Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Painoni on totaalisen jumissa

Vierailija
12.02.2015 |

Painoni on ollut nyt viikon ajan grammalleen samassa kohtaa jumissa. Syön ja liikun erittäin terveellisesti enkä ymmärrä, mistä tällainen voi johtua. Olen laihduttanut jo 30 kiloa ja tämä on ensimmäinen kerta, kun paino oikeasti on jumissa. Aikaisemmin on ollut 2-3 viikon ajan sitä, että paino laskee ja nousee +-500g kunnes lähtee taas laskuun.

Mistä tällainen johtuu ja miten kauan tällainen kestää? Olen ollut 1300-1500 kalorilla jo puolen vuoden ajan. Tämä painonjumitus tuli sen jälkeen, kun söin puolikkaan pizzan. Ei kai yksi pizza voi aiheuttaa yli viikon kestävää jumitusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIKON?!
O-ou... Palataan asiaan kun painosi on jumittanut sen kuukauden.

Vierailija
2/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:39"]

VIIKON?! O-ou... Palataan asiaan kun painosi on jumittanut sen kuukauden.

[/quote]

Olen huolissani, koska minulla on kuitenkin runsaasti ylipainoa ja näin ei pitäisi käydä vielä tässä vaiheessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vastaavaa ja jätin kaikki viljat pois. Pitsan syöminen aiheutti ihan kauhean vatsaturvotuksen ja kauheat ilmavaivat. Paino ei pudonnut. 

Minua myös auttoi kalorimäärän lisääminen noin 500:lla. Esim yksi omena, yksi avokado ja purkki tonnikalaa päivässä ruokaan lisää, niin paino lähti taas laskuun. Jos kalorit oli alle 1400 päivässä niin paino ei oikein pudonnut.

Vierailija
5/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on erittäin tyypillistä isoissa painonpudotuksissa. Viikon jumi ei ole edes mikään huolenaihe, sitten jos 3-4 viikkoon ei laske vaikka syöt edelleen kevyesti, voi alkaa miettiä onko aineenvaihdunta mennyt pahemminkin jumiin. Mutta viikon-parin tauot jolloin ei laihdu on ihan normaaleja pitkässä laihdutuksessa.

Vierailija
6/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit apua. Vastaukseni yhdellä sanalla on paleo.

Vierailija
7/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:26"]

Pyysit apua. Vastaukseni yhdellä sanalla on paleo.

[/quote]

Ei muuten kaikilla toimi. Itse olin paleolla puoli vuotta viime vuonna, ja ekan viikon parin kilon nestepudotusta lukuun ottamatta en laihtunut ollenkaan... Nyt olen sitten ihan ravitsemusterapeutilla käynyt että mietitään miten paha painojumi, jossa 1500 kcal:illa vain lihon, saataisiin poikki.

Vierailija
8/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:28"]

Ei muuten kaikilla toimi. Itse olin paleolla puoli vuotta viime vuonna, ja ekan viikon parin kilon nestepudotusta lukuun ottamatta en laihtunut ollenkaan... Nyt olen sitten ihan ravitsemusterapeutilla käynyt että mietitään miten paha painojumi, jossa 1500 kcal:illa vain lihon, saataisiin poikki.

[/quote]

Onkohan sulla jokin hormonihäiriö tjsp. Jos et suorastaan vuodelevossa ole niin 1500 kalorilla ei pitäisi vain loputtomasti lihoa... Kannattaa käydä tutkituttamassa.

Vierailija
9/12 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hienosta painonpudotuksesta. :) Älä panikoi, kyllä se siitä alkaa taas tippua. Esimerkiksi kuukautiskiertosi saattaa vaikuttaa asiaan (ennen kuukautisia varsinkin olo on turvonnut).

Vierailija
10/12 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:42"]

up

[/quote]

Vierailija
11/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:42"]

up

[/quote]

Vierailija
12/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko riittävästi rasvaa eli noin 25 % pitäisi tulla rasvasta, jotta rasva-aineenvaihdunta pysyisi käynnissä. Ota aamuisin ruokalusikallinen öljyä ja katso, miten käy