Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4,5 vuotta epäonnistuneita laihdutus yrityksiä, joko saa luovuttaa? Mitat 161cm ja 96kg epätoivo ja itku päivittäistä

Vierailija
20.11.2021 |

5kg lähti kesällä vahingossa, syynä varmaan helle.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma ratkaistaa kaupassa käydessä. Jos ei ole kotona herkkuja, vaan ruoka pitää aina erikseen valmistaa, niin silloin syödään vain harvoin ja hyvin. Kukaan ei napostele raakoja vihanneksia tai lihaa/kalaa.

Höpö.

Meillä oli aikanaan tapana että pojat tuli koulun jälkeen ennen jääkiekkotreenejä meille. Nälkäisinä kuin pienet sudet.

Otin tavaksi pilkkoa heille (3-4poikaa) kilokaupalla porkkanoita/kukkakaalia/parsakaalia/kyssäkaalia/ihan vain kaalia/kurkkua/paprikaa milloin mitoin edullisesti sai, pöydälle odottamaan ruoan valmistumista. Kaikki katosi.

Nyt nämä nuoret miehet kaikki syövät paljon vihanneksia ja juureksia. Kuulemma kiitos tuon "perinteen" - oppivat ettei ole heti pakko syöksyä tekemään voileipää ja kitasemaan jugurttia... (ja kului sitä oikeaa ruokaakin vähän kohtuullisemmin...)

Vierailija
142/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Ozempic-resepti. Luultavasti kylläisyyshormonisi ovat menneet jojoilun seurauksena sekaisin. Saatat yllättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap, sinun kannattaa luovuttaa laihduttamisen suhteen. Älä koskaan enää laihduta. Sen sijaan tee näin:

Ensimmäinen tavoite on pitää paino nykyisessä. Annat siis luvan itsellesi syödä kuten nytkin, kunhan painoa ei enää tule lisää. Käy säännöllisesti puntarissa. Jatka tätä, kunnes olet ollut 6-12 kk vakiopainossa (eli paino vaihtelee noin +/- 2 kg).

Sen jälkeen muutat omassa ruokavaliossa yhden asian terveellisempään suuntaan. Vain yhden. Esim. säännöllinen ruokarytmi. Tai pienempi annoskoko. Tai syöt joka aterialla kasviksia (pois lukien juhlapyhät). Tai vaihdat pullan omeniin (pl. juhlapyhät ja 1 pv/vko). Mikä tahansa yksi muutos, kunhan se on sellainen, että elää sen muutoksen kanssa koko loppuelämäsi. Kun uusi rutiini on vakiintunut n. puoli vuotta, voit tehdä seuraavan muutoksen, jota taas vakiinnutat puolisen vuotta. Jne. Kun ruokavaliosta on kaikkein pahimmat epäterveellisyydet muutettu terveellisemmiksi, voit tehdä samanlaisia pieniä muutoksia liikunnan suhteen.

Mutta älä missään vaiheessa laihduta. Ota tavoitteeksi elää terveellisempää ja onnellisempaa elämää. Jos paino ruokavaliomuutoksen takia tippuu, hyvä homma. Puolen vuoden välein voit tarkistaa, mihin paino asettuu, ja otat tarvittaessa alemman painosi uudeksi vakiopainoksi, jonka yrität pitää yllä.

Vierailija
144/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin herkuttelun eli sipsit, suklaat, leivonnaiset, karkit, jäätelöt, makeat juomat pannaan

Mitä tapahtui? Aloin laihtumaan vaikka ruokapuoleen en tehnyt mitään muutoksia.

Nyyh! Ei siinä auta muu kun herkuttelun lopettaminen. Semmoista se on aikuisen elämä, pitää ottaa vastuuta valinnoistaan. Niisk!

Vierailija
145/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vollottaminen ja tee asialle jotain!!!! Ei kukaan muu saa sinulle itsekuria olla tunkematta moskaa kurkkuun ja ei kukaan muu voi sinua pakottaa liikkumaan kuin sinä itse

Vierailija
146/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on Ozempic. Pyydä lääkäriltä resepti, kokeile ja ylläty.

Vierailija
147/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
148/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan Raisa Omaheimon kirjan Ratkaisuja Läskeille.

Vierailija
149/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sellaisessa kirjassa kuin Läskiromaani on hyviä oivalluksia. Ei ole mikään syö vähemmän kirja vaan hauskasti kirjotettu tarina.

Vierailija
150/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla syöt puuroa lautasellisen.

Jää napostelu pois ja pärjäät hyvin lounaaseen asti. Kokeile salaatteja mihin lisäät proteiinia.

Jos syöt normaalisti illalla esim aterian yhteydessä 3 perunaa niin vähennä 2 tai 1,5 perumaan.

Älä syö makeaa ollenkaan!

Ei mitään puuroa.. aamupalaksi sellainen 300g purkki jugurttia, lisäksi vähän granolaa tai mysliä tms. Ja marjoja jos on varaa. Tuossa setissä on proteiinia melkein 30g ja paljon hyviä ravintoaineita.

Vierailija
151/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vollottaminen ja tee asialle jotain!!!! Ei kukaan muu saa sinulle itsekuria olla tunkematta moskaa kurkkuun ja ei kukaan muu voi sinua pakottaa liikkumaan kuin sinä itse

Koko ajan olen tehnyt! Ei vaan lopulta onnistu :'(

Ap

Vierailija
152/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan olet itkuinen ja alakuloinen niin ei tämä nykyinen tilanteesi ole mitenkään ok. Jos minä olisin sinä niin lakkaisin laihduttamasta ja murehtimasta kilojani JA ALKAISIN ELÄÄ. Älä heitä hukkaan elämääsi, syö mitä haluat, tee mitä haluat, nauti lapsistasi ja läheisistäsi niin pitkään kuin elämää riittää. Näin minä olen tehnyt ja suosittelen lämpimästi. Ihmiset käyttävät hirveästi aikaa ja energiaa ruumiinsa kurittamiseen ja itsensä tarkkailuun. Jos kaikki se aika ja energia käytettäsiin muuhun niin olisimme varmaan monta väitöskirjaa, rakennettua taloa tai menestyvää yritystä rikkaampia.

Vierailija
153/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan olet itkuinen ja alakuloinen niin ei tämä nykyinen tilanteesi ole mitenkään ok. Jos minä olisin sinä niin lakkaisin laihduttamasta ja murehtimasta kilojani JA ALKAISIN ELÄÄ. Älä heitä hukkaan elämääsi, syö mitä haluat, tee mitä haluat, nauti lapsistasi ja läheisistäsi niin pitkään kuin elämää riittää. Näin minä olen tehnyt ja suosittelen lämpimästi. Ihmiset käyttävät hirveästi aikaa ja energiaa ruumiinsa kurittamiseen ja itsensä tarkkailuun. Jos kaikki se aika ja energia käytettäsiin muuhun niin olisimme varmaan monta väitöskirjaa, rakennettua taloa tai menestyvää yritystä rikkaampia.

Elin näin 4kk, paino nousi melkein 10kg! Eli koko ajan pitäisi vaan miettiä "älä syö, älä syö"

Tuskaa. Ap

Vierailija
154/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa koko aikuisikäni taistellut painon kanssa ja ollut kyllä melkoinen kiirastuli. Vuosina 2015-2018 onnistuin laihduttamaan 128 kg -> 90kg, mutta nyt taas painan 116kg. Kyllä on vituttanut, mutta ei voi kuin itseä syyttää. Ja en edes muista miten onnistuin laihduttamaan viime kerralla, tuntuu, ettei sama onnistu enää.

Tiedän, että homma pitäisi hoitaa rauhassa, mutta haluan tuloksia! Ja vaikka tekisi mitä niin niitä ei tule! Ei edes kahta kiloa tipu vaikka kuukausikaupalla laskennallisesti miinuskaloreilla. Taidan olla tapaus Sanna Ukkola, mutta miehenä. Vetänyt tämän touhun niin syvään päätyyn, jäänyt ikuiseksi laihduttajaksi, jota olenkin harrastanut jo 12 vuotta ainakin. Ja kyllä on vituttanut, samalla olen kieltänyt itseltäni parisuhteet, koska seksi ja seksuaalisuus on mulle tärkeää, enkä koe itseäni seksikkääksi. En halua kumpaakaan tämännäköisenä. Joten kiellän itseltäni niin seksin kuin parisuhteetkin. En edes ole yrittänyt etsiä naista.

Sitä on pitänyt ihan käyttää tosiaan ruokakaupassa aikaa siihen, että mitä sieltä kannattaa ottaa mukaan ja mitä ei. Se on ollut kyllä pitkä koulu minulla ja toivottavasti tästä joskus vielä noustaan.

Vierailija
155/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin näin 4kk, paino nousi melkein 10kg! Eli koko ajan pitäisi vaan miettiä "älä syö, älä syö"

Tuskaa. Ap

Aloit elää eli teit kaikkia itsellesi hyvin tärkeitä asioita ja nautit elämästä. Tuloksena paino nousee 10 kg. Missä asemassa ruoka on elämässäsi, jos näin käy? Tätä kannattaisi miettiä ihan ajan kanssa. Liittyykö syöminen jotenkin kaikkiin mielitekemisiisi, jos paino nousee (huom. nousee, ei pysy samana) aina, jos et koko ajan vahdi itseäsi?

Tuossa yllä ehdotettiin, että ota ensimmäiseksi tavoitteeksi pysyä nykyisessä painossasi. Kommenttisi perusteella vaikuttaa siltä, että siinä on jo sinulle yllin kyllin työsarkaa tällä hetkellä. Älä tosiaan edes yritä laihduttaa vielä, vaan yritä nyt ensin saada elintavat sellaiseen kuntoon, että painoa ei enää tulee lisää!

Vierailija
156/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihanneksia ja paljon. Pätkäpaastoa. Jos jonain päivänä ei tee mieli syödä niin paljon, hyödynnä se, äläkä ajattele että täytyy pysyä ruokarytmissä, anna kropan levätä. Siinä jotain. Ja herkuiksi hedelmiä, ei hiilarimöddöä

Tuollaiset onnistuu ehkä hetken dieetteinä, mutta ei pitkään. Minä ainakin tulen hulluksi jotain vihanneksia ja kanafilettä syömällä. Sellaista voi syödä "ämpärillisen" ja kaloreita ei ole edes 500cal. Mutta vatsa ja suolisto menee tuollaisesta täysin sekaisin ja lopputulos on kuitenkin, että on nälkä. Armoton vitutus nostaa päätään jo parin päivän jälkeen ja wc:llä istutaan paskalla.

Vierailija
157/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat ahdistuneelta ja masentuneelta. Olet itkuinen ja hoet, että mikään ei onnistu. Paino on kuitenkin vain yksi asia elämässä. Sen ei pitäisi hallita tällä tavoin koko elämää. Suosittelisin sinulle terapiaa, terapeutilla saisi mieluiten olla kokemusta syömishäiriöiden hoitamisesta.

Vierailija
158/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja pyydä lähete tänne: https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta eli painonhallinan omahoito-ohjelmaan.

Lopeta laihduttaminen, aloita painonhallinta.

Vierailija
159/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei tajua että pitää liikkua säännöllisesti ja treenata niin että hikoilee. Se laihdutus on kovaa työtä oikeastaan. Ruokavalio kuntoon mutta kyllä silti pitää hikoilla jotta se paino putoo 30 kg jos haluaa laihtua niin se on paljon ja sen takia pitää tehdä töitä sen eteen. Mikään pikku kävely lenkki ei riitä. Itse laihduin 34 kg 10 vuotta sitten. Siinä oli hirvittämä määrä töitä. Salille piti mennä 6 kertaa viikossa ja hikoilla kuin sika aina. Kuntopyörää piti polkee tunti päivässä ja sitten punttien nostelua. Minä söin normaalia ruokaa, roskaruuan jätin pois ja sokerilimut. Niin minä laihduin.

Vierailija
160/191 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossua toisen eteen reippaasti vaan. Osta kuntopyörä kotiin ja polje sitä joka päivä. Minä ostin ja laihduin parikymmentä kiloa.