Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi

Vierailija
18.11.2021 |

Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.

Kommentit (945)

Vierailija
901/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.

Sä oot Oulusta.

Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.

Taivalkoskea ja Posiota epäilen

Mehtään mäni tämähi arvvaos. Polttelloo jo.

Kainuu ?

No nyt mäni oekein.

Vierailija
902/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekkiinköhän mää jo tän? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita kuin yksi sana...ylikiva...niin kaikki tietää että olen vaasalainen.

Vierailija
904/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytto hiano tilanne ko mul tai mu omaisil ei tu hesarii kenellekää enää. Ekaa kertaa siis ikin. Nyttei ketää enää maks siit woke-paskast mitää. Ei saa Sanoma eikä Kone Oy mitää meilt. Oma woke-tytärki hylkäs Hesari ko siin oli se miälest pelkkää wokee. Oikee saa**na intersektionaalisuut. Ollaa saa**na vapait. Yle ja Maikkari o lopetettu kans. 

Vierailija
905/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans kirjoitti:

Mis min toinen tumppu on?

Siekö se niitä nulleja etsit joku aika sitten, kuusaalainen?

Vierailija
906/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.

Sä oot Oulusta.

Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.

Taivalkoskea ja Posiota epäilen

Mehtään mäni tämähi arvvaos. Polttelloo jo.

Kainuu ?

No nyt mäni oekein.

Onko tarkempaa tietoa mitä päin Kainuuta?

Vierailija
907/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekkiinköhän mää jo tän? :D

oulussa sanotaan "tään" tai pelkkä tää, niin että n mykistyy pois mutta sen kutienkin kuulee kuin mielensä korvilla ja ymmärtää että tarkotietaan sanaa "tään"

Vierailija
908/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mää voisin tietää miten kirjotetaan murteella kun meillä ei puhuta mitään murretta. Mut kirjotanpahan nyt ajan kuluks jotain kun ei töitäkään jaksa aina tehä.

Vierailija
909/945 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistettu tiato kertoo et Hirvensalos olis susi liikkeel. Tämä havainto ei aiheuta mittän toimenpitei sen tähren et kysymykses on alueel normaali elikko. Sev verran paikallinen kansallisseura vaan älähti et jos punahilkka alueel tunke ni se ei kuulu sikäläissen ympäristössen.

Vierailija
910/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mää voisin tietää miten kirjotetaan murteella kun meillä ei puhuta mitään murretta. Mut kirjotanpahan nyt ajan kuluks jotain kun ei töitäkään jaksa aina tehä.

"Mää" ja "tehä" ovat sanojen murteellisia muotoja. Moni käyttää eri murresanoja kuin asuinpaikkansa mukaisia, joten tiedä häntä.

Vierailija
911/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläks sääki viäl?

Vierailija
912/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi lähtee himaan

Vierailija
913/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan perin konua tähänki kirjotella.

Varmaa täs yli 40 sivun keskustelus joku on jo tienny, mut tää ekan sivun konuttelija on kyl jostai Päijät-Hämeestä. Kuulosti kotosalta vaik vähä siitä pohjosemmast oonki kotosi. 

Vierailija
914/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mikä viästiketju. No iha sama, miä kaatusin aamul ja nyt pistän maiot takapaksii ja meen kotii niit juamaa.

Vierailija
915/945 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mä olin vielä amiksessa, vedin röökii. Aina oli stidit ja stendarit hukassa ja stögöt lensi mihin sattuu.

Vierailija
916/945 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sie out Jyväskylästä?

Vierailija
917/945 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isävaenoo ennusti siätä heenäntekoaekaa : -Se ossoo sattoo, mutta ossoo olla satamatakkii. Ja män oekee. Ja heenät kuivu ja ajettiin lattoihi, sattee jäläkee kuha ensi ol pootoo vähä aekoo. Näe meellä.

Vierailija
918/945 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin aloitustekstin, näin Toni Samin (valitettavasti)

Vierailija
919/945 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isävaenoo ennusti siätä heenäntekoaekaa : -Se ossoo sattoo, mutta ossoo olla satamatakkii. Ja män oekee. Ja heenät kuivu ja ajettiin lattoihi, sattee jäläkee kuha ensi ol pootoo vähä aekoo. Näe meellä. No tuo on jostain Pohjoispohjanmaan, Kainuun ja Pohjois-Savon kohtauspisteestä, eli Pyhäntä, Kiuruvesi, Sonkajärvi, Vieremä tai Pielavesi ehkä

Vierailija
920/945 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millo seuraava linkku tulee?

No en kyl tiä mis tollai puhutaa. Tarkotaks sää linkkarii vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi