Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johtajaylilääkärin ohjeistus: älkää viekö rokottamattomia lapsia isovanhempien luo jouluna sillä lapsilla voi olla oireeton korona

Vierailija
20.11.2021 |

Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin johtajaylilääkärin mukaan väestössä on edelleen liikaa rokottamattomia. Tässä on riski se että rokottamattomat levittävät ja tartuttavat muihin virusta, mikä pahentangaa ja pitkittää pandemiaa. Pandemiasta päästään Suomessa eroon vasta kun kaikki on saatu rokotettua kolmesti. Kolmannen rokoteannoksen on saanut vasta vain saanut pieni murto-osa suomalaisista. Lisäksi johtajaylilääkäri esitti suosituksen että rokottamattomat jättävät tämä vuonna joulun juhlimisen väliin ja olisivat tämän kerran viettämättä joulua niin virus ei leviäisi. Asiantuntijat ovat tästä yksimielisiä eivätkä he näe muuta ulospääsyä pandemiasta.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/da05168a-38a4-4d46-9486-b07ddc79…

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko raskaana olevan kohtuun saada piikin jo?

Vierailija
22/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehtävä pikatesti maksaa noin 10€ per nuppi. Varmuus yli 98%. Tehkää se jos mietityttää mutta älkää enää antako piiruskaan periksi tälle kansan jaottelulle ja pelottelulle. Me tarvitaan toisiamme kun näille päästään seonneille pitää laittaa lopulta rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset muutaman muorin tappaa

Perintöä kärkkyvät vie lapset mummolle

Vierailija
24/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hullua.

Eräs sukulainen ei ole käynyt Helsingissä missä ennen kävi usein koko Koronaaikaan. No toinen rokotus ei pelkoa vienyt vaikka kuitenkin on hyvin kiihkoisesti vaatimassa rokotteita kaikille ja vannoo niiden nimeen. Nyt on jo kolmas piikki ja influenssapiikki muttei kuulemma edelleenkään voi Sipoosta Helsingin puolelle tulla.

Vierailija
25/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä hevonpeetä tuokin lääkäri jauhaa. Joko hän on täysin tietämätön tai sitten valehtelee tahallaan. Yhtälailla rokotetuilla lapsilla voi se tartunta olla. Rokote on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
26/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rokotetut levittävät sitä virusta. Joudun käymään kerran viikossa toimistolla, mutta pidän hyvin etäisyyttä rokotteuihin työkavereihin, jotka matkustavat, käyvät ravintoloissa ja ovat muutenkin paljon tekemissä muiden ihmisten kanssa. Pidän työhuoneen oven tiukasti kiinni ja jos on jotain asiaa, niin sen voi  kertoa sähköpostitse. Nyt rokotettu työkaveri sairastui koronaan, mutta itse olen ollut terve kuin pukki viimeiset kaksi vuotta. 

Toimit siis esimerkillisesti. Tätä samaa linjaa edustaa tuo lääkärin suositus. Miksi vastustat sitä kun muuten noudatat ohjeita?

Siis mitä minä vastustan? 

Vierailija
27/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta

Se vasta sairasta on, kun näitä pershedelmiä roijataan mummoille ja pappoille hoitoon tai kylään, kun silmät seisoo päässä kuumeesta. Se on ihan sama onko se koronaa vai ei, kun mummot ja papat joutuu pienemmistäkin flunssista viikko tolkulla kärsimään.

Vierailija
28/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin höpö höpö puhetta. Pienet lapset kaipaavat isovanhempien luokse. Mummin ja vaarin sylissä lapsen hyvä olla. Mikäli lapsi kaipaa isovanhempia niin hyvin voi käydä heidän luona. Lapsen ilo ja joulun odotus lapselle suokoon samoin isovanhemmille.

Vierailija
29/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea nillitys kun rokotetut elävät normaalisti. Sehän sen rokotteen pointti juuri on. Sen jälkeen korona on lähes jokaiselle pikkuflunssa. Pikkuflunssaa ei tarvitse hermoilla. Rokottamattomat panikoi kun virusta on nyt liikkeellä. Niin, muut eivät enää teidän takia pistä elämää jäihin. Riskiryhmäläisten vuoksi niin tehtiin ennen rokotteita, koska se oli ainoa keino turvata heitä sairastumasta. Nyt on vain minä-minä niskuroijat jäljellä. Teidän valintanne ja haluamisten vuoksi ei todellakaan jousteta. Olette itse hoidosta kieltäytyneet, joten omapahan on ongelmanne. Siinähän eristäydytte tai sairastatte.

Vierailija
30/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa paljoakaan arvoa tuollaisille mielipiteille.

Lähisukulaiseni on tohtori ja ylilääkäri ja hänelle on tullut järkytyksenä kaikki ylimitoitetut koronatoimet.

Vierailija
31/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea nillitys kun rokotetut elävät normaalisti. Sehän sen rokotteen pointti juuri on. Sen jälkeen korona on lähes jokaiselle pikkuflunssa. Pikkuflunssaa ei tarvitse hermoilla. Rokottamattomat panikoi kun virusta on nyt liikkeellä. Niin, muut eivät enää teidän takia pistä elämää jäihin. Riskiryhmäläisten vuoksi niin tehtiin ennen rokotteita, koska se oli ainoa keino turvata heitä sairastumasta. Nyt on vain minä-minä niskuroijat jäljellä. Teidän valintanne ja haluamisten vuoksi ei todellakaan jousteta. Olette itse hoidosta kieltäytyneet, joten omapahan on ongelmanne. Siinähän eristäydytte tai sairastatte.

Tämä on ihan parasta, kun tykkää olla eristäytyneenä. Teen etätöitä ja muuten ulkoilen kolme tuntia päivässä. Enää ei tarvitse keksiä mitään tekosyitä vaan voi sanoa suoraan, etten ole rokotettu ja sen takia en halua nyt tavata. 

Vierailija
32/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö rokotetutkin tartuta? Lisäksi ovay huolettomia ja ilman maskeja ties missä. Rokottamattomat ovat varovaisia, suurin osa.

Odotan rokotetta, jossa ei mrna:ta.

Vierailija
33/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomat suomalaiset pitävät väkisin rokotettuja panttivankeina vasten rokotettujen omaa tahtoa. Ja sen takia rokotetut ovat jääneet vangeiksi neljän seinän sisälle mistä kiitos siitä kuuluu yksin rokottamattomille.

https://yle.fi/uutiset/3-12194034

Vierailija
34/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden siantuntijoiden lausunnot voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Miksi ihmeessä tauti nyt saadaan kukistettua vasta kun kaikki on rokotettu kolmeen kertaan, sehän piti olla niin että kun 80% on rokotettu kahteen kertaan. Jännästippä nämä "kaikenmaailman dosentit" on tämänkin muuttaneet?

Sitten toinen juttu, miksi se pikku-ville 5v sairastuttaisi mummon ja papan, kun mummo ja pappahan on rokotettu jo aikaa sitten?

Itsekin olen piikit ottanut, mutta on nämä jutut kyllä ihan kusetusta.

Vierailija
35/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat suomalaiset pitävät väkisin rokotettuja panttivankeina vasten rokotettujen omaa tahtoa. Ja sen takia rokotetut ovat jääneet vangeiksi neljän seinän sisälle mistä kiitos siitä kuuluu yksin rokottamattomille.

Ai miten niin? Rokotehan suojaa rokotettuja, joten rokotetut voi antaa mennä vaan. Mitä ihmettä rokotetut jauhaa rokottamattomien puolesta?

Vierailija
36/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan lekuri vapaamuurari?

Me kaikki paremmin toimentulevat olemme, miksi tuota ihmettelet....ai niin.

Vierailija
37/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin oo luottoa näihin rappareihin.

Miksi me sinun 'luottoasi' tarvisimme?

Vierailija
38/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton, mutta en kyllä pidä ketään panttivankeina, kun en liiku missään muualla kuin tuossa lähimetsässä. En edes käy kaupassa vaan tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja työtkin teen etänä. Enkä kyllä ole ainoa rokottamaton, joka näin tekee. 

Vierailija
39/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoo?? Eikö ne piikit suojaakaan koekaniineita?

Vierailija
40/155 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden siantuntijoiden lausunnot voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Miksi ihmeessä tauti nyt saadaan kukistettua vasta kun kaikki on rokotettu kolmeen kertaan, sehän piti olla niin että kun 80% on rokotettu kahteen kertaan. Jännästippä nämä "kaikenmaailman dosentit" on tämänkin muuttaneet?

Sitten toinen juttu, miksi se pikku-ville 5v sairastuttaisi mummon ja papan, kun mummo ja pappahan on rokotettu jo aikaa sitten?

Itsekin olen piikit ottanut, mutta on nämä jutut kyllä ihan kusetusta.

Mummot ja papat on rokotettu alfaa vastaan ja jo liian pitkään on siitä ikaa kulunut, pikkuville kantaa kuitenkin helpommin tarttuvaa ja ilkeämpää deltaa. 

Siksi.