Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto! Ekaluokkalaisen opettaja on raskaana ja jää kohta äitiyslomalle :(

Vierailija
11.02.2015 |

Mälsää. Miksi ylipäätänsä otti syksyllä luokan kun tuli heti raskaaksi :( Kuulemma ihan suunnitellusti,eka lapsi on kaksivuotias. Niin harmittaa kun juuri kouluun tottuneelle ekaluokkalaiselle tulee uusi opettaja :(
Harmittaisiko teitä?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella vaihtui opettaja viisi kertaa, vasta viides opetti sit 2 vuotta. Mutta ei tuo vaivannut lasta eikä sen kavereita. Opet oli aika erilaisia, mutta kaikki oikein hyviä, ja painotti houkan eti asioita. Toki ikävä oli itselläkin joistain, mutta kyllä ne kaikki oli hyviä.

Vierailija
42/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:32"]

Heh, olen tässä kohta kaksi vuotta yrittänyt raskautua, enkä todellakaan jätä yrittämättä oli luokka tai tuleva luokka mikä tahansa. 

T. Ope

[/quote]

Tsemppiä raskautumiseen, toivottavasti tärppää pian! Sijainenhan saa työtä, jos jäät mammalomalle, eli sehän on ihan hyvä juttu jos näin käy? Kaikkeen sitä pitäisikin lupia kysellä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]Meidän opettaja kuoli yllättäen 1 luokan lopussa.
[/quote]
Kuinka se kehtasi? Kannattaa tehdä koko luokan voimin valitus opetusvirastoon.

Vierailija
44/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellusti synnyttävä ope synnyttää tietenkin kesäkuussa, ei vielä nyt! Sitten voi palata taas töihin äitiysloman jälkeen kesäkuun alusta ja jäädä 2.5 kk rankan työrupeaman jälkeen koulun alkamispäivänä hoitovapaalle. Hoitovapaata kun voi hakea kaksi kertaa niin palaa vielä seuraavan kesäkuun alussa töihin ja jatkaa hoitovapaata taas elokuussa. Sitten onkin jo palattava pysyvästi töihin, hmm, kesäkuun alusta!! Ja entä sijainen, työt eli palkka pätkäistään aina kesäksi.

Vierailija
45/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:33"]Mulla kans ekaluokkalainen ja kyllä muakin harmittaisi. Opettaja olisi voinut vähän siirtää raskauttaan että olisi edes ekan luokan opettanut loppuun ja vasta kesällä jäänyt äitiyslomalle.
[/quote]

Vai että "siirtää raskauttaan"! Voi jeesus sentään!

Vierailija
46/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jäi meidänkin lapsen opettaja, mutta ihan mukava tuntuu olevan sijainenkin.

Vierailija
47/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin!!!!
Törkeämminkin, sillä meidän ope oli koululla kuukauden ja sitten alkoi sairastaa raskauttaan. Jouluun asti oli lähes koko ajan saikulla ja tilalla oli kouluttamattomia surkeita tyyppejä. Siis ihan eri alan opiskelijoita yms. Koko syksy oli täysin risainen. Kevääksi saatiin vastavalmistunut sijainen, jolla pienet lapset koko ajan kipeenä ja hän oli virkavapaalla välillä muissa hommissa. Sama jatkoi tokaluokan, mutta kolmannella tuli taas uusi vastavalmistunut, joka sekin jäi nelosella äitiyslomalle ja tuli sitten vuodeksi epäpätevä vanha nainen (se oli lukenut kieltenopeksi, nutta sekin oli jäänyt kesken), vihdoin viidennellä tuli hyvä miesope, joka lupasi hoitaa luokan hyvin, kun luokan dynamiikka oli täysin sekaisin ja kukaan ei tehnyt läksyjä jne. Luokka oli opettajien mielestä koulun kauhein. Tuolle miehelle olen kiitollinen. Se pelasti paljon. Hän oli onneksi lapseton ja kokenut nelikymppinen.

Vierailija
48/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten samat mammat vaahtoavat, että lapsettomat eivät tiedä kasvattamisesta mitään. Sitten kun ope hankkii lapsia, se on niin väärin.
Pitäisikö opekoulutukseen laittaa sterilisaatiovaatimus??

Vierailija
49/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:20"]

Mälsää. Miksi ylipäätänsä otti syksyllä luokan kun tuli heti raskaaksi :( Kuulemma ihan suunnitellusti,eka lapsi on kaksivuotias. Niin harmittaa kun juuri kouluun tottuneelle ekaluokkalaiselle tulee uusi opettaja :( Harmittaisiko teitä?

[/quote] ei harmittaisi koska täytyyhän täällä jonkun tehdä lapsiakin, kuolemme sukupuuttoon. Etniset lisääntyy kiitettävästi. Haluu myös että Suomessa on pellavapäitä. Toki tumma on eksoottista ja tuo väriä suureen maailman tyyliin. 

Vierailija
50/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:41"]

Suunnitellusti synnyttävä ope synnyttää tietenkin kesäkuussa, ei vielä nyt! Sitten voi palata taas töihin äitiysloman jälkeen kesäkuun alusta ja jäädä 2.5 kk rankan työrupeaman jälkeen koulun alkamispäivänä hoitovapaalle. Hoitovapaata kun voi hakea kaksi kertaa niin palaa vielä seuraavan kesäkuun alussa töihin ja jatkaa hoitovapaata taas elokuussa. Sitten onkin jo palattava pysyvästi töihin, hmm, kesäkuun alusta!! Ja entä sijainen, työt eli palkka pätkäistään aina kesäksi.

[/quote]

Juu, näin opet hoitavat lapset reilu 3-vuotiaiksi kotona olemalla kokoajan kotona mutta täyttä palkkaa ja eläkettä tulee kuitenkin 7.5 kk ajalta + 3 äitiysloman ekaa kuukautta. Ainut lievennys että jotkut kunnat pätkäisee sijaisuudet kesäksi anyway mutta joissain kunnissa nämä lomalle töihin palaavat opeäidit syövät sijausten kesän palkan.

Vierailija
51/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:33"]Mulla kans ekaluokkalainen ja kyllä muakin harmittaisi. Opettaja olisi voinut vähän siirtää raskauttaan että olisi edes ekan luokan opettanut loppuun ja vasta kesällä jäänyt äitiyslomalle. [/quote] Vai että "siirtää raskauttaan"! Voi jeesus sentään!

[/quote]

No tietysti opettajien pitää joustaa kaikessa, mitä oppilaiden vanhemmat keksivät esittää... "Mirkulle ei sitten niitä matikanläksyjä, kun mä en osaa neuvoa, Nicotiinalle ikkunapaikka, että voi tiirailla tipuja...ja joo, neiti opettaja ei sitten avioidu, harrasta seksiä eikä varsinkaan raskaudu, kun tuo meidän Villekatariina ei sitten pärjää uuden opettajaihmisen kanssa..." 

Moniko vaikka aspa:ssa työskentelevä nainen siirtää raskauttaan työtehtäviensä vuoksi? Tasan 0. :D Tää on ihan helmi. :DDD Aivopieruja parhaimmasta päästä!

Vierailija
52/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rehtori suuressa kaupungissa (olisi varaa valita), palkkaisin vakisuhteisiin vain opettajia, joilla alkaa lisääntymisikä olla loppu tai miehiä. Vois nuo nuoret tehdä sijaisuuksia. Ei täällä kaikille muillekaan vakitöitä ole.

Vierailija
53/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se uskomatonta että luokanopettajalle seksi maistuu. Törkeää!

Vierailija
54/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ope ei itse valitse itselleen luokka-astetta, sen tekee rehtori. Toisekseen opella on yhtäläinen oikeus, siinä missä kenellä tahansa muulla viranhaltijalla, tulla raskaaksi silloin kun haluaa suunnittelemalla tai suunnittelematta, sairastaa raskausaikana, tehdä lapsia niin monta kuin haluaa ja niin tiheästi kuin haluaa. 

Vierailija
55/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]Meidän opettaja kuoli yllättäen 1 luokan lopussa. [/quote] Ettäs kehtasi.

[/quote]

Kun olin ekalla luokalla, opettajapariskunta kuoli kolarissa. Kumpikaan ei ollut varsinainen opettajani, mutta toinen opetti luokalleni musiikkia ja toinen poikien käsitöitä ja veljeni opettaja pariskunnan mies oli. Oli kyllä törkeää, että lähtivät hiihtolomalla reissuun kuolemaan. Tästä on vuosia aikaa. 

Vierailija
56/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo kesälomaksi töihin palaaminen äitiysloman ja hoitovapaan välillä on kyllä törkeää.. Tuttu teki niin ja kun kysyin miten kehtaa niin sanoi että joku muukin teki heidän koulussaan niin ja ei hävetä, raha tulee tarpeeseen.

Vierailija
57/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, miten nämä lastensa opettajien haukkujat ovat itse menneet hankkimaan lapsia.
Kai olette kysyneet luvat työnantajalta etukäteen, unohtamatta tietenkään asiakkaita, kollegoja, alaisia ja sidosryhmiä.

Vierailija
58/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se ope vielä.sanoi, että huh, onneksi vanhemmat ei ollu vihaisia. Oltiin me kaikki erittäin kiukkuisia, ei vaan tälle sabottu. Rehtoriakin kovistelimme. Rehtori vakuutti, ettei tiennyt raskaudesta. Olen yksi aiempi, en ap.

Vierailija
59/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran kohdannut livenäkin sellaisen ihmisen joka syvästi paheksui sitä, että ekaluokan opettaja jäi äityislomalle. Itsekin olen opettaja. Totesin tälle ihmiselle, joka asiaa paheksui, että olisiko hänellä joku ehdotus, miten hän hoitaisi asian? Tai eikö opettajalla ole oikeutta perheeseen? Hän meni ihan hämilleen ja sanoi, ettei hän ollut ajatellut asiaa siltä kantilta....

Mielestäni uskomatonta. Opettajalla on oikeus lapsiin ja perheeseen ihan yhtä lailla kuin kaikilla muillakin ihmisillä. 

Vierailija
60/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, olet hupaisa. Kyllähän rehtoria pitää tentata, jos ope saa lapsen. Ehkä se laittaa vastedes valvontakamerat open makkariin.

Kyllä mäkin olisin raivona, jos opettaja saisi oman perheen. Eikö se tajua, että se oikeus on vain kaikilla muilla, ei sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi