Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuloksen saat persoonallisuustestistä (mbti)?

Vierailija
10.02.2015 |

Kyseessä siis persoonallisuustesti, joka kuvaa ihmisen persoonallisuutta neljän eri "ulottuvuuden" avulla.

Näitä ovat

I (introvertti) - E (ekstrovertti) --> asenne ympäristöön

S (tosiasiallinen) - N (intuitiivinen) --> tapa hankkia tietoa

T (ajatteleva) - F (tunteva) --> päätöksenteon peruste

J (harkitseva) - P (spontaani) --> elämäntyyli

Tulokseksi saadaan siis neljän kirjaimen yhdistelmä, jonka pitäisi kuvata persoonaa. Kaikkia persoonia kuvaillaan testissä positiiviseen sävyyn, joten testin tekemisestä tulee yleensä hyvä mieli.

http://www.16personalities.com/free-personality-test

Tehkää testi ja laittakaa tulos tähän. Kiinnostaa tietää, millaisen tuloksen keskiverto av-mamma saa. :)

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:22"]

Koska funtioita on aina kaksi, sisäinen ja ulkoinen ja ne ilmenevät eri tavalla. Funtiotestien ja teorian tutkimisen kautta saa selville, mitä oikeasti käyttää. Testien J/P-akseli myös voi sekoittaa asiaa ja oikeasti ollakin ihan toista tyyppiä.

[/quote]

Otat ehkäpä tämän (ei nykypäivän tieteellisiä kriteerejä saavuttavan) teorian nyt hippasen turhan vakavasti...

Vierailija
62/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:09"]

Testaan itseni jatkuvasti INFJ:ksi myös kaiken maailman funktiotesteissä. Olen lueskellut paljon teoriasta ja tutkinut muita tyyppejä. Olen tullut lopputulokseen, että todellakin INFJ:n funktiot vastaavat hyvin sitä, miten maailmaa tarkastelen (NiFeTiSe). Virallisesti minua ei kuitenkaan ole testattu. MBTI-teoria on eräällä tavalla avartava, koska sen kautta voi oppia ymmärtämään tiedostavasti, miten muut toimivat ja ehkä myös käsittelemään ristiriitatilanteita. Toisaalta itse jollain tiedostamattomalla tasolla ymmärrän muita ihmeen hyvin. Dominantin Ni-funtion ominaisuus yhdistettynä toissijaiseen Fe-funtioon. Seurustelen ISTJ-oppikirjaesimerkin kanssa ja olen funktioiden kautta oppinut ymmärtämään, miksi yhteiselo on välillä turhankin haastavaa. Suoraan sanottuna toivoisin, että olisin ISFJ tai INFP niin vuorovaikutus (ja ehkä jopa elämä) olisi molemmin puolin helpompaa. Nyt on joutunut oppimaan kaiken vaikeuksien kautta. Kiitos myös jaarittelevalle ENTP:lle funtioiden avaamisesta muille.

[/quote]

minä olen infj ja exäni oli intj. Hän melkein onnistui murtamaan minut. Nykyinen mieheni on enfj tai entj. Elämä on niiiiiin paljon leppoisampaa...
[/quote]
Minusta INTJ olisi ihanan leppoisa kumppani, kun ajattelisi pitemmän päälle tapahtumaketjuja ja voisi yhdessä suunnitella asioita. Analyyttisyys tai Te/Fi-ominaisuudet ei haittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:18"] Kai tiesitte, että jos olette vaikkapa 12 % intuitiivisia ei välttämättä vastaa sitä funtiota, jota käytätte eniten? Siksi etenkin rajatuloksiin kannattaa suhtautua suurella varauksella. [/quote] en tiennyt. Miksi emme käyttäisi? Tai siis miksi vastaamme kysymyksiin, että käytämme, jos emme oikeastaan käytäkään? [/quote] Koska funtioita on aina kaksi, sisäinen ja ulkoinen ja ne ilmenevät eri tavalla. Funtiotestien ja teorian tutkimisen kautta saa selville, mitä oikeasti käyttää. Testien J/P-akseli myös voi sekoittaa asiaa ja oikeasti ollakin ihan toista tyyppiä.

[/quote]

Testit minusta antaa suuntaa, esim. mulla tulee yleensä I ja E aika lähelle 50/50, joskus F ja T myös. Testituloksiin nyt voi vaikuttaa mikä vain, hyvin helposti sitä varmaan vastailee niin kuin sillä hetkellä haluaisi itsestään ajatella. Mutta kun lukee aiheesta lisää ja ETENKIN kun lukee muiden oletettavasti saman tyypin kirjoituksia, niin ainakin minä olen löytänyt paljon yhteyksiä. Joku vain tuntuu tutulta (ja vastaavasti jonkun toisen tyypin kuvaus ja tyyppisten tekstit tuntuu ihan vierailta). Siitä miten vaikka Ne tai Si kuvataan on minulle ollut vähemmän hyötyä, ne on monesti vähän mitä sattuu ja hyvien erottelu on vaikeaa. Myös se miten mikäkin funktio toimii on riippuvainen siitä järjestyksestä ja kun ei ne yksinään toimi kuitenkaan, niin vaikea hahmottaa yksittäisten funktioiden vaikutusta.

Vierailija
64/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:22"]

Koska funtioita on aina kaksi, sisäinen ja ulkoinen ja ne ilmenevät eri tavalla. Funtiotestien ja teorian tutkimisen kautta saa selville, mitä oikeasti käyttää. Testien J/P-akseli myös voi sekoittaa asiaa ja oikeasti ollakin ihan toista tyyppiä.

[/quote]

Otat ehkäpä tämän (ei nykypäivän tieteellisiä kriteerejä saavuttavan) teorian nyt hippasen turhan vakavasti...
[/quote]
Otan asian turhan vakavasti, jos elän sen mukaan ja mietin tekosiani sen kautta. Mutta mielestäni tällaisen asian ääneen sanominen on järkevää, ettei joku kuvittele testin perusteella olevansa jotakin muuta kuin on. Totta tietenkin, että teoria ei ole tieteellisesti hyväksytty, mutta vaikka ei olisi niin miksi sen sääntöjä pitäisi vähätellä? Hyvässä käytössä se selittää ja kertoo sinulle jotain itsestäsi ja auttaa ymmärtämään. Jos siis joku päivä oikeasti löytää oman tyyppinsä.

Vierailija
65/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:09"] Testaan itseni jatkuvasti INFJ:ksi myös kaiken maailman funktiotesteissä. Olen lueskellut paljon teoriasta ja tutkinut muita tyyppejä. Olen tullut lopputulokseen, että todellakin INFJ:n funktiot vastaavat hyvin sitä, miten maailmaa tarkastelen (NiFeTiSe). Virallisesti minua ei kuitenkaan ole testattu. MBTI-teoria on eräällä tavalla avartava, koska sen kautta voi oppia ymmärtämään tiedostavasti, miten muut toimivat ja ehkä myös käsittelemään ristiriitatilanteita. Toisaalta itse jollain tiedostamattomalla tasolla ymmärrän muita ihmeen hyvin. Dominantin Ni-funtion ominaisuus yhdistettynä toissijaiseen Fe-funtioon. Seurustelen ISTJ-oppikirjaesimerkin kanssa ja olen funktioiden kautta oppinut ymmärtämään, miksi yhteiselo on välillä turhankin haastavaa. Suoraan sanottuna toivoisin, että olisin ISFJ tai INFP niin vuorovaikutus (ja ehkä jopa elämä) olisi molemmin puolin helpompaa. Nyt on joutunut oppimaan kaiken vaikeuksien kautta. Kiitos myös jaarittelevalle ENTP:lle funtioiden avaamisesta muille. [/quote]   minä olen infj ja exäni oli intj. Hän melkein onnistui murtamaan minut. Nykyinen mieheni on enfj tai entj. Elämä on niiiiiin paljon leppoisampaa... [/quote] Minusta INTJ olisi ihanan leppoisa kumppani, kun ajattelisi pitemmän päälle tapahtumaketjuja ja voisi yhdessä suunnitella asioita. Analyyttisyys tai Te/Fi-ominaisuudet ei haittaisi.

[/quote]

Mun on ENTP:nä hyvin vaikea sietää INTJ:n Fe:n puutetta. Se on ainoa asia joka sotii mun "arvoja" vastaan, en vaikea sietää sitä että se on sosiaalisesti kömpelö ja joskus tosi ärsyttävä ja jyrää omilla ajatuksillaan ja arvotuksillaan muut, joko tahallaan tai koska ei kiinnitä huomiota siihen mitä/miten muut viestii. Keskenämme kun ollaan niin ihan hyvin menee koska en loukkaannu tai ota henkilökohtaisesti juuri mitään, sosiaaliset ryhmätilanteet on hyvin usein mun kannalta kiusallisia, kun kiusaannun hänen puolesta ja tekisi mieli tallata varpaille tms., mitä en sitten tietenkään halua tehdä koska se olisi vielä kiusallisempaa. Mutta INTJ, joka on oppinut huomioimaan sosiaalista ympäristöä, on varmaan ihan mahdollinen olento.

Vierailija
66/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, uskon pitävän paikkaansa.

Vierailija
67/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuon testin monessa paikkaa. Useimmiten tulee INFP ja pari kertaa ENFP. Väitän olevani jostain välimaastosta. Sen verran voin sanoa että olen tavannut 2 INFP: tä ja meillä ei ollut niin paljoa yhteistä kuin voisi kuvitella. Tai sitten minä en oikesti tunne itseäni ja vastasin noihin testin kysymyksiin sen perusteella mitä luulen olevani kuin mitä todellisuudessa olen.

Vierailija
68/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESFP ja teen kyllä ihan muita juttuja kuin missä olisin parhaimmillani.  Olenkin jokseenkin onneton.

Vierailija
69/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP

Vierailija
70/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:44"]Olen tehnyt tuon testin monessa paikkaa. Useimmiten tulee INFP ja pari kertaa ENFP. Väitän olevani jostain välimaastosta. Sen verran voin sanoa että olen tavannut 2 INFP: tä ja meillä ei ollut niin paljoa yhteistä kuin voisi kuvitella. Tai sitten minä en oikesti tunne itseäni ja vastasin noihin testin kysymyksiin sen perusteella mitä luulen olevani kuin mitä todellisuudessa olen.
[/quote]

Miksi ihmeessä ette lue tyyppikuvauksia:
http://www.16personalities.com/infp-personality

Vierailija
71/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ tehty aiemmin kahdesti, joista toinen kerta virallinen.

Vierailija
72/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ, mutta jaksoin tehdä vain kaksi ekaa sivua. Boring!

Vierailija
73/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:09"] Testaan itseni jatkuvasti INFJ:ksi myös kaiken maailman funktiotesteissä. Olen lueskellut paljon teoriasta ja tutkinut muita tyyppejä. Olen tullut lopputulokseen, että todellakin INFJ:n funktiot vastaavat hyvin sitä, miten maailmaa tarkastelen (NiFeTiSe). Virallisesti minua ei kuitenkaan ole testattu. MBTI-teoria on eräällä tavalla avartava, koska sen kautta voi oppia ymmärtämään tiedostavasti, miten muut toimivat ja ehkä myös käsittelemään ristiriitatilanteita. Toisaalta itse jollain tiedostamattomalla tasolla ymmärrän muita ihmeen hyvin. Dominantin Ni-funtion ominaisuus yhdistettynä toissijaiseen Fe-funtioon. Seurustelen ISTJ-oppikirjaesimerkin kanssa ja olen funktioiden kautta oppinut ymmärtämään, miksi yhteiselo on välillä turhankin haastavaa. Suoraan sanottuna toivoisin, että olisin ISFJ tai INFP niin vuorovaikutus (ja ehkä jopa elämä) olisi molemmin puolin helpompaa. Nyt on joutunut oppimaan kaiken vaikeuksien kautta. Kiitos myös jaarittelevalle ENTP:lle funtioiden avaamisesta muille. [/quote]   minä olen infj ja exäni oli intj. Hän melkein onnistui murtamaan minut. Nykyinen mieheni on enfj tai entj. Elämä on niiiiiin paljon leppoisampaa... [/quote] Minusta INTJ olisi ihanan leppoisa kumppani, kun ajattelisi pitemmän päälle tapahtumaketjuja ja voisi yhdessä suunnitella asioita. Analyyttisyys tai Te/Fi-ominaisuudet ei haittaisi.

[/quote]

Mun on ENTP:nä hyvin vaikea sietää INTJ:n Fe:n puutetta. Se on ainoa asia joka sotii mun "arvoja" vastaan, en vaikea sietää sitä että se on sosiaalisesti kömpelö ja joskus tosi ärsyttävä ja jyrää omilla ajatuksillaan ja arvotuksillaan muut, joko tahallaan tai koska ei kiinnitä huomiota siihen mitä/miten muut viestii. Keskenämme kun ollaan niin ihan hyvin menee koska en loukkaannu tai ota henkilökohtaisesti juuri mitään, sosiaaliset ryhmätilanteet on hyvin usein mun kannalta kiusallisia, kun kiusaannun hänen puolesta ja tekisi mieli tallata varpaille tms., mitä en sitten tietenkään halua tehdä koska se olisi vielä kiusallisempaa. Mutta INTJ, joka on oppinut huomioimaan sosiaalista ympäristöä, on varmaan ihan mahdollinen olento.
[/quote]
Taidan olla jollain tavalla masokistinen sen suhteen. Olen ottanut sosiaalisesti kömpelöitä usein siipieni suojaan ja jollain tavalla se kömpelyys on jopa hellyyttävää, mikäli älyllistä pääomaa on. Kahden kesken ei tosiaan haittaa, mutta porukassa toivoisi, että olisi sitä tahdikkuutta ja toisten huomioimista.

Vierailija
74/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:09"] Testaan itseni jatkuvasti INFJ:ksi myös kaiken maailman funktiotesteissä. Olen lueskellut paljon teoriasta ja tutkinut muita tyyppejä. Olen tullut lopputulokseen, että todellakin INFJ:n funktiot vastaavat hyvin sitä, miten maailmaa tarkastelen (NiFeTiSe). Virallisesti minua ei kuitenkaan ole testattu. MBTI-teoria on eräällä tavalla avartava, koska sen kautta voi oppia ymmärtämään tiedostavasti, miten muut toimivat ja ehkä myös käsittelemään ristiriitatilanteita. Toisaalta itse jollain tiedostamattomalla tasolla ymmärrän muita ihmeen hyvin. Dominantin Ni-funtion ominaisuus yhdistettynä toissijaiseen Fe-funtioon. Seurustelen ISTJ-oppikirjaesimerkin kanssa ja olen funktioiden kautta oppinut ymmärtämään, miksi yhteiselo on välillä turhankin haastavaa. Suoraan sanottuna toivoisin, että olisin ISFJ tai INFP niin vuorovaikutus (ja ehkä jopa elämä) olisi molemmin puolin helpompaa. Nyt on joutunut oppimaan kaiken vaikeuksien kautta. Kiitos myös jaarittelevalle ENTP:lle funtioiden avaamisesta muille. [/quote]   minä olen infj ja exäni oli intj. Hän melkein onnistui murtamaan minut. Nykyinen mieheni on enfj tai entj. Elämä on niiiiiin paljon leppoisampaa... [/quote] Minusta INTJ olisi ihanan leppoisa kumppani, kun ajattelisi pitemmän päälle tapahtumaketjuja ja voisi yhdessä suunnitella asioita. Analyyttisyys tai Te/Fi-ominaisuudet ei haittaisi. [/quote]

Mun on ENTP:nä hyvin vaikea sietää INTJ:n Fe:n puutetta. Se on ainoa asia joka sotii mun "arvoja" vastaan, en vaikea sietää sitä että se on sosiaalisesti kömpelö ja joskus tosi ärsyttävä ja jyrää omilla ajatuksillaan ja arvotuksillaan muut, joko tahallaan tai koska ei kiinnitä huomiota siihen mitä/miten muut viestii. Keskenämme kun ollaan niin ihan hyvin menee koska en loukkaannu tai ota henkilökohtaisesti juuri mitään, sosiaaliset ryhmätilanteet on hyvin usein mun kannalta kiusallisia, kun kiusaannun hänen puolesta ja tekisi mieli tallata varpaille tms., mitä en sitten tietenkään halua tehdä koska se olisi vielä kiusallisempaa. Mutta INTJ, joka on oppinut huomioimaan sosiaalista ympäristöä, on varmaan ihan mahdollinen olento. [/quote] Taidan olla jollain tavalla masokistinen sen suhteen. Olen ottanut sosiaalisesti kömpelöitä usein siipieni suojaan ja jollain tavalla se kömpelyys on jopa hellyyttävää, mikäli älyllistä pääomaa on. Kahden kesken ei tosiaan haittaa, mutta porukassa toivoisi, että olisi sitä tahdikkuutta ja toisten huomioimista.

[/quote]

53 jatkaa. tarkoitin, että exäni intj on vallanhimoinen ja aina halusi voittaa, hinnalla millä hyvänsä. Häpäisemälöä, jos ei muuten onnistunut. F-tyyppi ei sitä tekisi.

Vierailija
75/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISFJ

Vierailija
76/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ täällä.

Vierailija
77/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP

Turbulent

Diplomat

Vierailija
78/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ

Vierailija
79/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ

Vierailija
80/121 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:44"]Olen tehnyt tuon testin monessa paikkaa. Useimmiten tulee INFP ja pari kertaa ENFP. Väitän olevani jostain välimaastosta. Sen verran voin sanoa että olen tavannut 2 INFP: tä ja meillä ei ollut niin paljoa yhteistä kuin voisi kuvitella. Tai sitten minä en oikesti tunne itseäni ja vastasin noihin testin kysymyksiin sen perusteella mitä luulen olevani kuin mitä todellisuudessa olen. [/quote] Miksi ihmeessä ette lue tyyppikuvauksia: http://www.16personalities.com/infp-personality

[/quote]

Minulla on mielenterveysongelmia joten en tiedä onko esim. introventtiyteni ulkoapäin aiheutettua(olen liian peloissani ilmaistakseni itseäni) vai minulle ominaista. Samantyyppistä ajattelua minulla on muistakin piirteistäni.

-67

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän