Munasolujen pakastaminen?
Onko täällä ketään joka olisi tehnyt tämän tai harkitsee? Haluaisin kovasti toteuttaa tämän, olen 32v jokin aika sitten eronnut sinkku ja lapsettomaksi jääminen pelottaa. Kovin tuntuu vaan olevan kallista tuo pakastaminen. Luin että hinta voi kohota jopa kymppitonniin...
Kommentit (10)
Eikö kannattaisi käyttää ne rahat inseminaatioon? Saisit lapsen.
Mulla on pakastin aina tyhjä, eikä sitä saa edes sammuksiin. Laske siis munasolusi sinne, ei maksa mitään jos saan seurata toimitusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakastin aina tyhjä, eikä sitä saa edes sammuksiin. Laske siis munasolusi sinne, ei maksa mitään jos saan seurata toimitusta.
Ikävä tuottaa sinulle pettymys mutta naiset eivät muni munasolujaan samalla tavoin kuin linnut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi käyttää ne rahat inseminaatioon? Saisit lapsen.
En halua lasta tässä elämäntilanteessa sinkkuna. Ap
Sulla on hyvin aikaa saada lapsi ilman pakastuksiakin. Mutta ymmärrän jos haluaa mielenrauhaa. Kyllähän tuo aika kallista on, mutta toisaalta ehkä on myös sen arvoista.
Samaa asiaa mietin. Ero saattaa olla tulossa ja olen ja yli 30v. Tiedä nyt sitten mitä tehdä :(
Kannattaa perehtyä aika tarkkaan siihen, mitkä raskauden onnistumisen todennäköisyydet ovat per pakastettu munasolu. Olen törmännyt ulkomaisissa lähtiessä asiantuntijoiden kommentteihin, joissa koko munasolun pakastusta on pidetty epäeettisenä bisneksenä juuri siksi, että yhden solun tsäänssit päätyä raskaudeksi asti ovat niin heikot. Keräyksiä pitäisi tehdä tyypillisesti useita hyvien mahdollisuuksien turvaamiseksi, ja hinta kohoaa sitten helposti pilviin.
Onko tosiaan noin kallista? Minä kerran gynen kanssa puhuin tästä ja hän sanoi hinnaksi noin 4000e.