Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa A2 Kehitysvammais-illan?

Vierailija
10.02.2015 |

Niin tiedät mistä huomenna puhutaan.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton Karin vastaus :D asennetta!

Vierailija
42/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kielenkäyttöä tolla nimipäivien äijällä :/ hyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:10"]Pelottavia.
[/quote]

Siis olen pahoillani tästä. En vain tunne heitä :(

Vierailija
44/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en aio katsoa.

Vierailija
45/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan häiritsee tuo, että haastattelijat puhuvat tuollaista reteetä "mä- ja sä -meiniinkii, mageeta, hei!!" näiden aikuisten kehitysvammaisten kanssa. Hiukan arvokkaampaa puhuttelutapaa kaipaisin, mutta ehkä tarkoitus on pitää keskustelua leppoisana. 3xKV

Vierailija
46/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:59"]

Tämä olisi toiminut niin paljon hienommim pienen budjetin dokkarina kun ajanohtaisohjelmana. Eli kaikkien näiden kotona olisi käyty, olisi näytetty muutto, päivä laitoksessa, lievä-asteisen taiteilija-tytön päivää, vakava-asteisen Pinjan päivää, sen yleisön vammaisen tytön kihlautuminen, sen pariskunnan haastattelu omalta kotisohvalta, sitten vaikka sen bändin päivä jos pakko.. Laitos, ryhmäasuminen, yksityisesti asuminen, koulupäivää, työpäivää, vaikka ulraäänitutkimus (uusitaan jo tiedetty tapaus) ja sikiövesipunktio. Voi joi olla sen Hapon haastattelu ja sitten taas sellaisen, joka ei tahtonut synnyttää lastaan vain viikoksi happilsitteisiin. Tämän dokumentinhan olisi voinut tehdä puolueelliseksi, kehitysvammaisten itsensä mieliksi, mutta jos siitä dokkarista olisi ollut keskusteluohjelma, olisi siellä sitten lääkäreitä/muita tieteen asiantuntijoitaika, talousihmisiä, kehitysvammaisten vanhempia, kaikkea tätä. A2-Kehitysvammailta, asiaohjelma, tarkoituksena avata silmiä ja saada aikaan monipuolista keskustelua, oli harhaan johtava. Jos tämä taas olisi ollut Kehitysvammaisten oma iltama- tutustu erilaisten ihmisten järjen(?)juoksuun, ideoihin ja aatteisiin kun pehmomikki lentää pitkin studiota löyhästi juonnettuna - tule uulemaan yksipuolinen, mutta tärkeä mielipide. Tuo olisi ollut todempi ja kahden tunnin onttoudesta olisi jäänyt jotain käteenkin jos siihen olisi varautunut.

[/quote]

hienot fritsut sillä kihlautuvalla tytöllä..

Vierailija
47/181 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olitte siitä Marikan esityksestä?

Vierailija
48/181 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:48"]Nyky yhteiskunnalla ei ole varaa hoitaa vammaisia,kuulostaa pahalta mut on parempi ettei vaikeasti vammaisia synny tähän yhteiskuntaan,vaan ne abortoidaan. [/quote] Ei myöskään vanhuksia tai mt-potilaita. Mitäs heille ehdotat? Tai pitkäaikaistyöttömät? Nappi otsaan? Tampio.

[/quote]Minä itse en ole tätä mieltä,mut ku yhteiskunnan varat on loppu niin kyl se näkyy et mistä leikataan surullista itse en vois kuvitella synnyttäväni vammaista lasta,koska mul ei olis resulsseja sitä hoitaa ja yhteiskunnan tuet vammaisten hoitamiseen vähenee kokoajan

[/quote]

Sinähän et itse sitä päätä synnytätkö vammaisen lapsen.

Vierailija
49/181 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:02"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:48"]Nyky yhteiskunnalla ei ole varaa hoitaa vammaisia,kuulostaa pahalta mut on parempi ettei vaikeasti vammaisia synny tähän yhteiskuntaan,vaan ne abortoidaan. [/quote] Ei myöskään vanhuksia tai mt-potilaita. Mitäs heille ehdotat? Tai pitkäaikaistyöttömät? Nappi otsaan? Tampio.

[/quote]Minä itse en ole tätä mieltä,mut ku yhteiskunnan varat on loppu niin kyl se näkyy et mistä leikataan surullista itse en vois kuvitella synnyttäväni vammaista lasta,koska mul ei olis resulsseja sitä hoitaa ja yhteiskunnan tuet vammaisten hoitamiseen vähenee kokoajan
[/quote]

ÄO ei taida olla kovin korkea tällä kirjoittajalla:)

Vierailija
50/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi toiminut niin paljon hienommim pienen budjetin dokkarina kun ajanohtaisohjelmana. Eli kaikkien näiden kotona olisi käyty, olisi näytetty muutto, päivä laitoksessa, lievä-asteisen taiteilija-tytön päivää, vakava-asteisen Pinjan päivää, sen yleisön vammaisen tytön kihlautuminen, sen pariskunnan haastattelu omalta kotisohvalta, sitten vaikka sen bändin päivä jos pakko.. Laitos, ryhmäasuminen, yksityisesti asuminen, koulupäivää, työpäivää, vaikka ulraäänitutkimus (uusitaan jo tiedetty tapaus) ja sikiövesipunktio. Voi joi olla sen Hapon haastattelu ja sitten taas sellaisen, joka ei tahtonut synnyttää lastaan vain viikoksi happilsitteisiin. Tämän dokumentinhan olisi voinut tehdä puolueelliseksi, kehitysvammaisten itsensä mieliksi, mutta jos siitä dokkarista olisi ollut keskusteluohjelma, olisi siellä sitten lääkäreitä/muita tieteen asiantuntijoitaika, talousihmisiä, kehitysvammaisten vanhempia, kaikkea tätä.
A2-Kehitysvammailta, asiaohjelma, tarkoituksena avata silmiä ja saada aikaan monipuolista keskustelua, oli harhaan johtava. Jos tämä taas olisi ollut Kehitysvammaisten oma iltama- tutustu erilaisten ihmisten järjen(?)juoksuun, ideoihin ja aatteisiin kun pehmomikki lentää pitkin studiota löyhästi juonnettuna - tule uulemaan yksipuolinen, mutta tärkeä mielipide. Tuo olisi ollut todempi ja kahden tunnin onttoudesta olisi jäänyt jotain käteenkin jos siihen olisi varautunut.

Vierailija
51/181 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/181 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:02"]

Vierailija
53/181 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:04"]

Mitä mieltä olitte siitä Marikan esityksestä?

[/quote]

Tunnen Marikan ja esitys oli hyvä. minulla on hänen levynsäkin :)

Vierailija
54/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi omia mielipiteitäni, sillä kahden tunnin aikana oli oli kommentteja joiden kannalla olen ja niitä, mistä minulla on eriävä mielipide.
Kuitenkin, tämä ohjelma jätti todella vaisuksi yksipuoleisuudellaan. Ymmärrän, että studioon ei rahaattu ääripään ajattelijoita, sillä paikalla oli useita, rohkeita kehitysvammaisia joiden mahdollistunut mollaus ruudussa olisi tietenkin ollut väärin. Jotain jäi silti puuttumaan, olisin esimerkiksi toivonut erilaisten asiantuntijoiden kommentteja, geneetikko/perinnöllisyyslääkäri ja synnytyslääkäri olisi kyllä olleet erinomaisia kertomaan puolueettoman, nykylääketieteellisen kannan. Lisäksi kehitysvammaisten asumisten tukia miettiessä olisi hyvinkin voinut olla joku talouden asiantuntija esittämässä faktoja, kertomassa miksi kehitysvammaisilla ei pystytä järjestää erityisoikeutta kilpailutettomiin palveluihin. Tämä olisi tuonut ohjelmaan ryhtiä, kaksituntiseen olisi mahtunut sekä osio, jossa kysytään itse vammaisten mielipiteistä ja sitten toinen osio, jossa on juurikin asiantuntijoita tieteiden puolelta, talouden puolelta, politiikasta, vammaisjärjestöistä sekä tietenkin kehitysvammaisten vanhempia. Jos järjestettäisiin kuvitteellinen "päiväkoti-ilta", tahtoisin myös ammattilaisten mielipiteitä vaikka lasten omat on tietenkin merkittäviä, tärkeitä ja ennenkaikkea hellyyttäviä.

Vierailija
55/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen riman alitus lähes koko ohjelma. No jos joku ei tiennyt, niin nyt tietää että kehitysvammainenkin voi haluta asua turvallisessa ja kodikkaassa ympäristössä. Myös ystävät ovat tärkeitä, ja saattaapa joku perustaa parisuhteenkin. Voi elämä.. mihin jäi kaikki asia? Ei mitään syväluotausta miltään kantilta. Pelkkää alamäkeä ollut YLE-veron tultua voimaan. Tärkeistä ja vaikeista asioista tehdään helppoa ja tunteisiin vetoavaa viihdettä. :(

Vierailija
56/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 02:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 02:05"]

Oliko tää ohjelma persujen puoluekokouksesta?

[/quote]

onko peppu kipeä hyysärilortto?

[/quote]

Sinulla ilmeisesti on.

Vierailija
57/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]Vammaisten oikeudet ovat Suomessa liiankin hyvät. Vammaisten takia jokaiseen uuteen kerrostalovessaan täytyy varata kääntösäde pyörätuolille. 
[/quote]
Liikuntaesteiset ja kehitysvammaiset on kyllä kaks eri asiaa :D Sustakin voi tulla sellainen "vammainen", joka joskus vielä tarvitseekin sitä pyörätuolia, kun vaikka ajat kolarin tai jäät auton alle ja halvaannut. Kehitysvamma taas nimensä mukaisesti tulee jo lapsen kehittyessä ja yleensä vaikuttaa jossain määrin myös älykkyyteen.

Vierailija
58/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 03:26"]

Todellinen riman alitus lähes koko ohjelma. No jos joku ei tiennyt, niin nyt tietää että kehitysvammainenkin voi haluta asua turvallisessa ja kodikkaassa ympäristössä. Myös ystävät ovat tärkeitä, ja saattaapa joku perustaa parisuhteenkin. Voi elämä.. mihin jäi kaikki asia? Ei mitään syväluotausta miltään kantilta. Pelkkää alamäkeä ollut YLE-veron tultua voimaan. Tärkeistä ja vaikeista asioista tehdään helppoa ja tunteisiin vetoavaa viihdettä. :(

[/quote]

Tää on kaikkien teemakeskusteluiltojen ongelma. 

Vierailija
59/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 02:26"]

En kommentoi omia mielipiteitäni, sillä kahden tunnin aikana oli oli kommentteja joiden kannalla olen ja niitä, mistä minulla on eriävä mielipide. Kuitenkin, tämä ohjelma jätti todella vaisuksi yksipuoleisuudellaan. Ymmärrän, että studioon ei rahaattu ääripään ajattelijoita, sillä paikalla oli useita, rohkeita kehitysvammaisia joiden mahdollistunut mollaus ruudussa olisi tietenkin ollut väärin. Jotain jäi silti puuttumaan, olisin esimerkiksi toivonut erilaisten asiantuntijoiden kommentteja, geneetikko/perinnöllisyyslääkäri ja synnytyslääkäri olisi kyllä olleet erinomaisia kertomaan puolueettoman, nykylääketieteellisen kannan. Lisäksi kehitysvammaisten asumisten tukia miettiessä olisi hyvinkin voinut olla joku talouden asiantuntija esittämässä faktoja, kertomassa miksi kehitysvammaisilla ei pystytä järjestää erityisoikeutta kilpailutettomiin palveluihin. Tämä olisi tuonut ohjelmaan ryhtiä, kaksituntiseen olisi mahtunut sekä osio, jossa kysytään itse vammaisten mielipiteistä ja sitten toinen osio, jossa on juurikin asiantuntijoita tieteiden puolelta, talouden puolelta, politiikasta, vammaisjärjestöistä sekä tietenkin kehitysvammaisten vanhempia. Jos järjestettäisiin kuvitteellinen "päiväkoti-ilta", tahtoisin myös ammattilaisten mielipiteitä vaikka lasten omat on tietenkin merkittäviä, tärkeitä ja ennenkaikkea hellyyttäviä.

[/quote]

samaa mieltä

Vierailija
60/181 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky yhteiskunnalla ei ole varaa hoitaa vammaisia,kuulostaa pahalta mut on parempi ettei vaikeasti vammaisia synny tähän yhteiskuntaan,vaan ne abortoidaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän