Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyttekö menemään kyykkyyn niin, että kantapäät koskettavat lattiaa

Vierailija
18.11.2021 |

ilman, että otatte mistään tukea?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen vaikka jalat yhdessä, helpommin toki "slaavikyykkyyn". Ikää 46 ja jokunen kilo ylipainoa.

Vierailija
62/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon nyt jokainen terve ihminen pääsee. Media on antanut sellaisen kuvat että se olisi jotenkin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, helposti. Minusta se on mukava asento, rentouttaa/venyttää alaselkää.

Olen tätä harrastanut vuosikymmeniä ja se on kyllä hyväksi selälle ja liikkuvuudelle. Siinä voi katsella vaikka elokuvan.

Mutta ei niin kuten vitnespimut nykyään näyttää vaan otan mallia sieltä missä se on työasento ja lepoasento.

Vitnespimut kun tekee sen liian ryhdikkäästi.

Vierailija
64/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu helposti vaikka jalat yhdessä. Joskus kokeilin mennä kyykkyyn niin, että kantapäät ON ilmassa ja satutin selkäni :D Ikää 40, kroppa jäykkä kuin mikä ja selkä leikattu. Lyhyet sääret ja pitkät reidet.

Vierailija
65/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyyn kyllä. Syväkyykkyyn en.

Vierailija
66/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietysti. Olen 57 ja kroppani on kankea kuin rautakanki. Kyllä kai tuo terveeltä normaalipainoiselta onnistuu? Toki jumppaan säännöllisesti noin muuten ja teen kyykkyliikkeitäkin, kyllä joten se ehkä auttaa tuossakin. 

Runsaisen alapeukujen vuoksi aloin itsekin epäillä, joten kokeilin kahdessakin eri asennossa ja kyllä se onnistuu, tein aamujumpaksi 10 kyykkyliikettä peräkkäin. Toki kun laitoin jalat ihan vierekkäin, se oli siinä mielessä vaikeampaa, että peppua en hirveän alas saanut, kun pohkeiden jäykkyys tuli vastaan, mutta jalat jonkinlaisessa haarassa onnistuu hyvin. Olen kyllä käynyt pilateksessa vuosia, nyt vaan koronan takia sen ollut 1,5 vuotta tauolla, mutta treenaan yhä kotona, joten luulen siitä olevan apua. 

Vierailija
67/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

N45

Vierailija
68/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 v , ja pystyn. Pystyn vaikka toinen jalka taittuu enemmän kuin toinen, ja on polvivamma. Tosin ylös en pääse kun polvi lukkiutuu koukkuun, mnutta eitähän tässä ei kysytty :D

Kun lapsena venyy, niin pystyy loppuikänsä jollei ole jotain vammaa joka estää.

Mä olen "kyykyttänyt" nykylapsia, ja n. puolet ei pääse tuohon kyykkyasentoon. Ja siis ylipäätään kyykkyyn, vaikka saisi ottaa tukeakin.

Vierailija
69/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 61

Vierailija
70/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, mutta en viivy siellä kauan, koska tunnen painetta lantionpohjassa. En halua peräpukamia.

Vierailija
71/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu helposti vaikka jalat yhdessä. Joskus kokeilin mennä kyykkyyn niin, että kantapäät ON ilmassa ja satutin selkäni :D Ikää 40, kroppa jäykkä kuin mikä ja selkä leikattu. Lyhyet sääret ja pitkät reidet.

Ja voin tipauttaa takapuolen lähelle lattiaa ja olla samassa asennossa vaikka kuinka kauan, myös kävely onnistuu.

Vierailija
72/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja monta kertaa. M55

Vierailija
73/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, ikää 23. En oo ikinä pystyny, muistan jo hiekkalaatikolla lapsena leikkiessä, että kyykyssä oleminen oli raskasta ja sattui jalkoihin. Mustikassakin käydessä en pystynyt olemaan kyykyssä yhtä kauaa kuin äiti ja mummu. Edelleenkin marjastaminen ja muu kyykkäily käy jalkoihin.

En tiedä mistä johtuu. Ihan liikunnallinen lapsuus oli ja vietin paljon aikaa myös ulkona. Ehkä minut olisi pitänyt laittaa venyttelemään säännöllisesti, oon lukenu, että venyttelylle on lapsuudessa joku herkkyyskausi, jolloin kannattais laittaa lapset säännöllisesti venyttelemään varsinkin jos lapsi on kovin tönkkö jollain lailla kuten tää kyykky juttu esimerkiksi.

Oon aikuisiällä yrittäny parantaa kyykkäystaitoani ja kyllä se paranee kun säännöllisesti on harjoitellut, mutta aina jossain kohtaa menee motivaatio kun edistyminen niin hidasta ja harjoittelu on epämukavaa ja sitten se jää.

Mä en ollut mitenkään liikunnallinen lapsi (tai nykymittapuulla ehkä, kun lapset nyt vaan oli lapsuudessani KAIKKI pihalla koko ajan liikkumassa) mutta kuperkeikat ja kyykyssäolemiset tulee ihan luonnostaan, kuten lapsella kuuluukin tulla. Syy miksi näitä ei enää osata ei johdu siitä ettei olisi liikunnallinen, tai että lapsi olisi jotenkin viallinen, vaan siitä että lasten liikunnasta on tullut ohjattua, eikä lapset enää "venymisiässä"  leiki kuten vanhempansa tekivät. Leikit tapahtuivat ennen monissa asennoissa, ja kyykky tulee lapselta ihan luonnostaan, mikäli siihen on luontainen mahdollisuus. Jos istutetaan ensin sitterissä/kaukalossa, ja kun siitä päästään niin syöttötuolissa tablettia katsomasa, niin nää taidot jäävät pois, vaikka lapsi myöhemmin harrastaisi aktiivisesti jalkapalloa.

Vierailija
74/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, M-54- Kylläpä polvet naksui pahasti.

Vierailija
75/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn, 36. Pystytkö ap kävelemään siellä kyykyssä eteenpäin nousematta ylös ja ilman että kädet koskettavat maata? Eli jalka suoraksi eteen ja painon siirto ja toinen jalka eteen ja sama.

Minä pystyn helposti tähänkin.

Nainen 40v.

Vierailija
76/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanoin etten pysty. Siten hoksasin, että olin aina yrittänyt väärin. Nyt pystyn helposti. Sanoisin siis, että tekniikka (ja tasapaino) laji. Olen kankea kuin rautakanki, joten venyvyyttä se ei ainakaan tarvitse. Eikä nilkkojen liikkuvuutta, itselläni ne ainakin jäävät melkein suoriksi. Ylipainoakin on, ei vaikutusta. Polviin kyllä ottaa pidempi kyykkäily, ne ovat tuossa heikoin kohtani.

Vierailija
77/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn mutta vasta viime vuosina, ikää 40 ja treeniä takana vasta 5v. Liikkuvuus oli surkea ennen mutta nyt on tasapaino ja liikkuvuus kehittynyt ja samoin lihakset ja pääsen helposti kyykkyyn. Ei se ilman treeniä onnistu kaikilta, liikkuvuus paranee kuitenkin nopeasti kun aloittaa harjoittelun.

Vierailija
78/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn, helposti. Ikää 34v.

Mutta jossain oli haaste että tuosta asennosta pitäisi vielä painaa otsa lattiaan. Melkein onnistuu, mutta ei kuitenkaan.

Toinen  muunnos on tehdä niin, että seisoo lähellä seinää ja kädet on ojennettuna ylös seinää vasten. Tällöin ei voi nojata eteenpäin.

Tuossa pää lattiaan jutussa vaikuttaa se, saako jalat olla harallaan ja aukikierrossa. Jos eivät, on hankalampaa pitkäjalkaisella.

Vierailija
79/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn vaikka yhdellä jalalla

ja salilla 100kg niskassa ja siellä pari kolmen sekunnin stoppi ja ylös

Vierailija
80/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, helposti. Minusta se on mukava asento, rentouttaa/venyttää alaselkää.

Olen tätä harrastanut vuosikymmeniä ja se on kyllä hyväksi selälle ja liikkuvuudelle. Siinä voi katsella vaikka elokuvan.

Mutta ei niin kuten vitnespimut nykyään näyttää vaan otan mallia sieltä missä se on työasento ja lepoasento.

Vitnespimut kun tekee sen liian ryhdikkäästi.

No, jos siellä selässä on tanko ja tangossa vielä lisäpainoja, se pitääkin tehdä ryhdikkäästi.