Miesten naismaku ei vanhene, vaikka mies itse vanhenee
Niin miehet kuin naisetkin ovat oletettavasti huomanneet oman iän karttuessa, ettei miesten naismaku vanhene. Tämä siis siitä huolimatta, että mies itse tietenkin vanhenee. Syy tähän on helposti ymmärrettävissä biologian näkökulmasta. Toki historian hämärässä on ollut myös vanhempia naisia suosineita miehiä, mutta he eivät ole biologisista syistä jättäneet läheskään vastaavaa määrää jälkeläisiä. Voidaan siis yksinkertaistaen sanoa, että nykyisin elävät miehet ovat nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.
Olen huomannut ilmiön todeksi nyt, kun oma ikä alkaa nelosella. 18-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 28-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 38-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia ja oletan, että sama linja jatkuu niin 48-, 58- kuin 68-vuotiaanakin. Kävin mielenkiinnosta läpi omaa kaveripiiriäni kysellen heidän kantaansa, ja kyllä: saman ovat hekin havainneet.
Noin käytännössä parinvalinta ei tietenkään mene näin yksinkertaisesti, ja hyvä niin. Ikä on vain yksi tekijä parinvalinnassa, ja kun omakin ikä lisääntyy, alkaa niitä muita ominaisuuksia arvostaa koko ajan enemmän. Eikä kysymys ole siitä kuuluisasta ”tyytymisestä” vaan siitä, että 45-vuotiaan miehen käytännön arkielämä on varmasti helpompaa 45-vuotiaan naisen kuin 18-vuotiaan naisen kanssa.
Naisillahan vastaavaa ilmiötä ei esiinny, vaan naiset suosivat yleensä suunnilleen (ehkä +/- 5 vuotta) itsensä ikäisiä miehiä läpi elämän.
Edellä kuvattu ei ole hyvä tai huono asia. Se vain on.
Miehet: oletteko huomanneet itsessänne ilmiön?
Naiset: oletteko huomanneet miehissä ilmiön?
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 22 oli se ikä, jolloin nainen on miesten mielessä viehättävimmillään. Ja myönnän että tykkään myös katsella 22-vuotiaita kauniita naisia. Samalla pitää hyväksyä se tosiasia että mulla ei ole niihin enää mitään mahdollisuuksia, koska naiset useimmiten suosivat ikäisiään eikä tämmöisiä setiä :D
M25
25v ei ole liian vanha 22vuotiaalle. Provoat tätä samaa 25v setä juttua ketjusta toiseen. Miksi ihmeessä?
T. 30v täti
No tästä on kyllä tutkimustakin, eikä asia ole ihan noinkaan mitä ap kirjoittaa.
Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä. Ja kyllä, heitä pidetään ulkoisesti viehättävimpinä vielä silloinkin kun itse vanhenee. Mutta samalla alkaa pitää viehättävinä MYÖS aina vain vanhempia ja vanhempia ihmisiä. Parikymppisenä harva näkee viisikymppistä viehättävänä, mutta sitten kun on itse 50, alkaa huomata että eiväthän he niin pahan näköisiä olekaan...
Tutkimuksessa kyllä käy myös ilmi, että on ihmisiä joilla seksuaalisuus ei kehity normaalisti vaan jämähtää johonkin ikäkauteen ap:n kuvaamalla tavalla. Silloin vaikkapa 50-vuotias näkee edelleen viehättävinä vain ja ainoastaan vaikkapa juuri nuo 20-25 vuotiaat. MUTTA nämä ovat vähemmistö ja heitä on sekä miehissä että naisissa. Miehissä ilmeisesti jonkin verran enemmän, mutta ei merkittävästi. Tämä on kyllä jokseenkin surullinen kohtalo ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 22 oli se ikä, jolloin nainen on miesten mielessä viehättävimmillään. Ja myönnän että tykkään myös katsella 22-vuotiaita kauniita naisia. Samalla pitää hyväksyä se tosiasia että mulla ei ole niihin enää mitään mahdollisuuksia, koska naiset useimmiten suosivat ikäisiään eikä tämmöisiä setiä :D
M25
25v ei ole liian vanha 22vuotiaalle. Provoat tätä samaa 25v setä juttua ketjusta toiseen. Miksi ihmeessä?
T. 30v täti
Koska mulla on tylsä ja masentunut elämä
M25
toisin ku naiset ei olla vietyjä minkään pelkän ulkonäköpreferoinnin perusteella, jos niin ois olisivat kaikki lapset isättömiä kun mamma on paksuna eikä yhtä nätti enää.
Vierailija kirjoitti:
Oma on ongelmanne.
:DDD
Jos keski-ikäinen mies haikailee 18v. tyttöjä, on hän jälkeenjäänyt. Näin se vain menee. Se on kokonaan eri asia, jos jossain kuvassa heitä ihailee, mutta kyllä sen ikäinen on vielä ihan lapsi mieleltään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt tuon jo 10-vuotiaana, eli ei ole ikinä aikuisiällä ollut minulle mikään uusi ja ihmeellinen asia jonka voisi iän myötä huomata.
Itse en ole ikinä ollut parisuhteessa, enkä tiedä haluanko edes. En suoraan sanoen arvosta miehiä seksuaalisesti ja parisuhdemielessä ollenkaan, koska tiedän millainen se on.
Ihmisenä, kaverina jne. tietysti arvostan miehiä siinä missä naisiakin. Parisuhde ja seksuaalisuus vain on eri juttu ja miehillä jotenkin irrallaan ihmisyydestä.N29
Onko näin?
Miehillä on taipumus pitää nuorista naisista. Onhan se julmaa, kun nainen ei voi olla ikuisesti nuori.
Naisilla on taipumus pitää pitkistä ja sosioekonomisessa hierarkiassa korkeassa asemassa olevista miehistä. Sekin on julmaa, kaikki eivät ole pitkiä missään iässä, ja vain osa voi olla korkeassa asemassa.
Voisi argumentoida että jokainen nainen on sentään joskus nuori, kun taas vain osa miehistä voi koskaan täyttää naisten vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai 18-vuotiaat nuoret naiset ovat kauniimpia ja viehättävämpiä kuin vanhemmat naiset, näenhän sen ihan naisenakin. Omassakin suvussa ja tuttavapiirissa on aivan ihania parikymppisiä nuoria naisia; älykkäitä, kauniita, fiksuja (ja niitä, joilla fiksuus tulee vähän myöhemmin).
Aivan varmasti miehet näkevät heidät myös seksikkäämpinä kuin vanhemmat naiset.
Mutta tervepäinen mies tietää, ettei 18-vuotiaan kanssa jaeta arkea, makseta laskuja, eletä sellaista elämää, mitä keskimäärin esimerkiksi nelikymppiset elävät. Jokainen mies, jolla on tuon ikäisiä tyttäriä, lasten kavereita, läheisiä sukulaistyttöjä tai jopa lapsenlapsia tietää kyllä, ettei jaksaisi teinidraamaa eikä oikeasti sellaista elämää, jossa toimisi perheenpäähän tytölle, joka vasta opiskelee ammattiin ja viettää vapaa-ajan ikätovereidensa kanssa.
Aivan. Tätä juuri tarkoitin, että tuonikäisiä haikaileva on jollain lailla jälkeenjäänyt.
Onhan nuoren naisen vartalo upea.
Väitän, että hyvä n.18v peppu kääntää jopa vanhainkodin miesten päät.
Vierailija kirjoitti:
No tästä on kyllä tutkimustakin, eikä asia ole ihan noinkaan mitä ap kirjoittaa.
Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä. Ja kyllä, heitä pidetään ulkoisesti viehättävimpinä vielä silloinkin kun itse vanhenee. Mutta samalla alkaa pitää viehättävinä MYÖS aina vain vanhempia ja vanhempia ihmisiä. Parikymppisenä harva näkee viisikymppistä viehättävänä, mutta sitten kun on itse 50, alkaa huomata että eiväthän he niin pahan näköisiä olekaan...
Tutkimuksessa kyllä käy myös ilmi, että on ihmisiä joilla seksuaalisuus ei kehity normaalisti vaan jämähtää johonkin ikäkauteen ap:n kuvaamalla tavalla. Silloin vaikkapa 50-vuotias näkee edelleen viehättävinä vain ja ainoastaan vaikkapa juuri nuo 20-25 vuotiaat. MUTTA nämä ovat vähemmistö ja heitä on sekä miehissä että naisissa. Miehissä ilmeisesti jonkin verran enemmän, mutta ei merkittävästi. Tämä on kyllä jokseenkin surullinen kohtalo ihmiselle.
"Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä."
Tämä ei yhäkään pidä paikkaansa. Teillä naisilla on kova tarve todistella että kun naiset muuttuvat iän myötä vähemmän viehättäviksi, niin sama pätee miehiinkin. Läl läl lää, te kans.
Asiaa on tutkinut ulkomailla Chapman University ja Suomessa Åbo Akademi.
Miesten unelmanainen ulkoisesti on 25v, mutta kun miehet valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, suosivat he 19-21v naisia.
Naisten unelmamies ulkoisesti on naisen ikä + 3v, mutta kun naiset valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, 40-45v tienoilla naiset alkavat valita hieman (1-3v) nuorempia miehiä.
Ero unelmanaisen/unelmamiehen ja sattumanvaraisen otannan välillä on siinä että jälkimmäinen sisältää ylipainoiset, jne.
eihän tää meidän naisten ongelma oo, miesten vaan. Next
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että hyvä n.18v peppu kääntää jopa vanhainkodin miesten päät.
Vanhainkodissa on pilvin pimein parikymppisiä hoitajia ja harjottelijoita. Aika ruusuinen käsitys asukkaiden kunnosta.
Siis pelkkä makuero pillunesteessä on jo huikea kakskymppisen ja nelikymppisen naisen välillä. Juujuu on niissä kärsissäkin eroja. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt tuon jo 10-vuotiaana, eli ei ole ikinä aikuisiällä ollut minulle mikään uusi ja ihmeellinen asia jonka voisi iän myötä huomata.
Itse en ole ikinä ollut parisuhteessa, enkä tiedä haluanko edes. En suoraan sanoen arvosta miehiä seksuaalisesti ja parisuhdemielessä ollenkaan, koska tiedän millainen se on.
Ihmisenä, kaverina jne. tietysti arvostan miehiä siinä missä naisiakin. Parisuhde ja seksuaalisuus vain on eri juttu ja miehillä jotenkin irrallaan ihmisyydestä.N29
Onko näin?
Miehillä on taipumus pitää nuorista naisista. Onhan se julmaa, kun nainen ei voi olla ikuisesti nuori.
Naisilla on taipumus pitää pitkistä ja sosioekonomisessa hierarkiassa korkeassa asemassa olevista miehistä. Sekin on julmaa, kaikki eivät ole pitkiä missään iässä, ja vain osa voi olla korkeassa asemassa.
Voisi argumentoida että jokainen nainen on sentään joskus nuori, kun taas vain osa miehistä voi koskaan täyttää naisten vaatimukset.
Luuletko että nuoret naiset miettii pariutumisessa jotain rahaa? Eivät mieti likimainkaan riittävästi. Kuten ei nuoret miehetkään. Talouden suunnittelu pitäisi aloittaa huomattavasti aikaisemmin kuin ihmiset yleensä tekee. Kun nuoret pariutuu, naiset on nättejä ja molemmat yhtä köyhiä ja huonossa sosioekonomisessa asemassa. Sitten mennään yhteen ja lähdetään yhdessä rakentamaan taloutta töissä käymällä. Molemmat. Te palstan vatvojamiehet mietitte vain ja ainoastaan golddiggereitä koska elätte maailmassa joka on olemassa vain teidän omassa päässä. Ja teiltä rahaa nyhtävien pick up-artisti-käärmeöljykauppiaiden markkinointisuunnitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin?
Siis minä olen tässä elänyt hyvän tovin nuoren naisen elämää ja tuo tosiaan ällöttää, eli en tiedä mitä sönkkäät.
Ei ole mitenkään mairittelevaa olla nuoruuden vuoksi haluttu, eikä vanhempien miesten mielipiteet ulkonäöstäni kiinnosta tippaakaan.
Itseäni ei viehätä pitkät miehet, eikä kiinnosta kenenkään status tai massit.
Vähätteleekö suomalaisnaiset kauniiden nuorten naisten ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa ihmisistä (myös naisista) pitää 20-25 vuotiaita ihmisiä ulkoisesti viehättävimpinä."
Tämä ei yhäkään pidä paikkaansa. Teillä naisilla on kova tarve todistella että kun naiset muuttuvat iän myötä vähemmän viehättäviksi, niin sama pätee miehiinkin. Läl läl lää, te kans.
Asiaa on tutkinut ulkomailla Chapman University ja Suomessa Åbo Akademi.
Miesten unelmanainen ulkoisesti on 25v, mutta kun miehet valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, suosivat he 19-21v naisia.
Naisten unelmamies ulkoisesti on naisen ikä + 3v, mutta kun naiset valitsevat sattumanvaraisesta otannasta, 40-45v tienoilla naiset alkavat valita hieman (1-3v) nuorempia miehiä.
Ero unelmanaisen/unelmamiehen ja sattumanvaraisen otannan välillä on siinä että jälkimmäinen sisältää ylipainoiset, jne.
Tuo ekahan oli se tutkimus missä deittipalstojen suosituimpia naisia kysyttiin eli ei ole kysytty miehiltä yleensä (deittipalvelujen miehet ovat eri asia kuin miehet yleensä, esimerkiksi siellä pyörinevät vuositolkulla samat miehet seuraa etsimässä). Mikäs tuo Åbo Akademin tutkimus oli?
En ole huomannut samaa kuin AP.
M25