Alapeukutuskulttuuri
En ymmärrä Vauva-palstan alapeukutuskulttuuria. Miksi pitää antaa niitä alapeukkuja kaikkialle? Jos on eri mieltä, eikö sitä voisi sanoa sen sijaan, että antaa randomisti alapeukkua. Ei se toinen tiedä miksi hänen kommenttiaan alapeukutetaan (jollei ole kyseessä joku trolli, joka selvästi ansaitsee sen).
Kommentit (25)
Sehän johtuu ihan vaan siitä, että ei osaa sanoa mitään. Lauseen muodostaminen vaatii ponnisteluja. Peukku helppo, keskustelu vaikea. Siksi.
No onko siinä mitään järkeä, että kaikki laittaisi vastineensa, ketjuthan täyttyis turhista vastauksista. Joku kirjoittaa, että "Kaikki miehet on sikoja!" niin jokainen vastaa siihen vaan oman versionsa lauseesta "Ei saa yleistää".
Youtube jo poisti alapeukut näkyvistä :D
On tämä aivan sairaaksi mennyt.
Alapeukuttakaa tätä hemmetin siat! Alapeukuttaakaa ne hemmetin sormenkuvatuksenne ruvelle! Siat!
Monella alapeukuttajalla on omituinen logiikka. Minä alapeukutan, jos olen aloittajan kanssa eri mieltä. Moni näyttää alapeukuttavat myös, jos ei pidä jostain tosiasiasta. Esimerkiksi jos linkittäisi tutkimuksen, että lasten pahoinpitelyt ovat lisääntyneet. Sitten joku alapeukuttaa tosiasiaa. Tuskin alapeukuttajat kuitenkaan ovat sitä mieltä, että lasten hakkaaminen on hyväksyttävää.
Peukku persiissä kirjoitti:
Monella alapeukuttajalla on omituinen logiikka. Minä alapeukutan, jos olen aloittajan kanssa eri mieltä. Moni näyttää alapeukuttavat myös, jos ei pidä jostain tosiasiasta. Esimerkiksi jos linkittäisi tutkimuksen, että lasten pahoinpitelyt ovat lisääntyneet. Sitten joku alapeukuttaa tosiasiaa. Tuskin alapeukuttajat kuitenkaan ovat sitä mieltä, että lasten hakkaaminen on hyväksyttävää.
Tämä nimeomaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No onko siinä mitään järkeä, että kaikki laittaisi vastineensa, ketjuthan täyttyis turhista vastauksista. Joku kirjoittaa, että "Kaikki miehet on sikoja!" niin jokainen vastaa siihen vaan oman versionsa lauseesta "Ei saa yleistää".
En tarkoittanut tällaisia tapauksia, kuten aloituksessa tuli jo sanottua.
Ap
Mua vaan huvittaa tuo mun vakioalapeukuttaja 😄 Jokaiseen kommenttiin tulee aina ainakin se yks alapeukku 🤣
palstalla ei ole ollut peukkuja sitten 2017.
Tuli suuri houkutus alapeukuttaa aloitus
Naiset ja vasemmistolaiset eivät pelkää ja vihaa mitään muuta maailmassa yhtä paljon kuin totuutta!
Miksi alapeukutus menee joillakin ihmisillä noin tunteisiin? Mitä sen on väliä, jos joku antaa kommentille alapeukun? Tämä sivusto on tehnyt peukuttamisen molempiin suuntiin mahdolliseksi, joten miksi sitä ei silloin voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin saivartelijaa, vaikka oikeassa onkin.
Peukku persiissä kirjoitti:
Voihan alapeukuttaa myös sillä logiikalla, että ajatus lasten pahoinpitelystä ällöttää, ja antaa ikään kuin sille alapeukun.
Eli sillä peukulla ei tosiaan ole mitään pointtia, kun sen voi ymmärtää ties kuinka monella eri tavalla.
Mut tosiaan, keskustelukyvyttömän helppo tapa "osallistua".
Alapeukuttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin saivartelijaa, vaikka oikeassa onkin.
Annoin sulle alanuolen, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus menee joillakin ihmisillä noin tunteisiin? Mitä sen on väliä, jos joku antaa kommentille alapeukun? Tämä sivusto on tehnyt peukuttamisen molempiin suuntiin mahdolliseksi, joten miksi sitä ei silloin voisi tehdä?
Tässähän keskustellaankin nyt eri tavoista käyttää ja ymmärtää peukutusta. Keskutellaan täällä typerämmistäkin asioista, kuten vanukkaista.
Vierailija kirjoitti:
Youtube jo poisti alapeukut näkyvistä :D
On tämä aivan sairaaksi mennyt.
Siellä yleisö jakaantuu suositusten mukaisesti, mikä vääristää peukuttamista. Täällä kaikki lukevat kaikkea ainakin otsikkotasolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Joku laittaa viestin "Minusta kaikki muut piirakat on paskaa paitsi mustikkapiirat". Sitten jos siihen laittaa alapeukun, niin ap sekoaa, te vainoatte minua ja piirakoitani.
Mä alapeukutan välillä ihan vahingossa skrollatessa, eikä sitä saa peruttuakaan :/ Sori! En usko olevani ainoa kömpelö
Niinpä. Ottaa päähän...