Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.
Sä oot Oulusta.
Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.
Taivalkoskea ja Posiota epäilen
Mehtään mäni tämähi arvvaos. Polttelloo jo.
Arvaatko tämän? Minun häätyy lähteä hakehmaan brorille metisiiniä apoteekista.
No tuohan on ihan selevästi siansaksoa, ei tuosta ota selevveä hullukkaa.
Varppina ei tiäretä mistä mää oon kotosin.
Tota niiku nääs miä huastan mitä sit suatan eikä niinku silleen.
Helsingissä oon ikäni asunu
Vierailija kirjoitti:
Täältä päin mistä määki. Meinaan mennä huamena Karsattilan mettään kattomaan, jos löytys viälä pualukoita. Auto täytyy jättää tiän viäreen ja muistaa pistää ovet lukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä päin mistä määki. Meinaan mennä huamena Karsattilan mettään kattomaan, jos löytys viälä pualukoita. Auto täytyy jättää tiän viäreen ja muistaa pistää ovet lukkuun.
Sää ajat sitte sata kilsaa mettään täältä meiltäpäin.
No nyt oli törkiän hyvä. Mutta kyllon pöhölön kuullosta moni murre. Nyt nukkuhan mutta tuun aamulla kassohan mitä täälä on rustattu. Jos arvaat murrealueen niin ihime. Mutta mää luulen ettei kukaan tierä!
Iltaa. Pitihän se minunki osallistua vaikka aluksi mietin kehtaako sitä tämmöseen ruveta. Ilettää välistä tämmöset pölöjäilyt. Pittää kahtoa arvaako kukkaan 🤭
Vierailija kirjoitti:
Iltaa. Pitihän se minunki osallistua vaikka aluksi mietin kehtaako sitä tämmöseen ruveta. Ilettää välistä tämmöset pölöjäilyt. Pittää kahtoa arvaako kukkaan 🤭
Oulu
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli törkiän hyvä. Mutta kyllon pöhölön kuullosta moni murre. Nyt nukkuhan mutta tuun aamulla kassohan mitä täälä on rustattu. Jos arvaat murrealueen niin ihime. Mutta mää luulen ettei kukaan tierä!
Vaihtoehdot: keskipohjanmaa tai Sotkamo
Ei tarvitse arvailla. Olen Keski-Suomesta, jossa puhutaa lähes kirjakieltä. Juntimpien ihmisten murre siellä muistuttaa etäisesti savoa, minun ei.
Jaahans kirjoitti:
Mis min toinen tumppu on?
Mutsi heittää aina baarissa: Onks tää min Gin tonic vai sin Gin tonic?
Vierailija kirjoitti:
Emmie haluu osallistuu.
Joensuu
Rooppe-setä juo aamusela ekka manssikkajukurttie ja männee sitten Teutsilla mettätöeihi selekossie tuoaks
Eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki ja linkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.
Sä oot Oulusta.
Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.
Kainuu ?
Töälä immeiset kehttoaavat toeisijjasa päei läsiä vejellä, voemalla ja veäjellä, paleijjaalla keäjellä, korkkeijjalla meäjellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot Oulusta.
Kainuu ?
Veikkaan että joku Pohjois-Savon, Kauinuun ja Pp-Maan kohtauspisteen huudeilla olevan kunnan murre, eli Pyhäntä, Vaala, Kestilä, Vuolijoki tai Vieremä
Van eikä kyllä lopeteta, tämähän on moaliman mukavinta hommoa.