Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun teini yrittää "savustaa" minut ulos talosta ja eroamaan miehestä?

Vierailija
19.11.2021 |

Asumme yhdessä mies, minä ja miehen lapset (tytär 21v ja teinipoika 15v) ja teinipoika oikeasti on alusta saakka kohdellut minua väärin ja halpamaisesti ja nyt yrittää saada minua eroamaan miehestä. Mitä voin tehdä? Poika ei suoraan ole sanonut mutta käytös osoittaa paljon esimerkiksi kun vietämme aikaa yhdessä olohuoneessa niin poika matkii puhettani ja tekee typeriä ääniä kaikesta mitä sanon ja jos menen pois niin pojan kasvoilla loistaa voitto. Viime vuonna olin koulutuksessa poissa kotoa kahden viikon ajan ja kun kerroin tästä koko perheelle niin mies ja tytärpuoli toivoivat minun palaavan pian mutta poika lipsautti että onpa ihanaa kun saa olla rauhassa eikä tarvitse nähdä toisen ärsyttävää pärstää. Mitään en ole pojalle tehnyt saati sanonut ilkeästi mutta käytös on jatkuvasti ala-arvoista. Alkaa vaan rasittamaan kun joudun jatkuvasti olemaan varpaillani kotonani. Tytärpuolen kanssa tulen loistavasti juttuun ja kun vietämme yhdessä aikaa niin poika vaikuttaa myrtsiltä ja kyselee siskoltaan onko pakko mennä just ton kanssa. Isänsä jos viettää kahdestaan aikaa kanssani niin yrittää saada isäänsä muualle esim lenkille ja muihin harrastuksiin ja joskus on onnistunut tässä ja silloinkin poika nauraa minulle päin naamaa taas iloinen voitonnauru kasvoilla mutta jos isänsä jääkin minun kanssani viettämään aikaa niin poika on maansa myynyt.

Kommentit (323)

Vierailija
161/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin täällä, miten minua aikuisena harmittaa kun minun toiveestani isäni sukulainen joutui muuttamaan meiltä pois. Tuo viesti on näemmä poistatettu. Miksi? Halusin tuoda sillä esiin sitä, miksi lapsen ei pitäisi antaa tehdä omalle harkintakyvylleen liian isoja päätöksiä. Niistä voi kärsiä myöhemmin, kun näkeekin kokonaiskuvan eri tavalla. Mielestäni moni, joka "ottaa lapsen mielipiteen huomioon" miettii tätä näkökulmaa liian vähän.

Joskus sen lapsen on ruvettava tekemään päätöksiä. Ja lapsella on myös oikeus mielipiteeseensä ja ilmaista se, eikä minusta lapsen mielipidettä pidä ohittaa vain, koska kyse on lapsen mielipiteestä.

Kyllä, mutta ikäkaudelleen sopivan kokoisissa asioissa. Muutaman vuoden päästä hän voi tehdä päätöksiä siitä missä asuu ja ketä muita päästää sinne asumaan. Muiden elämää koskevia päätöksiä hän joutuu tekemään sitten jos on itse vanhempi. Siihen hänelle pitää nyt antaa vasta mallia, ei ajaa häntä ennenaikaisesti vanhemman asemaan.

Ja se oikea malli on, että vanhempi tekee päätökset itsekkäästi lastensa elämänlaatua heikentäen, ihan vaan koska on vahvemmassa asemassa ja pystyy siihen?

Tätä palstaa lukiessa usein ihmettelen, miksi sellaiset ihmiset hankkivat lapsia, joille lasten tarpeet aiheuttavat suurta pöyristymistä ja loukkaantumista. Että MINÄKÖ muka olisin jotain velkaa lapsilleni, joille annoin elämän?! No kyllä, juuri sinä. Sinä ihan itse päätit tehdä ne lapset ja otit vastataksesi heidän hyvinvoinnistaan. He eivät tehneet valintaa tulla sinun taakaksesi.

Minä olen lapsilleni velkaa sen että minä otan vastuun itsestäni, heistä ja meidän perheestä. Heidän ei tarvitse sitä vastuuta ottaa vaan he keskittyvät olemaan lapsia. He eivät ole aina kanssani samaa mieltä ja toki he voivat mielipiteensä sanoa ja niistä voidaan keskustella. Mutta minä olen pomo ja teen lopulliset päätökset. En siksi että pystyn, vaan siksi että se on velvollisuuteni vanhempana. Piste. 

Et ole lapsillesi vastuussa pitää itsestäsi huolta vaan itsellesi. Älä oman edun tavoittelija yritä sekoittaa omaa ja lasten etua, kun ne selvästi ovat ristiriidassa.

Vierailija
162/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin täällä, miten minua aikuisena harmittaa kun minun toiveestani isäni sukulainen joutui muuttamaan meiltä pois. Tuo viesti on näemmä poistatettu. Miksi? Halusin tuoda sillä esiin sitä, miksi lapsen ei pitäisi antaa tehdä omalle harkintakyvylleen liian isoja päätöksiä. Niistä voi kärsiä myöhemmin, kun näkeekin kokonaiskuvan eri tavalla. Mielestäni moni, joka "ottaa lapsen mielipiteen huomioon" miettii tätä näkökulmaa liian vähän.

Joskus sen lapsen on ruvettava tekemään päätöksiä. Ja lapsella on myös oikeus mielipiteeseensä ja ilmaista se, eikä minusta lapsen mielipidettä pidä ohittaa vain, koska kyse on lapsen mielipiteestä.

Kyllä, mutta ikäkaudelleen sopivan kokoisissa asioissa. Muutaman vuoden päästä hän voi tehdä päätöksiä siitä missä asuu ja ketä muita päästää sinne asumaan. Muiden elämää koskevia päätöksiä hän joutuu tekemään sitten jos on itse vanhempi. Siihen hänelle pitää nyt antaa vasta mallia, ei ajaa häntä ennenaikaisesti vanhemman asemaan.

Ja se oikea malli on, että vanhempi tekee päätökset itsekkäästi lastensa elämänlaatua heikentäen, ihan vaan koska on vahvemmassa asemassa ja pystyy siihen?

Tätä palstaa lukiessa usein ihmettelen, miksi sellaiset ihmiset hankkivat lapsia, joille lasten tarpeet aiheuttavat suurta pöyristymistä ja loukkaantumista. Että MINÄKÖ muka olisin jotain velkaa lapsilleni, joille annoin elämän?! No kyllä, juuri sinä. Sinä ihan itse päätit tehdä ne lapset ja otit vastataksesi heidän hyvinvoinnistaan. He eivät tehneet valintaa tulla sinun taakaksesi.

Minä olen lapsilleni velkaa sen että minä otan vastuun itsestäni, heistä ja meidän perheestä. Heidän ei tarvitse sitä vastuuta ottaa vaan he keskittyvät olemaan lapsia. He eivät ole aina kanssani samaa mieltä ja toki he voivat mielipiteensä sanoa ja niistä voidaan keskustella. Mutta minä olen pomo ja teen lopulliset päätökset. En siksi että pystyn, vaan siksi että se on velvollisuuteni vanhempana. Piste. 

Velvollisuutesi on tehdä päätökset lapsen parasta ajatellen, ei omaa etuasi tavoitellen.

Niin teenkin ja siksi en saata heitä siihen asemaan että he joutuisivat myöhemmin miettimään tekivätkö oikeita päätöksiä. Heidän etunsa ei myöskään ole saada tahtoaan läpi kaikessa tai oppia että heidän ei tarvitse kunnioittaa muita ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yksi v-tu jos teinikakara yrittää määrätä miten kotona eletään. Lapsen isä vois kasvattaa pallit ja laittaa teini kuriin. Mä en sietäsi sekuntiakaan teiniä joka yrittää hyppiä vanhempien varpaille.

Vierailija
164/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä nuorella harrastuksia? Suunnitteleeko tulevaa opiskelupaikkaa?

Ois hyvä jos innostuis tavoittelemaan vaikka hyvää ammattia ja keskittyis koulunkäyntiin virnuilun ja pilkkaamisen sijaan.

Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta ja virnuilijasta.

Vierailija
165/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se yksi v-tu jos teinikakara yrittää määrätä miten kotona eletään. Lapsen isä vois kasvattaa pallit ja laittaa teini kuriin. Mä en sietäsi sekuntiakaan teiniä joka yrittää hyppiä vanhempien varpaille.

Laitapa nyt se korkki kiinni, niin ehkä et tänäkin iltana hakkaa lapsiasi.

Vierailija
166/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vähän vaikuttaa siltä, että nämä "eronnut ei saa lapsen edun vuoksi muuttaa yhteen uuden puolison kanssa" -jankuttajat ovat omasta erostaan katkeroituneita reppanoita, joita v-tuttaa se, että eksä onkin jatkanut elämäänsä eron jälkeen.

Olen eroperheen lapsi. Olen ollut tuo teini.

Niin olen minäkin, mutta vaikka en teininä tykännytkään äitini uudesta miehestä, pidin suuni kiinni ja annoin äitini olla onnellinen. Nykyään tulen ihan jopa toimeen sen ukon kanssa. Vanhemilla on oikeus omaan elämäänsä ja rakkauteen.

Kukaan ei kiistä vanhempien oikeutta omaan elämään ja rakkauteen. Niitä voi tehdä ilman yhteisasumista. Myös teini-ikäisellä lapsella on oikeus omaan elämään.

Vanhemman uusi puoliso ei vie teiniltä omaa elämää. Se oma elämä alkaa kunnolla kun muuttaa pois kotoa. En ymmärrä teitä jankuttajia ollenkaan. Miksi haluatte eronneen vanhemman elävän yksin? Mikä pakkomielle teillä on että vanhempien pitää olla jotain jeesus marttyyreja

Elävän yksin? Hänellähän on asuinkumppaneinaan lapset. Ja miljoonannen kerran, kukaan ei ole kieltämässä rakkautta ja seurustelua.

Väännät taas olkiukkoja, koska tiedät itsekin olevasi väärässä.

Lapset eivät korvaa seurustelukumppaneita. Romanttinen rakkaus ja sukulaisten rakkaus on eri asia. Jollakin voi olla lapsia ja olla silti yksinäinen koska ei ole rakasta vierellä.

Kun rakastaa jotakuta haluaa viettää hänen kanssaan mahdollisimman paljon aikaa, jakaa arjen ilot ja surut. Sen takia ihmiset muuttavat yhteen. Oletko niin surkea yksinäinen vässykkä ettet tätä ymmärrä???

Taitaa alkaa kiukuttaa, kun pitää ruveta tuollaisia arvauksia tekemään persoonastani.

Arjen ilot ja surut voi jakaa ihan hyvin sen muutaman vuoden ajan ilman yhdessä asumista. Romanttinen rakkaus ei edellytä yhdessä asumista. Se on mielikuvituksen ja ongelmanratkaisukyvyn puutetta, jos ei muutamaksi vuodeksi onnistu järjestämään seurustelusuhdetta ilman yhteistä asuntoa. Ihan oikeasti tässä ei vaadita mitään kohtuutonta.

Onko oikeasti perheellisiä aikuisia jotka ajattelevat tuollatavoin? Sen muutaman vuoden aikana tilaisuus parisuhteelle voi olla menetetty, eikä toista vastaavaa tule. 

Tilaisuus parisuhteelle? Se parisuhdehan on olemassa koko ajan. Miten et ymmärrä, että parisuhde on aivan eri asia kuin yhteinen asunto?

Yksinkö pitäisi tehdä yhteinen lapsi odottamaan että päästään yhteen sitten kun aiemman liiton lapset lähtevät omilleen, nykyään asuvat jopa kolmekymppiseksi vanhemmillaan. 

Oletko siis ap, vai mistä tiedät että heillä on aikomus tehdä yhteinen lapsi? Miehen vanhempi lapsi on jo 21-vuotias, joten itse kuvittelisin, että tuskin on enää aikomusta tehdä uusia lapsia. Saatan tietenkin olla väärässä. Jos tällainen suunnitelma on, niin sitten tosiaan ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin pitää kiirettä, ja se nyt sitten tässä tapauksessa tapahtuu jo olemassaolevan lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Meni tuo edellinen lainaus perseelleen, joten laitoin uudestaan.

En kommentoinut aiemmin vaan oikea ap kirjoittaa nyt. Ei ole aikomus hankkia lapsia. Minä olen "lapseton" ja miehellä on omat lapsensa, vaikka perhe olemmekin. ap

Kahdesta vanhemmasta ja näiden yhteisistä lapsistaan muodostuu perhe. Kuvailemasi ei ole perhe.

Miehen, tytärpuolen ja minun mielestä olemme kaikki neljä perhe, vain poika pitää perheenään isäänsä ja siskoaan.

Vierailija
167/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velvollisuutesi on tehdä päätökset lapsen parasta ajatellen, ei omaa etuasi tavoitellen.

Niin teenkin ja siksi en saata heitä siihen asemaan että he joutuisivat myöhemmin miettimään tekivätkö oikeita päätöksiä. Heidän etunsa ei myöskään ole saada tahtoaan läpi kaikessa tai oppia että heidän ei tarvitse kunnioittaa muita ihmisiä.

Noilla kasvatuskeinoilla opetat lapsille, että vahvempi määrää ja heikompi tottelee. Mikäli se vanhemman uusi kumppani pääsee läheiseksi lapsien kanssa niin sitten voi muuttaa saman katon alle.

Vierailija
168/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lapsillesi vastuussa pitää itsestäsi huolta vaan itsellesi. Älä oman edun tavoittelija yritä sekoittaa omaa ja lasten etua, kun ne selvästi ovat ristiriidassa.

Mistä asioista sinä nyt puhut? Miten olen ohittanut lasteni edun? Mitä sinä niistä tiedät? Sinä täällä tuomitset ap:n josta et tiedä mitään ja vielä minutkin, josta tiedät vielä vähemmän. Et tiedä edes, millaisia lapsiini vaikuttavia päätöksiä minä olen elämässäni tehnyt.

Sinulla ei varmaan lapsia edes ole? Itse voin veikata että useimmat vanhemmat kokevat nimenomaan pitävänsä itsestäänkin huolta koska on sen lapsilleen velkaa. En minä käyttänyt edes heijastinta ennen kuin aloin olla vastuussa muista ihmisistä. 

Mutta tämä alkaa mennä jo niin ohi aiheen, että lopetan keskustelun ja toivon että jankutuksesi antaisi tilaa oikeallekin keskustelulle josta voisi ap:lle olla hyötyäkin

Vierailija
169/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos sinun päätöksesi onkin väärä? Vai oletko erehtymätön?

Vierailija
170/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on ikävä omaa äitiään. Äitipuoli tuntuu kovin keinotekoiselta vaikka mukava olisikin. Traumaa siis pojalla taustalla. Miten poika pärjää koulussa, kavereiden kanssa, harrastuksissa ?  Kuulostaa siltä että teini tarvitsisi keskusteluapua, terapiaa. Ja tämä tarpeen, vaikkei sinua edes olisi mukana kuvioissa.

Poika on suosittu, koulussa on 10. oppilas ja aivan malli oppilas. Ei mitään ongelmia kaveri- tai muissa sukulaissuhteissa ja on kavereita että harrastuksia.

Vierailija
171/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika ärsyttelee, ja onnistuu siinä sekä vielä naureskelee päälle, tulee mieleen psykopaatti. Ei muuten tervehdy aikuisena, vaan pahenee.

Suurin osa ihmisistä kostaa tavalla tai toisella jos tarpeeksi ahtaalle laitetaan. Ei se vielä kenestäkään psykopaattia tee.

Kyllä nää on nähty. Joka työkseen haluaa tehdä toisen olon tukalaksi ja saa siitä nautintoa ja voiton fiiliksen, on psyko.

Tunnen ihan lapsesta asti noin käyttäytyneitä. Pahenee vaan, kun ikää tulee.

Murrosikäisellä on vaikeuksia ilmaista monia täysin uusia tuntemuksiaan muutoksen keskellä, niin hän on psyko?

Keinonsa on pahan psykon keinot. Taputahan vielä olkapäälle noin tekevää, niin käytös vaan vahvistuu.

Vaikee uskoa, että jo 15 vuotias toimii noin. Täysin pilattu pikkupenikka. Ei tuu miestä ei.

Ihmisen tekoihin vaikuttaa aika paljon tuo käytös. Tarpeeksi stressaavassa ympäristössä alkaa löytymään tuo ihmisyyden rumempi puoli meistä kaikista. Sinä et ilmeisesti ole koskaan kokenut yhtään kunnon vastoin käymistä.

Kaksi aikuista löivät hynttyyt yhteen. Mikä kumma vastoinkäyminen se on?

Selvä narsku penikka on mustasukkainen isästään. Pitää tuossa iässä ymmärtää jo terveen ihmisen se, että isukin elämässä on muitakin suhteita kuin narskupentu itse. Maailma ei pyöri vain penskan navan ympärillä.

Eiks tossa iässä jo katsella itelle morsmaikkua ja seurustella?

Ei taida tytöt huolia itserakasta nuorta miestä.

Huoh. Edelleenkään, tuskin sitä poikaa häiritsee isänsä seurustelu, vaan vieraan ihmisen tunkeutuminen hänen kotiinsa. Se vanhemman koti kun on myös lasten koti.

Penskaa häiritsee, että iskällä on rakas puoliso. Narskun mielestä se on narskulta itseltään pois.

Etkö tunne yhtään narsku-psykoa?

Minä tunnen. Narsku on jopa sisaruksilleen mustasukkainen vanhemmastaan.

Narskupuoliso on mustasukkainen jopa puolison penskoista. Tässä pari esimerkkiä olipa narsku sitten veli tai uusi puoliso.

Narskuben ihan perinteinen piirre on mustasukkaisuus. Nih!

En tunne yhtään narsku-psykoa. Ihmiset, jotka tuntevat sellaisia, ja näkevät sellaisia joka paikassa, voisivat miettiä, miksi juuri heille käy niin.

Sinä et tunnista ketään narsku-psykoa.

Kuka on sanonut nähneensä sellaisia joka paikassa?

Sulla nyt taitaa olla äiti teresa syndrooma. Kaikki ihmuset ovat terveitä, eikä kukaan maailmassa ole psyko.

Miten on mahdollista, että mt-palvelut on nuorille kiven alla?

Suomessa ei ainakaan ole yhtään narsistia eiks niin.

Ei nuorten mt-palveluiden puutteessa ole kyse narsismista vaan siitä, että päättäjät ovat todella kaukana päätöksiensä seurauksista. Jos ei kunnolla ymmärrä mihin tekosi johtaa niin ei siinä ole mitään persoonallisuuspatologiaa takana vaan tietämättömyyttä ja kyvyttömyyttä.

Ei nyt ole väitettykään, että palveluiden puutteessa olisi kysymys narsismista.

Et oikein ymmärrä lukemaasi.

Kun sä näät tietämättömyyttä ja kyvyttömyyttä kaikissa päätöksentekijöissä, voisit miettiä, miksi juuri sinulle käy niin.

Vierailija
172/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista sinä nyt puhut? Miten olen ohittanut lasteni edun? Mitä sinä niistä tiedät? Sinä täällä tuomitset ap:n josta et tiedä mitään ja vielä minutkin, josta tiedät vielä vähemmän. Et tiedä edes, millaisia lapsiini vaikuttavia päätöksiä minä olen elämässäni tehnyt.

Sinulla ei varmaan lapsia edes ole? Itse voin veikata että useimmat vanhemmat kokevat nimenomaan pitävänsä itsestäänkin huolta koska on sen lapsilleen velkaa. En minä käyttänyt edes heijastinta ennen kuin aloin olla vastuussa muista ihmisistä. 

Mutta tämä alkaa mennä jo niin ohi aiheen, että lopetan keskustelun ja toivon että jankutuksesi antaisi tilaa oikeallekin keskustelulle josta voisi ap:lle olla hyötyäkin

Kyllä se on ihan pääteltävissä millainen ihminen olet. Heijastimen käyttö on aika huono vertaus, koska se ei ole ristiriidassa lapsen edun kanssa, kuten tämä vieraan ihmisen kotiin majoittaminen on.

Vierailija
173/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vähän vaikuttaa siltä, että nämä "eronnut ei saa lapsen edun vuoksi muuttaa yhteen uuden puolison kanssa" -jankuttajat ovat omasta erostaan katkeroituneita reppanoita, joita v-tuttaa se, että eksä onkin jatkanut elämäänsä eron jälkeen.

Olen eroperheen lapsi. Olen ollut tuo teini.

Niin olen minäkin, mutta vaikka en teininä tykännytkään äitini uudesta miehestä, pidin suuni kiinni ja annoin äitini olla onnellinen. Nykyään tulen ihan jopa toimeen sen ukon kanssa. Vanhemilla on oikeus omaan elämäänsä ja rakkauteen.

Kukaan ei kiistä vanhempien oikeutta omaan elämään ja rakkauteen. Niitä voi tehdä ilman yhteisasumista. Myös teini-ikäisellä lapsella on oikeus omaan elämään.

Vanhemman uusi puoliso ei vie teiniltä omaa elämää. Se oma elämä alkaa kunnolla kun muuttaa pois kotoa. En ymmärrä teitä jankuttajia ollenkaan. Miksi haluatte eronneen vanhemman elävän yksin? Mikä pakkomielle teillä on että vanhempien pitää olla jotain jeesus marttyyreja

Elävän yksin? Hänellähän on asuinkumppaneinaan lapset. Ja miljoonannen kerran, kukaan ei ole kieltämässä rakkautta ja seurustelua.

Väännät taas olkiukkoja, koska tiedät itsekin olevasi väärässä.

Lapset eivät korvaa seurustelukumppaneita. Romanttinen rakkaus ja sukulaisten rakkaus on eri asia. Jollakin voi olla lapsia ja olla silti yksinäinen koska ei ole rakasta vierellä.

Kun rakastaa jotakuta haluaa viettää hänen kanssaan mahdollisimman paljon aikaa, jakaa arjen ilot ja surut. Sen takia ihmiset muuttavat yhteen. Oletko niin surkea yksinäinen vässykkä ettet tätä ymmärrä???

Taitaa alkaa kiukuttaa, kun pitää ruveta tuollaisia arvauksia tekemään persoonastani.

Arjen ilot ja surut voi jakaa ihan hyvin sen muutaman vuoden ajan ilman yhdessä asumista. Romanttinen rakkaus ei edellytä yhdessä asumista. Se on mielikuvituksen ja ongelmanratkaisukyvyn puutetta, jos ei muutamaksi vuodeksi onnistu järjestämään seurustelusuhdetta ilman yhteistä asuntoa. Ihan oikeasti tässä ei vaadita mitään kohtuutonta.

Onko oikeasti perheellisiä aikuisia jotka ajattelevat tuollatavoin? Sen muutaman vuoden aikana tilaisuus parisuhteelle voi olla menetetty, eikä toista vastaavaa tule. 

Tilaisuus parisuhteelle? Se parisuhdehan on olemassa koko ajan. Miten et ymmärrä, että parisuhde on aivan eri asia kuin yhteinen asunto?

Yksinkö pitäisi tehdä yhteinen lapsi odottamaan että päästään yhteen sitten kun aiemman liiton lapset lähtevät omilleen, nykyään asuvat jopa kolmekymppiseksi vanhemmillaan. 

Oletko siis ap, vai mistä tiedät että heillä on aikomus tehdä yhteinen lapsi? Miehen vanhempi lapsi on jo 21-vuotias, joten itse kuvittelisin, että tuskin on enää aikomusta tehdä uusia lapsia. Saatan tietenkin olla väärässä. Jos tällainen suunnitelma on, niin sitten tosiaan ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin pitää kiirettä, ja se nyt sitten tässä tapauksessa tapahtuu jo olemassaolevan lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Meni tuo edellinen lainaus perseelleen, joten laitoin uudestaan.

En kommentoinut aiemmin vaan oikea ap kirjoittaa nyt. Ei ole aikomus hankkia lapsia. Minä olen "lapseton" ja miehellä on omat lapsensa, vaikka perhe olemmekin. ap

Kahdesta vanhemmasta ja näiden yhteisistä lapsistaan muodostuu perhe. Kuvailemasi ei ole perhe.

Miehen, tytärpuolen ja minun mielestä olemme kaikki neljä perhe, vain poika pitää perheenään isäänsä ja siskoaan.

Ja pojalla on oikeus tähän. Minullakin on kaksi veljeä, joilla on eri äiti kuin minulla, mutta nämä veljeni ovat perhettä minulle samoin kuin samoista vanhemmista syntyneet veljeni ja siskoni. Veljieni äiti, vaikka onkin isäni vaimo, ei ole perhettäni.

Vierailija
174/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä nuorella harrastuksia? Suunnitteleeko tulevaa opiskelupaikkaa?

Ois hyvä jos innostuis tavoittelemaan vaikka hyvää ammattia ja keskittyis koulunkäyntiin virnuilun ja pilkkaamisen sijaan.

Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta ja virnuilijasta.

On harrastuksia ja lukioon menee, on 10. mallioppilas koulussa. Pojan rehellisiä ajatuksia en tiedä, mutta kohtelun perusteella minä olen pelkkä haitta kaikille.

Vierailija
175/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Ap ei luultavasti kerro koko totuutta siitä, miksi poikapuoli käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Tulee mieleen tapaus, josta joku pieni vanha mummo kirjoitti tällä samalla palstalla joitakin viikkoja sitten:

”Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.”

Tuommoistakin voi sattua ja kyllä se pistää miettimään, että omituiselle ja töksähtävälle käytökselle voi olla hyvät syynsä.

Onko kyseessä siis riita ruuan laadusta ? Teiniä täytyy toki ymmärtää, mutta ei kai ap nyt sentään mitään kissanlihakeittoja keittele.

Luoja paratkoon! Helkutti sentään minä en mitään kissanlihakeittoja keittele ja meillä ruoka tehdään yhdessä. Olen kertonut oman rehellisen näkemykseni asiasta, mutta pojan todellisia ajatuksia saati tuntemuksia en tiedä, mutta näyttää vihaavan minua todella paljon.

Oletko nyt varmasti rehellinen ?

Olen täysin rehellinen 100%.

Vierailija
176/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi mitään hakkaamisesta? Kyse on siitä, että kotona vanhemmat on auktoriteetti ja lapset eivät määrää ketä isä tai äiti tapailee.

Vierailija
177/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi mitään hakkaamisesta? Kyse on siitä, että kotona vanhemmat on auktoriteetti ja lapset eivät määrää ketä isä tai äiti tapailee.

Joillakin auktoriteetti ja diktaattori ovat hyvin lähellä toisiaan.

Vierailija
178/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A man who must say "I am the king" is no true king.

Vierailija
179/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kuudennen miljoonannen kerran tässä ketjussa: kukaan ei ole sitä mieltä, että lapsi päättäisi ketä vanhempansa tapailee. Tapailla voi tunkeutumatta asumaan toisen kotiin.

En pysty keksimään muuta syytä tuolle jatkuvalle olkiukon hakkaamiselle kuin sen, että itsekin tiedätte olevanne väärässä.

Vierailija
180/323 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin auktoriteetti ja diktaattori ovat hyvin lähellä toisiaan.

Lapsi käyttäytyy täysi asiattomasti ja sen on hyväksyttävää. Onnea vaan kun lapsi siirtyy oikeaan maailmaan, jossa pitäisi osata seurustella tyttöjen kanssa tai tehdä töitä työnantajan määräysten mukaan. Tolla teinin asenteella ei ole luvassa muuta kuin ongelmia. Ja teinin isä ei voi muuta kuin syyttää itseään lapsen lepsusta kasvattamisessa. Tolla kasvatustavalla ei saada muuta kuin äärimmäisen itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät osaa huomioida muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi