Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ota koronarokotetta, pilaa koko sukujoulun.

Vierailija
20.11.2021 |

Itse olen vielä astmaatikko, onko minulla suurempi riski saada vakavampi muoto vaikka olen rokotettu, jos mies sairastuu.
Jouluna uskalletaanko kutsua molempien isovanhemmat meille, kuka osaisi vastata? Mun äiti ei halua tulla jos mies ei rokottaudu.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa, ihan yhtälailla nyt leviävät muutkin taudit, influenssa, kausiflunssa, rs-virus, norovirus yms. Jos tauteja pelkäätte niin parempi pysyä vaan itsekseen kotona eikä nähdä yhtään ketään.

Vierailija
22/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että miehesi hankkii koronan juuri jouluksi vai että korona voi tarttua ihan itsekseen jouluna tapaamatta ulkomaailmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
24/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa olla ainoa fiksu tuossa suvussa!

Vierailija
25/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi.

Eli miehesi on rokottamaton - tartuttaa automaattisesti koronaa.

Muut rokotettuja - eivät sairasta, eivätkä näin ollen tartuta, mutta sairastuvat heti.

Mikä tämän jutun pointti on? Miehenäsi viettäisin joulun ihan jossain muualla. En jaksaisi vääntää.

Vierailija
26/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen joulu 0/5

Vierailija
27/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut levittää yhtä lailla kun rokotettu

Mitä nyt harvemmin sairastuessaan levittävät viruksia määrällisesti ja ajallisesti rokottamatonta vähemmän.

==> rokotetut saavat harvemmin tartunnan; sen saadessaan levittävät vähemmän aikaa sekä pienemmän määrän viruksia.

Jes, lopputulema on follarilogiikkaa "Rokotetut levittää yhtä lailla kun rokotettu"

Vierailija
28/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki muut ovat rokotettuja, olette suht turvassa. Saatatte toki sairastuttaa miehen, jos juuri sillä hetkellä satutte itse olemaan oireettomia kantajia (niin kuin me rokotetut siis voimme hyvin olla: on virusta, mutta ei oireita). Mutta jos mies siihen sitten kuolee, niin oma vikansa. Muistattehan pitää se sitten kotona kuolemassa, ettei se vie tehohoitopaikkaa ja hengityskonetta joltain kunnon ihmiseltä.

Kunnon ihmiseltä? Ahaa. Kunnon ihmiseksi pääsyyn riittää piikin ottaminen? Melko paksua puuroa suollat.

Vierailija
29/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä jaksetaan ongelmat tehdä. 

Meillä osa suvusta rokotettu osa ei. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Me ollaan päätetty, että yhtään riitaa ei saada aikaan rokotteista ja se on pitänyt tähän asti ja tulee pitämään jatkossakin.

Joulua vietetään yhdessä isolla suvulla, ihan yksi lysti kuka on rokotettu ja kuka ei. 

-

Eipä tarvitse ihmetellä, miksi koronaluvut hipovat pilviä, kun eletään kuin porsaat vatukossa epidemiasta piittaamatta.

-

Vierailija
30/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi rokotetta vanhuksilla tai perussairailla ei estä saamasta tartuntaa rokottamattomalta

Uskooko joku tosissaan, että vain rokottamaton voi tartuttaa rokotetun? Siis haloo!

Joulun jälkeen voi tulos olla myöskin se, että kaikilla muilla on korona paitsi rokottamattomalla miehellä.

Vierailija
31/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa pikakorontestejä - ja jos istutte pöydän äärellä turvavälein ei tarvita koronapassia: seuraa linnanjuhlien esimerkkiä. Problem solved.

Vierailija
32/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät isovanhempien tai muiden riskiryhmäläisten puolesta, et voi kutsua heitä kylään, vaikka kaikki olisivat rokotettuja siellä. Etenkin nyt, kun rokotetut saavat passin turvin käydä vapaasti massatapahtumissa, ravintoloissa jne., he voivat muodostaa jopa suuremman vaaran riskiryhmäläisille. 

Olen itse 65 vuotias astmaatikko. Lapseni ja lastenlapseni eivät ole ottaneet rokotetta. He ovat kysyneet korona aikana monta kertaa, sopiiko tulla kylään. Olemme vastanneet, että kyllä sopii. He ovat käyneet luonamme korona-aikana kaksi kertaa juhannuksena ja pääsiäisenä, viime jouluna ja monta kertaa siinä välissä, ollen luonamme jopa viisi yötä kerralla. 

Vierailija
33/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi rokotetta vanhuksilla tai perussairailla ei estä saamasta tartuntaa rokottamattomalta

Ei se riitä terveen, nuoren aikuisenkaan kohdalla. Rokote on kehno.

Vierailija
34/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätte miehen kotiin ja menette juhlimaan jonkun muun luo. Ongelma ratkaistu.

Jos mies syyllistää tästä, niin loppujen lopuksi tämä on hänen oma valintansa, hän ei saa yrittää kiristää muita olemaan elämättä elämäänsä.

Vierailija
35/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kaksi olette edes päätyneet yhteen? Mun syöpäsairauden aikana mieheni tuki kaikin mahdollisin tavoin. Olisi vielä ryhtynyt elinluovuttajaksi jos tarvetta ja yhteensopivuutta olisi ollut. Kun toista rakastaa...

Vierailija
36/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te siis olleet kaksi vuotta tapaamatta kummankaan vanhempia? Asuvatko he kaukana? Kai sitä nyt yksi joulu vielä menee kuten kaksi edellistä.

Vierailija
37/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikko ei ole riskiryhmää, jos sairaus on hoitotasapainossa.

Aika monella astmaatikolla on hoitotasapaino pielessä johtuen maskin käytöstä.

Vierailija
38/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikko ei ole riskiryhmää, jos sairaus on hoitotasapainossa.

Aika monella astmaatikolla on hoitotasapaino pielessä johtuen maskin käytöstä.

Palstahörhö tuli irvailemaan ihmisten sairauksille.

Vierailija
39/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

> onko minulla suurempi riski saada vakavampi muoto vaikka olen rokotettu, jos mies sairastuu.

Tottakai on suurempi riski! Näinhän kaikki muutkin rokotteet toimivat. Esim. jäykkäkouristus, jos menet ja sorkit maaperää ja maaperää ei ole rokotettu, niin auta armias minkälaiset kouristukset saatat sieltä saada.

Vierailija
40/120 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kutsuko... parempi niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan