Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos

Mörrimöykkääjä
19.11.2021 |

Hei kaikille!

Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?

Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.

Kommentit (901)

Vierailija
61/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään autoimmuunisairauksia.

Vierailija
62/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle on moniakin syitä, mutta yksi aika vahva peruste on omakohtainen kokemus sairastamisesta.

Tauti oli todellakin minulla 4-kymppisellä naisella todella harmiton, samoin kuten lapsillani. Ei tullut edes lämpöä, mutta haju- ja makuaisti tiessään ja muita mitättömiä oireita.

Terveydenhuoltohenkilökunnalta kuulin tuolloin lieviä oireita ihmetellessäni, että 80 % sairastaa taudin täysin oireettomana enkä minä edes kuulu heihin. Suurimmalla osalla se on täysin harmiton, osalla ikävä ja hyvin pienellä osalla kohtalokas. Myönsivät silloin, että lehdistä lukemalla ei saa tosiaankaan oikeaa käsitystä.

Rokotehaittoja tähän liittyen on ympäri maailmaa ilmoitettu aivan massiivisesti. Tällä hetkellä selkeästi lobataan vahvasti sitä että kaikki rokotteen ottaisivat, ja yhtään aihetta kyseenalaistavat mustamaalataan. Tilanne on selkeästi politisoitunut ja siksi tiedonvälitys aiheesta ei ole enää millään tavalla neutraalia.

Olen muun muassa ihmetellyt suuresti, miten korkeassa asemassa olevat ovat alkaneet nimitellä ihmisiä jotka eivät k-rokotetta halua. Aiemmin nimittely kuului syrjäytyneiden ja vastaavien reppanoiden keinovalikoimiin, fiksut ihmiset osasivat ilmaista itseään sivistyneesti.

Rokotteestahan nimenomaan ei ole tullut paljon haittoja. Missä nuo "massiiviset" haittavaikutukset näkyvät?

Kyllähän sinä tiedät missä ne on kun asiasta keskustelet. Miksi muuten keskustelisit aiheesta jos et ole niitä tutkinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.

Miksi ajattelet, ettei se teho tautiin? Eikö se, että sairaalahoidossa olevista rokottamattomat ovat yliedustettuina (70% sairaalassa olevista rokottamattomia) jo kerro siitä, että rokotus tehoaa erittäin hyvin? Ei minkään rokotteen antama suoja ole 100%, siksi onkin tärkeää, että kaikki ottavat rokotteet, jotta taudin kulku vähitellen laantuisi.

En luota noihin lukuihin, koska rokotettujahan ei edes usein testata. Todennäköisesti täysin manipuloituja lukuja siis.

Luotit tai et niin sairaalassa on 19 kertaisesti rokottamattomia ja teholla 33 kertaisesti. Vai väitätkö että ne on palkanneet valepotilaita jotka valehtelee olevansa rokottamattomia ja jotka huijaa hengitysvaikeutensa päästäkseen teholle?

Vierailija
64/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 kk viimeisestä rokotteesta, teho siis jo laskenut. Omistan kotonapassin ja saan hyvällä mielin tartutella norossani( työkaverilla oli noro) ja vaikka koronassani muita kanssakulkijoita. Mutta onneksi teillä on turvallisuudenTUNNE kun minulla on passi

Vierailija
65/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle on moniakin syitä, mutta yksi aika vahva peruste on omakohtainen kokemus sairastamisesta.

Tauti oli todellakin minulla 4-kymppisellä naisella todella harmiton, samoin kuten lapsillani. Ei tullut edes lämpöä, mutta haju- ja makuaisti tiessään ja muita mitättömiä oireita.

Terveydenhuoltohenkilökunnalta kuulin tuolloin lieviä oireita ihmetellessäni, että 80 % sairastaa taudin täysin oireettomana enkä minä edes kuulu heihin. Suurimmalla osalla se on täysin harmiton, osalla ikävä ja hyvin pienellä osalla kohtalokas. Myönsivät silloin, että lehdistä lukemalla ei saa tosiaankaan oikeaa käsitystä.

Rokotehaittoja tähän liittyen on ympäri maailmaa ilmoitettu aivan massiivisesti. Tällä hetkellä selkeästi lobataan vahvasti sitä että kaikki rokotteen ottaisivat, ja yhtään aihetta kyseenalaistavat mustamaalataan. Tilanne on selkeästi politisoitunut ja siksi tiedonvälitys aiheesta ei ole enää millään tavalla neutraalia.

Olen muun muassa ihmetellyt suuresti, miten korkeassa asemassa olevat ovat alkaneet nimitellä ihmisiä jotka eivät k-rokotetta halua. Aiemmin nimittely kuului syrjäytyneiden ja vastaavien reppanoiden keinovalikoimiin, fiksut ihmiset osasivat ilmaista itseään sivistyneesti.

Rokotteestahan nimenomaan ei ole tullut paljon haittoja. Missä nuo "massiiviset" haittavaikutukset näkyvät?

Kyllähän sinä tiedät missä ne on kun asiasta keskustelet. Miksi muuten keskustelisit aiheesta jos et ole niitä tutkinut?

Missä olematon asia on? Öö oliko tää kompakysymys? Ei missään. 

Vierailija
66/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.

Miksi ajattelet, ettei se teho tautiin? Eikö se, että sairaalahoidossa olevista rokottamattomat ovat yliedustettuina (70% sairaalassa olevista rokottamattomia) jo kerro siitä, että rokotus tehoaa erittäin hyvin? Ei minkään rokotteen antama suoja ole 100%, siksi onkin tärkeää, että kaikki ottavat rokotteet, jotta taudin kulku vähitellen laantuisi.

En luota noihin lukuihin, koska rokotettujahan ei edes usein testata. Todennäköisesti täysin manipuloituja lukuja siis.

Luotit tai et niin sairaalassa on 19 kertaisesti rokottamattomia ja teholla 33 kertaisesti. Vai väitätkö että ne on palkanneet valepotilaita jotka valehtelee olevansa rokottamattomia ja jotka huijaa hengitysvaikeutensa päästäkseen teholle?

Rokote suojaa 2-6 kk. Sitten uutta piikkiä. Pelkään autoimmuunisairauksia enkä ole valmis ottaan piikkiä 2-6 kk välein

Vierailija
67/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rokote on turvallinen eikä siinä ole juuri kellekään haittavaikutuksia"

Niin on ollut sekin lääke lääkärin mielestä, mistä olen onnistunut saamaan vakavampiakin haittavaikutuksia. Edelleenkin, rokote ei ole jokikiselle turvallinen ja meillä on kaikilla yksilöllinen taustamme ja terveytemme, ketkä rokotetta menemme ottamaan. Meillä pitää olla oikeus vetää jarrua, jos rokote mietityttää oman terveytemme kannalta historian valossa. Tämä ei ole mitään muuta kuin terveystyranniaa, jos ihmisiä pakotetaan ottamaan tämä kokeellinen rokote vaikka pelko omien terveysongelmien pahenemisesta on.

Vierailija
68/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salatut ainesosat, salatut rokotetestitulokset ja salatut haittavaikutustiedot. Mielestäni täysin riittävät aiheet pelkoon.

Miksi mietit näitä, kun mitään yleistä terveysongelmaa ei edes ole.

Viittaatko yleisellä terveysongelmalla covidiin, ettei sitä ole? Oli tai ei, niin rokotteet ovat täysin oma lukunsa. Totta kai mietin näitä, jos yhteiskunta on pikaista vauhtia luisumassa dystopiaksi, jossa meille pistetään myrkkyä suoraan suoneen.

Vierailija
69/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/tv/CWWgAqaP3CD/?utm_medium=copy_link

Katsokaa tämä. Ei suomen mediassa pahemmin mainosteta

Vierailija
70/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole valmis ottamaan kokeellista rokotetta kun minulla on sairaus, johon sitä ei ole riittävästi tutkittu. Olen vihdoin saanut itseni parempaan kuntoon, mikä otti vuosia niin että jopa haaveilin osapäivätyöstä. Ironista kyllä, saa nähdä pääsisinkö edes mihinkään töihin kohta, jos en ota rokotetta.

Mikään koronarokotteista ei ole kokeellinen. Jos olisi, ei olisi saanut myyntilupaa.

Myyntilupa on ehdollinen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f9dd5f6-cd7c-4889-96fc-a240ce5c259e

"STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhilan mukaan pääsyy siihen, ettei hoitajien rokotevaatimusta nyt valmistella on se, että koronarokotteiden myyntiluvat ovat vielä ehdollisia.

– Riittävän pitkäaikaista seurantaa rokotteista ei ole vielä saatavilla, Varhila sanoo."

Vierailija
71/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ku se piikki sattuu niin ei uskalla. Kerron kaikille ihan muita syitä kun hävettää olla beibi piikkien suhteen, mutta kun pelottaa nii paljon. Ties mitä siitä tulee kun se piikki pistetään lihakseen asti. Hrrrrr, järkkyä.

Tässä ainut "järkevä" syy kieltäytyä rokotteesta.  Nyt soitat terveyskeskukseen ja kerrot tuosta pelostasi. Kysy, onko jotain vippaskonsteja, jolla uskaltaisit rokotteen ottaa. Tuskin olet ensimmäinen piikkikammoinen. Pyydät ainakin kaverin mukaan ja pyydät hoitajaa laittamaan puudutusvoidetta. Muista, että rokottamiseen menee muutama sekunti ja sitten se on ohi. Jos uskaltaudut piikin hakemaan, on se henkilökohtainen voitto ja vähentää takuuvarmasti piikkipelkoasi jatkossakin.

Vierailija
72/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainospuheet seurantapassista toiminut ihmisiin

Vierailija
73/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5 kk viimeisestä rokotteesta, teho siis jo laskenut. Omistan kotonapassin ja saan hyvällä mielin tartutella norossani( työkaverilla oli noro) ja vaikka koronassani muita kanssakulkijoita. Mutta onneksi teillä on turvallisuudenTUNNE kun minulla on passi

Harrastatko siis vessassakäyntiä pesemättä käsiä ja senjälkeen työkaveriesi lääppimistä sormin vai miten tuota noroa tartuttelet ympärillesi?

Kuulostat tosi miellyttävältä työkaverilta. 

Vierailija
74/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tajua kuinka paljon tämä on silkkaa tilastokikkailua. Kahdesti rokotettuja ei testata. Heillä kun on korona vaikka kuinka vaikeana niin heitä pyydetään vaan menemään himaan sairastamaan nuha pois. Sinulle itsellesi tämä on vaarallista jos et saa hoitoa tautiin.

Vierailija
75/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rokotteet enää pelota. Niin monta miljardia ihmistä jo rokotettu. Mutta kun ei enää ilkeä ottaa kun olen kaikille sanonut etten ota. Varmasti joku näkisi rokotejonossa vaikka salassa yrittäisi hakea.

Vierailija
76/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa genetiikkaa ja patologiaa. Ajatus mrna-rokotteesta on alusta saakka mietityttänyt minua kovasti.

En ole lääkäri enkä genetiikan asiantuntija, mutta keskivertotallaajaa enemmän luulisin näistä ymmärtäväni.

En halua lietsoa pelkoa toisiin, siksi olen ollut hiljaa syistäni. Enkä jaksa puolustautua. En pidä itseäni älykkäämpänä kuin muut. Tiedän, että asiantuntijat ja lääkårit tietävät asioista paljon. Mutta hekin ovat vain ihmisiä. Joskus olisi vaan kiva, kun ei tietäisi näin paljoa.

Minua yksinkertaisesti vain hirvittää. Siinäpä syyni.

Vierailija
77/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole valmis ottamaan kokeellista rokotetta kun minulla on sairaus, johon sitä ei ole riittävästi tutkittu. Olen vihdoin saanut itseni parempaan kuntoon, mikä otti vuosia niin että jopa haaveilin osapäivätyöstä. Ironista kyllä, saa nähdä pääsisinkö edes mihinkään töihin kohta, jos en ota rokotetta.

Mikään koronarokotteista ei ole kokeellinen. Jos olisi, ei olisi saanut myyntilupaa.

Yhdelläkään niistä ei ole EMA:n myyntilupaa, mutta ei anneta tosiasioiden häiritä.

Vierailija
78/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten se että kokeet ja lääkkeen tutkimukset jatkuvat 2023 asti. Voisitko selvittää tämän kohdan. Itse en tätä korona rokotetta tule ottamaan. Päivän selvä asia.

Vierailija
79/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on väliaikainen myyntilupa. Nyt näyttää sille, että pfizer saisi myyntiluvan, mutta FDA haluaa peittää jälkensä ja vaatii rokotteen tietojen salaamista 55 vuodeksi? ( Tälle ei varmistusta). Joka luultavammin tarkoittaisi sitä että jos rokotehaittoja tulee niin niitä ei myönnetä eikä FDA joudu vastuuseen täyttä kuraa olevan tuotteen päästämisestä markkinoille, eikä joudu luonnollisesta niitä pakottavat hallituksetkaan kuin vasta... yllätys yllätys, taas maksaa nuoremmat sukupolvet boomereiden kusetukset.

Vierailija
80/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairaat rokotetut kuolevat hukkumalla omaan sänkyynsä.