"Elikkä mulla olis sulle, Hanna, tosi mukava tarjous.."
"Ei kiitos, en tilaa mitään."
"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."
"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."
"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."
"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."
"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."
"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."
"Kuule Hanna.."
"Tuut-tuut-tuut.."
Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:27"]
Toi puhutteleu muuten etunimellä ei ollut niin yleistä vielä parikyt vuotta sitten. Tuollainen puhetyyli "että mukamas ollaan niin kavereita ja tuttavallisia" ja puhutellaan etunimellä on rantautunut lähinnä tuolta markkinoinnin kultamaasta eli USA:sta. On muuten tosi ärsyttävää...
[/quote]
Tuo on niin teennäistä. Yleensähän tuohon tulee päälle vielä se muka kiinnostunut kysymys että no miltäs siellä Perähikiällä nyt näyttää, paistaako aurinko?
Mulle on käyny tosi useasti niin että menee ihan hemmetin kauan ennen ku saan selvää kuka siellä soittaa ja millä asialla. Nimi ja firma sanotaan niin nopeaa että ei vaan saa mitään selvää. Sitten pyydän toistamaan useaan otteeseen ja sama jatkuu. En tiedä onko se joku uusi taktiikka saada mahdolllinen asiakas pysymään linjoilla tarpeeksi kauan että sen saa huijattua ostamaan jotain....
En lue lehtiä. Aina ovatlopettaneet kauppaamisen siihen. Sanot vain monotonisentylsistyneellä, mutta varmalla äänellä:- en lue lehtiä.
Muuta ei tarvitse lisätä, paiti jos yrittävät jatkaa sanot että moimoi älä soitauudestaanja luuri kiinni.
Tässä just pari päivää sitten joku kaupittelija soitteli, mutta en kuullut mistä soitti ja mitä kaupitteli kun nälkäiset 1v. ja 3v. kirkuivat jaloissa samalla kun väsäsin heille lounasta. Kuulin vain kun myyjä sanoi "taitaa olla vähän huono hetki..." ja vastasin vain joo ja laitoin luurin kiinni. Eipä soitellut enää uudelleen. Silloin kiitin lapsiani kun heidän kiljunnastaan oli kerrankin jotain hyötyä :)
Mulle soitti kerran nuori lehtimyyjä, parikymppinen poikanen, luulisin. Esittelylitanian kuuntelin kohteliaasti ja totesin sitten, että olen kotiäiti, en voi ostaa lehtiä kun rahat ovat vähissä. Pojalla muuttui ääni sääliväksi. "Ymmärrän." Melkein sanoin, että ei minua nyt sentään sääliä tarvitse. :D
Minä sanon aina puhelinmyyjälle, että olen juuri kaupan kassalla ja maksuvuoroni alkaa Joskus olen myös sanonut, että ohoh, juna tulee justiinsa, hei hei vaan. On riskinsä, että soittavat uudelleen, mutta teen saman jutun. Eikä tarvitse olla ilkeä kenellekään, valkoinen valhe pelastaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:56"]Huomaa näistä myyjien kirjottamista viesteistäkin et on ärsyttävää porukkaa. Mikään vastaus ei oikeesti kelpaa olkoo millane vaa jos ei myöntävä ole. Ainaha sitä omaa työtä puolustaa ja ois kova pala mennä sossuu ja nostaa kela rahaa. Toivon et toi homma lopetettais ku estotkaan ei auta ja keksittäis jotain muuta... [/quote] Toisissa ketjuissa haukutaan sossun ja kelan elättejä ja täällä siihen kannustetaan? Mä olin myyjänä vähän aikaa, homma oli ihan hauskaa kunnes alettiin esimiesten taholta painostamaan jankuttamiseen ja ein kiertämiseen. Kaikki myyjät ei ole moraalittomia huijareita ja jotkut tarjoaa joskus hyviäkin asioita. Lisäksi se perutusoikeus pätee myös puhelinkaupoissa. Mä sain potkut koska en halunnut alkaa häikäilemättömäksi ja nyt ollaan kelan elättinä. Tyytyväinen?
[/quote]
Olisin tyytyväinen jos puhelinmyynti loppuis. Mitä järkeä kaikenmaailman estoissa on jos ne ei kerta edes pidä vaan soittoa tulee silti? Sen verran paljon on niitä jankkaaja myyjiä ja jos esimiehet pakottaa siihen niin miks ei koko alaa vois lopettaa? Kela ja sossuraha nostajia haukutaan ihan liikaa, ja lytätään elämäntapatyöttömiks. Täälläki varmasti monet haluais työttömät puhelinmyyntiin mut sit raivoaa kun soitto sattuukin itelle.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"] Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus. [/quote] Sitten ois kyllä puoli suomea edunvalvonnassa. Ette ehkä usko mutta toi on hyvin yleistä eikä rajoitu vain vanhuksiin. [/quote] Olispa sitten ainakin niillä edunvalvojilla töitä ja toisella puolella suomea se 30€ enemmän rahaa käytössä. Jos oikeasti ollaan huolissaan vanhuksen puhelinlaskun suuruudesta, niin fiksumpi olisi lähestyä vaikka kirjeellä jota vanhus voi sitten näyttää lapselleen tai naapurille. Kuin soittaa päläpäläpälä ja laitetaanko tulemaan. [/quote] No mites ne keski-ikäiset jotka hoitaa laskunsa ihan samalla lailla?
[/quote]
Idiootteja. Jos ei omat raha-asiat kiinnosta, niin parempi siirtää rahat soneran tilille.
[/quote]
Tai jos ne on ihmisiä, joille on aivan sama mitä joku puhelinliittymän kk-maksu on. Kaikki eivät ole köyhyysrajalla eläviä eivätkä kaiken aikaa kyttää, säästääkö jossakin euron.
Ihan sama kuin että olisi huolissaan siitä, kun joku ostaa satasen vaatteen merkkiliikkeestä kun samaan tarkoitukseen sopivan saisi halpahallista kympillä. Ei kai kaikkien ole pakko ostaa halpahallista, vaikka joidenkin on.
"toisella puolella suomea se 30€ enemmän rahaa käytössä"
Mitä tämä tarkoittaa? Ei sitä liittymässä säästynyttä ylimäärää millekään köyhille anneta, jos sitä luulit.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:51"]
Entisenä lehtimyyjänä tässä on sinulle vinkki, jos ET HALUA tilata mitään ja lehtimyyjä soittaa.
Kun Lehtimyyjä soittaa ja kertoo asiansa, niin tee näin:
"Ei kiitos, näkemiin." ja paina luuri kiinni.
Miksi? Koska jos jäät vielä langan päähän, lehtimyyjät ovat koulutettu ja lähes pakotettu jankuttamaan luurin päässä ja yrittämään saada sinun pääsi kääntymään. Se on ärsyttävää, mutta yleisemmin se kouluttaja kuuntelee niitä puheluita tai on siinä vieressä ja tulee jäkättämään, jos et ole jankuttanut ja yrittänyt lehteä myydä, vaikka asiakas olisikin sanonut ei.
Siksi, kun lehtimyyjä tai mikä tahansa myyjä soittaa, sanot "Ei kiitos" ja suljet luurin. Jos suljet puhelimen ilman sanomatta mitään, todennäköisesti soittavat uudelleen, mutta jos sanot ei kiitos ja ET JÄÄ kuuntelemaan, eivät soita uudelleen, eivät ainakaan vähään aikaan.
[/quote]
Ehei!
Minä jaarittelen hetken ja sitten laitan luurin pöydälle.
Kaikista tehokkain tapa vittuilla on hukata toisen aikaa.
Ja niin kauan kuin joku soittaa minulle pyytämättä katson että minulla on oikeus pitää hieman omaa hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]
Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua? Yritysten nimissä oleviin numeroihin ei edes soitella :)
[/quote]
siis että operaattori maksaisi minulle joka kuukaiusi 5 euroa rahaa siitä hyvästä että käytän heidän liittymäänsä? mulle saa soittaa heti! tai ei tarvi ees soittaa, laita tuleen vaan...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:51"]
Entisenä lehtimyyjänä tässä on sinulle vinkki, jos ET HALUA tilata mitään ja lehtimyyjä soittaa.
Kun Lehtimyyjä soittaa ja kertoo asiansa, niin tee näin:
"Ei kiitos, näkemiin." ja paina luuri kiinni.
Miksi? Koska jos jäät vielä langan päähän, lehtimyyjät ovat koulutettu ja lähes pakotettu jankuttamaan luurin päässä ja yrittämään saada sinun pääsi kääntymään. Se on ärsyttävää, mutta yleisemmin se kouluttaja kuuntelee niitä puheluita tai on siinä vieressä ja tulee jäkättämään, jos et ole jankuttanut ja yrittänyt lehteä myydä, vaikka asiakas olisikin sanonut ei.
Siksi, kun lehtimyyjä tai mikä tahansa myyjä soittaa, sanot "Ei kiitos" ja suljet luurin. Jos suljet puhelimen ilman sanomatta mitään, todennäköisesti soittavat uudelleen, mutta jos sanot ei kiitos ja ET JÄÄ kuuntelemaan, eivät soita uudelleen, eivät ainakaan vähään aikaan.
[/quote]
Ehei!
Minä jaarittelen hetken ja sitten laitan luurin pöydälle.
Kaikista tehokkain tapa vittuilla on hukata toisen aikaa.
Ja niin kauan kuin joku soittaa minulle pyytämättä katson että minulla on oikeus pitää hieman omaa hauskaa.
[/quote]
Et sä hukkaa myyjän aikaa, sillä vaan palkka juoksee ja ei tarvitse edes tehdä mitään sen eteen
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:51"] Entisenä lehtimyyjänä tässä on sinulle vinkki, jos ET HALUA tilata mitään ja lehtimyyjä soittaa. Kun Lehtimyyjä soittaa ja kertoo asiansa, niin tee näin: "Ei kiitos, näkemiin." ja paina luuri kiinni. Miksi? Koska jos jäät vielä langan päähän, lehtimyyjät ovat koulutettu ja lähes pakotettu jankuttamaan luurin päässä ja yrittämään saada sinun pääsi kääntymään. Se on ärsyttävää, mutta yleisemmin se kouluttaja kuuntelee niitä puheluita tai on siinä vieressä ja tulee jäkättämään, jos et ole jankuttanut ja yrittänyt lehteä myydä, vaikka asiakas olisikin sanonut ei. Siksi, kun lehtimyyjä tai mikä tahansa myyjä soittaa, sanot "Ei kiitos" ja suljet luurin. Jos suljet puhelimen ilman sanomatta mitään, todennäköisesti soittavat uudelleen, mutta jos sanot ei kiitos ja ET JÄÄ kuuntelemaan, eivät soita uudelleen, eivät ainakaan vähään aikaan. [/quote] Ehei! Minä jaarittelen hetken ja sitten laitan luurin pöydälle. Kaikista tehokkain tapa vittuilla on hukata toisen aikaa. Ja niin kauan kuin joku soittaa minulle pyytämättä katson että minulla on oikeus pitää hieman omaa hauskaa. [/quote] Et sä hukkaa myyjän aikaa, sillä vaan palkka juoksee ja ei tarvitse edes tehdä mitään sen eteen
[/quote]
Juokseeko provikatkin?
Puhelinmarkkinointikielto <3 Toimii :) Korkeintan kerran vuodessa joku erehtyy soittamaan, mutta puhelu loppuu lyhyeen kun ilmoitan, että mulle on kyseinen kielto, kiitos hei.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:51"] Entisenä lehtimyyjänä tässä on sinulle vinkki, jos ET HALUA tilata mitään ja lehtimyyjä soittaa. Kun Lehtimyyjä soittaa ja kertoo asiansa, niin tee näin: "Ei kiitos, näkemiin." ja paina luuri kiinni. Miksi? Koska jos jäät vielä langan päähän, lehtimyyjät ovat koulutettu ja lähes pakotettu jankuttamaan luurin päässä ja yrittämään saada sinun pääsi kääntymään. Se on ärsyttävää, mutta yleisemmin se kouluttaja kuuntelee niitä puheluita tai on siinä vieressä ja tulee jäkättämään, jos et ole jankuttanut ja yrittänyt lehteä myydä, vaikka asiakas olisikin sanonut ei. Siksi, kun lehtimyyjä tai mikä tahansa myyjä soittaa, sanot "Ei kiitos" ja suljet luurin. Jos suljet puhelimen ilman sanomatta mitään, todennäköisesti soittavat uudelleen, mutta jos sanot ei kiitos ja ET JÄÄ kuuntelemaan, eivät soita uudelleen, eivät ainakaan vähään aikaan. [/quote] Ehei! Minä jaarittelen hetken ja sitten laitan luurin pöydälle. Kaikista tehokkain tapa vittuilla on hukata toisen aikaa. Ja niin kauan kuin joku soittaa minulle pyytämättä katson että minulla on oikeus pitää hieman omaa hauskaa. [/quote] Et sä hukkaa myyjän aikaa, sillä vaan palkka juoksee ja ei tarvitse edes tehdä mitään sen eteen
[/quote]
Juokseeko provikatkin?
[/quote]
Ei meillä perus kaupoista edes saanut provikkaa, tuntipalkalla oltiin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:05"]
"Ei kiitos, en tilaa mitään."
"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."
"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."
"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."
"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."
"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."
"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."
"Kuule Hanna.."
"Tuut-tuut-tuut.."
Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin.
[/quote]
Mulla on aina toiminut tämä: kuuntelen tarjouksen loppuun asti ja sanon sitten: "tuo kuulostaa hyvältä tarjoukselta, mutta mä jätän nyt tällä kertaa väliin, kiitos kuitenkin soitosta." tai "kiitos hyvästä tarjouksesta, mutta mä en nyt ota sitä, koska en ole yhtään kiinnostunut tästä lehdestä".
Meneehän tuossa se aika, kun kuuntelee ne litaniat, mutta minusta noin pääsee vähimmällä eikä tarvitse olla ilkeä (ei sillä että ap:kaan olisi ollut ilkeä).
Mä olin mun vauvan kanssa lääkärissä ja lääkärin kännykkä alkoi soimaan, hän pahoitteli ja sanoi että joutuu vastaamaan. Kohta hän asiallisesti alkaa selittämään että "minulla on nyt vastaanotto, en voi puhua, kuule kun minulla on potilas tässä edessäni, en voi puhua.." hetken aikaa, kunnes iski vain luurin korvaan. Sanoi että oli agressiivinen puhelinmyyjä, mutta hänen on pakko vastata kun ei koskaan tiedä jos potilas soittaa. Ihana lääkäri, mutta oli turhan korrekti myyjälle..
Oon sanonut "Kiitos soitosta, en ole kiinnostunut, mukavaa päivänjatkoa!" ja luuri kiinni. Ei mitään ongelmaa!
" ... soitinko huonoon aikaan ?"
" Kyllä soitit, jos aiot myydä lehteä, kun minulla on juuri kädessäni lasku ja aion peruuttaa tämänkin tilauksen." Oikeasti olin peruuttamassa tilausta juuri kun tämä puhelu tuli.
Miksi joillekin on helpompi valehdella kuin sanoa ihan suoraan että ei tilaa, ja lopettaa puhelu? Tai laittaa vaikka luuri taskuun ja antaa heidän pölistä litaniansa loppuu, jos sattuvat olemaan sellaisessa paikassa, jossa pomo painostaa seläntakana jatkamaan.
Joku puhelinmyyjä onkin melkein itkua vääntäen anonut, saisiko sanoa asian loppuun, siihen tyyliin että ei todella lystikseen sitä työtä tee.
Mä oon keksinyt hyvän keinon päästä puhelinmyyjästä eroon:
"...niin kuule laitetaanhan sullekkin nyt tämä Cosmo tulemaan!"
"Voi vitsi kuule kun just tällä viikolla sen tilasin!"
"Aa.. hmmm.. No eihän sulle voi kahta laittaa päällekkäin tulemaan, kiitos kuitenkin ja hyvää päivänjatkoa!"
Puhelinmyyjät ei nää mistään, että tuleeko sulle se lehti, ei ainakaan, jos se on "just tilattu". Niillä menee pasmat usein sekaisin tossa kohtaa ja lopettavat puhelun :)