Miten kukaan kehtaa ajaa alle 50 000 arvoisella autolla??
Oma auto korjauksessa ja korjaamolta tuli tilalle 2011 50 000 arvoinen auto, ja kyllä nolottaa ajella tällaisella romulla. Miten te muut kehtaatte??
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:04"]
Maailman rikkain mies (tällä hetkellä tosin vasta kolmanneksi rikkain), Warren Buffett, ajoi vm 2001 Lincolnilla kunnes myi sen huutokaupassa vuonna 2008.
Arvo reippaasti alle 50 000 €, ehkä jossain 8k tietämissä ollut tuolloin 2008.
Aika kallis kikkelinjatko pitää ap:llä olla. Nysä on varmasti katkaravun luokkaa. Ja keltaista lunta on selvästi syöty oikein urakalla.
Kuka kehtaa tehdä näin tyhmiä provoja?
Mikäli auton rekisteriotteessa lukee omistajan kohdalla "Oy leasing ab", ei tarkoita, että sinulla on 50k€ auto.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:04"]
Maailman rikkain mies (tällä hetkellä tosin vasta kolmanneksi rikkain), Warren Buffett, ajoi vm 2001 Lincolnilla kunnes myi sen huutokaupassa vuonna 2008.
Arvo reippaasti alle 50 000 €, ehkä jossain 8k tietämissä ollut tuolloin 2008.
[/quote]
Niin siis Buffett omistaa yhden maailman suurimmista yksityisjettejä vuokraavista firmoista. Promoa.
Omaa hänellä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:46"]
Oma auto korjauksessa ja korjaamolta tuli tilalle 2011 50 000 arvoinen auto, ja kyllä nolottaa ajella tällaisella romulla. Miten te muut kehtaatte??
[/quote]
Miehes maksaa "sun autos" vitun huora.
Helposti. Vaikka voittaisin lotossa, niin ajelisin mieluummin -89 mersulla.
Se, että auton ostohinta on 50 000, ei tarkoita että auto olisi sen arvoinen. Hinnasta suurin osa on veroa.
Melko provo aloitus. :D Mulla on ollut todella halpoja autoja, siisi ihan satasilla ostettuja. Halvin toyjota maksoi 150 markkaa ja sillä ajelin puolisen vuotta. En viitsinyt katsastaa ja myin sen pelto/jäärata autoksi voitolla.
Ei ole tarvetta jatkeelle kun naisia riittää ilmankin.
Totta tää toyota prius oli uuten vähä reilu 50.000 varusteilla. Kyllä muakin nyt hävettää ajaa tälläisellä. Kai pitää ostaa kalliimpi.
Jos on rahaa niin ei välitä siitä laskeeko arvo vai ei. Tottakai yrittää silloin saada kivan auton ajaa eikä se ole imago kysymys sry.
Työ takia joudun joskus käyttämään halvemman hintaluokan autoja. Pyrin silloin naamioitumaan hyvin ja välttelemään oman kaupungin alueella ajamista - se mitä muut ei näe, ei kauheasti haittaa.
Pidän aina laukussa isoa hattua ja aurinkolaseja juuri sen takia, että saatan joutua halvan auton rattiin.
Mä olen taas miettinyt miten ihmeessä niin monella on varaa kalliisiinkin autoihin. Tällaisilla 3-kymppisillä lapsellisillakin kuten me. Tienataan vuodessa yhteensä 80 000€ ja ajetaan vanhoilla autoilla.
2000 vuoden yaris on ja hyvin menee. 50€ kuussa menee tankkiin. Ei tarvi sateessa kävellä ja talvella lämpenee. Kaupungissa voi saada jopa ylinopeudesta sakot!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:17"]En käsitä miksi pitäisi laittaa 50 tuhatta autoon, kun viiden tonnin autollakin pärjää vallan mainiosti? Me ostettiin 120 tuhannella omakotitalo, eikä tulisi mieleenkään että velaksi ostettaisiin vielä sadalla tonnilla autoja, eihän niitä saisi koskaan maksettua, mulla kun on nyt ensimmäistä kertaa vuosiin työpaikka, ja br/vuosi n. 25 tuhatta, mies tienaa br/vuosi n. 40 tuhatta. Mies osti vuosia sitten autonsa 700 eurolla, ja kerran on ollut isompi muutaman satasen remontti, ja taas sillä ajaa muutaman vuoden, ihan hyvin pääsee töihin ja takaisin. Mulla on auto joka maksoi 7 vuotta sitten viisi tuhatta, silläkin ajellaan vielä paljon, meillä kun tulee vuodessa vain muutama tuhat kilometriä mittariin, minä ajan sillä työ- ja kauppareissut, ja kerran vuodessa sillä käydään kesälomareissulla jossain päin kotimaata. Olis sekin että ne 50 tonnin autot seisoisi suurimman osan aikaa joko tossa meidän portinpielessä tai työpaikan parkkipaikalla...
[/quote]
Olettekin köyhiä, eihän kukaan voi asua noin halvassa ok.talossa ja uskaltaa asiasta kirjoittaa
Av-palstalla kaikilla on 400K € velaton talo ja 100K € auto.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:00"]En kehtaakaan. Siksi pidän autoani kaukana kotoa, lähden töihin ennen kuin kukaan on herännyt ja jätän se kauas työpaikasta. Joka hetki pelkään, että joku näkee mut ajamalla vain 30 000 euron autolla. Siksi pidän myös peruukkia ajaessani. Huollossa käynnit on yhtä helvettiä, kun autokaupassa katotaan kuin halpaa makkaraa ja saa pelätä koko ajan törmäävänsä tuttuun. Kyllä tässä totaaliseksi hylkiöksi itsensä tuntee... Näin kurjasti kävi, kun mies sairastui vakavasti ja joutui työkyvyttömäksi... :( Ei voinut ennen kuvitellakaan, että tällaista se on - köyhän elämä.
[/quote]
Jaxuhali koita pärjätä.
Oon sinkku ja tienaan 90k€ / v, eikä silti ole kuin 500€ arvoinen kärry. Arvomaailman juttuja nää.
Meilläpäin kehtaaminen = viitsiminen = jaksaminen. Hyvin jaksan ajaa, kiitos kysymästä ;) nykyinen auto maksoi 2200e reilu vuosi sitten, mittariin kertynyt oston jälkeen kohta 100tkm ja edelleen kehtaan sillä vaan ajaa!
Koska kaikkien isukil tai äiskäl ei oo ihan tosi paljon rahaa ostaa pilalle lellitylle kakaralle mitään uutta bemmii tai mesee puhumattakaan audista joskus ei vaan saa sitä mitä haluaa jotenka tästä syystä voisitte kaikki porvari perheen kultalusikka pyllyt olla ihan hiljaa. Kuitti
voi hyvänen aika, kävin juuri kaupassa autolla joka maksoi 3200 e! Pussi päässä ei olisi nähnyt ajaa ja aurinkolasitkaan eivät olleet mukana.Hyvin kulkee, on sähkötoimiset ikkunan avaajat, ilmastointi jne.