Onko täällä ketään HIV -positiivista?
Kertoisitko tarinasi? Kuinka sait tartunnan? (Miesystävä, yhdenyön...?)
Olisi mielenkiintoista tietää!
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:29"]
Minä söin vain raskauksien aikana lääkkeitä, mutta muuten en. Mies on negatiivinen ja ystävät tietää tartunnasta. Minun eka aviomies kuoli jo 90-luvulla. n:o 23
[/quote]
Pelkääkö miehesi saavansa tartunnan? Ovatko lapsesi nykyisen vai edesmenneen exän? Jos nykyisen, saivatko lapset alkunsa luonnonmenetelmällä vai koeputkessa?
Voiko lääkkeillä elää täyden elämän
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:23"]
Syötkö estolääkitystä? Onko sillä sivuvaikutuksia? Oletko parisuhteessa? Miten kumppani? Tietääkö tuttavapiirisi/työporukkasi tartunnastasi?
[/quote] Syön estolääkitystä. Ei sivuvaikutuksia. Olen naimisissa. Läheiset tietävät tartunnasta, mutta en minä sitä kauppajonossa kuuluta. - kirjoittaja 15-
[/quote]
Onko puolisollasi tartunta? Jos ei, pelkäättekö sen tarttuvan?
[/quote] Ei ole , eikä mitenkään aktiivisesti pelätä. Mahdollistahan se on, mutta ei todennäköistä.
[/quote]
Ei todennäköistä? Mistä se johtuu? Onko tauti jotenkin tarttumattomassa lepotilassa, käytättekö tuplakondomeja vai..? Kiitos muuten kun viitsit vastailla!
Jos pelkäisimme tartuntaa kumpikaan, niin tuskin olisimme yhdessä. Tartunnan riski on aika teoreettinen. Koska en syö lääkkeitä, niin riski on olemassa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:37"]Jos pelkäisimme tartuntaa kumpikaan, niin tuskin olisimme yhdessä. Tartunnan riski on aika teoreettinen. Koska en syö lääkkeitä, niin riski on olemassa.
[/quote]
Mikset syö lääkkeitä?
Sorry unohtui merkitä nimi: 23.
Lapset nykyisen miehen. Luonnon menentelmällä tehty. Ex-miehen aikaan ei hiv oli eri asia kuin nyt.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:37"]Jos pelkäisimme tartuntaa kumpikaan, niin tuskin olisimme yhdessä. Tartunnan riski on aika teoreettinen. Koska en syö lääkkeitä, niin riski on olemassa. [/quote] Mikset syö lääkkeitä?
[/quote]
Tuo on kiinnostava lause, etttä "tartunnan riski on aika teoreettinen". Miksi noin? Eikös kuitenkin kyseessä ole intiimissä kanssakäymisessä tarttuva tauti, ja aviopuolison kanssa yleensä aika läheisiä ollaan?
En syö lääkkeitä, koska en vielä tarvitse niitä. Olen viruksen kantaja, mutta kuulun siihen onnelliseen joukkoon jonka infektio etenee hitaasti. Tai ei juuri etene ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:41"]
Sorry unohtui merkitä nimi: 23. Lapset nykyisen miehen. Luonnon menentelmällä tehty. Ex-miehen aikaan ei hiv oli eri asia kuin nyt.
[/quote]
Miten niin? Onko tauti jotenkin muuttanut luonnettaan? Ensiajatus kun on, että rohkea mies, kun uskaltaa harrastaa suojaamatonta seksiä hiv-positiivisen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:35"]
Ei todennäköistä? Mistä se johtuu? Onko tauti jotenkin tarttumattomassa lepotilassa, käytättekö tuplakondomeja vai..? Kiitos muuten kun viitsit vastailla!
[/quote] Me käytämme ihan normaaleja kondomeja yhdynnässä. Oli alkuaikoja, jolloin emme käyttäneet mitään ( emme tienneet tartunnasta).
HIV ei tartu "ohimennen ilmasta" vaan se vaatii suotuiset olosuhteet siinä missä mikä muukin tauti.
Ne joko syntyy tai on syntymättä. Elämä ei kuitenkaan moisten vuoksi pysähdy.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:35"]
[/quote] Me käytämme ihan normaaleja kondomeja yhdynnässä. Oli alkuaikoja, jolloin emme käyttäneet mitään ( emme tienneet tartunnasta).
HIV ei tartu "ohimennen ilmasta" vaan se vaatii suotuiset olosuhteet siinä missä mikä muukin tauti.
[/quote]
Höpö höpö HIV voi tarttua nopeasta suojattomasta yhdynnästä
Pelottaa näiden HIVpositiivisten välinpitämättömyys "eeeei käytetä kondoooomiii"
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:35"]
[/quote]
Tunnen itsekin yhden tapauksen, jonka tartututtanut partneri kuoli jo hiv-aallon alkuaikoina... ja tämä tuttu itse ihan loistokunnossa. Ei vaan näytä tauti etenevän. Onko löytynyt uusia syitä siihen, miksi joillakin tauti etenee nopeasti ja toisilla ei juuri ollenkaan?
On olemassa turvaseksiä. Hyvin on toiminut nämä vuodet.
Miten muka elämästä eliminoidaan kaikki teoreettiset riskit? Niihin totutaan, kunten esim. liikenteen riskeihin. Pienempi riski miehelläni on saada tartunta minulta kuin joutua liikenteessä kolariin.
23
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:47"]
Pelottaa näiden HIVpositiivisten välinpitämättömyys "eeeei käytetä kondoooomiii"
[/quote]
Minä en miellä itseäni välinpitämättömäksi, vaikka hoidan lapsiani (11kpl) ja lapsenlapsiani (16 kpl) päivittäin ja melkein joka päivä rakastelen miehenikin kanssa. Paljon yli 10 vuotta on tällä diagnoosilla menty, pari tervettä lastakin synnytetty. Olisiko pitänyt lopettaa eläminen aikoinaa diagnoosiin?
[/quote]
Ennemin kannattaa pelätä sellaista joka kuvittelee olevansa hiv-negatiivinen.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:49"]
Tunnen itsekin yhden tapauksen, jonka tartututtanut partneri kuoli jo hiv-aallon alkuaikoina... ja tämä tuttu itse ihan loistokunnossa. Ei vaan näytä tauti etenevän. Onko löytynyt uusia syitä siihen, miksi joillakin tauti etenee nopeasti ja toisilla ei juuri ollenkaan?
[/quote]
Geneettinen perimä? Sattuma? Jotain semmoista se on. En ole huolissani miehestäni. Vaikka NYT tämä tarttuisikin niin eläisi kuitenkin luultavasti samaan ikään kuin keskiverto suomalainen mies.
Johonkin me kaikki joskus kuollaan? Minä luultavasti tähän - ellei tule auto-onnettomuus, syöpä, infarkti, väkivaltarikos tms. Jokin "syy" aina kuitenkin on.
Höpö höpö HIV voi tarttua nopeasta suojattomasta yhdynnästä
[/quote]
Tietenkin voi. Samoin voin kuolla päähän putoavasta meteoriitista johtuen. Monenlaista voi tapahtua.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:49"]
[/quote]
Geneettinen perimä? Sattuma? Jotain semmoista se on. En ole huolissani miehestäni. Vaikka NYT tämä tarttuisikin niin eläisi kuitenkin luultavasti samaan ikään kuin keskiverto suomalainen mies.
Johonkin me kaikki joskus kuollaan? Minä luultavasti tähän - ellei tule auto-onnettomuus, syöpä, infarkti, väkivaltarikos tms. Jokin "syy" aina kuitenkin on.
[/quote]
Hyvä asenne :) Tunnen itse useammankin hiv-positiivisen, ja olen tuntenut muutaman tautiin kuolleen. Tietämyksessä silti aukkoja, kiitos kun viitsit vastailla! Nyt, yötä :)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 01:23"]
Syötkö estolääkitystä? Onko sillä sivuvaikutuksia? Oletko parisuhteessa? Miten kumppani? Tietääkö tuttavapiirisi/työporukkasi tartunnastasi?
[/quote] Syön estolääkitystä. Ei sivuvaikutuksia. Olen naimisissa. Läheiset tietävät tartunnasta, mutta en minä sitä kauppajonossa kuuluta. - kirjoittaja 15-
[/quote]
Onko puolisollasi tartunta? Jos ei, pelkäättekö sen tarttuvan?
[/quote] Ei ole , eikä mitenkään aktiivisesti pelätä. Mahdollistahan se on, mutta ei todennäköistä.