Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos

Mörrimöykkääjä
19.11.2021 |

Hei kaikille!

Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?

Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.

Kommentit (901)

Vierailija
41/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteiden haittavaikutuksista ollaan hyvin salamyhkäisiä. Monien piikittäminen on lopetettu tietyillä ryhmillä tai kokonaan, mutta silti vähätellään haittoja.

Vierailija
42/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salatut ainesosat, salatut rokotetestitulokset ja salatut haittavaikutustiedot. Mielestäni täysin riittävät aiheet pelkoon.

Miksi mietit näitä, kun mitään yleistä terveysongelmaa ei edes ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden haittavaikutuksista ollaan hyvin salamyhkäisiä. Monien piikittäminen on lopetettu tietyillä ryhmillä tai kokonaan, mutta silti vähätellään haittoja.

Rokotteista on yleensä enemmän hyötyä, kuin haittaa. Ongelma ei ole rokotteet, vaan siirtyminen uuteen järjestelmään, JOS ei usko muutoksen (=?) hyödyllisyyteen itselle.

Vierailija
45/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis ottamaan kokeellista rokotetta kun minulla on sairaus, johon sitä ei ole riittävästi tutkittu. Olen vihdoin saanut itseni parempaan kuntoon, mikä otti vuosia niin että jopa haaveilin osapäivätyöstä. Ironista kyllä, saa nähdä pääsisinkö edes mihinkään töihin kohta, jos en ota rokotetta.

Vierailija
46/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://uk.news.yahoo.com/gibraltar-cancels-official-christmas-celebrat…

Takaisin normaaliin, eikö niin.

"The vaccine rollout in Gibraltar has been phenomenally successful, the territory administering 94,937 COVID jabs so far including 39,815 second doses, with an additional 14,241 booster jabs - a vaccination rate of 139.5%."

No onko ihmekään! Tietenkin täytyy juhlallisuudet perua, kun rokotekattavuus on noin luokattoman alhainen!

Vierailija
47/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään normaalia, johon pitäisi päästä takaisin. Elämme kehittyvässä maailmassa, jossa ei ole aikakonetta.

Vierailija
48/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ryhtyisi ottamaan vuosittain rokotteita, on tunnistettava ongelma. Kritiikki voi kohdistua siihen, että ongelma ei olisi terveydellinen - ainakaan nykytilannetta ajatellen, sotaharjoituksena bioaseisiin ehkä. Yleensä rokotteet liittyvät terveyteen, mutta nyt ne liittyvät ksi enemmän muihin tekijöihin, kuten työn säilyttämiseen tai palkkioon osallistumisesta.

Vierailija
49/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vuosia rankat menkat ja pmdd-oireet. E-pillerit ja buranakuurit ovat sekoittaneet elimistöäni vain enemmän. Pillerit saivat mut romahduspisteeseen. Olen tänä vuonna saanut viimein lievennettyä ja lyhennettyä oireita luontaisilla keinoilla, parhaimmillaan olen ollut liki oireeton. En yksinkertaisesti ole valmis ottamaan sitä riskiä, että piikki sekoittaisi mun hormonit ja menkat taas. Juuri, kun olen päässyt tänä vuonna jonkinlaiseen tasapainoon. Niin moni nainen on kuitenkin saanut noita kuukautishäiriöitä ja kun tiedän herkkyyteni niille aiempien kokemusten perusteella, en halua riskeerata hyvinvointiani.

Toinen syy on se, että äitini sai ekasta piikistä veritulpan ja pelkään, että minä saan myös perinnöllisten tekijöiden takia sen. Uskon, että selviän koronasta nuoren ikäni, hyvän vastustuskykyni ja terveydentilani (olen perusterve) vuoksi. Olen siis alle 30-vuotias.

Vierailija
50/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos olisi yleisvaarallinen tauti, kritiikki ei olisi niin perusteltua. Olisiko harjoittelun (sotaharjoitus bioaseisiin) kritisointi turhaa?

Vierailija
51/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota ollenkaan kun korona rokotetta en ota. Mulle aivan selvä tämä rokote asia.

Vierailija
52/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole muuta tehnytkään kuin sairastellut toisen rokotteen jälkeen.

Ikää hurjat 26 vuotta minulla perusterveellä naisella.

Jatkuvasti flunssa päällä ja viimeisimpänä todettu astma. Huonosti saan happea ja naurukin vinkuu. En enää pysty ottamaan tosissani mitään, en edes tätä surkeaa aikaa.

Minä astuin miinaan.

Minä, terve nainen, joka ei ennen sairastellut juuri koskaan.

Joten kiitos Pfizer ja koko EU, johto sekä massamedia ppropaganda ensinnäkin siitä, että saimme ihan Suomeen asti näin hienon järjestelyn pandemian myötä.

Jatkakaamme tätä! Lisää rokotteita!

Vierailija
53/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pitkän aikatähtäimen vaikutuksia ei ole tutkittu sikiöihin (eikä edes aikuisiin).

t. raskaana oleva

Mutta on tullut (ikävällä tavalla) selväksi, että korona voi vaikuttaa sikiöön erittäin pahasti.

Vierailija
54/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on tällä hetkellä se, että pitkäaikaisvaikutuksista ei voi vielä sanoa mitään.

Nyt oli juuri ollut tutkimus, jossa huomattiin rokotteen heikentävän immuniteettia.

En ole ollut edes flunssassa yli kymmeneen vuoteen, joten en myöskään koe rokotetta itselleni tarpeelliseksi.

Odottelen rauhassa ja jos todetaan että rokote on oikeasti tehokas, eikä aiheuta suurempia haittavaikutuksia, niin rokotteen voin ottaa.

Nyt tällä hetkellä ei vaikuta kovin lupaavalta.

Mikäs tutkimus se sellainen oli? Korona sitten taas heikentää immuniteettia oikein rajulla tavalla.

Vierailija
55/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.

Miksi ajattelet, ettei se teho tautiin? Eikö se, että sairaalahoidossa olevista rokottamattomat ovat yliedustettuina (70% sairaalassa olevista rokottamattomia) jo kerro siitä, että rokotus tehoaa erittäin hyvin? Ei minkään rokotteen antama suoja ole 100%, siksi onkin tärkeää, että kaikki ottavat rokotteet, jotta taudin kulku vähitellen laantuisi.

Vierailija
56/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole valmis ottamaan kokeellista rokotetta kun minulla on sairaus, johon sitä ei ole riittävästi tutkittu. Olen vihdoin saanut itseni parempaan kuntoon, mikä otti vuosia niin että jopa haaveilin osapäivätyöstä. Ironista kyllä, saa nähdä pääsisinkö edes mihinkään töihin kohta, jos en ota rokotetta.

Mikään koronarokotteista ei ole kokeellinen. Jos olisi, ei olisi saanut myyntilupaa.

Vierailija
57/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle on moniakin syitä, mutta yksi aika vahva peruste on omakohtainen kokemus sairastamisesta.

Tauti oli todellakin minulla 4-kymppisellä naisella todella harmiton, samoin kuten lapsillani. Ei tullut edes lämpöä, mutta haju- ja makuaisti tiessään ja muita mitättömiä oireita.

Terveydenhuoltohenkilökunnalta kuulin tuolloin lieviä oireita ihmetellessäni, että 80 % sairastaa taudin täysin oireettomana enkä minä edes kuulu heihin. Suurimmalla osalla se on täysin harmiton, osalla ikävä ja hyvin pienellä osalla kohtalokas. Myönsivät silloin, että lehdistä lukemalla ei saa tosiaankaan oikeaa käsitystä.

Rokotehaittoja tähän liittyen on ympäri maailmaa ilmoitettu aivan massiivisesti. Tällä hetkellä selkeästi lobataan vahvasti sitä että kaikki rokotteen ottaisivat, ja yhtään aihetta kyseenalaistavat mustamaalataan. Tilanne on selkeästi politisoitunut ja siksi tiedonvälitys aiheesta ei ole enää millään tavalla neutraalia.

Olen muun muassa ihmetellyt suuresti, miten korkeassa asemassa olevat ovat alkaneet nimitellä ihmisiä jotka eivät k-rokotetta halua. Aiemmin nimittely kuului syrjäytyneiden ja vastaavien reppanoiden keinovalikoimiin, fiksut ihmiset osasivat ilmaista itseään sivistyneesti.

Rokotteestahan nimenomaan ei ole tullut paljon haittoja. Missä nuo "massiiviset" haittavaikutukset näkyvät?

Vierailija
58/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään normaalia, johon pitäisi päästä takaisin. Elämme kehittyvässä maailmassa, jossa ei ole aikakonetta.

Normaaliin paluutahan meille on lupailtu, jos otamme kiltisti piikkimme. Linkin uutinen kuitenkin antaa vähän toisenlaisen vaikutelman, että on vain tämä uusi normaali.

Vierailija
59/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.

Miksi ajattelet, ettei se teho tautiin? Eikö se, että sairaalahoidossa olevista rokottamattomat ovat yliedustettuina (70% sairaalassa olevista rokottamattomia) jo kerro siitä, että rokotus tehoaa erittäin hyvin? Ei minkään rokotteen antama suoja ole 100%, siksi onkin tärkeää, että kaikki ottavat rokotteet, jotta taudin kulku vähitellen laantuisi.

En luota noihin lukuihin, koska rokotettujahan ei edes usein testata. Todennäköisesti täysin manipuloituja lukuja siis.

Vierailija
60/901 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen vääristely julkisuudessa on yksi syy. On naurettavaa että rikostuomioita niittäneet rokotevalmistajatkin on rehellisempiä emmätiiänsä kanssa kuin niitä lobbaavat lääkärit, poliitikot ja lääkevalvontavirastot. Odotan että valmistajat tietää. Lisäksi en ole yli 70 vuotias mies enkä ylipainoinen. Koronavirus on myös jo sairastettuna. Joten riskiprofiilini on olematon viruksen suhteen. Toisin on tuntemattoman rokotteen suhteen joka on huomattavasti korkeampi riskiprofiililtaan.