Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi

Vierailija
18.11.2021 |

Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.

Kommentit (945)

Vierailija
61/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin roski ilima ettei vihti lähtiä ulos mehtään käveleen. Ulukona on niin pimiääki ettei iliman valua vihti olla ko ei nää mitään. Tiiäksää mitä nyt pitäis tehä?

pirkka-ukon murretta Nurmeksesta tosijjaan

Vierailija
62/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pan jottai konteihis, jos pruukaas käyd paatil viäl merel. Ei siel tul ko kylmä ja o tuulist, fisui ei tul ainakka, onk paremp jääd kotti kaffel. Kotivahel. Tai men kaupoil, siäl o huomen pikimust perjanda!

Rauma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko nää pölijä?

Vierailija
64/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä laeta päeväruokoo, lähetään kokkeilemmaan sen uuven paikan muikkuloeta! Voijjaan varmaan jättää auto ihan siihen torin kuppeeseen kun ei tiällä tähän aikaan vuuesta uo kettään.

Vierailija
65/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie halluun sannoo jottain, mie eppäilen, että joku arvaa. Tiiättekö työ, missä mie voisin assuu?

Simpeleellä.

Vierailija
66/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookko nää pölijä?

Ookko nää Ouulusta?

Vierailija
67/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennääks jonnee, v*ttu miä kualen 😁

Kotka!

Vierailija
68/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pan jottai konteihis, jos pruukaas käyd paatil viäl merel. Ei siel tul ko kylmä ja o tuulist, fisui ei tul ainakka, onk paremp jääd kotti kaffel. Kotivahel. Tai men kaupoil, siäl o huomen pikimust perjanda!

TUli meileen runoilija Heli laaksonen eli oot jostaki Raumasta kai

Vierailija
69/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka mitä se hyvejää tämmöseen osallistua. En minä aenakkaan ees ossoo ennee tätä. Vaekka minnuo oekkein harmittaa, ku ei ou itelle tarttunna peähän eikä käöttöön murre. Vaikka voiko ihananpoa murretta ollakkaa. Eekait tässä ilikee nyt kaaheena maenostaakkaa tätä sitte.  

Vierailija
70/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä mitä täs ny ittestään kertois. Emmä ajatellu et mä puhuisi mitää murretta, mut kai oikeestaa kaikki suomalaiset puhuu. Oovvaa nii tottunu siihe et kaikki tääl puhuu niinku mä.

Vierailija
71/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie halluun sannoo jottain, mie eppäilen, että joku arvaa. Tiiättekö työ, missä mie voisin assuu?

Simpeleellä.

Joensuussa

Vierailija
72/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun vain ja ainoastaan täydellistä kirjakieltä, sillä olen syntyjäni uutistenlukija.

Vierailija
73/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ka mitä se hyvejää tämmöseen osallistua. En minä aenakkaan ees ossoo ennee tätä. Vaekka minnuo oekkein harmittaa, ku ei ou itelle tarttunna peähän eikä käöttöön murre. Vaikka voiko ihananpoa murretta ollakkaa. Eekait tässä ilikee nyt kaaheena maenostaakkaa tätä sitte.  

poolanggammorretta

Vierailija
74/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savo?

Vierailija
75/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitää hakea lapset puoli neljä.

Ei mulla, vaan mullahin!

Mistä oot mullahin ?

Vierailija
76/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun vain ja ainoastaan täydellistä kirjakieltä, sillä olen syntyjäni uutistenlukija.

Yle?

Vierailija
77/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se hyvejää tosiaan on Puolanka

Vierailija
78/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä tiiä mitä täs ny ittestään kertois. Emmä ajatellu et mä puhuisi mitää murretta, mut kai oikeestaa kaikki suomalaiset puhuu. Oovvaa nii tottunu siihe et kaikki tääl puhuu niinku mä.

Pori?

Vierailija
79/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle?

Ei, meillä Jyväskylässä on olevinaan täydellisin kielioppi ( vaikka kyllä myö täällä venyyytetään vokaaaleita, kun linkillä ajellaan )

Vierailija
80/945 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van en kehtoa mittää kirjotella kun alako niim makkeasti ramasemmaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi