Ihan kauhistuttava tilanne töissä!
Mut niin naulataan seinään kun kerron tämän, mutta kerronpa silti.
Eli tuossa syksyllä tapasin tosi kivan miehen baarissa ja ollaan sen jälkeen tavattu aina välillä oikeastaan vaan seksin parissa. Ei siis mitään sen vakavempaa vielä. Miehellä on lapsi jonka huoltajuuden hän jakaa lapsen äidin kanssa. Tässä kohtaa voisin sanoa että olen päiväkodissa töissä (joko arvaatte miten kävi?)
Meillä alotti viime viikolla uusi lapsi joka tuli äitinsä kanssa tutustelemaan ja eiköhän sen lapsen papereissa komeillu isän nimen kohdalla tämän minun tapaileman tyypin nimi. Mikä olis ollu ihan ok (kiusallista, mutta ok) ellei tää äiti ois antanu ymmärtää että se ja mies on vieläki yhessä.
Eli nyt joko tää mies on pettäny vaimoaan tai sitten vaimo ei meille syystä tai toisesta halunnu kertoa että he ovat eronneet.
MITÄS HELVETTIÄ TÄSSÄ VOI NYT TEHDÄ? Olen tänään ollut sairaslomalla, huomenna taas töihin kunhan olo ei huonone. Pitäisikö laittaa miehelle jo nyt viestiä? Vai odottaa huomiseen ja katsoa miehen reaktio kun se mut aamusta tapaakin tuolla?
(Yksityiskohtia muuteltu hieman, mutta sisältö sama)
Kommentit (149)
Mitä meinasit viestata miehelle ilman, että rikot vaitiolovelvollisuuttasi? Aika tarkkaan saat sanasi valita :) Näin offtopic.. Itse laittaisin varmaan vain että "Olen muuten X-päiväkodissa töissä." enkä muuta.
Tosipettäjän asunnossa tuskin olis sen lapsen varusteita, sänkyä ainakaan.
No en ihan heti usko että kyseessä on sen kaltainen "huijaus" että isällä on pieni kämppä missä on leikkinurkkaus ja lastensänky. Eiköhän kyseessä ole eronnut pariskunta joilla yhteishuoltajuus. Ja siksi siellä "miehen kämpässä" on lasten huonekaluja. Miksi äiti sanoo miehensä asuvan samassa osoitteessa onkin sitten toinen juttu. Onko hänen statukselleen sopivampaa olla aviovaimo kun yh-äiti. Kuka tietää? En ole lastentarhojen rutiineista tietoinen, mutta eiköhän sieltä papereista löydy tieto siitä asuvatko lapsen vanhemmat samassa osoitteessa. Vai lieneekö niin salaista tietoa ettei kaikki hoitotädit pääse niitä näkemään. Tosiaankin voit Fonectalta katsoa noita yhteystietojaa. Mikäli numerot eivät ole salaisia :)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:50"]No en ihan heti usko että kyseessä on sen kaltainen "huijaus" että isällä on pieni kämppä missä on leikkinurkkaus ja lastensänky. Eiköhän kyseessä ole eronnut pariskunta joilla yhteishuoltajuus. Ja siksi siellä "miehen kämpässä" on lasten huonekaluja. Miksi äiti sanoo miehensä asuvan samassa osoitteessa onkin sitten toinen juttu. Onko hänen statukselleen sopivampaa olla aviovaimo kun yh-äiti. Kuka tietää? En ole lastentarhojen rutiineista tietoinen, mutta eiköhän sieltä papereista löydy tieto siitä asuvatko lapsen vanhemmat samassa osoitteessa. Vai lieneekö niin salaista tietoa ettei kaikki hoitotädit pääse niitä näkemään. Tosiaankin voit Fonectalta katsoa noita yhteystietojaa. Mikäli numerot eivät ole salaisia :)
[/quote]
Meidän papereissa heidän osotteet näkyivät samana, Fonecta anto eri osotteet.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:45"]Mitä meinasit viestata miehelle ilman, että rikot vaitiolovelvollisuuttasi? Aika tarkkaan saat sanasi valita :) Näin offtopic.. Itse laittaisin varmaan vain että "Olen muuten X-päiväkodissa töissä." enkä muuta.
[/quote]
Tää on täysin totta. Kun en tiedä tilanteesta sen enempää, liekö heillä onkin vaikka riitaisa tilanne huoltajuudesta tms. En taidakaan uskaltaa laittaa sen kummemmin viestiä. Tässähän menettää vielä työpaikkansa!
Jospa siitä naisesta tuntui vain ikävältä selvittää ihmissuhdekuvioitaan päiväkodissa. Jospa hän ei pitänyt eroa (omasta mielestään) niin varmana, että halusi antaa kaksi eri osoitetta ja myöhemmin, mahdollisen sovinnon tapahtuessa sitten selittää, että nyt asutaankin taas yhdessä.
Tai äiti ei halua päiväkodista yhteydenottoja isälle, joista hänelle ei ehkä tulisi tietoa ollenkaan, vaan haluaa hoitaa lapsen hoitoa koskevat asiat itse.
Tai ei koe olevansa tilivelvollinen miehen asioista, koska mies on muuttanut pois yhteisestä kodista.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:45"]Mitä meinasit viestata miehelle ilman, että rikot vaitiolovelvollisuuttasi? Aika tarkkaan saat sanasi valita :) Näin offtopic.. Itse laittaisin varmaan vain että "Olen muuten X-päiväkodissa töissä." enkä muuta.
[/quote]
Tää on täysin totta. Kun en tiedä tilanteesta sen enempää, liekö heillä onkin vaikka riitaisa tilanne huoltajuudesta tms. En taidakaan uskaltaa laittaa sen kummemmin viestiä. Tässähän menettää vielä työpaikkansa!
[/quote]
Et voi ollenkaan selvittää äidin asioita ja äidin täyttämiä papereita ja niiden sisältöä lapsen isälle. Vaan tämän isän papereista tms voit puhua ja sitä kautta lapsen asioista. Parempi on ettet puutu tilanteeseen ollenkaan, korkeintaan laitat tuon ehdotetun viestin ettäolet x päiväkodissa muuten töissä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:45"]Mitä meinasit viestata miehelle ilman, että rikot vaitiolovelvollisuuttasi? Aika tarkkaan saat sanasi valita :) Näin offtopic.. Itse laittaisin varmaan vain että "Olen muuten X-päiväkodissa töissä." enkä muuta.
[/quote]
[/quote]
Et voi ollenkaan selvittää äidin asioita ja äidin täyttämiä papereita ja niiden sisältöä lapsen isälle. Vaan tämän isän papereista tms voit puhua ja sitä kautta lapsen asioista. Parempi on ettet puutu tilanteeseen ollenkaan, korkeintaan laitat tuon ehdotetun viestin ettäolet x päiväkodissa muuten töissä.
[/quote]
No voihan hän jos äiti väittää heidän olevan naimisissa? Eri asia jos äiti olisi sanonut heidän eronneen.
Älä viitsi ap-trollaaja keksiä tylsiä juttuja. Kirjallisesti lahjakas olisi omaperäisempi ja ainakin kiinnostavampi.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:35"]Älä viitsi ap-trollaaja keksiä tylsiä juttuja. Kirjallisesti lahjakas olisi omaperäisempi ja ainakin kiinnostavampi.
[/quote]
Häh pitääkö kaikkien jotka tänne ongelmiaan vuodattaa olla kirjallisesti lahjakkaita?
Eihän sitä tilannetta missään nimessä siellä työpaikalla aleta selvittelemään!! Hoidat kohtaamisen täysin ammatillisesti ja selvität työajan ulkopuolella
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:41"]Eihän sitä tilannetta missään nimessä siellä työpaikalla aleta selvittelemään!! Hoidat kohtaamisen täysin ammatillisesti ja selvität työajan ulkopuolella
[/quote]
No en tietenkään nyt siellä draamaa ala luomaan :D Mutta kädet on tässä nyt mulla hieman sidotut koska en tiedä tarkkaan perheen tilannetta. Voin vahingossa rikkoa vaitiolovelvollisuutta jos vaimo ja tämä mies ovatkin vaikka riidoissa.
Jos ne on asumuserossa ja lapsen äiti ei ala sitä setvimään sen tarkemmin. Osoitetiedot ihan käytännön syistä laitettu. Tai sitten se nainen tiesi että se olet just sinä, niin vihjas sulle jotain.... :)
Mut eihän me oikeesti tiedä. Eiköhän tää kuvio selviä kun lapsen isä näkee sut siellä pk:lla niin selittää jotain tai näyttää ilahtuneelta/syylliseltä.
No jospa ero on kovin tuore, esim. harkinta-aika vielä meneillää ja miehellä uusi väliaikainen asunto. Voihan olla, ettei vaimo papereita täytellessään muistanut (tai edes tiennyt!) miehen uutta osoitetta, niin täytti vanhalla.
Kun itse aikanaan erosin, niin en minä tiennyt ex-mieheni uutta osoitetta lainkaan. Lopulliset eropaperit kun jätin, niin jäi maistraatin selviteltäväksi mikä on miehen uusi osoite.
Meillä ei kyllä ollut lapsia, mutta tulipa vaan mieleen, että tällaisesta syystä voisi jäädä osoite laittamatta johonkin sinänsä merkityksettömään paperiin (tuskinpa ne päiväkodissa mitään sillä kotiosoitteella oikeasti tee?).
Äiti lähihuoltajana antanut päiväkotiin vain oman osoitteensa. Käytännön syistä.
Voi myös olla, että ero ei ole aivan selvä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:41"]Eihän sitä tilannetta missään nimessä siellä työpaikalla aleta selvittelemään!! Hoidat kohtaamisen täysin ammatillisesti ja selvität työajan ulkopuolella
[/quote]
No en tietenkään nyt siellä draamaa ala luomaan :D Mutta kädet on tässä nyt mulla hieman sidotut koska en tiedä tarkkaan perheen tilannetta. Voin vahingossa rikkoa vaitiolovelvollisuutta jos vaimo ja tämä mies ovatkin vaikka riidoissa.
[/quote]
Tolla periaatteella voisit rikkoa sitä vaitiolovelvollisuutta kenen tahansa perheen kohdalla. Ethän voi muidenkaan asumisjärjestelyistä tietää varmasti muuta kuin mitä papereissa sanotaan
Millä tavalla nainen antoi ymmärtää että ovat vielä yhdessä? Jospa vaikka lopulliset paperit avioerosta ei ole vielä tullut, harkinta aika ja vaimo vielä toivoo saavansa miehen takaisin?
Sinun kannattaa vaihtaa lapsiryhmää.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:41"]Eihän sitä tilannetta missään nimessä siellä työpaikalla aleta selvittelemään!! Hoidat kohtaamisen täysin ammatillisesti ja selvität työajan ulkopuolella [/quote] No en tietenkään nyt siellä draamaa ala luomaan :D Mutta kädet on tässä nyt mulla hieman sidotut koska en tiedä tarkkaan perheen tilannetta. Voin vahingossa rikkoa vaitiolovelvollisuutta jos vaimo ja tämä mies ovatkin vaikka riidoissa. [/quote] Tolla periaatteella voisit rikkoa sitä vaitiolovelvollisuutta kenen tahansa perheen kohdalla. Ethän voi muidenkaan asumisjärjestelyistä tietää varmasti muuta kuin mitä papereissa sanotaan
[/quote]
Niin en mäkään ihan käsitä miten vahingossa tai tahallasikaan oikeastaan rikot vaitiolovelvollisuutta. Mitä voisit sanoa kenelle? Ja voihan olla ettei isä hae lasta päiväkodista, saatat joutua tekemisiin vain äidin kanssa.
Mies on lähtenyt nosteleen ja ex ruinaa sitä takaisin.