4,5 vuotta epäonnistuneita laihdutus yrityksiä, joko saa luovuttaa? Mitat 161cm ja 96kg epätoivo ja itku päivittäistä
5kg lähti kesällä vahingossa, syynä varmaan helle.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin sokerin, vehnän ja alkoholin pois ja paino on tippunut jo 3,5 kg kahdessa viikossa.
Varmaan nesteitä, mutta hyvä alku kuitenkin.
Alkoholia en juo.
Miettinyt gluteenitonta ruokavaliota.
Ap
Ei gluteeniton ruokavalio ole mikään dieetti, sitähän noudattavat keliaakikot, ja jostain syystä viime vuosina on vain keksitty, että nyt viljat ovatkin se kaiken pahan alku. Sitä ennen se oli maitotuotteet, peruna jne. Joku vain keksii uuden trendin, jostain ruoka-aineesta tehdään ”peikko” ja sitten keksitään näitä valmennuksia ym. jotta saadaan ihmisiltä rahat pois.
Ei siis tarvitse ryhtyä kokonaan gluteenittomaksi, riittää että jättää vaan ylipäätään ne pullat ja keksit ym. pois. Ei se gluteeniton spagetti ole yhtään sen vähemmän lihottavaa kuin tavallinen spagetti.
Kuten tännekin ketjuun on sanottu, ei laihtumiseen oikeasti tarvita mitään ihmediettejä ja yksittäisten ruoka-aineiden rajoituksia. Niillä ei saa pysyviä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on ongelma? Syötkö jonkun ohjelmanmukaisesti etkä siltikään laihdu? Vai syöt tai juot liikaa/vääriä ruokia?
Syön lopulta liikaa. Ilmeisesti en kestä epämukavuutta ja motivaatio katoaa matkan varrella. Sitten kun näkee ympäriinsä hoikkia naisia ja sitten kateus nostaa päätään ja valun itsesääliin ja löydän itseni ahmimasta kaikkea hyvää. Siinä se laihdutus loppuu.
Tätä samaa 4,5 vuotta, jatkuva kierre.Kun en Mieti painoa ja laihduttamista, niin olen iloinen, ei kateutta tai itsesääliä. Mutta kun menen puntarilla, niin huomaan että paino on noussut tuona iloisena ja tyytyväisenä aikana.
Mitä jos nyt lopettaisit lepsuilun ja olisit ankarampi itsellesi?
Laihdutushöpinän sijaan päätät, että LOPPUELÄMÄN aikana et syö "kaikkea hyvää".
Helpompi pysyä päätöksessä, kun ei ole koskaan mitään syytä pohtia olisiko tänään se poikkeusherkkumässypäivä kun voi vähän hemmotella itseään. Ei olisi. Koskaan enää tässä elämässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet antanut itsesi lihoa kymmeniä kiloja?
En tiedä ennen olin tarkka painon suhteen.
Sitten tuli elämän vaihe, jossa ei ollut työtä tai ystäviä(tai ne oli 200km päässä me ystävät)
Olin vain kotona, ja sitten söin välittämättä kaloreista, mietin, että mitä väliä vaikka lihoo, en käy missään kuin apteekissa ja kaupassa, ei mitään elämää.
Saatoin olla 4 päivää putkeen sisällä, lopulla se johtui siitä, että en ylipainon vuoksi kehdannut mennä ulos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aamulla syöt puuroa lautasellisen.
Jää napostelu pois ja pärjäät hyvin lounaaseen asti. Kokeile salaatteja mihin lisäät proteiinia.Jos syöt normaalisti illalla esim aterian yhteydessä 3 perunaa niin vähennä 2 tai 1,5 perumaan.
Älä syö makeaa ollenkaan!
Hoikat italialaiset eivät syö kuumaa keitettyä pottua. He syö perunan kylmässä salaatissa muiden kasvisten kanssa oliiviöljyllä höystettynä. Tämä tapa ei nosta verensokeria!
Vierailija kirjoitti:
Jää napostelu pois ja pärjäät hyvin lounaaseen asti. Kokeile salaatteja mihin lisäät proteiinia.Jos syöt normaalisti illalla esim aterian yhteydessä 3 perunaa niin vähennä 2 tai 1,5 perumaan.
Suurin osa dieeteistä kaatuu siihen tiukkaan ehdottomuuteen. Mulla on toiminut se, että mistään ei tarvitse kokonaan kieltäytyä, tunnussana on määrän vähentäminen. Itsellä ei olisi ikinä onnistunut esim. sellainen että suklaata tai viinereitä ei saa syödä enää ollenkaan ikinä. Olen aina tykännyt makeasta ja aion syödä sitä jatkossakin.
Esimerkiksi, jos ennen söi kahvin kanssa berliininmunkin niin nyt syöt puolikkaan ja toisen puolen seuraavana päivänä ja sitä rataa. Elimistö tottuu siihen määrän vähentämiseen ja lopulta melkein ällöttää jos pitäisi koko munkki syödä kerralla. Sama koskee kaikkea mitä työntää suustansa alas.
Tuossa yllä onkin hyvä ohje mutta tääsä toinen, etene hitaasti. Aloita sillä että nukut tarpeeksi ja ettei elämäsi ole hirveän stressaavaa. Jos kaikki on päin peetä, yritä tehdä positiivisia muutoksia ettei tarvi syödä suruun. Sitten alat pikkuhiljaa lisätä kuitua ruokavalioon. Runsas kuidun saaminen on kaiken a ja o. Olotila on täysin erilainen kun syö PALJON kuitua. Mutta lisääminen pitää aloittaa varovasti. Rupea syömään aina kun tekee mieli makeaa ensin hedelmä. Sitten syö karkkipussi, mutta syö ensin se hedelmä. Aloita pätkäpaasto hitaasti niin että lopulta syöt viimeisen aterian kuudelta. Mulla kylläkin pyrki hinautumaan parin kuukauden päästä kohti neljää tai puoli viittä ihan itsestään, koska se tuntuu hyvältä. Ei tarvitse laskea kaloreita, kunhan lopetat syömisen viimeistään kuudelta. Seuraavaksi ala lisätä hitaasti kasvista ja kuitua. Jotta pääset siihen syö aamulla kaurapuuroa ja vaihda ainakin toinen päivän aterioista sellaiseen jossa on papuja, linssejä, tofua täysjyväriisiä, täysjuvämskaronia, täysjyväleipää, kasviksia. Tee smoothie johon tulee lehtikaalia ja chiansiemeniä. Mutta etene hitaasti että suolisto ehtii mukaan. Kun hallitset homman ja syömisen hallinta muuttuu helpommaksi, jossain vaiheessa pystyy HELPOSTI vähentämään lisättyä sokeria. Näin minä rupesin viimein laihtumaan ilman työtä ja tuskaa ja hammasten kiristelyä. Yritettyäni ensin 10 vuotta turhaan. En ollut ikinä varsinaisesti lihava, bmi 30 pintaan, mutta vyötärö melkein 95 cm ja veemäinen sokerikoukku.
Mahtaisiko laihtuminen edes olla mikään ratkaisu. Itselläni ei ole liikakiloja (171/58) mutta peilistä näen silti vain virheitä. Jos on saanut pään sekaisin ulkonäköpaineiden vuoksi, tuskin siitä enää paranee. Ne itkun aiheet vain vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa dieeteistä kaatuu siihen tiukkaan ehdottomuuteen. Mulla on toiminut se, että mistään ei tarvitse kokonaan kieltäytyä, tunnussana on määrän vähentäminen. Itsellä ei olisi ikinä onnistunut esim. sellainen että suklaata tai viinereitä ei saa syödä enää ollenkaan ikinä. Olen aina tykännyt makeasta ja aion syödä sitä jatkossakin.
Esimerkiksi, jos ennen söi kahvin kanssa berliininmunkin niin nyt syöt puolikkaan ja toisen puolen seuraavana päivänä ja sitä rataa. Elimistö tottuu siihen määrän vähentämiseen ja lopulta melkein ällöttää jos pitäisi koko munkki syödä kerralla. Sama koskee kaikkea mitä työntää suustansa alas.
Minulla toimi juuri päinvastainen eli tiukka ehdottomuus.
Löysempi tyyli toimii minulla yhtä hyvin kuin pikkutissuttelu alkoholistilla.
Ja ehdottomuuden lisäksi tuo aiempienkin mainitsema lopullisuus. Ei olla millään kuurilla, vaan tehdään päätös elää näin loppuelämä.
Syö kotiruokaa isoja annoksia, koska napostelut jää pois. Suklaassa on paljon energiaa. Patukka päivässä tuhoaa jo hyvin kroppaa. Kävelylenkki tai siivoa kotona. Jos sulle tulee flunssa niin aloita oikean ruoan syöminen sen perään: nuhaisena ei tee mieli mässäillä niin samalla pääset eroon suklaan vieroitusoireistakin. Tsemppiä!
Hae netistä sairalan ruoka aijat. Noudata niitä kellon aikoja. Sorvaa menosi elämäsi syöt niiden kelonaikojen mukaan.On myös kelon aikojen mukainen ruoka. Jos et itse tiedä mikä ruoka ok! Ruoka on ihmisen polttoainen,joka pitä yllä aineenvaihduntaa. Ei 1 ruoka päivässä siihen riitä.Jätä kaikki missä sokeri. Kahvilat,kerhot, kyläpaikat kietäydy pullat keksit. Kaikea saa syödä toki kohtudella. Jos noudatat loppu elämäsi rukarytmiä,kaikki ylipainosi katoaa. Esim. Koko aikuisijä ylipainoinen lahdutaja 30kg.lähti ruoka rytmillä 3 vuodessa. Toiselta 5 vuodessa 40kg. ruokarytmillä. Kumatkin käytivät sairaalan ruka aikoja ohjena ja katsoivat mitä siellä syödään päivittäin.Päätös ja valinta on sinun itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Jätin sokerin, vehnän ja alkoholin pois ja paino on tippunut jo 3,5 kg kahdessa viikossa.
Varmaan nesteitä, mutta hyvä alku kuitenkin.
Tämä. Jätät pois täysin turhat (ravinneköyhät) energianlähteet, niin ruokavalio oikenee melkein itsestään, kun runsas kaloriset valmisteet jäävät pois ruokavaliosta.
Olin/olen tunteisiin syöjä, suhteeni ruokaan on aina ollut vaikea sen takia. Puolitoista vuotta sitten tuskailin ihan samanlaisen tilanteen kanssa kuin ap, painoa oli 20 kg enemmän kuin nyt. Ainoa mikä kohdallani auttoi, oli jättää kaikki herkut ja epäterveellinen pois. Ei mitkään dieetit, ei keto, ei gluteeniton ruokavalio. Mikään muu ei vaan toiminut kun totaalinen karkkien, sipsien, keksien, noutoruuan ja sokerijuomien poisjättäminen. Piti tehdä päätös, että haluan enemmän pitää itsestäni ja vartalostani kuin hetkellisesti helpottaa oloani syömällä kaikkea hyvää. Aluksi se on haastavaa ja prosessin aikana ruualla tukahdetut tunteet nousivat pintaan, mutta kun paino alkoi samantien tippua kaiken epäterveellisen jätettyäni, en ole tietenkään sitä katunut päivääkään. Puntarin lukema motivoi jatkamaan, eikä parin viikon jälkeen enää edes tehnyt mieli mitään "hyvää" (se että jättää herkut pois ei tarkoita että pitäisi syödä vain tylsiä ruokia, normaali ruoka saa ja kuuluu olla hyvää ja maukasta!). Nyt ihannepainossani voin herkutellakkin silloin tällöin, kohtuudella, eikä painoni ole noussut.
Pään sisältö pitää vaan saada kuntoon ja motivoituneeksi. Niiden tunteiden pitää antaa tulla, vaikka se hyvin sietämättömältä hetkittäin tuntuukin. Sinä olet tärkeämpi kuin ne tunteet, jotka yrittävät sabotoida onnellisuuttasi.
hyvä video kropan toiminnasta ja miksi pelkän kalorivajeen katsominen ei useimmiten toimi.
Joo, saa luovuttaa. Ota vähän lisää kakkua ja jädeä, kuten teet joka ilta itkiessäsi.
Itku ja epätoivo, jopa itsetuhoiset ajatukset ylipainon tai ulkonäön vuoksi ei ole normaalia. Olisiko syynä mahdollisesti masennus tai syömishäiriö?
Keskity elämään hyvää elämää, tee asioita joista pidät, harrasta. Pyri nyt olemaan lihomatta lisää, laihduttamisen aika on myöhemmin. Pysyvä laihtuminen kun onnistuu usein vasta kun muu elämä ja voimavarat ovat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on ongelma? Syötkö jonkun ohjelmanmukaisesti etkä siltikään laihdu? Vai syöt tai juot liikaa/vääriä ruokia?
Syön lopulta liikaa. Ilmeisesti en kestä epämukavuutta ja motivaatio katoaa matkan varrella. Sitten kun näkee ympäriinsä hoikkia naisia ja sitten kateus nostaa päätään ja valun itsesääliin ja löydän itseni ahmimasta kaikkea hyvää. Siinä se laihdutus loppuu.
Tätä samaa 4,5 vuotta, jatkuva kierre.Kun en Mieti painoa ja laihduttamista, niin olen iloinen, ei kateutta tai itsesääliä. Mutta kun menen puntarilla, niin huomaan että paino on noussut tuona iloisena ja tyytyväisenä aikana.
Ap
Kuulostaa siltä, että ravitsemusterapeutin/personal trainerin/lääkkeen sijasta sun kannattaisi laittaa rahasi kunnolliseen terapiaan. Tai jos se on liian kallista, niin ensisijaisesti yrittää saada mielenterveyttä parempaan kuosiin.
Tämä video neuvoo, miten voi opetella kestämään epämukavuutta, ja samalla naisella näyttää olevan muitakin hyviä videoita tunteidensäätelystä ja sen semmoisesta.
Katsoin, miten tuon pitäisi estää mun syöminen?
Ap
Sun pitäis päästä terapeutille. Saat varmaan painonkin paremmin hallintaan, kun olosi paranee.
Itselläni on paino noussut aina kuormittavissa elämäntilanteissa, kun olen syönyt stressiin tai v.....kseen. Liikunta auttaa siten, että sen tuomat endorfiinit vähentävät mässäämisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikat italialaiset eivät syö kuumaa keitettyä pottua. He syö perunan kylmässä salaatissa muiden kasvisten kanssa oliiviöljyllä höystettynä. Tämä tapa ei nosta verensokeria!
Se onkin varmaan se ainoa syy, miksi italialaiset pysyvät hoikkina... :D
Minä olen oppinut vähitellen miten paino tippuu pikkuhiljaa suht. helposti. Sokeri pois kokonaan, suolan määrä kohtuulliseksi. Ruokavalioon kohtuulliset annoskoot ja illalla herkkujen tilalle pehmeää rahkaa marjoilla/ananas paloilla. Olin tosin jo alunperin laktovegetaristi niin että muutokset eivät olleet kohtuuttoman suuria.
Vakkari"laihduttaja" on tehtaillut näköjään sadannen aloituksen. Älkää tuhlatko aikaanne, tälle ei kelpaa mikään apu eikä neuvo. Terapian tarpeeseen ei ota kantaa koskaan. Päätä pitäis taputtaa ja motivaatio antaa pillerillä.