Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi

Vierailija
18.11.2021 |

Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.

Kommentit (945)

Vierailija
861/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.

Sä oot Oulusta.

Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.

Taivalkoskea ja Posiota epäilen

Mehtään mäni tämähi arvvaos. Polttelloo jo.

Vierailija
862/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

drtgert kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mää täs tauol vähä yritäj jottain präntät ylös. Kuumaki tuli töis mut ei onneks sentää niinku suvel. Kyl mää tykkään ko syksy tuli. Vähä pimiä on kyl.

Mut nyt tarttis saara kaffet.

Onko jotain satakuntalaista välimurretta, puhutaanko vyöhykkeellä kussa töksivät launaismurteet ovat vaihtumassa hämäläismurteiksi ja ehkä pohjoispäässä aluetta, eli Kankaanpään, Honkajoen,  Karvian ja Parkanon seudulla?

Aika hyvin arvattu. Lounaismurre on muuttumassa hämäläiseksi eli Turusta koilliseen Loimaan suunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mie uso, että työ tietäsitte, mistä. Myö puhutaan aina tälleen tiällä. 

Mie mahan arvatakkii. Mutta missä sie oot, kun mänet mehtään? Ootko sie mehässä vai metässä? Tuo niätsen paljastaa aika paljon assuinaluvees.

Vierailija
864/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Van minä en kehtoa tämmössiin ruveta mittään kirjottelemmaan, ihan on höpöhommoa tuommoset arvvuuttelut. Mulla on paljo parempoahi tekemistä.

Sä oot Oulusta.

Empähän ou. Oulussa ne puhhuu jotenni siihen suunttaan, jotta ookkonää juonu maitua. Ja kulukkoot onnikalla.

Arvaatko tämän? Minun häätyy lähteä hakehmaan brorille metisiiniä apoteekista.

Vierailija
865/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ennyt kyl kehtaas tänne kirjuutella, mutta kiinnostaas että saattekohan työ mittää arvailtuu? Etekkää tännää einy innostas tämmönen pöljö hommailu mut pitihä se osallistuu

Vierailija
866/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van olokkoahan jo hupattamata aekkuiset ihmiset ja lopettakkoa tuo jonnijoutava hössyöminen.

Vierailija
867/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ap mitään yleiskieltä ole ollenkaan. Tollaset sanan loppujen poistelut, kuuluu johonkin murteeseen, mitä en tunne eli ehkä joku länsi. Koska sieltä en tunne oikeen ketään. T:helsinkiläinen.

Vierailija
868/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihhaan tuulimyllyjä. Niitä on täälä mehtisä niin palijo. Kauhia uluvonta käy aina ku enempi tuulee. Mehtään päin ei ennää vihti kahtua ko sielä ne kauhian korkiat myllyt rumentaa maiseman. Ootan vaan, että tullee hirviä tuuli, joka kaataa kaikki myllyt.

Vierailija
869/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää oikein tiärä, mitä mää tähän kirjottasin, ko ei mulla si tän enempää kuitenka mittään järkevää asiaa oo.

Vierailija
870/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhrymsyhryn alipali salikali

Vierailija
871/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot Oulusta.

Arvaatko tämän? Minun häätyy lähteä hakehmaan brorille metisiiniä apoteekista.

Pakko varmaan olla jossain Lapissa itärajan tuntumassa, ellei siellä meänkielen puolella. Länsipohjalaista murretta varmaan.

Vierailija
872/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Van olokkoahan jo hupattamata aekkuiset ihmiset ja lopettakkoa tuo jonnijoutava hössyöminen.

Oliskos itäsavon murretta?

Vierailija
873/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihhaan tuulimyllyjä. Niitä on täälä mehtisä niin palijo. Kauhia uluvonta käy aina ku enempi tuulee. Mehtään päin ei ennää vihti kahtua ko sielä ne kauhian korkiat myllyt rumentaa maiseman. Ootan vaan, että tullee hirviä tuuli, joka kaataa kaikki myllyt.

Keskipohjanmaata?

Vierailija
874/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmää oikein tiärä, mitä mää tähän kirjottasin, ko ei mulla si tän enempää kuitenka mittään järkevää asiaa oo.

Etelä-Pohjanmaalta?

Vierailija
875/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on noin 30-40km Turusta.

Vierailija
876/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohjanmaalta?

Sanat "ko" ja "mittään" eivät ole tyypillisimpiä siellä suunnalla. Pohjois-Satakunnassa ehkä?

Vierailija
877/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kolkkien ope, ja meen töitten jälkeen linkillä taksarille.

Vierailija
878/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

°±±´P ² O±P³

Vierailija
879/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää tiä mitä tän pitäs kirjottaa.

Vierailija
880/945 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei met nyt ruveta millekkään. Pirtti pitää lämmittää ja penikat pehertää tässä niin pitää alakaa syömähän rieskaa ja pottuvoita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi