Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa A2 Kehitysvammais-illan?

Vierailija
10.02.2015 |

Niin tiedät mistä huomenna puhutaan.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität tätä säädöstä sitten, jos joudut auto-onnettomuuteen ja joudut pörätuoliin. Sehän olisikin mahtavaa sen kaiken järkytyksen keskellä alkaa etsiä vielä uutta kotiakin, johon joku olisi hyväsydämisyyttään jättänyt riittävästi tilaa pyörätuolille.

Vierailija
22/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]

Vammaisten oikeudet ovat Suomessa liiankin hyvät. Vammaisten takia jokaiseen uuteen kerrostalovessaan täytyy varata kääntösäde pyörätuolille. 

[/quote] Minussa on vähän selvänäkijän vikaa, näen tulevaisuuteen. Et ikinä arvaa, minkälaisen kulkuneuvon vielä ennen kuolemaasi saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisten ja nuorempien vammaisten asiat ovat paremmin kuin vastaavankuntoisten vanhusten.

Vierailija
24/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti minun pitäisi katsoa, mutta tänään en vaan jaksa, takana 6pv työputki ja vain tämä päivä vapaata, huomenna menen taas tekemään työtä kehitysvammaisten kanssa, saanko anteeksi? Mielestäni olen hetken henkäyksen työstä ansainnut? Käsittääkseni tuo keskustelukin tulee jostain uusintana?

Vierailija
25/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:48"]

Kiität tätä säädöstä sitten, jos joudut auto-onnettomuuteen ja joudut pörätuoliin. Sehän olisikin mahtavaa sen kaiken järkytyksen keskellä alkaa etsiä vielä uutta kotiakin, johon joku olisi hyväsydämisyyttään jättänyt riittävästi tilaa pyörätuolille.

[/quote]

Mitä kertoo sinusta, ettet pysty kuvittelemaan jonkun ajattelevan asioita myös vähän laajemmin kuin vain yksityisistä intresseistä käsin? Minä hyötyisin varmasti tälläkin hetkellä monesta arkkitehtonisesta ratkaisusta, mutta ei se ole mikään syy kirjata niitä velvoitteiksi asetukseen.

Vierailija
26/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan katsoa, mutta samaan aikaan tulee Ensitreffit alttarilla ja olen koukussa. :/

Sen jälkeen kanava vaihtuu kakkoseen ja väliin jäänen alkupätkän katson myöhemmin netistä.

Vierailija
27/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En siedä vammaisia.

Vierailija
28/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]

katson niitä jotka meni avioon ja kumpikaan ei korkannut toistaan koska tapasivat vasta alttarilla. 

[/quote]

Sen näkee myöhemminkin netistä. Sivistä itseäsi mieluummin ajankohtaisella keskustelulla.

[/quote]

Eikös nuo ylenkin ohjelmat näy jälkikäteen areenassa suurin osa? Minäkin katson hömppää. Nyt ei jaksa vakavia asioita. Meillä on omat ongelmat, eikä ne parane katsomalla muiden. 

Vierailija
29/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä, syntyykö kunnon keskustelua ja kuka on "vastapuolella". Vai jääkö hymistelyksi. Ei ole kovin poliittisesti korrektia ainakaan julkisesti sanoa mitään negatiivista.

Vierailija
30/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:53"]

En. En siedä vammaisia.

[/quote]

Minä taas en siedä sinua.

Vierailija
31/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasikajuttu kyllä on toiminut loistavana silmien avaajana ainakin minun kohdallani. Joissakin asioissa minun on helpompi samaistua Pertti Kurikan kiukkuiseen basistiin kuin naapurini, myyntipäällikkö Kaleviin. Olemme ihmisiä ja erilaisia persoonia kaikki ja silti niin moni asia myös yhdistää.

(Tämän tekstin junttimaista peruslähtökohtaa siis selittää se, että en ole koskaan tuntenut henkilökohtaiseti yhtään kehitysvammaista.)

Vierailija
32/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa katsoa.

Vierailija
33/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavia.

Vierailija
34/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:48"]

[/quote]

Mitä kertoo sinusta, ettet pysty kuvittelemaan jonkun ajattelevan asioita myös vähän laajemmin kuin vain yksityisistä intresseistä käsin? Minä hyötyisin varmasti tälläkin hetkellä monesta arkkitehtonisesta ratkaisusta, mutta ei se ole mikään syy kirjata niitä velvoitteiksi asetukseen.

[/quote]

Tuskin yksi vastaukseni kertoo minusta vielä yhtään mitään. Ja säädös pyörätuolin kääntösäteestä on varmasti mitä suurimissa määrin myös yhteiskunnallinen intressi. Vai miten ajattelit yhteiskunnan järjestävän niiden perheiden asumisen, joissa joku sen jäsenistä joutuu pyörätuoliin tai joihin syntyy liikuntavammainen lapsi? Eikö ole paljon järkevämpää "tuhlata" yksi-kaksi ylimääräistä neliötä uusiin rakennuksiin kuin alkaa etsiä vammaisten/vammautueiden perheille uusia esteettömiä koteja?

Ehkä asetukset ovat paikallaan juuri sinun kaltaistesi ihmisten vuoksi: "Kun MINÄ en tarvitse tätä hivenen isompaa kylpyhuonetta niin MINUN ei pitäisi sitä joutua rakentamaan. Minä minä minä."

Vierailija
35/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]Vammaisten oikeudet ovat Suomessa liiankin hyvät. Vammaisten takia jokaiseen uuteen kerrostalovessaan täytyy varata kääntösäde pyörätuolille. 
[/quote]

On muuten helpompaa ja halvempaa tehdä se Alunperin kuin vasta jos joku juoppo ajaa päällesi ja joudut loppuelämäksesi pyörätuoliin.

Vierailija
36/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta katsoa. Meillä on joka ilta kehitysvammaisilta kotona.

Vierailija
37/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä. Ihan levollisella asenteella ja odotuksilla, koska kehitysvammaisia ja heidän omaisiaan on yhtä paljon erilaisia kuin ihmisiä yleensäkin. Mielenkiintoista nähdä kuinka stereotypisiä ajatuksia tästä nousee.

3 kv-lapsen äiti

Vierailija
38/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:13"]

[/quote]

nolo vai yolo?

Vierailija
39/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:13"]

[/quote]

Hahhaa, tiedän tunteen! :D Vähän samanlainen oli äitini reaktio, kun kysyin kerran, katsoisiko hän kanssani Kovasikajutun. t. Down-naisen sisko

Vierailija
40/181 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä