Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin 2000:lla eurolla

Vierailija
09.02.2015 |

Iltasanomissa oli tänään artikkeli, jonka mukaan on lähes mahdotonta saada suomalaisia töihin 2000 euron kuukausipalkalla. Ovatko tuet Suomessa liian hyvät, vai ovatko suomalaiset vain laiskaa kansaa? Ajattelevatko kotiäidit tulevaa eläkekertymää vai luottavatko siihen, että yhteiskunta elättää läpi elämän? Eipä ihme, että Suomen talous on miinuksen puolella, kun laiskottelu kiinnostaa enemmän kuin työ. Kotona oleilu ei ole työtä.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2200e/kk voi jäädä nettona vähän vajaa 1900e käteen? Itte saan n. 2700e/kk ja nettona se on n.1950e. Siis 500e bruttona enemmän, mutta nettona n. 70e enemmän kuussa, hä??

Vierailija
22/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:24"]

Eikä perheelliselläkään mene yhtään sinkkua paremmin. Itseasiassa siinä mielessä huonommin että perheellinen saa loppupeelissä vähemmän kun työtön jos perheessä kaksi palkansaajaa ja bruttotulot yhteensä 4000€. Toki työssäkäyväkin voi hakea sitten toimeentulotukea jotta saisi edes sen saman mitä työttömänä saisi. Toimeentulotuessahan on kyllä olemassa kannustin jonka mukaan työssäkäyvä saa loppupeleissä 150€ enemmän toimeentulotukea kun jos olisi työtön. Eli voitto kahden palkansaajan perheessä olisi loppupeleissä vain 150€ verrattuna siihen että olisivat työttömänä. Hyvä Suomi! Tosi kannustavaa ja reilua. Eli neljäntonnin bruttotulot kutistuvat loppupeleissä samanarvoisiksi kun kahden ihmisen työmarkkinatuet.

Esim. jos vanhemmat tienaavat kummatkin 2000€ brutto eli sanotaan n. 1590€ nettona per lärvi eli yht. 3180€ nettona plus lapsilisät 200€ eli 3380€ netto (lapsia 2) ja jos siitä vähennetään perhe asunnon asumiskulut n. 1700€ (sähkö sisältyy summaan) ja päivähoito ikäisten lasten hoitomaksut yht. 300€, ja työmatkakulut yht. 100€, niin perheelle jää elämiseen n. 1280€. Onko se riittävästi tai hyvin? Saanen huomauttaa että jos samaisen perheen vanhemmat olisivat työttömiä, jäisi perheelle elämiseen asumiskulujen jälkeen n. 1300€! Päivähoito maksut 0. Eli 4000€ bruttona tienaava ei yllä edes minimi toimeentulotasoon jonka sosiaaliviraston on määritellyt riittäväksi inhimillisiin perustarpeisiin. (Nelihenkiselle perheelle pitäisi jäädä n. 1300€ asumiskulujen jälkeen elämiseen)

[/quote]

Kuinkakohan moni ihan oikeasti iloisesti käy töissä (ja vielä kokopäivätöissä) jos käteen jää vain 150€ enemmän kun työttömänä? Kävisitkö sinä? Tuntuisikö järkevältä?
[/quote]
no minä. Tuolla summallahan sais jo monta maitopäkkiä ja vaippapakettia vauvalle. Et ei me kaikki olla loisia, minä haluaisin töihin mutta ei ole...:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoohhoo me ollaan 4 henkinen perhe, eikä kyllä jää mitään 1300 elämiseen. Mistä sait tuon summan? Hyvä että se 500 jää just ja just

Vierailija
24/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:38"]

Miten 2200e/kk voi jäädä nettona vähän vajaa 1900e käteen? Itte saan n. 2700e/kk ja nettona se on n.1950e. Siis 500e bruttona enemmän, mutta nettona n. 70e enemmän kuussa, hä??

[/quote]

Et sitten ole lukenut koko ketjua. Tuo yksi täällä valehtelee tai ei ole muuten ihan kartalla. Eli 2200€/kk ei jää käteen 1900 ellei ole jotain verovähennyksiä runsaasti. Tuo tyyppi vielä väittää kivenkovaan että hänellä ei ole mutta verotus on tuo. Voihan se ollakin mutta silloin verotus ei ole kohdallaan!

2200 brutosta jää käteen n. 1700€ jos ei ole mitään erityisiä verovähennyksiä!

Vierailija
25/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:41"]

Hohhoohhoo me ollaan 4 henkinen perhe, eikä kyllä jää mitään 1300 elämiseen. Mistä sait tuon summan? Hyvä että se 500 jää just ja just

[/quote]

Et sitten tiedä toimeentulotuesta ja sosiaaliturvasta mitään. Jos perhe on työtön, niin perhe saa sen verran tukia että loppupeleissä heille jää asumiskulujen jälkeen tietty summa käteen elämiseen. Tämä summa on parisuhteessa elävillä henkilöille n. 400€ per henkilö ja lapsille n. 250€ per lapsi riippuen lasten iästä ja lukumäärästä perheessä. Itseasiassa äsken katsoin niin tasantarkkaan jos perheessä on kaksi alle 10-vuotiasta lasta niin perheellä jää käteen asumiskulujen ja sähkön jälkeen 1388€!

Vierailija
26/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:55"]

Ennen kuin sain tämän paikan hain myös siivoustyötä. Olin joko ylikoulutettu tai en ollut käynyt tarvittavia siivousalanopitoja. Ilmoittauduin sijaistamaan laitoshuoltajia ja kouluavustajia tarvittaessa. Ikinä kukaan ei ilmoittanut, että olisi tarvetta. Kohta sijaisuus nykyisessä paikassa loppuu ja taas aletaan alusta. Itse tekee kaikkensa, jotta saisi töitä ja sitten lukee lehdestä kun työvoimaa on mahdoton saada.

[/quote]

Sama kokemus itsellä takavuosilta. Kaikki haastattelut omalta alalta ja nyt on työ. Vähemmän koulutusta vaativiin hommiin, jopa tavallisii toimistohommiin, mihin minulla myös on aiempi kaupallinen koulutus- ja kokemustausta, olin ylikoulutettu valmistuttuani tekniselle alalle.

Tänne olen ennenkin kirjoittanut, että nuori sukulaislikka teki koko opiskeluaikansa siivouksia ja vuoden ennen opiskelemaan pääsyäkin teki, sen olin aiemmissa unohtanut, mutta oltiin tuossa taas juttusilla äskettäin. Valmistui maisteriksi, sai määräaikaisen oman alan työn. Työsuhde loppui, haki taas kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Nyt ei enää pääse samaan firmaan, missä hänestä tykättiin. Koska on ylikoulutettu ja sen verran fiksu ja ahkera, että ei hän kuitenkaan siellä kauan olisi vaan saa pomon mielestä parempaa työtä koska tahansa. Eli ei saa töitä, koska on fiksu ja ahkera! Nyt on ollut keväästä saakka työtön, olisi hyvin voinut kuulemma siivota tähän asti mieluummin. Voin kuvitella, kuinka häntä nämä jutut itkettää. 

[/quote]

Tämä on niin totta, koulutus ei kannata enää nykypäivän Suomessa! Jos sulla on korkeakoulututkinto, ihan turha on yrittää edes niihin siivoojan hommiin, sillä olet ylikoulutettu ja työnantajat karsastavat sinua siksi. Turha siis sanoa, että ei työt kelpaa!

Vierailija
27/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:41"]Hohhoohhoo me ollaan 4 henkinen perhe, eikä kyllä jää mitään 1300 elämiseen. Mistä sait tuon summan? Hyvä että se 500 jää just ja just
[/quote]

Siis 500 jää asumismenojen jälkeen teille eli henkiselle perheelle? Kyllä varmaan jo nälkää näette... Kannattaa lukea tarkkaan mistä puhutaan, jos puhutaan sosiaalituista ja mitä jää käteen niin se tarkoittaa mitä jää käteen asumismenojen jälkeen. Mutta siis 1388 jää nelihenkiselle perheelle elämiseen eli ruokaan, vaatteisiin, muihin laskuihin jne.

Vierailija
28/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nyt osa-aikatyöstä 700 e/kk. Keäsksi pääsen hyvällä tuurilla kokopäivätöihin omalle alalle 1600 e/kk ja olen amk-koulutettu. Eli siis hyppisin riemusta jos saisin 2000 e/kk. Joskus olen sillä palkalla ollut ja oli niin luksusta, kun jäi rahaa säästöönkin (asun pääkaupunkiseudulla eikä ole perhettä).

Vierailija
29/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:51"]Bluffia eli paskapuhetta. Suomalaisia hakijoita on satoja mutta niihin ei suomalaisia oteta. Ainoastaan ulkomaalaisia, koska tekevät ylityöt ilmaiseksi, viikonloput ilmaiseksi, antavat seksiä, antavat kaikkensa. Siihen kaikkeen ei suomalainen aina suostu, vaikka moni nykyään suostuukin...
[/quote]

Kyllä jokaisen naistyöntekijän pitäisi ainakin kerran viikossa imeä pomonsa lekaa ilmaiseksi. Ei töistäkään mitään tule, jos pientä, muutaman minuutin hommaa ei jaksa tehdä aina silloin tällöin. Tämä on asenteeni työnantajana. -mies30v

Vierailija
30/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ihmiset sitten pitää houkutella muuttamaan sinne Helsinkiin ja sitten valitetaan että siellä ei elä tuolla 2000 e palkalla? 

Vierailija
31/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain siivoojana 1200€ joka kk. Tuon verran siis jäi verojen jälkeen. Ja tein kuitenkin täyttä viikkoa. Tuntipalkka 10.53.
Sain paremman työn onneksi, nyt jää käteen n. 2000€.
Mutta paskapuhetta että siivooja tienaa noin paljon. Ei ainakaan täällä.

Vierailija
32/112 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana saan verojen jälkeen 1500 €/kk käteen. Eli parin tonnin peruspalkka. Eli kylläpä me suomalaiset tähän hintaan töitä teemme, ja väittäisin, että työ on myös melko raskasta.

Vierailija
33/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluffia eli paskapuhetta. Suomalaisia hakijoita on satoja mutta niihin ei suomalaisia oteta. Ainoastaan ulkomaalaisia, koska tekevät ylityöt ilmaiseksi, viikonloput ilmaiseksi, antavat seksiä, antavat kaikkensa. Siihen kaikkeen ei suomalainen aina suostu, vaikka moni nykyään suostuukin...

Vierailija
34/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:51"]

Bluffia eli paskapuhetta. Suomalaisia hakijoita on satoja mutta niihin ei suomalaisia oteta. Ainoastaan ulkomaalaisia, koska tekevät ylityöt ilmaiseksi, viikonloput ilmaiseksi, antavat seksiä, antavat kaikkensa. Siihen kaikkeen ei suomalainen aina suostu, vaikka moni nykyään suostuukin...

[/quote]

Tämä on se suomalaisen yrittäjän ja kokoomuksen märkä päiväuni joka toteutui.

Vierailija
35/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teen työtä 2000 eurolla, täysin naurettava palkka . Onneksi olen hoitanut raha-asiani niin että minulla on omakotitalo ja sijoitusasuntoja...

Vierailija
36/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin 2000 eurolla tekemään mitä? Jotakin sellaista, josta muille maksetaan 4000 euroa, jotakin vuorotyötä, jotakin koulutusta vaativaa hommaa?

Linkki näkyviin.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1423459618664.html

Eka kommentti jo kertoo mistä on kysymys: "Mistä hatusta tuo siivoojan palkka on vedetty. Tuntipalkka 9€, joten tuollaisiin kuukausiansioihin pitää tehdä lujasti ylitöitä."

Vierailija
37/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000han on hyvä palkka :/ vai oonko vaan köyhä

Vierailija
38/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekestäni alin järkevä palkka kokopäivätyöstä on noin 2200-2400.
Kaikenlaiset tempoutyöt alle tuin pitäisi kieltää.

Vierailija
39/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko joutuu antamaan seksiä työnantajalle? Joudutko sinä?

Vierailija
40/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 2200-2400, kun on vähintään amk-koulutus siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme