Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
On niin roski ilima ettei vihti lähtiä ulos mehtään käveleen. Ulukona on niin pimiääki ettei iliman valua vihti olla ko ei nää mitään. Tiiäksää mitä nyt pitäis tehä?
Minä en tiijjä mittään. Mutta aeka ilikikurinen ossoon olla.
Mut muistakaa kirjoittaa vähän enemmä tekstii, et siitä pystyy päättelee teidän kotiseutua paremmin. Ymmärsittekö te? Ymmärsitkö sä kans? No, itse mä
Mut muistakaa kirjottaa vähän enemmän tekstii, et siitä pystyy päättelee teidän kotiseutua paremmin. Ymmärsittekö te? Ymmärsitkö sä kans? No, itse/ite mä puhun ihan tällaista yleiskieltä, mutta…
Murteella kirijotettua tekstiä o hirveev vihelijäistä lukija ja soong kans meleko aikaavievää
faarin plompuuki telavus, ku muari oli pualamas.
Vierailija kirjoitti:
Mie romahan:)
Voi Ansku <3
Vierailija kirjoitti:
Millo seuraava linkku tulee?
Jyvääskyläästä?
Myö/ me mennään huomenna linkillä kaupunkiin
hups, siis tuo ylempi oli mallina ja siitä alempi väännös 🙄
Mut muistakaa kirjottaa vähän enemmän tekstii, et siitä pystyy päättelee teidän kotiseutua paremmin. Ymmärsittekö te? Ymmärsitkö sä kans? No, itse/ite mä puhun ihan tällaista yleiskieltä, mutta…[/quote]
Vierailija kirjoitti:
pyhäntä-pyhäjärvi-akseli
Vierailija kirjoitti:
Savosta! Ehkä Kuopiosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie halluun sannoo jottain, mie eppäilen, että joku arvaa. Tiiättekö työ, missä mie voisin assuu?
Ooks karjalainen? Ihana murre joka tapaukses. <3
Etelä-Karjala?
Mulla pitää hakea lapset puoli neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millo seuraava linkku tulee?
Jyvääskyläästä?
Väärin. Jyvääskyläässä sanotaan linkki.
Vierailija kirjoitti:
Myö/ me mennään huomenna linkillä kaupunkiin
Jyväskylässä mennään linkillä ja sanotaan me tai myö. Syntymäkaupunkini! Hauska ketju
Vierailija kirjoitti:
Haluaisko joku palstamamma kunnolla mulukkua? Täysikänen pittää kuitenki olla, sen verran mää polliisia pelekään.
Oululainen mulukun tyrkyttäjä?
En läheltäkään