Mies ei ota koronarokotetta, pilaa koko sukujoulun.
Itse olen vielä astmaatikko, onko minulla suurempi riski saada vakavampi muoto vaikka olen rokotettu, jos mies sairastuu.
Jouluna uskalletaanko kutsua molempien isovanhemmat meille, kuka osaisi vastata? Mun äiti ei halua tulla jos mies ei rokottaudu.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä jaksetaan ongelmat tehdä.
Meillä osa suvusta rokotettu osa ei. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Me ollaan päätetty, että yhtään riitaa ei saada aikaan rokotteista ja se on pitänyt tähän asti ja tulee pitämään jatkossakin.
Joulua vietetään yhdessä isolla suvulla, ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei.
-
Eipä tarvitse ihmetellä, miksi koronaluvut hipovat pilviä, kun eletään kuin porsaat vatukossa epidemiasta piittaamatta.
-
Vastasit minulle ja minä nyt sinulle.
Jos joku jouluseurueestamme on flunssainen tai kipeä niin tietenkään hän/perheensä ei osallistu yhteiseen joulun viettoon.
Samalla tavalla kuin korona-aikana tässä parin vuoden ajan. Ollaan tavattu ristiin rastiin kaikkia, mutta vähänkään jos on oireinen niin pysytään kotona ja mennään testiin. Negatiivisillä testeillä jokainen on tähän mennessä selvinnyt, onneksi.
-
Kiitos vastauksesta. Taisin fokusoida turhan jyrkästi viimeiseen lauseeseesi " ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei" ja ajatukseen yleisestä piittaamattomuudestanne koko koronan osalta. Sitäkin on valitettavan runsaasti liikkeellä! Hyvä, että vastauksesi ja maininta kotitesteistä oikaisi asian. Ja Hyvää Joulua Teille ja pahoittelut äkkijyrkästä vastauksesta;
On typerää ettei ota rokotetta. Yksinkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä jaksetaan ongelmat tehdä.
Meillä osa suvusta rokotettu osa ei. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Me ollaan päätetty, että yhtään riitaa ei saada aikaan rokotteista ja se on pitänyt tähän asti ja tulee pitämään jatkossakin.
Joulua vietetään yhdessä isolla suvulla, ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei.
Pelaatte sitten "venäläistä rulettia"
Myrkkypiikillä käyvät ne venäläistä rulettia pelaavat kaikkien hengellä, koska he voivat levittää piikkiproteiinejaan myös rokottamattomiin.
-
Olisi hyvä, jos vähentäisit nettisurffailujasi kaiken maailman hämäräsivuilla. Ihan siksi, kun näyttää sille, että olet tavattoman altis tulemaan narratuksi mitä lapsellisimmilla tarinoilla. Omaa parastasi tässä tarkoitan!
Olet virallista riskiryhmää astmaatikkona, kyllähän sen tiedätkin.
Mies on vähälahjainen ja itsekäs, kun ei ota rokotetta. En käsitä miksi asut sellaisen ihmisen kanssa, joka ei huomioi muita tuolla lailla.
Rokottamattoman todennäköisyys saada tartunta on isompi kuin rokotetun, joten tuossa käy niin, että mies tuo sen teille kotiin ja siellä altistus on niin suuri, että sinäkin saat sen.
Muuttaisin erilleen samantien liian eroavan arvopohjan vuoksi ja viettäisin sukujoulua ilman miestä.
Anoppi kuoli pari kk sitten, vaikka oli 2 rokotetta. Vaipui vain koomaan, josta ei enää herännyt.
Tyttäreni poika ei halua rokotetta, oma valinta, enkä arvostele sitä tyttärelleni.
Arpapeliltä tuo näyttää, eikä rokotekaan suojaa varmasti.
Kaupassakin saattaa olla useita rokottamattomia, mutta siellä on vain käytävä ja riskillä mennään.
Muuttakaa miehen kanssa erilleen. Sitten voit pitää taukoa hänen näkemisestään aina kuukauden ennen kuin tapaat äitiäsi.
Onko miehesi Kankaanpäästä? Onko saanut jo Klamydian?
Tämähän otetaan itseä ja vakavaa tautimuotoa vastaan.
Levittämiseen se ei vaikuta yhtään.
Miksi tuhotaan välit tutkimatta edes perusasioita?
https://www.ucdavis.edu/health/covid-19/news/viral-loads-similar-betwee…
Ehkä ei ota rokotetta, kun ei halua anoppilaan.
Itse en kehtais tehdä tuota. Arvostan appivanhempia liikaa. En toivo heille pahaa. Se yksin riittäisi syyksi ottaa rokote.
astmaatikot eivät kuulu koronan riskiryhmään ainakaan astman vuoksi. Siksi me emme myöskään saaneet rokotetta riskiryhmäläisten ryhmässä. Eri asia, jos sitten oli astmaatikolla joku riskisairaus. Olen lukenut mysö tutkimuksen, jossa on sanottu, että astmaatikkojen käyttämät hengitettävät glukokortikoidit voivat jopa auttaa taudin suhteen.
miehesi on sitten muuten täys pönttö, jos ei tuonkaan vertaa osaa ajatella muita, mutta rokotettuja kuitenkin suojaa rokote. minä vaatisin silti tuollaista miestä joko pysymään poissa joulunvietosta tai sitten pitämään turvavälejä ja maskeja.
MinäX kirjoitti:
Anoppi kuoli pari kk sitten, vaikka oli 2 rokotetta. Vaipui vain koomaan, josta ei enää herännyt.
Tyttäreni poika ei halua rokotetta, oma valinta, enkä arvostele sitä tyttärelleni.
Kaupassakin saattaa olla useita rokottamattomia, mutta siellä on vain käytävä ja riskillä mennään.
-
Unohdit mainita, mikä kirjattiin kuolinsyyksi.
-
"Arpapeliltä tuo näyttää, eikä rokotekaan suojaa varmasti."
- Ei myöskään turvavyö eivätkä talvirenkaat. Tunnetko esimerkiksi turvavyökriittisiä, jotka perustelevat turvavyön käytämättömyyttä sillä, ettei se turvavyö suojaa 100,0 % varmuudella?
-Hiukan nyt valoja päälle siellä Pohjanmaalla!
Vierailija kirjoitti:
Poika pojost kirjoitti:
Iltapäivälehtien pelottelu propaganda tekee tehtävänsä. Perusteve ei tautiin kuole. Miksi ei ilmoiteta joka päivä kuinka monta ihmistä syöpäsairaalassa tai alkoholistii. Tai aikaisemmin Influenssa tapauksia. Yritetään saada kaikki piikille josta ei taudin leviämisen kannalta mitään hyötyy. 20000 haittaa jo Suomessa. Terveitä putoo joka päivä piikin takia mutta siitä ei saa ääneen sanoa. Sairasta menoa. Turha väittää että piikki suojaa vaikealta taudilta. Nokinenä sano että se vuotaa. Taitaa olla oma osakesalkku ojassa ku höpisee 4. Ja 5 piikistä. Oireetonta tautia ei ole. Keksitty rokotteen markkinoinnin takia. Jos olet kipeä pysy kotona. Nii kuin tervejärkinen tekee.
-
"20000 haittaa jo Suomessa."
-Näyttää sille, että sekoitat epäillyt haitta-ilmoitukset todennettuihin. Ne ovat täyhsin kaksi eri asiaa.
-
"Terveitä putoo joka päivä piikin takia mutta siitä ei saa ääneen sanoa."
Tämä on todella hurja ja hieno havainto! Nyt on ehdottoman tärkeää, että hetim'miten julkaiset tästä kunnon lähteet kaikkien nähtäväksi. Muuten on vaarana, että joku pölvästi leimaa tärkeän havaintosi halpahintaiseksi filiohattujen puskisahuuteluksi!!! Siispä lähteet esiin kertomastasi havaiinnosta; huomenna viikonlopusta huolimatta iltapäivälehtien lööpit ja standit repeävät!!!
Älä aikaile!!!!!!!
Käy koronatestissä ennen joulua, ja jos on negatiivinen niin ei estettä suvulle?
Vierailija kirjoitti:
No pääsette kostamaan kun rokottaudutte sillä vuotavalla rokotteella (rokotuksesta huolimatta voi kantaa virusta). Niin se sitten kehittyy tappavaksi kaikille rokottamattomille. Kuten lintuinfluenssa linnuille.
Ai jaa, että linnut on rokotettu koronarokotteella ja siksi on lintuinfluenssaa? Aika huima teoria sinulla 😅
Anneli
Vierailija kirjoitti:
astmaatikot eivät kuulu koronan riskiryhmään ainakaan astman vuoksi. Siksi me emme myöskään saaneet rokotetta riskiryhmäläisten ryhmässä. Eri asia, jos sitten oli astmaatikolla joku riskisairaus. Olen lukenut mysö tutkimuksen, jossa on sanottu, että astmaatikkojen käyttämät hengitettävät glukokortikoidit voivat jopa auttaa taudin suhteen.
miehesi on sitten muuten täys pönttö, jos ei tuonkaan vertaa osaa ajatella muita, mutta rokotettuja kuitenkin suojaa rokote. minä vaatisin silti tuollaista miestä joko pysymään poissa joulunvietosta tai sitten pitämään turvavälejä ja maskeja.
Tautia jyllää nyt tosi paljon että kannatta jättää teidän tänäkin vuonna joulusukulaisten kanssa väliin. Pystyitte jo kaksi vuotta niin eikö kolmaskin mene?
Kannattaa erota. Teillä ei ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi rokotetta vanhuksilla tai perussairailla ei estä saamasta tartuntaa rokottamattomalta
Uskooko joku tosissaan, että vain rokottamaton voi tartuttaa rokotetun? Siis haloo!
Joulun jälkeen voi tulos olla myöskin se, että kaikilla muilla on korona paitsi rokottamattomalla miehellä.
Tämä rokottamaton mies ei ole turvassa, vaikka jäisi kotiin.
MinäX kirjoitti:
Anoppisi taisi olla jo aika vanha, jos tyttäresi poikakin on jo siinä iässä, että pohtii rokotusta. Niinpä, ei ne anopitkaan 1000 vuotisiksi elä. Lieneekö mitään syytä rokotuksella, epäilen.
Anneli
-
"20000 haittaa jo Suomessa."
-Näyttää sille, että sekoitat epäillyt haitta-ilmoitukset todennettuihin. Ne ovat täyhsin kaksi eri asiaa.
-
"Terveitä putoo joka päivä piikin takia mutta siitä ei saa ääneen sanoa."
Tämä on todella hurja ja hieno havainto! Nyt on ehdottoman tärkeää, että hetim'miten julkaiset tästä kunnon lähteet kaikkien nähtäväksi. Muuten on vaarana, että joku pölvästi leimaa tärkeän havaintosi halpahintaiseksi filiohattujen puskisahuuteluksi!!! Siispä lähteet esiin kertomastasi havaiinnosta; huomenna viikonlopusta huolimatta iltapäivälehtien lööpit ja standit repeävät!!!