Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit "painostaa" ottamaan Mirenan

Vierailija
11.02.2015 |

Mulla on taustalla endoa ja runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Lisäksi on aurallinen migreenikin riesana. 

En vaan kuitenkaan ole halukas ottamaan Mirenaa kun mun tuurilla akne räjähtää täysiin mittoihin (aknea jo nyttenkin), paino nousee, munasarjat alkaa tuottamaan kystia urakalla, seksihalut katoaa, hiukset lähtee päästä, alavatsa kipuilee, tulee karseita vuotohäiriöitä ja mitähän vielä.

Yhdistelmäpillerit eivät sopineet mulle ollenkaan joskus vuosia sitten ja vaikka Mirenassa onkin vähemmän hormoneja niin silti olen lähes tulkoon kauhuissani jos toi härpäke mulle laitetaan. Eivät kuitenkaan suostu poistamaan sitä ainakaan ekaan puoleen vuoteen, oli oireet mitkä tahansa.

Nyt on kolme gyneä (saman sairaalajakson aikana) yrittäneet tuputtaa Mirenaa mutta kun mä en uskalla välttämättä sitä kuitenkaan ottaa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano järjestelmällisesti "Ei, en ota kierukkaa. Mitä suosittelisitte seuraavana vaihtoehtona?"

Vierailija
2/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:47"]

No sano järjestelmällisesti "Ei, en ota kierukkaa. Mitä suosittelisitte seuraavana vaihtoehtona?"

[/quote]

Olen sanonutkin ja muille vaihtoehdoille saan vastaukseksi vähättelyä ja sitä Mirenan hehkutusta kuinka hyvä ja ehdottomasti paras vaihtoehto se on. Mulla on seuraava käynti gynen polilla kuukauden päästä ja siellä on varmaan lääkäri Mirena kourassa jo valmiina odottamassa. :( -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi yhyyy sanot vaan EI. Kuinka vaikeaa voi olla...

Vierailija
4/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne varmaankaan sinua tainnuta ja lepositeissä tuikkaa kierukkaa sisälle? Minulla on kierukka ja ihan kyllä suostumukseni tarvittiin siihen, että se asennetaan (ts. toki itse halusin, mutta tuskin olisivat väkisin laittaneet jos mieleni olisi muuttunut).

Vierailija
5/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle ihmiselle ei asenneta kierukkaa vastoin tämän tahtoa. Lääkäri voi ehdottaa, sinä voit sanoa ei kiitos. Mikä tossukka oikein olet?

Vierailija
6/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit painostavat muakin hormoniehkäisyyn. Sit sanon aina että ei sovi, ei käy. ? .

Vierailija
7/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei laita sulle kierukkaa, jos et tahdo. Suositella voivat.

Itse kyllä miettisin, kuka on tässä paras asiantuntija, kokeneet sairaalagynekologit vai sä maallikko. Mä veikkaan, etteivät ne turhaan sitä kierukkaa ehdota.

Vierailija
8/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielestäsi olisi se paras hoitomuoto oireiluusi? Ja kyllä sen saa poistettua aiemminkin. On ihan omaakin kokemusta.

Vierailija
9/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo sun sairaalajakso sitten oli? Olit synnyttämässä kymmenettä pentua sossun elätettäväksi? Musta tuntuu että jätät nyt jotain meille kertomatta.

Vierailija
10/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:11"]

Mikä tuo sun sairaalajakso sitten oli? Olit synnyttämässä kymmenettä pentua sossun elätettäväksi? Musta tuntuu että jätät nyt jotain meille kertomatta.

[/quote]

Leikattiin munasarjakystia ja siivottiin endopesäkkeitä. -ap

Vierailija
11/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:47"]

[/quote]

Olen sanonutkin ja muille vaihtoehdoille saan vastaukseksi vähättelyä ja sitä Mirenan hehkutusta kuinka hyvä ja ehdottomasti paras vaihtoehto se on. Mulla on seuraava käynti gynen polilla kuukauden päästä ja siellä on varmaan lääkäri Mirena kourassa jo valmiina odottamassa. :( -ap
[/quote]

No sehän on hyvä hoitomuoto endoon ja mainitsemanlaisiisi kuukautisiin. Mitä itse ehdottaisit? Et voi kokeilematta tietää miten reagoit Mirenaan...

Vierailija
12/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät omasta elämästä, ei  puoskari

Vierailija
13/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös tyrkytettiin mirenaa, tuli jo melkein epäuskoinen olo, että miksi täytyy enää lisäperusteluja kieltäytymiselle , jos kerron että paino nousi +15kg ja akne oli selästä päänahkaan, samoin verenpaineen nousu.

Vierailija
14/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän voit jättää jatkossa menemättä koko sairaalaan, jos kerran hoidat itse itseäsi paremmin kuin lääkärit. Oma valinta.

Vierailija
15/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on?
Minulla Mirena auttoi erityisen runsaisiin kuukautisiin. Ehkäisyyn en sitä tarvitse sterilisaation takia. Ainahan sen saa pois, jos tilanne ei helpotu vaan pahenee.

Vierailija
16/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:18"]

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on? Minulla Mirena auttoi erityisen runsaisiin kuukautisiin. Ehkäisyyn en sitä tarvitse sterilisaation takia. Ainahan sen saa pois, jos tilanne ei helpotu vaan pahenee.

[/quote]

Kohdun limakalvojen polttaminen, kohdunpoisto, munasarjojen poisto... -ap

Vierailija
17/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele vaikka, että kierukkaa testattu, mutta tuli paha akne ja siihen joutui syömään ab-kuureja.

Pyydä Novasure toimenpide.

Vierailija
18/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena on varmaan yleisin vaihtoehto, jota synnyttäneille naisille tarjotaan ja ehkä se on edullisin vaihtoehto. Itsekin sain reseptin heti esikoisen syntymän jälkeen, mutten halunnut sitoa itseäni kiinteästi johonkin 5 vuodeksi.Pillereitä syöntiä, sitten jatkoin ja lopulta luovuin niistäkin. Kuopuksen syntymän jälkeen sanoin suoraan haluavani essuren ja sen sain vaivattomasti tk:sta.

Vierailija
19/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmasti mennä saksaan lääkärille. Ei suomessa ostata lääketiedettä

Vierailija
20/62 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla myös aurallinen migreeni. Helpotti keltarauhashormonivâlmisteella. Yhdistelmäpillerit ehottoman kiellettyjä minulle. Käytössä Cerazette ja olentosi, tosi tyytyväinen. Ei mielialanvihtluja, ei aurallista migreeniä enää, ei menkkoja. Ne loppu kuin seinään. (ennen oli tosi runsaat) ja nyt oon näitä käyttänyt kohta 7 vuotta. Mulle nämä sopivat.