Minkä tuloksen saat persoonallisuustestistä (mbti)?
Kyseessä siis persoonallisuustesti, joka kuvaa ihmisen persoonallisuutta neljän eri "ulottuvuuden" avulla.
Näitä ovat
I (introvertti) - E (ekstrovertti) --> asenne ympäristöön
S (tosiasiallinen) - N (intuitiivinen) --> tapa hankkia tietoa
T (ajatteleva) - F (tunteva) --> päätöksenteon peruste
J (harkitseva) - P (spontaani) --> elämäntyyli
Tulokseksi saadaan siis neljän kirjaimen yhdistelmä, jonka pitäisi kuvata persoonaa. Kaikkia persoonia kuvaillaan testissä positiiviseen sävyyn, joten testin tekemisestä tulee yleensä hyvä mieli.
http://www.16personalities.com/free-personality-test
Tehkää testi ja laittakaa tulos tähän. Kiinnostaa tietää, millaisen tuloksen keskiverto av-mamma saa. :)
Kommentit (121)
INTP. Toisaalta en ole varmaankaan keskiverto av-mamma. Tuo testi on muuten täyttä paskaa ja sen arvo nykyisissä persoonallisuuspsykologian piireissä on tasan nolla. Kokeile Big Fivea tuon sijaan jos haluat jotain oikeasti tieteellisesti pätevää mittaamaan omaa persoonallisuuttasi.
Täällä myös toinen INTJ. En ymmärrä miksi se on olevinaan niin harvinainen, kun nyt jo tässä pienessä otoksessa meitä on kaksi. Tyttäreni on INTP.
Intj [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:16"]INTJ, harvinainen naisilla ja sama kuin putinilla :D
[/quote]
INTJ myös, sama kuin miehelläni :) ja olen myös nainen. Outoa minusta, miten INTJ ei ole yleisempi, en todellakaan osaisi kuvitella elämää muunlaisena. Miksi ihmeessä joku on tunteellinen mieluummin kuin tosiasiallinen, sehän on suoraan tyhmyyttä
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:19"]Intj [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:16"]INTJ, harvinainen naisilla ja sama kuin putinilla :D
[/quote]
INTJ myös, sama kuin miehelläni :) ja olen myös nainen. Outoa minusta, miten INTJ ei ole yleisempi, en todellakaan osaisi kuvitella elämää muunlaisena. Miksi ihmeessä joku on tunteellinen mieluummin kuin tosiasiallinen, sehän on suoraan tyhmyyttä
[/quote] Tyhmyyttä ja epätosiasiallista on uskoa tällaiseen huuhaahan. Kunhan sanon.
Outoa, että täällä on paljon INTJ naisia, se on tosi harvinainen naisilla.
Se on siis miehilläkin harvinainen, mutta naisilla todella harvinainen.
Onko teissä muissa muuten macchiavellismi piirteitä? Meissä yleensä on.
T:2
Ne ihmiset, joita ylipäätään kiinnostaa tieteet ja tällaiset analyysit ovat useimmiten lähempänä INTJ:tä kuin E[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:19"]Intj [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:16"]INTJ, harvinainen naisilla ja sama kuin putinilla :D
[/quote]
[/quote]
Hetkinen, olikohan aloituksessa nyt ihan oikeat kirjaimet?
INFJ. Kolmesti testatte ihan virallisilla mittareilla. En kuitenkaan mikään ääritapaus missään ulottuvuudella.
MBTI taitaa olla kyllä yleisin konsulttien käyttämä testi. Big Five on kyllä niin mitäänsanomaton juttu, oli vaikka kuinka tieteellistä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:17"]
INTP. Toisaalta en ole varmaankaan keskiverto av-mamma. Tuo testi on muuten täyttä paskaa ja sen arvo nykyisissä persoonallisuuspsykologian piireissä on tasan nolla. Kokeile Big Fivea tuon sijaan jos haluat jotain oikeasti tieteellisesti pätevää mittaamaan omaa persoonallisuuttasi.
[/quote]
En sanonut, että testi on tieteellisesti pätevä (eli ei ole), mutta ihan hupaisa.
Itse olen muuten INFP. :) Kuvaa minua kyllä varsin osuvasti.
t. ap
INTJ olen, ja mies. Tämä on sitä parhautta. Voisin kehua itseäni vaikka miten paljon, jos jaksatte kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:21"]Outoa, että täällä on paljon INTJ naisia, se on tosi harvinainen naisilla.
Se on siis miehilläkin harvinainen, mutta naisilla todella harvinainen.
Onko teissä muissa muuten macchiavellismi piirteitä? Meissä yleensä on.
T:2
[/quote]
INTJ:t viihtyy yksin kotona koneella ;)
ISFP eli Taiteilija.
Enpä tiedä tuntuuko tuo niin oikealta. Tuo sama ISFP kuitenkin aina tulee tulokseksi, teen tuon testin millä sivustolla vaan. Määrittävin piirteeni on vissiin introverttius (89%).
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:21"]Outoa, että täällä on paljon INTJ naisia, se on tosi harvinainen naisilla. Se on siis miehilläkin harvinainen, mutta naisilla todella harvinainen. Onko teissä muissa muuten macchiavellismi piirteitä? Meissä yleensä on. T:2 [/quote] INTJ:t viihtyy yksin kotona koneella ;)
[/quote]
Kehumassa itseään :D
T: INTJ
INTJ (mies)... ehkä tämä on se kuuluisa suomalainen geneettinen kansallispiirre :P
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:22"]INFJ. Kolmesti testatte ihan virallisilla mittareilla. En kuitenkaan mikään ääritapaus missään ulottuvuudella.
MBTI taitaa olla kyllä yleisin konsulttien käyttämä testi. Big Five on kyllä niin mitäänsanomaton juttu, oli vaikka kuinka tieteellistä.
[/quote] Mbti on kovaa huutoa yritysmaailmassa ja siihen uskovat lähinnä sellaiset yksinkertaiset ihmiset, jotka uskovat persoonallisuuden olevan jotenkin palikkamainen kokonaisuus. Lisäksi testitulosten vaihtuvuus on kova ja persoonallisuuden sijaan se mittaa sitä, millaisena itse näkee itsensä. N-ihmisiä esimerkiksi pitäisi olla 20-25% väestöstä, mutta testin tehneistä sen saa n. 70%. Tosi luotettava mittari siis.
ENFP ja varmastikin kaikkien vihaama tapaus.
INTJ, harvinainen naisilla ja sama kuin putinilla :D