Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto! Ekaluokkalaisen opettaja on raskaana ja jää kohta äitiyslomalle :(

Vierailija
11.02.2015 |

Mälsää. Miksi ylipäätänsä otti syksyllä luokan kun tuli heti raskaaksi :( Kuulemma ihan suunnitellusti,eka lapsi on kaksivuotias. Niin harmittaa kun juuri kouluun tottuneelle ekaluokkalaiselle tulee uusi opettaja :(
Harmittaisiko teitä?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi tietysti, jos on kiva opettaja, mutta tuo, että miksi otti luokan on ihan järjetön kysymys. Mitä itse olisit tehnyt?

Vierailija
22/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös naisilla ole tapana tehdä noin, kun saa vakipaikan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on nyt neljännellä ja kolmas opettaja menossa. Kaksi aiempaa on jäänyt äitiyslomalle. Katotaan tuleeko ens syksynä eka ope takasi.

Vierailija
24/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ottaa ekaluokka jos on. jo raskaana!!! Tai yrittää raskautua. Ei minun moraalilla otettaisi! Kyllä sitä pitää sitoutua siihen luokkaan. lapsiparat!!!! nyt voi tulla tiykst paikat joillekin lapsille kun uusi opettaa eri tavoin

Vierailija
25/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, mun pojan opettaja sai vakavan sairauskohtauksen vain viikko ekaluokan alkamisen jälkeen. Ei palannut enää töihin. Törkeää, olisi nyt voinut hoitaa edes ekan vuoden loppuun asti ilman sairauskohtausta.

Oikeasti, mieti. 

Vierailija
26/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat varmaan lapsellesi, että muiden pitää jättää elämänsä elämättä juuri hänen vuoksen. Kuinka olet muuten itse kehdannut lisääntyä?

Vierailija
27/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Tulee kesälomalla töihin ja vie vielä sijaisen kesälomapalkankin, jonka sijainen on siis tehnyt sisään. On ne mukavaa sakkia nuo opettajat.

Vierailija
28/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän opettaja kuoli yllättäen 1 luokan lopussa.

Vierailija
29/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]

Mitä järkeä ottaa ekaluokka jos on. jo raskaana!!! Tai yrittää raskautua. Ei minun moraalilla otettaisi! Kyllä sitä pitää sitoutua siihen luokkaan. lapsiparat!!!! nyt voi tulla tiykst paikat joillekin lapsille kun uusi opettaa eri tavoin

[/quote]

Jonkun se luokka piti siihen väliin ottaa. Vai olisiko pitänyt heti palkata sijainen ja laittaa opettaja lomalle?

Vierailija
30/102 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:20"]Mälsää. Miksi ylipäätänsä otti syksyllä luokan kun tuli heti raskaaksi :( Kuulemma ihan suunnitellusti,eka lapsi on kaksivuotias. Niin harmittaa kun juuri kouluun tottuneelle ekaluokkalaiselle tulee uusi opettaja :( Harmittaisiko teitä? [/quote] Meidän lapset on samalla luokalla ;) V? Kyllä muakin otti päähän, sehän oli palannut työelämään elokuussa ja raskautui samantien. Syksyllähän se oli jatkuvasti pois, että sikäli uusi ope ei tule järkytyksenä kun sijaisiin on totuttu. Kyllä mä tiedän, että raskaaksi ei noin vaan tulla, mutta jotenkin ihan hullua, että vauvanteko on päällä ja haetaan silti vakipaikkaa. Mua tässä harmitti se, kun mun lapsella on aina ollut eri neuvolantäti, miljoona eri päiväkodin työntekijää, jumppakerhon vetäjäkin sairastui pahasti ja tilalle tuli ammattitaidoton sijainen moneksi viikoksi eli mitään pysyvää hahmoa ei perheen ulkopuolelta ole. Mutta...kaivoin kuitenkin järjenrippeet ja onnittelin vauvasta. Nyt vaan kädet ristiin oikein kyynärpäitä myöten, että uusi ope ei ihan heti jäisi äikkärille vaan olisi ehkä muksut tehnyt jo. Sitten se tietty kaatuu ja jalka irtoaa :D Toivottavasti ei kuitenkaan :)

[/quote]

"... jotenkin ihan hullua, että vauvanteko on päällä ja haetaan silti vakipaikkaa." Siis luinko mä oikein? Ei saa hakea vakipaikkaa jos haluaa lapsia? Opetko vaan ei saa hakea vai eikö sairaanhoitajatkaan saa? Voitko hieman selventää?

Ja tuskin olette ainut perhe tässä maailmassa, jolla opet, terkkarit ja kerhonvetäjät vaihtuu. That's life! Ei ne lapset siitä mitään traumoja saa. Itsekin olet varmasti ollut omasta työstäsi joskus äitiyslomalla, ja se on suoraan tai välillisesti vaikuttanut eri ihmisten elämään jollain tasolla. 

Vierailija
31/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]Meidän opettaja kuoli yllättäen 1 luokan lopussa.
[/quote]
Ettäs kehtasi.

Vierailija
32/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalaisen opettajakin jää pian äitiyslomalle, eri henkilö kuitenkin. Odottaa ensimmäistä lastaan ja hyvillä mielin hänelle suon niin vauvan kuin äitiysloman. Lapsi ei vaan ymmärrä että opettaja vaihtuu, kun hänen mielestä opettaja saa vauvan ja palaa takaisin heitä opettamaan. Vauvaa hoitaa kuulemma sen isä silloin kun äiti olisi työssään...

Vierailija
33/102 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän naurut sitten tällaisesta avauksesta! ;-DDD

Ihanaa kun voi av:lle tulla piristämään itseään kun masentaa!

Vierailija
34/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen tässä kohta kaksi vuotta yrittänyt raskautua, enkä todellakaan jätä yrittämättä oli luokka tai tuleva luokka mikä tahansa. 

T. Ope

Vierailija
35/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]Mitä järkeä ottaa ekaluokka jos on. jo raskaana!!! Tai yrittää raskautua. Ei minun moraalilla otettaisi! Kyllä sitä pitää sitoutua siihen luokkaan. lapsiparat!!!! nyt voi tulla tiykst paikat joillekin lapsille kun uusi opettaa eri tavoin

[/quote]

Meinaatko, että opettajat saavat valita, minkä luokan ottavat? :D

Vierailija
36/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ekaluokkalainen ja kyllä muakin harmittaisi. Opettaja olisi voinut vähän siirtää raskauttaan että olisi edes ekan luokan opettanut loppuun ja vasta kesällä jäänyt äitiyslomalle.

Vierailija
37/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap, että ope valitsee itse minkä luokan saa opetettavakseen?

Vierailija
38/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Oman poikani luokka (erityiskoulussa) selvisi ihan ilman traumoja vaikka opettaja jäi äitiyslomalle kesken ekanluokan. Kaikki pääsivät tokalle luokalle.

Vierailija
39/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noooo pistän paremmaks. Oman ekaluokkalaiseni erityisopettaja jäi (ilmoittamatta vanhemmille ja palaamatra koskaan) "virkavapaalle" kuukauden koulun alkamisen jälkeen. Kyseessä siis erityisluokkalaiset monine diagnooseiseen, kourallinen sope-luokkalaisia koko ekan luokan vaihtuvin ja epäpätevin sijaisin. Ei kauheen vahvasti lähtenyt koulu tällä porukalla...

Vierailija
40/102 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:20"]

Mälsää. Miksi ylipäätänsä otti syksyllä luokan kun tuli heti raskaaksi :( Kuulemma ihan suunnitellusti,eka lapsi on kaksivuotias. Niin harmittaa kun juuri kouluun tottuneelle ekaluokkalaiselle tulee uusi opettaja :( Harmittaisiko teitä?

[/quote]

Tuollaista se aina on nuorten naistyöntekijöiden kanssa. Heitä ei pitäisi palkata koskaan, vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän