Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on HUUTAVA työvoimapula, ja samaan aikaan valtava joukko työttömiä elää eri työttömyystuilla. Miksi heitä ei saada töihin?......

Vierailija
19.11.2021 |

Ala toisensa jälkeen on antanut julkisuuteen hätähuutonsa, miten koko toiminta on sortumispisteessä kun työvoimaa ei ole.

Samaan aikaan meillä on _valtava_ määrä työttömiä tuilla eläjiä. Jotain täytyy muuttaa systeemissä, ja pian

Kommentit (849)

Vierailija
681/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa riittää töitä ainakin pk seudulla. Pulinat pois ja töihin, nettopalkka on 1600 e hoitajalla, avustajalla pari sataa vähemmän. Työ ei ole raskasta, lasten hoitoa ja kasvatusta. Nyt päivökotityöhön pääsevät kaikki halukkaat. Ja myös miehet, hakekaa päiväkoteihin.

Miten niin työ ei ole raskasta? Kyllä mun mielestä lasten hoito ja kasvatus on raskasta työtä, varsinkin, kun eivät ole omia ja heitä on heti useampi. Ja isolla osalla jotain haasteita.

Enkä ole ihan varma siitäkään, että pääseekö kaikki halukkaat koulutuksesta riippumatta.

No, luulisi että siihen varsinaiseen kasvatustyöhön vaaditaan sentään jonkinlainen koulutus.

Sen sijaan päiväkotiavustajaksi, jonka tehtävänä on lähinnä siivous- ja ruokahuoltoon liittyvät tehtävät, niin niihin voi päästä ilman koulutusta. 

Vierailija
682/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut tehdä jo viikosta toiseen tuplavuoroa ylitöinä, kun ei löydy työntekijöitä. Ei vaadi koulutusta, mutta työsopimus on 0-sopimus mikä varmasti kuulostaa monen korviin pahemmalta mitä meidän tilanteessa on ja siksi hakemuksia tulee liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki tällä hetkellä oikeasti avoinna olevat työpaikat saataisiin täytettyä. Työttömiä jäisi siitä huolimatta muutama sata tuhatta.

Todellisuudessa suurin ongelma kuitenkin on, että työnantajat haluavat mahdollisimman halpaa työvoimaa joten suomalainen ei yleensä käy koska hän on normaalisti "liian" tietoinen oikeuksistaan. Työharjoitteluun työnantajat kyllä ottavat mielellään suomalaisiakin mutta kun oikeaan palkkatyöhön suomalainen kysyy niin työnantajat valahtavat kauhusta kankeaksi ja juoksevat karkuun.

Vierailija
684/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut tehdä jo viikosta toiseen tuplavuoroa ylitöinä, kun ei löydy työntekijöitä. Ei vaadi koulutusta, mutta työsopimus on 0-sopimus mikä varmasti kuulostaa monen korviin pahemmalta mitä meidän tilanteessa on ja siksi hakemuksia tulee liian vähän.

Hakemuksia siis kuitenkin tulee. Miksi työnantaja ei palkkaa ketään? Haluaako hän vain halpatyövoimaa vai onko hänellä aivan liian suuret vaatimukset työntekijöitä kohtaan?

Vierailija
685/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Eipä 500 eurolla paljon juhlita.

Ei ole tarkoituskaan. Silti monet juhlii...

Vierailija
686/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vapaapäivänäni kaikki 35 sivua tätä ja totesin että työttömillä loisilla on näemmä aikaa jauhaa samaa sontaa päivästä toiseen 😂

Jos maksettais parempi palkka yms. Jeesus mitä vatipäitä.

Porvari kultalusikka suussa syntynyt

Nalle täällä käynyt huutelemassa 😂

Vierailija
687/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kuvittelee, että 2000 luvulla voidaan harrastaa 1500 luvun TES sopimuksia 😂

Orjuutus.

Nahkaruoska.

Vierailija
688/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vapaapäivänäni kaikki 35 sivua tätä ja totesin että työttömillä loisilla on näemmä aikaa jauhaa samaa sontaa päivästä toiseen 😂

Etkä lukenut eikä sinulla ole vapaapäivää. Räpläät vain taas kännykkääsi työaikana ja jätät omatkin työsi muiden hoidettavaksi.

Vierailija
689/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä tekijöitä löytyy kunhan maksavat riittävästi palkkaa ja tarvittaessa kouluttavat. Turha huudella jos tarjoaa nollasopimuksia ja paskoja palkkoja.

Tämä!

Vierailija
690/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä lukenut eikä sinulla ole vapaapäivää. Räpläät vain taas kännykkääsi työaikana ja jätät omatkin työsi muiden hoidettavaksi.

No joo yrittäjänä ja parempituloisena voin senkin tehdä 😉

Vierailija
691/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Ei ole tarkoituskaan. Silti monet juhlii...

Tarkoittanet siis juoppoja ja narkkareita? Suurin osa työttömistä eivät ole sellaisia mutta jos kaikki työttömät, joita näet, ovat päihdeongelmaisia niin sitten sinun on ehkä aika muuttaa jonnekin paremmalle seudulle. Varsinkin kaupungeissahan päihdeongelmaiset ja muut ongelmatapaukset tungetaan samoille alueille.

Vierailija
692/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei viitsi käydä yhtäkään koulua loppuun on turha huudella hyvän palkan perään.

moni ei mitään kovaa palkkaa vaadi, vain että saisi enemmän kuin mitä tukien varassa saa, tai että työ olisi edes kokopäiväistä että ei tarvitsisi jatkaa tukien varassa ja että työ ei olisi jotain jatkuvasti iltaisi-öisin-pyhäisin tapahtuvaa, että edes vähän jäisi sitä vapaa-aikaa järkeviinkin ajankohtiin ja näin päin pois eli inhimillisyyttä työelämään

Vierailija
693/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt hakea mutta työnantajat ei huoli. Mikähän lie vialla?

Vierailija
694/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Taas joku työtön jolle jää kaikkien kulujen jälkeen 500e ja valittaa, harvalle jää palkasta noin paljon kulujen jälkeen, oma netto 6h työpäivästä on noin 1100e eikä ole tukia, siitä voi jokainen laskea paljonko jäisi vuokran ja ruoan jälkeen tuosta käteen?

Vierailija
695/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo yrittäjänä ja parempituloisena voin senkin tehdä 😉

No niin, menepäs takaisin sorvin ääreen rehkimään. Itse lähden kohta kävelylenkille. Katsos kun työttömänä voin tehdä mitä haluan milloin haluan :) . Rahastakaan kun minulla ei ole pulaa ison perinnön saaneena ja sen ansiosta minun ei koskaan tarvitse tehdä enää töitä jos en halua. Kiitos tästä kuuluu tietenkin vanhemmilleni mutta he halusivatkin minulle hyvän ja helpon elämän rehkimällä itse.

Vierailija
696/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain huudeltiin, että osaavaa työvoimaa ei löydy. Luulen, että tässä puhutaan aika marginaalisesta ryhmästä ja oikeasti se suuri työvoimapula on ruohonjuuritason hommissa, joista palkkaa maksetaan hieman vähemmän mitä tukia.

Lisäksi tulee vielä työssäkäymisen kulut kuten matkakulut ja mahdollinen auton hankinta ym ja käteen jää todella paljon vähemmän kuin kotona istumisesta.

Vierailija
697/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Millaiset aivot tällaisilla on? Omaavat täysin vääristyneen käsityksen maailmasta. Pitäisi ottaa näiltä pääirti ja tutkia onko tälle geenivirheelle mitään tehtävissä.

Vierailija
698/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Taas joku työtön jolle jää kaikkien kulujen jälkeen 500e ja valittaa, harvalle jää palkasta noin paljon kulujen jälkeen, oma netto 6h työpäivästä on noin 1100e eikä ole tukia, siitä voi jokainen laskea paljonko jäisi vuokran ja ruoan jälkeen tuosta käteen?

Otapas asioista selvää. Yhdellekään yksinasuvalle työttömälle ei jää kaikkien kulujen jälkeen 500 euroa. Tuo 500 euroa pitäisi jäädä hyväksyttyjen menojen jälkeen (itse voit Kelan sivulta lukea mitä ne hyväksytyt menot ovat). Tuosta viidestäsadasta eurosta maksetaan kaikki muu.

Jos sinun palkkasi on 1100 euroa niin kannattaisikohan sinun pikaisesti hakea asumis- ja/tai toimeentulotukea? Olet nimittän mahdollisesti oikeutettu siihen. Omaa tyhmyyttäsihän se on jos et hae tukia jotka sinulle mahdollisesti kuuluvat.

Vierailija
699/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työnantaja tarjoa kunnon sopimusta, jos töitä ilmeisesti on täydet tunnit per viikko? Itse olen työelämässä, mutta ei kai työtön uskalla vaihtaa pientä, mutta sentään taattua tukeaan siihen, että ei ehkä saa mitään tuloja aikana x.

Vierailija
700/849 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Millaiset aivot tällaisilla on? Omaavat täysin vääristyneen käsityksen maailmasta. Pitäisi ottaa näiltä pääirti ja tutkia onko tälle geenivirheelle mitään tehtävissä.

Tuilla elävät tarvitsevat ainoastaan lämpimän kolon missä nukkua ja ruokaa just sen verran että pysyvät hengissä. Muuhun ei ole tarvetta. Ja sähän saat nyt jo paljon enemmän joten ole tyytyväinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan