Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooninen vaikea unettomuus

Vierailija
19.11.2021 |

Todella kauheaa kun ei tahdo saada unta ja sitten on ihan sekaisin seuraavana päivänä. Sitä vain mokailee joka paikassa zombina. Unettomuus menee jotenkin yli niin vaikka väsyttää niin ei vaan saa enää unta. Aivot on kuin ylirasittunut kone joka on jatkuvasti päällä kun sammutusnappi on rikkoutunut.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korvat soinu jo kauan vai hetkisen?

Isälläni korvat soinu armeijasta asti ja kuulemma siihen tottuu, eikä silleen enää noteeraa. Siitä tulee ns. normaali jokapäiväinen ääni

Ehkä se helpottaa ajan kanssa? Voisitko nukahtaa radio päällä? Jotain rauhoittavaa musiikkia niin ei kuuluisi niin hyvin?

Vierailija
62/74 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v unettomuutta takana, helvettiä joka yö.

2-4h yhtäjaksoisilla unilla mennään. Nyt ei enää haittaa kun olen tk eläkkellä mutta 36v zombiena töissä.

Kaikki keinot kokeiltu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kärsinyt yhtä pahasta unettomuudesta kuin ketjussa olevat, mutta raskausaika ja vauvavuosi oli omalla kohdalla todella vähäuninen ja repaleinen. Sain lopulta avun nukkumiseen ketogeenisesta ruokavaliosta ja nyt olen alkanut nukkua "normaalimmin". En olisi uskonut, että ruokavalio voi vaikuttaa nukkumiseen noin paljon.

Vierailija
64/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.Tuota.. itse olen noin 2 vuorokautta valvonut putkeen. Sitten pari yötä oli että noin aamulla 5 aikaan tuli uni ja heräsin seitsemän aikaan aamulla.Pitäisikö olla jo huolissaan?

Vierailija
65/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
66/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi.Tuota.. itse olen noin 2 vuorokautta valvonut putkeen. Sitten pari yötä oli että noin aamulla 5 aikaan tuli uni ja heräsin seitsemän aikaan aamulla.Pitäisikö olla jo huolissaan?

Ei pidä olla huolissaan. Kroonisesti unettomalla arkipäivää.

Vierailija
67/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriltä lähete tänne:

https://www.sttinfo.fi/tiedote/unettomuuden-nettiterapiaan-kaikkialta-s…

Auttoi minua.

Vierailija
68/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö kroonisesti unettomat mitään laitetta jolla seurataan unen määrää vaikkapa aktiivisuusranneketta?

En todellakaan. Vielä pahemmaksi menee jos sitä alkaa kyttäämään ja tilastoimaan. Muutenkin haluaa unohtaa koko nukkumisen ja sen paskuuden.

Täähän se ois.

Vierailija
69/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan totaalinen unettomuus voi johtaa psykoosiin. Kokemusta on.

Vierailija
70/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa pelotella.

Vierailija
71/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa pelotella.

🤣

Vierailija
72/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimennysverhot, riittävän viileä makuuhuone, ei televisiota makuuhuoneeseen ja riittävä liikunta. Varmasti uni tulee.

Nukun ei vaan tule.

Vierailija
73/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit nukkunut huonosti tai niukasti koko yön, nouse silti aamulla varhain pystyyn. Liiku aamupäivällä reippaammin. Illalla voit oleskella ulkona, mutta älä rasita itseäsi enää myöhään. Kahvia ei enää klo 16 jälkeen. Saunominen alkuillasta, ei vasta nukkumaanmenon alla. Kännykät ja tietsikat pois makuuhuoneesta ja tilalle kirjoja tai lehtiä. Pimennysverhot. Makuuhuone aika viileäksi. Mieti ennen nukahtamista, mikä oli eletyssä päivässä mukavaa ja mikä jäi harmittamaan. Jos jokin stressaa (vaikka seuraavan päivän työt), kirjoita murhe paperille ja vie paperi pois makuuhuoneesta. Jos heräät kesken unien ja murhe tunkee mieleen, ryhdy mielessäsi toistamaan jotakin merkityksetöntä sanaa ( esim. mutta tai siitä), sana pitää tavallaan lausua äänettömästi, jolloin se estää stressinaiheen tunkeutumisen mieleen, ja jos käytät melatoniinia, ota se jo noin 2 tuntia ennen toivomaasi nukahtamishetkeä.

Vierailija
74/74 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisit nukkunut huonosti tai niukasti koko yön, nouse silti aamulla varhain pystyyn. Liiku aamupäivällä reippaammin. Illalla voit oleskella ulkona, mutta älä rasita itseäsi enää myöhään. Kahvia ei enää klo 16 jälkeen. Saunominen alkuillasta, ei vasta nukkumaanmenon alla. Kännykät ja tietsikat pois makuuhuoneesta ja tilalle kirjoja tai lehtiä. Pimennysverhot. Makuuhuone aika viileäksi. Mieti ennen nukahtamista, mikä oli eletyssä päivässä mukavaa ja mikä jäi harmittamaan. Jos jokin stressaa (vaikka seuraavan päivän työt), kirjoita murhe paperille ja vie paperi pois makuuhuoneesta. Jos heräät kesken unien ja murhe tunkee mieleen, ryhdy mielessäsi toistamaan jotakin merkityksetöntä sanaa ( esim. mutta tai siitä), sana pitää tavallaan lausua äänettömästi, jolloin se estää stressinaiheen tunkeutumisen mieleen, ja jos käytät melatoniinia, ota se jo noin 2 tuntia ennen toivomaasi nukahtamishetkeä.

🤡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi