahtaa. Varmasti kelpaisin vaimoksi, elämänkumppaniksi ja lasten äidiksi, mutta en enää ulkoisesti viehätä saman verran, kuin muutama vuosi sitten.
Ehkä oli hyvä, että otin nuorempana kaiken irti miesten huomiosta. Nykyään ne miespuoliset ysivitoset flirttailee 2000-luvulla syntyneille ja kaiketi minusta olettaa, että olen jo rouva
Minä taas aloin saamaan kunnolla huomiota vasta 25+.
Sitä ennen vain haaveilin siitä, että pojat olisivat yhtä kiinnostuneita minusta kuin kavereistanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat kai osaa miehistä? Edelleenkään me miehet ei olla kaikki samanlaisia. Osa miehistä itsellenikin esittäytyy vastenmielisinä.
T: Tyyppi stereotypioita vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa tämän kaltaisissa tutkimuksissa on paljon tulkinnanvaraisuutta, koska naiset vastaavat eri asiaan kuin miehet. Naiset usein vastaavat siihen, kenen kanssa haluaisivat parisuhdetta. Miehet vastaavat siihen kenen kanssa haluavat seksiä. Naiselle pelkän seksin haluaminen on ollut niin pitkään tabu, että useimmille sitä on hankala irrottaa muista asioista. Sitten jos suoraan kysytään kenen kanssa haluaa parisuhdetta, niin myös miesten vastausten ikähaitari nousee. Normaali 50-vuotias mies ei halua parisuhteeseen 21-vuotiaan kanssa vaikka pitäisikin tätä viehättävimpänä seksuaalisesti.Yhäkään se ei mene samalla tavalla, vaikka kuinka yrität väännellä asiaa.
Miehen maku laajenee ylöspäin, mutta kaikkein viehättävimpiä ovat parikymppiset naiset.
Naisen maku taas muuttuu siten että kaikkein viehättävimpiä ovat oman ikäiset miehet.
Kerropa ne tutkimukset niin katsotaan. Monesti täällä väitetään jotain tutkimusta olevan, mutta sitten kun pyydetään linkkiä ei siinä luekaan niin kuin on väitetty.
Intohimo tunnettiin jo antiikissa. Ja erittäin harvoin antiikissa kuvattiin intohimon kohteeksi edes 30v nainen. Ehei, he ovat käytännössä aina 13-24v tyttöjä ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa tämän kaltaisissa tutkimuksissa on paljon tulkinnanvaraisuutta, koska naiset vastaavat eri asiaan kuin miehet. Naiset usein vastaavat siihen, kenen kanssa haluaisivat parisuhdetta. Miehet vastaavat siihen kenen kanssa haluavat seksiä. Naiselle pelkän seksin haluaminen on ollut niin pitkään tabu, että useimmille sitä on hankala irrottaa muista asioista. Sitten jos suoraan kysytään kenen kanssa haluaa parisuhdetta, niin myös miesten vastausten ikähaitari nousee. Normaali 50-vuotias mies ei halua parisuhteeseen 21-vuotiaan kanssa vaikka pitäisikin tätä viehättävimpänä seksuaalisesti.Yhäkään se ei mene samalla tavalla, vaikka kuinka yrität väännellä asiaa.
Olen nainen ja muuten samaa mieltä, mutta mulla kyllä tämä juna pysähtyi jossain tuossa 45 v tienoilla. Eli sen jälkeen olen pitänyt suurin piirtein 45-vuotiaita miehiä kiinnostavimpina vaikka itselleni tuleekin ikää lisää. Se mikä on minusta jännä on että miehet ylpeilee tällä että kiinnostuvat naisista joita eivät käytännössä voi saada kuin rahalla tai tosi hyvällä tuurilla. Oikein hierovat tätä naisten naamaan, että me miehetpäs tumputetaankin naisille joita ei voida ikinä saada, äikkistä!!!
Todella pöljä ja pervo keskustelu. Kukaan järkevä mies ei halua naisia, jotka voisivat olla omia lapsiaan iän puolesta. Tietenkin pervot haluaisivat vaikka 16-vuotiasta, mutta puhun nyt _järkevistä_ miehistä. Korkeintaan hoivavietti voi herätä kun katsoo jotain myöhäisteiniä, mutta ei muuta.