Mies ei ota koronarokotetta, pilaa koko sukujoulun.
Itse olen vielä astmaatikko, onko minulla suurempi riski saada vakavampi muoto vaikka olen rokotettu, jos mies sairastuu.
Jouluna uskalletaanko kutsua molempien isovanhemmat meille, kuka osaisi vastata? Mun äiti ei halua tulla jos mies ei rokottaudu.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää mies viettämään joulua keskenään.
Itsehän poistan tuttavapiiristä rokottamattomat.
Mistä sinä tiedät mitä kukin on? Näkyykö se rokote päällepäin?
Ei tulisi edes mieleen kertoa rokotusstatustani tuttaville, josta aistin tuollaista ajattelua.
Mikä hätä teillä rokotetuilla asiassa on? Taitaa nyt muut pilata joulunne, eikä mies.
Virusmäärät rokotetuilla kantajilla, kaikki rokotetut eivät sairasta koronaa oireellisena, ovat yhtä suuret tai lähes kuin rokottamattomilla. Tartuttavuudessa on rokotettujen ja rokottamattomien välillä silti hieman yli 10% ero. Perheissä joissa ollaan läheisessä tekemisissä ei tartuttavuudessa eroa juuri ole. Rokotetut supertartuttajat tartuttavat enemmän kuin normaalit rokotetut, jos sellaisia on osunut sukulaisiin?
Rokotetut ei ilmeisesti ole omasta mielestään suojassa. Miksi otitte rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te pelkäätte sen miehen puolesta, että hän sairastuu? Eihän tuossa muuta ole. Toivottavasti mies saisi olla joulunsa rauhassa tuollaisilta hysteerisiltä.
Olin myös itse ollut siinä harhaluulossa, että rokotteen oli tarkoitus suojella kantajaansa.
Olit? Oletko herännyt nyt siihen tosiasiaan, ettei se rokote suojele oikeastaan ketään? Ehkä edelleen vähän sitä rokotteen ottajaa saamasta vakavan taudin. Myös rokottamaton voi saada oireettomana.
Taitaa kulua joulu vanukkaan syönnin merkeissä
Vierailija kirjoitti:
Oli illalla komea kuutamo.
Vierailija kirjoitti:
Voi helv.. ette te vaan tajua vaikka kuinka jauhaa. Suojaa vakavalta muodolta. Rokotteet eivät suojaa tartunnoilta mutta siltä ettei päädy vakavasti sairaana teho-osastoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä jaksetaan ongelmat tehdä.
Meillä osa suvusta rokotettu osa ei. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Me ollaan päätetty, että yhtään riitaa ei saada aikaan rokotteista ja se on pitänyt tähän asti ja tulee pitämään jatkossakin.
Joulua vietetään yhdessä isolla suvulla, ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei.
Koronan piikkiin tehdään nyt kaikkea keljua, minäkin olen päättänyt ettei yhtään riitaa koronan vuoksi. En halua eristätyä ja jättää jouluja, koska "korona" on tullut jäädäkseen. Miksi meidän pitäisi lakata elämästä, kuolla pystyyn. Elämä on, olemme kaikki täällä vain hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä osa suvusta rokotettu osa ei. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Me ollaan päätetty, että yhtään riitaa ei saada aikaan rokotteista ja se on pitänyt tähän asti ja tulee pitämään jatkossakin.
Joulua vietetään yhdessä isolla suvulla, ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei.
Koronan piikkiin tehdään nyt kaikkea keljua, minäkin olen päättänyt ettei yhtään riitaa koronan vuoksi. En halua eristätyä ja jättää jouluja, koska "korona" on tullut jäädäkseen. Miksi meidän pitäisi lakata elämästä, kuolla pystyyn. Elämä on, olemme kaikki täällä vain hetken.
Sitä saa mitä tilaa.. rokottamattomat voivat viettää yksin joulunsa kotona glögilasin ja jouluruuan kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaatte sitten "venäläistä rulettia"
Myrkkypiikillä käyvät ne venäläistä rulettia pelaavat kaikkien hengellä, koska he voivat levittää piikkiproteiinejaan myös rokottamattomiin.
Haist sinä foliohattu p...
Rokottamattomista 0,004% joutuu tehohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Eipä tarvitse ihmetellä, miksi koronaluvut hipovat pilviä, kun eletään kuin porsaat vatukossa epidemiasta piittaamatta.
-
Rokottamattomat ovat niin saakelin itsekkäitä että ihan paha tekee. Kun kokoontuu ison suvun kanssa joista joillain on jotain vakavaa sairautta ym. niin on todennäköistä että tartutatte juuri näihin vakavan muodon.
Mistä helvetistä se rokottamaton tartuttaa taudin, jota sillä ei ole? Miten vaikeaa se on ymmärtää, ettei rokottamaton ole yhtä kuin taudin kantaja?
Minut on kutsuttu puolison ikääntyneitä sukulaisia tapaamaan ennen joulua. Todennäköisesti en mene, koska en jaksa, haluan työputken jälkeen levätä. Mutta jos menen, teen apteekista saatavan antigeenitestin. Kun en missään käy, niin mistä minä heille tartunnan ylipäänsä veisin? Jos itse sen jostain saan, niin todennäköisimmin rokotetulta puolisoltani, joka juoksentelee ympäri kyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helv.. ette te vaan tajua vaikka kuinka jauhaa. Suojaa vakavalta muodolta. Rokotteet eivät suojaa tartunnoilta mutta siltä ettei päädy vakavasti sairaana teho-osastoon.
Ja jokainen sairastaa koronen oireellisena tai oireettomana, niin ei ole syy vältellä rokottamattomia. Korona on sama tauti sai sen rokotetulta tai rokottamattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.. rokottamattomat voivat viettää yksin joulunsa kotona glögilasin ja jouluruuan kera.
Tämä itse asissa voisi olla ihan kokeilemisen arvoista. Jos vetoan rokottamattomuuteen ja ilmoitan sukulle että etsivät tälle vuodelle jonkun muun joulunviettopaikan.
Kaikki on kyllä tavattu tässä rokonan aikana ja olivat täällä viime vuonna mutta tämä vuonna olen rokottamattomien ryhmää niin voidaan perua sukujoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on haaveissa, mutta puoliso arpoo vielä, meneekö hän käymään omilla sukulaisillaan vai jääkö kotiin. Itsehän en menisi hänen sukulaisilleen joka tapauksessa. Omat vanhempani ovat kuolleet ja sisarukset asuvat kaukana enkä ole ennenkään heidän kanssaan joulua viettänyt. Takkatuli, sauna, paljon hyvää lukemista, elokuvia, ulkoilua, hyvää ruokaa, koiran rapsutusta ja ennen kaikkea lepoa työstä - niitä joululta odotan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomista 0,004% joutuu tehohoitoon.
Ja ei niinkään paljoa,jos annettaisiin ottaa oikeita lääkkeitä tautiin.
Ei tässä enää tiedä, itkisikö vai nauraisi...
Jos pelottaa, että mies saa viruksen ja menehtyy, hänet on varmaan viisainta sijoittaa yksin jonnekin erämaamökkiin ihan arkenakin, ei vain jouluna. Hänhän se tässä vaarassa on, ei kukaan muu.
Sinä piikitettynä ramppaat kaiken maailman tapahtumissa, samoin sukulaiset, kuka tahansa teistä voi kantaa virusta tietämättään ja tartuttaa sen injektoimattomaan sekä heihin, joilla on heikko immuniteetti.
Yrittäkää edes, h2llituksen myyr2t, näiden provojenne kanssa.
Koronatestin voi tehdä ennen tapaamisia.
Jos haluat tavata äitisi, niin mene sinne yksin ja anna miehesi tehdä mitä haluaa jouluna. Hänhän voi mennä omille vanhemmilleen tai kutsua heidät teille.