Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: 16v täyttävien teinien pyykinpesusta

Vierailija
27.02.2015 |

Kuinka yleistä on, että vanhemmat pesee vielä 15v täyttäneiden tyttöjensä stringit, liivit ym. asusteet?

Satuttiin naapurin 50+ mamman kanssa yhtäaikaa taloyhtiön pyykkituvalle. Se vaan nosteli mustia stringejä ja kaikkia pitsipöksyjä telineeseen, kehui että kotona asuva tyttärensä pesettää.. Lopuksi oli vielä vaaleanpunaiset kikkiliivit!!

Kyllä 15-16v pitäisi jo itsenäisesti osata käyttää pyykkikonetta ja pölynimuria. Kohta ollaan omassa kämpässä, ei äiti sitten enää tuu pyyhkimään pyllyä!

Minusta tuntuisi kiusalliselta pestä isojen, jo parisuhteessa olevien lasten alusvaatteita. M35

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sinullakin ongelmat. Mitä se sinulle kuuluu? Ei nähtävästi kiinnosta 16 v. POIKIEN pyykit.

Vierailija
2/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä jaksa pervo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa varmaan noin. Siellä äidit näyttävät jokaisen teinityttönsä likaiset pikkuhousut niitä haisteleville pyykkituvassa odotteleville sedille. Meillä teinit pesee vuorollaan, ei olisi mitään järkeä pestä jokaisen pyykkejä erikseen, eikä samaan koneelliseen laitettaisi pinkkejä rintaliivejä ja mustia stringejä jos sellaisia olisi.

PS. Jos ne pinkit rintsikat ja mustat stringit olikin sen Porvoolaisen viisikymppisen tädin, mutta sitä nolotti?

Vierailija
4/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu porvoossa, enkä suinkaan pervo! Hain omia lakanoita kuivaushuoneesta pois.. Naapurin mamma tuli samaan aikaa tyhjäämään pesukoneessa pyörineet pyykit ja laittamaan kuivumaan.

Jos minulla olisi vaikkapa se 15-16v poika, osaisi hän varmasti käyttää pyykkikonetta kotona ja pestä bokserinsa, ellei muiden pyykkien joukkoon sovi. M35 

Vierailija
5/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän ne 16-veen pitsipikkarit tuoksuvat?

Vierailija
6/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äiti ja pesen lasteni pyykit niin kauan kun asuvat kotona. Pyykkiä he ovat osanneet pestä jo viisivuotiaina, koska ovat aina olleet mukana kotitöissä.

ootko ap romani?

Vierailija
7/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti toivoit että sinä saisit pestä teinityttöjen pyykkejä ja nuuhkia haarakiilaa runkatessasi..

Vierailija
8/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu porvoossa, enkä suinkaan pervo! Hain omia lakanoita kuivaushuoneesta pois.. Naapurin mamma tuli samaan aikaa tyhjäämään pesukoneessa pyörineet pyykit ja laittamaan kuivumaan.

Jos minulla olisi vaikkapa se 15-16v poika, osaisi hän varmasti käyttää pyykkikonetta kotona ja pestä bokserinsa, ellei muiden pyykkien joukkoon sovi. M35 

Ahaa, nyt muistit ne pojatkin. Aloituksessa olit huolissasi vain teintyttöjen stringien pesuista.

Vierailija
9/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi "mies 29v"

Vierailija
10/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:45"]

Miltähän ne 16-veen pitsipikkarit tuoksuvat?

[/quote] En tiedä, kun en ole haistellut.. Mutta todennäköisesti pesuaineelta, jos ovat juuri pyykkikoneesta tulleet.

Ajan takaa sitä ajatusta lähinnä, että vanhempien pitäis antaa enemmän ja herkemmin vastuuta kodin ja vaatteidenhuollosta isoille lapsille. Tuossa naapuriperheessäkin esim. äiti tekee ihan kaikki, siivoaa kodin, pesee astiat, pesee pyykit, maksaa ja tankkaa lastensa mopoautot.. Sitten se raivoaa kun on ihan väsynyt!

Oikea elämä ei ole niin helppoa, että kaikki on ja tulee eteen valmiina! M35

Vierailija
11/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pesee jokainen omat pyykkinsä viikottain, eikä tietenkään sekoita valkoisia ja värillisiä eikä eri lämpötiloissa pestäviä pyykkejä.

Asiaan mitenkään liittymättä, on se kumma kun ei enää pyykinpesukoneet kestä vuottakaan...

Ylläoleviin mitenkään liittymättä, mahtaako meidän vesimittari olla viallinen, kun vesilasku kallistuu kallistumistaan, vaikka ei vessaakaan vedetä kuin kerran vuorokaudessa?

Vierailija
12/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin äitini kanssa kahdestaan siihen asti että olin 18-vuotias. Meillä meni pyykinpesu sillätavalla että kumpikin pesi toistensa pyykkejä, miten vain satuttiin olemaan kotona ja kerettiin.

Nykytilanteesta johtuen käyn vieläkin äitini luona pesemässä pyykkini koska asuntooni ei mahdu pesukonetta eikä taloyhtiössä ole pesutupaa.

Eikös yläasteella opeteta kotitaloudessa vaatehuoltoa? Muistelen ainakin että minun aikaani olisi jotain ollut.

N. 25-vuotta.

Vierailija
13/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kyllä kävisi se, että jokainen pesisi vain omia pyykkejään. Koneelliset pitää olla majdollisimman täysiä, ei niin, että tytär pesee pari vaatekappaletta erikseen. Meillä ei tuhlarit asu!

Vierailija
14/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyt omat pyykkini jostain 8-vuotiaasta, vapaaehtoisesti. Tuntuu oudolta, jos porukat pesis jo yläasteella olevien pyykkejä. Niin mikä itsenäistyminen?

t. 16v

Vierailija
15/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:08"]Minä olen pessyt omat pyykkini jostain 8-vuotiaasta, vapaaehtoisesti. Tuntuu oudolta, jos porukat pesis jo yläasteella olevien pyykkejä. Niin mikä itsenäistyminen?

t. 16v
[/quote]

Mitä järkeä pestä vajaita koneellisia usein? Ellet vaihtele 10 krt päivässä. Tai sitten peset kerran viikossa. Itsekin kotona vielä asustelen ja pyykkikone jyllää joka toinen päivä täysiä koneellisia. Koko perheen vaatteet siinä. Ei mitään järkeä pestä kaikkien erikseen kun se menee ihan siinä samassa kaikkien pyykki. Tunnetko olosi aikuiseksi kun peset itse pyykkisi? :D Ihan itsenäinen olo mulla on, työpaikka ja koulu, vaikka mun vaatteet on samassa pyykkikorissa kuin muidenkin... Teen kotona ruokaa kaikille :o pitäisikö alkaa tekemään vain itselleni että olisin itsenäinen?
- 19v.

Vierailija
16/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat käyttää pyykkikonetta kyllä. Iso perhe, 8kkg kone, olis jotenkin epätaloudellista pestä muutamat stringit erikseen. Ja sivuhuomautuksena että teinit pesevät joskus myös minunkin pyykkejä omiensa kanssa. Pitäisin erikoisena, epäekologisena ja -taloudellisena jos kaikki perheenjäsenet pesisivät omat pyykkinsä erikseen.

Vierailija
17/21 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee meillä pyykit, lajittelee

Lakanat ja pyyhkeet

Normivaaleat työpaidat sun muut 40 vaaleat

Normitummat 40-60 tummat plus sekalaiset

Hienopesu rintsikoille sun muille herkille (likka ja minä toki pussitamme kaarituelliset rintsikat ennen pyykkikoriin laittamista)

Hyvin menee, mies on jo aika taitava valitsemaan pesuohjelmat ja aineet. 

Meillä työt jaetaan, kaikilla on omat hommansa talouden pyörittämisessä. Ja kaikki osaavat kaiken joten sairauden tms. aikana hommat pyörivät silti. 

Ei tarvitse tehdä mitään draamaa stringien pesemisestä, perheen pyykkiähän siinä pestään ilman seksuaalisia mielleyhtymiä, tai oletuksia perheiden roolijaosta. 

Vierailija
18/21 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:19"]

Kuinka yleistä on, että vanhemmat pesee vielä 15v täyttäneiden tyttöjensä stringit, liivit ym. asusteet?

Satuttiin naapurin 50+ mamman kanssa yhtäaikaa taloyhtiön pyykkituvalle. Se vaan nosteli mustia stringejä ja kaikkia pitsipöksyjä telineeseen, kehui että kotona asuva tyttärensä pesettää.. Lopuksi oli vielä vaaleanpunaiset kikkiliivit!!

Kyllä 15-16v pitäisi jo itsenäisesti osata käyttää pyykkikonetta ja pölynimuria. Kohta ollaan omassa kämpässä, ei äiti sitten enää tuu pyyhkimään pyllyä!

Minusta tuntuisi kiusalliselta pestä isojen, jo parisuhteessa olevien lasten alusvaatteita. M35

[/quote]

Jos oli pitsipöksyjäkin, todennäköisyys on, että ne on sen mamman. Nykyteineistä ne pitsialusvaatteet on mummomaisia. Toki ainahan voit haaveilla, että naapurin pyykkitelineellä olevat vaatteet olisikin jonkun muun päällä kuin niiden ripustajan. Sitä varten netistäkin löytyy sivustoja, joissa nuorille on puettu niitä pitsisiä alusvaatteita, jotta seksikkyydestä haaveilevat vanhemmat naiset ostaisi niitä ja toivovat, että sinunlaisesi ja vähän iäkkäämmät ostaisi niitä lahjaksi.

Vierailija
19/21 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:44"]

[/quote]

Ja jutun ymmärtämiselle oli olennaista, minkä malliset alushousut oli, että niissä on pitsiä ja "kikkiliivien" väri? Ihanko vain tuollaisia vaatteita hän pesi? 

Nuo taisi olla ne vaatteet, joita haaveilit jonkun muun kuin sen mamman päälle.

Vierailija
20/21 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä myös teinit pesevät pyykkejä, kun riittävästi on pyykkiä, 13-17 veet osaavat käyttää pesukonetta. Mutta ei meistä kukaan pese vain ja ainoastaan omia pyykkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi