Pystyttekö menemään kyykkyyn niin, että kantapäät koskettavat lattiaa
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn menemään syväkyykkyyn ja ylös yhdellä jalalla niin, ettei toinen jalka kosketa lattiaa.
Mies 54Onnistuuko jalan vaihtaminen kyykyssä? Eli sujuuko ripaska?
No enpä ole älynnyt vielä kokeilla. Kai sekin saattaisi sujua jos sitä harjoittelisi.
60-v. Onnistuu ihan ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset viriiliyttään vakuuttelevat hopeaketut ja puumat valtasivat ketjun.. :-D
Kuka viriiliydestä on puhunut? Kunnosta kannattaa alkaa huolehtia viimeistään nelikymppisenä kun työvuosia on takana 20 ja eläkeikään vielä 20 vuotta. Nuoret nyt pysyvät kunnossa itsestään
En pysty, en ole tainnut koskaan pystyä. 44-v nainen, normaalipainoinen, kankea, lyhytraajainen olen.
Helposti voin olla vaikka koko illan tuossa asennossa. N 45
Riippuu paljonkin vartalon mittasuhteista, miten helppoa tuo on itse kullekin.
https://www.senecastrength.ca/post/2018/01/18/why-your-squat-will-alway…
Pitkäselkäisille ja lyhytjalkaisille helpompaa.
Joo, helposti. Minusta se on mukava asento, rentouttaa/venyttää alaselkää.
Kyllä pystyn ja helposti, vaikka nykyään on reilusti ylipainoakin ja bmi 31. Ikää on 30 vuotta.
Pystyn. Olisi aika huolestuttavaa jos en pystyisi. Olen 31
Vierailija kirjoitti:
Helposti tollanen syväkyykky on hyvä asento ja rentouttavaa.
N45
Samaa mieltä. Rentoutan todella usein tässä asennossa selkääni. Tuntuu todella hyvältä. Enkä edes ole mikään hoikka nainen eli ei tämä mikään laihojen juttu ole.
Joo helposti, aina on onnistunut. Ikää yli 40 ja bmi jotain yli 35.
En pysty enkä ole koskaan pystynytkään. Muuten kyllä olen ihan notkea, saan esimerkiksi molemmat jalat niskan taakse, pystyn laskeutumaan pepulleni istumaan lattialle ottamatta mistään tukea ja pääsen ylöskin, saan polvet lattiaan kun istun lattialla jalkapohjat vastakkain jne. Mutta kyykky ei vain onnistu.
N45
Aika tarkasti pitää olla tietyllä lailla, muuten meinaan heti kaatua taaksepäin. Kengät jalassa ei ongelmaa.
Tarkoitetaanko, että jalkojen pitää olla yhdessä? Siitähän yleensä puhutaan "aasialaisena kyykkynä", johon pitäisi pystyä menemään. Jos pitää jalkoja erillään niin homma helpottuu huomattavasti, mutta se on jo eri asia.
Kyllä. Usein esim. luen kyykyssä. On mitä rennoin ja lukemani mukaan myös luonnollisin lepuutuaasento ihmiselle. Katsokaapa pikkulapsia kuinka paljon he touhuavat juttuja kyykyssä. Kyykyssä oleminen vähentyy lapsen vanhetessa kun he alkavat ottaa mallia isommiltaan ja istua "nätisti kuten kuuluukin" eli ihmiselle luonnottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonkin vartalon mittasuhteista, miten helppoa tuo on itse kullekin.
https://www.senecastrength.ca/post/2018/01/18/why-your-squat-will-alway…
Pitkäselkäisille ja lyhytjalkaisille helpompaa.
Tämä taitaakin selittää, miksi kyykätessä jalat yhdessä aina tuntuu, että painopiste on liian takana heti kun koitan laittaa kantapäät kiinni lattiaan. Takamuskin osuu siinä jo melkein lattiaan ja siksi tuollaisessa kyykyssä on hankala pysyä.
En ole koskaan päässyt. Venyttelyt ja liikkuvuusharjoitteet eivät ole aiheuttaneet tähän muutosta. N25
Keski-ikäiset viriiliyttään vakuuttelevat hopeaketut ja puumat valtasivat ketjun.. :-D