Millaisissa parisuhteissa ihmiset elävät nykypäivänä?
Onko normaaleita parisuhteita vielä olemassa? Sellaisia, joissa tehdään arjen askareet yhdessä esim. käydään kaupassa, tehdään ruokaa, käydään lenkillä tai jossakin muualla ulkona?
Kaverit ovat sinkkuja ja yksi varattu ei jaa parisuhteestaan muita yksityiskohtia kuin ns. parhaista deitti-illoistaan.
Olen itsekin tosin sen verran hankala ihminen, että tuskin kukaan edes kanssani noita asioita haluaisi tehdäkään. Onko tosiaan näin, että nainen on nykyään miehelle vain seksiä varten ja toisinpäin?
Kommentit (11)
No siis syöminen ja ruoka on edellytys hengissä pysymiselle, että siitä ei pääse mihinkään. Meillä (parikymppisiä molemmat) ainakin harrastetaan (omia juttuja ja erikseen) ja matkustetaan paljon esim. tultiin just 3 viikon matkalta aasiasta. Nyt lasketellaan täällä niin pitkään kun lunta vaan riittää. Lenkillä kävelemässä ei juurikaan käydä. Perinteisestä parisuhteesta eroaa varmaan siinä mielessä että rahat menevät vaatteisiin, matkusteluun, vuokraan (Helsinki on kallis kaupunki asua) ja lemmikkeihin. Molemmat ollaan tekemässä maisteria ja oman alan töissä, niin siitä köyhästä opiskelija vaiheesta päästy karkaamaan jo. Syödään kanssa ikäluokalle tyypillisesti enemmän ulkona kun kotona. En oo varma mitä ap meinaa tässä normaalilla, mutta ainakin koiran että meillä on aika saman tyyppinen parisuhde mitä muillakin ikätovereilla.
Meinasin että rahat menevät noihin asioihin ns. perheen aloittamisen sijaan
Aika huonossa, omistusten ja rahan takia siedämme vielä löyhästi toisiamme, sitäkin yhä vähenevässä määrin.
Vierailija kirjoitti:
No siis syöminen ja ruoka on edellytys hengissä pysymiselle, että siitä ei pääse mihinkään. Meillä (parikymppisiä molemmat) ainakin harrastetaan (omia juttuja ja erikseen) ja matkustetaan paljon esim. tultiin just 3 viikon matkalta aasiasta. Nyt lasketellaan täällä niin pitkään kun lunta vaan riittää. Lenkillä kävelemässä ei juurikaan käydä. Perinteisestä parisuhteesta eroaa varmaan siinä mielessä että rahat menevät vaatteisiin, matkusteluun, vuokraan (Helsinki on kallis kaupunki asua) ja lemmikkeihin. Molemmat ollaan tekemässä maisteria ja oman alan töissä, niin siitä köyhästä opiskelija vaiheesta päästy karkaamaan jo. Syödään kanssa ikäluokalle tyypillisesti enemmän ulkona kun kotona. En oo varma mitä ap meinaa tässä normaalilla, mutta ainakin koiran että meillä on aika saman tyyppinen parisuhde mitä muillakin ikätovereilla.
Hups en nähnyt tota alaosaa, mutta sanoisin että vanhempaan ikäluokkaan verrattuna ollaan paljon tasa-arvoisempia suhteessa. Ei tule mitään vihaan vaimoani juttuja tai miehet on marssista haha settiä mitä kuulee vanhemmilta ihmisiltä. Pitää muistaa että deittikulttuuri on eri asia kun pitkä parisuhde. Molemmissa on eroja vanhempaan sukupolveen.
Me puolisoni kanssa ja suurin osa ystävistäni elää juuri tuollaisissa tavallisissa parisuhteissa, joissa käydään yhdessä ruokakaupassa, viedään yhdessä koira kävelylle ja mennään yhdessä teatteriin. Olemme kyllä jo lähellä viittäkymppiä, joten ehkä homma on erilaista yli 20 vuotta nuorempien keskuudessa sitten.
Kaikissa tietämissäni parisuhteissa käydään yhdessä kaupassa ja siivotaan jne. Eletään normaalia arkea. Olen 34v.
Vierailija kirjoitti:
Me puolisoni kanssa ja suurin osa ystävistäni elää juuri tuollaisissa tavallisissa parisuhteissa, joissa käydään yhdessä ruokakaupassa, viedään yhdessä koira kävelylle ja mennään yhdessä teatteriin. Olemme kyllä jo lähellä viittäkymppiä, joten ehkä homma on erilaista yli 20 vuotta nuorempien keskuudessa sitten.
Ei ole yhtään erilaista. Aivan tavallista arkea nuoremmatkin viettävät parisuhteissaan.
Me ei hirveesti tehä mitään yhessä. Tai no, ehkä tää on nyt sit sitä meidän yhdessätekemistä: istun sohvalla ja selaan palstaa, mies koisaa pää mun sylissä.
Eilen vietettiin uudenvuodenaattoa yhdessä, mies teki ruoan ja toiveestani huolimatta (kokoontua kaikki yhdessä pöydän ääreen syömään) teinit karkasivat ruokansa kanssa omiin huoneisiinsa ja mies meni telkkarin eteen syömään.
No illemmalla minä katsoin jotain ohjelmaa ja mies selasi kännykkäänsä vieressä. Ja sitten mies alkoi katsoa jääkiekkoa, ja minä menin sitten nukkumaan kun se ei mua kiinnostanut.
Poika ampu raketit pihalla, ne käytiin yhessä kattoon sitä ennen.
Aamulla herättyäni kasilta ja puuhastellessani omia hommiani + kotitöitä, mies koisasi kahteen asti. Kertoi herättyään, että oli käynyt yöllä baarissa.
Kysyin lähtiskö mies illalla mun kanssa kävelylle, muttei lähtenyt kuten ei koskaan lähde (kysyn silti aina, lähinnä muodon vuoksi). Kävin itse.
Tämmöistä meillä. Kaupassa käydään erikseen. Joskus katotaan jotain sarjoja yhdessä Netflixistä.
Nelikymppisiä ollaan, oltu 20 v. yhdessä.
Mielestäni meillä on normaali parisuhde, eli kaikki mahdollinen vapaa-aika ollaan yhdessä, tehdään yhdessä arkisia juttuja, käydään lenkillä, retkeilemässä, laitetaan ruokaa, tehdään remppaa, katsotaan leffoja,... Kaupassa yleensä käydään yksin, koska kylän ainoa kauppa on niin pieni 😄 Joskus kuitenkin lähdetään tunnin päähän kaupunkiin ja vietetään päivä siellä, käydään syömässä jne.
Tällaista mukavaa yhteistä arkea.
Ilmeisesti tässä on kyse parisuhteista, joissa asutaan yhdessä. Me ei asuta yhdessä, joten ei tietenkään käydä yhdessä kaupassa/laiteta ruokaa yms. Nähdään kuitenkin useana päivänä viikossa. Käydään kävelyllä, leffassa/katsotaan illalla telkusta leffaa, salilla, stand upissa yms. mitä kumpikin tykkää tehdä, ollaan käyty tanssitunneilla, kaveriporukan kanssa viihteellä tms. yhteistä aktiviteettia, joskus laivalla/mökkireissulla, kesällä festareilla yms.
Tällä hetkellä EI suunnitteilla yhteenmuutto, koska minulla on lapsia. Tämä parisuhde on kuitenkin ainakin 200 kertaa parempi kuin suhde lasten isän kanssa, jonka kanssa asuin yhdessä. Ei tehty yhdessä mitään. Itseasiassa ainoita yhteisiä aktiviteetteja oli kauppareissut, lasten kanssa leikkipuistossa oleminen, leffan katselu illalla. Muuta en oikein keksi. Monta kertaa kysyin haluaako hän erota kun oltiin niin erilaisia.
Up