Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos
Hei kaikille!
Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?
Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi palstalle sallittiin videoiden linkittäminen. Yhtäkään en ole avannut enkä aio avata. Jos noissa klipeissä on jotain kiinnostavaa, niin se kannattaisi referoida kirjoittamalla, ei kaikilla ole halua eikä mahdollisuutta käyttää aikaansa videoihin tai laittaa ääniä päälle.
Siksi että se valtion palkkalistoilla oleva trustedflagger näkee heti mistä videossa on kysymys ja pääsee nopeasti poistattamaan sen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi palstalle sallittiin videoiden linkittäminen. Yhtäkään en ole avannut enkä aio avata. Jos noissa klipeissä on jotain kiinnostavaa, niin se kannattaisi referoida kirjoittamalla, ei kaikilla ole halua eikä mahdollisuutta käyttää aikaansa videoihin tai laittaa ääniä päälle.
Lähdekritiikin vuoksi linkkasin, että kuulisitte nämä ihan Nohynekin ja Rämetin suusta, mutta pyynnöstä voin referoida mielenkiintoisimmat kohdat.
Päivärinta kysyi Nohynekilta rokotteen turvallisuudesta ja viittasi Dengue-rokotteeseen, jossa havaittiin, että rokotetut saivat 2-3 vuoden päästä rokotuksesta vakavemman tautimuodon. (videolla kohta 2.25->) Tämä on Nohynekin mukaan yksi kauhuskenaario, jota vielä tutkitaan. Eli olisiko mahdollista, että sama tapahtuisi koronarokotteiden kanssa. (Tuo Dengue-rokote vedettiin sitten pois myynnistä).
Rämetiltä kysyttiin miksi rokotevalmistajilla on vastuuvapaus, jos kerran rokotteet ovat niin turvallisia.
Suosittelen katsomaan tuon videon alun, eipä tuota vastausta voi oikein mitenkään tähän litteroida.
Ensin en ottanut, koska olen raskaana, eikä rokotetta suositeltu raskaanaoleville. Suositus tuntui muuttuvan juuri samalla hetkellä, kun resurssi pulasta synnytysosastoilla alettiin uutisoimaan. Ei vakuuta, että aihetta olisi todella tutkittu, eikä mitenkään tietenkään myöskään voi olla tutkittu, mikä on rokotteen vaikutus sikiöön. Vielä viimeisiä viikkoja raskaana olevana, ei rokotteen teho ole vakuuttanut, että menisin ottamaan synnytyksen jälkeenkään.
En halua niitä, mitä amerikkalaiset tutkijat niissä sanovat olevan.
En ole rokotekriittinen niin ilmeisesti vastuustani ei haluta. En ole ottanut koronarokotetta.
Itselläni on vakava perussairaus ja oireet pahenevat aina mm. rokotteista ja infektioista. Elän nyt täysin erakkona kun en uskalla ottaa riskiä rokotteesta tai koronasta. Tämä on rankkaa, mutta toivon, että tilanne saataisiin rauhoittumaan ja pääsisin pois täältä ”vankilasta”.
Taitaa olla itse Mia linjoilla kun ei voi videoita katsella.
Tekeekös THL vielä tutkimusta rokotevastaisuudesta?
Olen ottanut rokotteen mielummin kuin tikkua nenään, jonka otin kerran vain kerran , kun tulin Virosta ennen kahta rokotusta.
Olen käynyt lisäksi kauempana Euroopassa. Ilman koronapassiahan ei päässyt edes kahville, mikä olikin tosi hyvä.
En jaksa seurata enää koko keskustelua, koska elän jo normaalia elämää. Tänne eksyin, kun etsin toista juttua vauva.fi:stä. Käyttäkää vaan vielä paljon aikaa tähänkin keskusteluun ja pohdintaan mun ei enää tarvitse :) kolmatta odotellessa, jos tarvitsee...
No ku se piikki sattuu niin ei uskalla. Kerron kaikille ihan muita syitä kun hävettää olla beibi piikkien suhteen, mutta kun pelottaa nii paljon. Ties mitä siitä tulee kun se piikki pistetään lihakseen asti. Hrrrrr, järkkyä.
Minä tykkään keskustella siitä, että lääketieteellisiin syihin perustuvaan tautiin varautumisen sijaan (potilaalle yksilöllisesti suositteleminen) hoidetaankin virustiheyttä. Että miljoonat ihmiset pyrkivät rokottautumalla kontrolloimaan... spekulaatiota! Spekulaatiota, joja on täysin tieteen vastainen.
Tykkään myös keskustella siitä, että osaa ihmisiä tahdotaan ikään vedoten hyväksikäyttää tämän spekulaation nimissä. On mielenkiintoista, että lakia saa rikkoa, kun sen tekee yhdessä.
On kiva huomauttaa, että koronan väittäminen yleisvaaralliseksi on follaria.
Folio vaihettu piikkiin, mut sama pointti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei toimi eikä estä tartuntaa. 30-vuotiaana urheilullisena nuorena todennäköisyyteni joutua hoitoon on 0,0001%. Lisäksi, kun en ota rokotetta, en myöskään vieraile riskiryhmäläisten tai vanhusten luona, jos nenä vuotaa. Ennen vierailua käyn koronatestissä ja olen ottanut tikkua nenää sen 20 kertaa ja aina ollut negatiivinen tulos. Vähemmän minä levitän sitä koronaa, kun joka viikko baareissa viihtyvä tuplarokotettu.
Mikä sitten siinä rokotteessa on pahempaa kuin tartunnassa?
No koska sen taudin vaivojen lisäksi saisi vielä rokotteenkin yllärit päälle.
Fakta on kuitenkin se, että uskolla pandemiaan tai tiedolla, ettei pandemian kriteerit täyty, ole käytännössä mitään väliä. Siksi aloituksen kysymys on turha.
Rokottaa, vai eikö rokottaa? (To be, or not to be?)
Vähän niin kuin kysyisi, myisikö edestä vai takaa, mutta unohtaisi kaikessa tohinassa miettiä: haluaako myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.
Mitäs muita harhakuvitelmia sinulla on?
Lukisit sinäkin välillä muita kuin IS:n propagandaa niin saattaisit tietää että ulkomailla joulut menee edelleen aika sulkuisissa tunnelmissa vaikka olisi koko väestö rokotettu. Eli eipä vaikuta auttavan.
Salatut ainesosat, salatut rokotetestitulokset ja salatut haittavaikutustiedot. Mielestäni täysin riittävät aiheet pelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Perse edellä kohti juuria.
Siis perseellä kohti emergenssiä.
Mahdollisia haittavaikutuksia kukaan ei korvaa (sydänvihastulehdus). Lisäksi en pääsisi tuplarokotettuna testeihin ja voisin kantaa oireettomana tautia ja tartuttaa sen. Rokottomattomana testeihin pääsee ja tärä kautta varmistan, että vierailu riskiryhmäläisten luona on mahdollisimman turvallinen