Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan kehtaa ajaa alle 50 000 arvoisella autolla??

Vierailija
08.02.2015 |

Oma auto korjauksessa ja korjaamolta tuli tilalle 2011 50 000 arvoinen auto, ja kyllä nolottaa ajella tällaisella romulla. Miten te muut kehtaatte??

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nolottais jos olisi pistänyt yli 50 tonnia autoon, joka on rikki. Meidän autot ovat maksaneet 20-40 tuhatta, eikä ole koskaan olleet rikki.

Vierailija
22/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto maksoi melkein 200.000 mutta en kehtaa ajaa silläkään, koska en osaa. Mun kaverit ajaa sillä jos tartten kyytiä johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka sijoittaa 50000 tai enemmän johonkin sellaiseen, joka pitää arvonsa autoa paremmin.

Vierailija
24/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa tuttujen puolesta, jotka laittaa ison osan rahoistaan imagoautoon ja muuten nuukailee kaikessa, asuu ahtaasti, eikä koskaan ole varaa matkustaa. Onneksi sentään auto on naapurin autoa hienompi.

Noloa.

Vierailija
25/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kehtoohan sitä tokkiissa. Heleppoohan se o. Ovi aaki, ovesta sissää, kuskin paekalle istumaa. Avvae virtalukkoo, kiännetään avvaemesta virta piälle. Perruutusvaehe piälle ja sitten perrutettaan parkkipaekalta poes. Kytkimellä halliitaa perruutusta. Sitte ykköne silimää, paenetaa kuasua ja lähetää liikkeelle. Vaehetaan kakkosella ja sitten kiännetää ratista se mukkaa, minne ollaa mänössä. Vaihe vaahi mukkaa. Mittee kehttomista tässä o? Tuollae sitä kehataa, niinku aatolla ylleensä ajetaa. Aatomaattivaehteisella ajetaan vähä erj laella, niitäe o tuo hintasija. Mutta ei siihenkää mittää kehtoomista tarvita. Aatolla ajamineha on niin lunkkia hommoo. 

Vierailija
26/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa autokannan keski-ikä on 11,5 vuotta ja useimmiten uusi auto on pienemmästä keskiluokasta ja maksaa noin 25 tonnia, eli keskimäärin suomalaiset ajaa siis noin 2000€:n autoilla.

Vierailija
27/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi pitäisi laittaa 50 tuhatta autoon, kun viiden tonnin autollakin pärjää vallan mainiosti? Me ostettiin 120 tuhannella omakotitalo, eikä tulisi mieleenkään että velaksi ostettaisiin vielä sadalla tonnilla autoja, eihän niitä saisi koskaan maksettua, mulla kun on nyt ensimmäistä kertaa vuosiin työpaikka, ja br/vuosi n. 25 tuhatta, mies tienaa br/vuosi n. 40 tuhatta. Mies osti vuosia sitten autonsa 700 eurolla, ja kerran on ollut isompi muutaman satasen remontti, ja taas sillä ajaa muutaman vuoden, ihan hyvin pääsee töihin ja takaisin. Mulla on auto joka maksoi 7 vuotta sitten viisi tuhatta, silläkin ajellaan vielä paljon, meillä kun tulee vuodessa vain muutama tuhat kilometriä mittariin, minä ajan sillä työ- ja kauppareissut, ja kerran vuodessa sillä käydään kesälomareissulla jossain päin kotimaata. Olis sekin että ne 50 tonnin autot seisoisi suurimman osan aikaa joko tossa meidän portinpielessä tai työpaikan parkkipaikalla...

Vierailija
28/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:04"]

Maailman rikkain mies (tällä hetkellä tosin vasta kolmanneksi rikkain), Warren Buffett, ajoi vm 2001 Lincolnilla kunnes myi sen huutokaupassa vuonna 2008. 

Arvo reippaasti alle 50 000 €, ehkä jossain 8k tietämissä ollut tuolloin 2008. 

[/quote]

Ja hän itse osti sen käytettynä

Hieman ajattelemista Stocka-mammoille :D

[/quote]

Tämän vuoksi maailman rikkaimmat ihmiset eivät ole naisia. 

Naisesta tulee liian hieno k-kauppaan tai käytettyjen autojen liikkeeseen sillä hetkellä kun hänen omat tai miehensä tienestit nousevat yli 100k vuodessa. Monista jo paljon aiemminkin. 

Vierailija
29/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleekö Laura Räty?

Vierailija
30/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kehdata, että pääsee töihin, jotta voi nolosti kantaa muovikasseissa ruokaa kaupasta. Oikeastaan on aika kiva kun oma pikkanen corsa mahtuu parkkiksella pieniinkin väleihin teidän audien ja mersuloiden väliin.

Vierailija
31/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli 80000€ auto ja sitten tuli ero ja ei ollut enää varaa pitää niin kallista. Nyt 10000€ auto ja täytyy sanoa ettei elämä ole muuttunut millään lailla. Olen sama ihminen, onnellisuuteni ei ole lisääntynyt millään lailla. Ei hävetä yhtään. Ajattelin luopua siitäkin ja vaihtelun vuoksi kulkea julkisilla.

Vierailija
32/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutaman kuukauden vanha 25 000 euron auto työajoa varten ja miehellä uusi yli 90 000 euroa maksanut auto. Kyllähän tuo miehen auto on aivan eri tasolla ajo- ja matkustusmukavuudeltaan sekä turvallisuudeltaan kuin omani. Ehdottomasti kaikki mahdolliset matkat käytän mieluumin miehen autoa kuin omaani.

Nämä, joille on ihan sama millaisessa autolla ajavat tuskin ovat ikinä paremmalla autolla ajaneetkaan. 

Vierailija
33/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tässä auton alkuperäinen arvo vai nykyarvo? Omani on kait markka-aikaan ollut aika kalliskin, mutta nykyään siitä ei paljon mitään saa. Mutta on se siltikin rakas, hyvä peltilehmäni mikä käy ja kukkuu.

Vierailija
34/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:26"]

Minulla on muutaman kuukauden vanha 25 000 euron auto työajoa varten ja miehellä uusi yli 90 000 euroa maksanut auto. Kyllähän tuo miehen auto on aivan eri tasolla ajo- ja matkustusmukavuudeltaan sekä turvallisuudeltaan kuin omani. Ehdottomasti kaikki mahdolliset matkat käytän mieluumin miehen autoa kuin omaani.

Nämä, joille on ihan sama millaisessa autolla ajavat tuskin ovat ikinä paremmalla autolla ajaneetkaan. 

[/quote]Monella on kyse siitä, ettei ole järkevää sijoittaa autoon tuloihin nähden kohtuutonta summaa. Ap:n kysymys ohjaa vastaamaan juuri niin, ettei autolla ole väliä. Ei siis ole todellakaan kehtaamiskysymys. 

Vierailija
35/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sivistymätön nousukas välittää omasta imagostaan noin paljon.

Vierailija
36/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehtaan!

Vierailija
37/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika, kävin juuri kaupassa autolla joka maksoi 3200 e! Pussi päässä ei olisi nähnyt ajaa ja aurinkolasitkaan eivät olleet mukana.Hyvin kulkee, on sähkötoimiset ikkunan avaajat, ilmastointi jne.

Vierailija
38/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni jaksaa vastata näin ilmiselvään provoon. Minäkin, näköjään.

Vierailija
39/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Uuden auton arvo putoaa hyvin nopeasti heti sen jälkeen, kun se on ajettu autoliikkeen tiloista ulos. Arvosta katoaa helposti jopa tuhansia euroja vuodessa.

Käytetty auto taas on viisas valinta säästäväiselle ihmiselle. :)

Vierailija
40/61 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden auton ostoa ei voi välttämättä perustella ympäristöystävällisyydelläkään. On nimittäin yksi asia, josta autojen valmistamisessa harvemmin puhutaan: Jokaisen uuden auton valmistamiseen uppoaa melkoinen määrä luonnonvaroja, joten toivon todella, että ne uudet autot todella olisivat edes ympäristöystävällisiä, että edes jollain tavalla maksaisivat ne luonnonvarat takaisin.