onko hammaslääkäreitä paikalla??
Apua, mun yhdestä poskihampaasta noin 1/4 on harmaa! Siis ikäänkuin läpikuultava. Samassa hampaassa reikä. Huomenna varaan ajan lääkärille. Pesen hampaat aamuin illoin ja olen todella tarkka niistä muutenkin.
Kommentit (7)
Mun lapsella on ollut! Kuollut hammas
Sulla voi olla iso reikä hampaan sisällä ja se kuultaa vielä ehjän pinnan läpi. Voi olla myös pelkkä tummentuma tai sitten hammaskiilteen kehityshäiriö tai remineralisaatio. Jos ei ole kipua, ei hätää. Varaa kuitenkin aika tarkastukseen, jos et ole pitkään aikaan käynyt.
T. Hammaslääkäri
Oisko hml vielä linjoilla? :) miksi ientulehdus ei tunnu talttuva hammaslangalla ja 2x päivässä pesulla? Voiko harjaustekniikka vaikuttaa, pesen sähköhammasharjalla ja valkaisvalla päällä.
Jos sulla on hammaskiveä eli kivikovaksi ajan kanssa muuttunutta plakkia, et saa sitä itse pesemällä ja lankaamalla pois. Suosittelen, että menet kunnolliseen puhdistukseen hammaslääkärille tai suuhygienistille. Myös yleissairaudet, esim. diabetes, ja tupakointi pahentavat ientulehdusta. Voit nyt ensiavuksi ottaa käyttöön apteekissa ilman reseptiä myytävän 0,06% Gum Paroex-klooriheksidiinilääkesuuveden kerran päivässä pesun jälkeen. Lanka ei myöskään ole kaikille paras välienouhdistusmenetelmä, vaan väliharjat putsaavat paremmin, jos vain mahtuvat väleihin. TePen hammasväliharjat olen kokenut itse toimiviksi ja samaa harjaa voi käyttää monta kertaa kunhan vain huuhtelee lopuksi.
T. Hammaslääkäri
Mitä voi tehdä, jos hammas on siirtynyt hiukan ja sitä kiristää. Kuvattu on ja reikää ei ole. Pieniä kulumia koloja on voiko ne aiheuttaa kivun.
Up! Osaiskohan joku auttaa...