Pystyttekö menemään kyykkyyn niin, että kantapäät koskettavat lattiaa
Kommentit (92)
Todella leveällä haara-asennolla onnistuu muttei kapealla jalkojen asennolla.
Pystyn, n 48. Aikaisemmin ei onnistunut, mutta crossfitin aloittamisen myötä liikkuvuus on parantunut huimasti.
En pysty, ikää 23. En oo ikinä pystyny, muistan jo hiekkalaatikolla lapsena leikkiessä, että kyykyssä oleminen oli raskasta ja sattui jalkoihin. Mustikassakin käydessä en pystynyt olemaan kyykyssä yhtä kauaa kuin äiti ja mummu. Edelleenkin marjastaminen ja muu kyykkäily käy jalkoihin.
En tiedä mistä johtuu. Ihan liikunnallinen lapsuus oli ja vietin paljon aikaa myös ulkona. Ehkä minut olisi pitänyt laittaa venyttelemään säännöllisesti, oon lukenu, että venyttelylle on lapsuudessa joku herkkyyskausi, jolloin kannattais laittaa lapset säännöllisesti venyttelemään varsinkin jos lapsi on kovin tönkkö jollain lailla kuten tää kyykky juttu esimerkiksi.
Oon aikuisiällä yrittäny parantaa kyykkäystaitoani ja kyllä se paranee kun säännöllisesti on harjoitellut, mutta aina jossain kohtaa menee motivaatio kun edistyminen niin hidasta ja harjoittelu on epämukavaa ja sitten se jää.
Helposti ja vuosia päälle kaksi ja puoli varttia.
Vierailija kirjoitti:
En pysty, ikää 23. En oo ikinä pystyny, muistan jo hiekkalaatikolla lapsena leikkiessä, että kyykyssä oleminen oli raskasta ja sattui jalkoihin. Mustikassakin käydessä en pystynyt olemaan kyykyssä yhtä kauaa kuin äiti ja mummu. Edelleenkin marjastaminen ja muu kyykkäily käy jalkoihin.
En tiedä mistä johtuu. Ihan liikunnallinen lapsuus oli ja vietin paljon aikaa myös ulkona. Ehkä minut olisi pitänyt laittaa venyttelemään säännöllisesti, oon lukenu, että venyttelylle on lapsuudessa joku herkkyyskausi, jolloin kannattais laittaa lapset säännöllisesti venyttelemään varsinkin jos lapsi on kovin tönkkö jollain lailla kuten tää kyykky juttu esimerkiksi.
Oon aikuisiällä yrittäny parantaa kyykkäystaitoani ja kyllä se paranee kun säännöllisesti on harjoitellut, mutta aina jossain kohtaa menee motivaatio kun edistyminen niin hidasta ja harjoittelu on epämukavaa ja sitten se jää.
Venyttely ei välttämättä auta, mutta erilaiset liikkuvuusharjotteet kylläkin.
Jos ei edes lapsena ole päässyt kyykkyyn, kyse voi olla jostain rakenteellisesta ongelmasta, esimerkiksi kireistä akillesjänteistä.
Kyllä pystyn ,just kokeilin, 73v mummo.
En. Kaadun selälleni. Myöskään balanssi ei ole kummoinen neuropatian vuoksi. Kummastakin jalastani puuttuu lähes pohkeisiin asti tunto, joten ei parane lähteä leikkimään kyykkyharjoitusten kanssa kun tuloksena voi olla sairaalareissu.
Pystyn - tämä liike toistoineen on yksi päivittäisrutiinini. N66
Pystyn. 55 ikää. Menee puhtaasti polvet yhdessäkin kymmenen toistoa.. Aloitin syksyllä jalkalihastreenin. Sitä ennen tuskin olis mennyt.
Olen 48 v ja pystyn. En kyllä tiedä että pääsenkö enää ylös. Kummassakin polvessa urheiluvamma.
Helposti tollanen syväkyykky on hyvä asento ja rentouttavaa.
N45
Pystyn. Teen kyykkyjä käsipainojen kanssa. 45.
Pystyn menemään syväkyykkyyn ja ylös yhdellä jalalla niin, ettei toinen jalka kosketa lattiaa.
Mies 54
Pystyn. Teen kyykkysarjoja tangon +10 kilon painojen kanssa, joten ilman painoja menee kevyesti niin kauan kuin viitsisi. Painoilla alkaa kantapäät nousta sarjan lopussa. Ensimmäiset 5 puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn menemään syväkyykkyyn ja ylös yhdellä jalalla niin, ettei toinen jalka kosketa lattiaa.
Mies 54
Onnistuuko jalan vaihtaminen kyykyssä? Eli sujuuko ripaska?
Kyllä. Silloin tällöin teen hetken töitä niin, että läppäri on rahin päällä ja istun kyykyssä myös asentoa ja painoa jalalta toiselle vaihtaen. Kauaa ei kuitenkaan niin jaksa olla vaikuttaa keskittymiskykyyn. Ylipäätään kyykkyasento on aina ollut helppo.
Helposti ja siitä istumaan ja laittaa jalat niskan taakse. Olen notkea.
N38